Vargar attackerar i dröm + uggla?
Hade en obehaglig dröm inatt, jag drömde att en flock vargar, 3 st, rusade emot mig. De tröck ned mig på marken och tänkte äta mig. Jag lyckades värja mig ifrån deras bett men kände att stämningen var hotfull - de kom för att döda? I samband med detta så flög en stor uggla förbi mitt huvud och hoade. Jag vaknade upp av själva hoandet för att det va så starkt! I verkliga livet tycker jag att vargar är vackra djur, är inte rädd eller så mot dessa. Men i drömmen var jag riktigt rädd, det kändes som att de liksom bytte sida och emot mig istället för med om man kan förklara det så? Någon som kan tyda detta - vore snällt då jag varit sjuk extremt mycket senaste tiden och detta e första drömmen på länge som jg faktiskt minns när jag vaknar. Obehaget i drömmen klingade av väldigt sakta och jag sov oroligt efteråt?!
#0 "Någon som kan tyda detta - vore snällt då jag varit sjuk extremt mycket senaste tiden och detta e första drömmen på länge som jg faktiskt minns när jag vaknar."
Stark dröm du hade. Det skulle kunna vara så att vargarna och ugglan vill varna dig för något, de försöker få dig att vakna till och ta situationen på allvar. Kan det ha att göra med sjukdom kanske, eftersom du nämner det själv? Kanske är det något du ska ta dig en titt på när det kommer till din kropp eftersom vargarna gav sig på din kropp.
Varg och Uggla är kraftfulla budbärare i drömmar, de rör sig i natten där det okända finns och lockar fram vårt seende. De hjälper oss att se det vi i dagens ljus inte ser eller förstår. De är också rovdjur vilket innebär att de bär på mycket kraft och styrka. Den kraften och styrkan kan du ta del av genom dem.
Jag tror inte att du ska se drömmen som dålig för dig. Se den som att dessa djur kom för att hjälpa dig på något sätt. Mardrömmar är ofta väldigt omskakande för att vi behöver skakas om och se något viktigt.
Jag hade en liknande dröm för några dagar sedan.Det var fem vargar som sprang emot mig och hotade mig..även för mig var det en dröm som jag minns på länge.
Tror att du har rätt i din tolkning Ravenna, för dagen efter drömmen blev jag sjuk.Jag såg inte drömmen som något skrämmande mer som en varning om att kanske ta det lite lugnare ett tag framöver.
Ta det lugnt moodle och lyssna på din kropp…krya på dig 🌺
En annan möjlig tolkning är att någonting från vargens egenskaper i dig själv, har blivit för påtagligt, för mycket fokuserat, "håller på att äta upp dig". Och att du behöver balansera med ugglans egenskaper. Den hoar att "hallå, du behöver mig mer/istället i ett visst sammanhang eller överlag"?
_Nedan citat från Kraftdjur hämtat från http://welcometotheasylum.blogg.se/category/dagens-kraftdjur-totem.html & http://www.freewebs.com/tiiavintto2/kraftdjur.htm_
Varg "Skapelse, healing, rening. Vargen är ett vanligt totem i alla kulturer och i alla tider. Vargen är en hjälte och symboliserar skapande. Vargen har också helande egenskaper." och "Står för stolthet och nya tankar."
Uggla "Sexuell energi, mörker, befrielse. Ugglan representerar drömmar, shapeshifting, mörker (INTE ondska!!), frihet, magi, visdom, Klärvoajans, astralprojektion, en budbärare av dolda budskap, hemligheter och omen, månmagi samt den visdom som behövs för att åstadkomma positiva förändringar. Ugglan är Yin-kraft, dvs "mjukhetens" styrka. Ugglan är en nattfågel och är starkt associerad till månen och den kvinnliga kraften."