Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: borttappat
Läst 1846 ggr
Magi-cat
7

Borttappattråden

Nu gör jag en ny tråd för Borttappat där ni kan lägga in era frågor och förhoppningsvis svar och ledtrådar till att finna andras borttappade saker.

(Ifokus låser automatiskt alla trådar vid 100 inlägg.)

Här är den gamla tråden där det ännu går att lägga in några svar om ni har:

https://overnaturligt.ifokus.se/discussion/1571265/borttappattraden-

Läs detta först:

Bilder: Var noga med att bara lägga in bilder som ni tagit själva!
Om du inte har någon egen bild kan du länka till en sida där man kan se vad du menar för slags föremål.

Det är inte tillåtet att söka efter saker eller djur som tillhör någon annan!
Detta gäller oavsett om du fått lov.

Det är INTE tillåtet att söka efter pengar eller andra saker av större värde.

Det är ej heller tillåtet att söka saker som man misstänker är stulna.

Frågor om bortsprungna djur ber vi er lägga i den här tråden.
Frågor om försvunna människor tar vi inte upp!

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang!
Det här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

Det finns inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till alla som vill försöka hjälpa till.

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna. Så ha tålamod.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Övernaturligt vänder sig till dig som delar tron på ett liv efter detta. En sajt, ett diskussionsforum där du kan ta del av tips, erfarenheter och andra(s) upplevelser inom det vi inte (alltid) ser med blotta ögat. Du har även möjligheten att deltaga själv, med funderingar och erfarenheter.
  • Redigerat 2026-02-05 09:58 av Magi-cat
Sandja
1

Har skrivit i den andra tråden men tror att jag försvann i mängden.

Har tappat bort min klocka (armbandsur, smartwatch)

Klockan är i roséguld till färgen med svart armband.

Klockan i sig betyder mycket för mig och jag har tidigare haft kontakt med ett medium som gett mig lite guide men jag låser mig på detaljer och Klockan är tyvärr fortfarande borta.

Har testat sax och nyckel i fönstret.

Har även haft återkommande dröm om Klockan där jag plockar fram Klockan ur en ficka, samma typ av ficka och färg varje gång. Har kollat allt jag upplever påminner om fickan men ingen klocka.

Önskar om någon känner in något, minsta lilla, skrov gärna. Allt är hjälpsamt.

Magkänslan säger att Klockan finns i min närhet så jag ger inte upp hoppet än, men jag behöver hjälp.

racoon94
2

Hej,
Jag söker en uppsats som jag skrev i mellanstadiet som heter Kalle Ankas historia. Den har ett stort affektionsvärde för mig. Sist jag såg den var 2016. Då låg den i en blå pärm.

Extremt tacksam för all hjälp.

e_c_c
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Söker i desperation efter min dotters borttappade mössa!

Det är en ljus-lila vitspräcklig virkad mössa, virkad av hennes bästa kompis. Vi har flyttat och de bor inte längre nära varandra och den här mössan betyder därför väldigt mycket för min dotter som nu vägrar använda nån annan mössa och vintern knackar på dörren. Jag bifogar en bild på den.

Den försvann för ca 3-4 veckor sedan.

Vi har letat på alla de platser hon rör sig på. I skolan, på bussen (kontaktat hittegods), gymnastiken som hon går på kvällen, bild-kursen efter skolan, överallt hemma, i bilen, hemma i farmor och farfars lägenhet, hemma hos kusinen. Har även annonserat i lokal fb grupp. Men inget napp än så länge.

Nu hoppas jag på att det finns ngn här som kan ha en känsla för vad vi ska leta.

Vore evigt tacksam!🙏

majlar
1

#1: Som du sa har du låst dig vid detaljer. Fickor kan ju va var som helst. Tänker sidofacken i bilens.ex. Fickor i väskan…hoppas du hittar din klocka.

Sandja
1

#4: tack. Bilen har vi gått igenom och storstädat. Likaså med sovrummet där jag brukar ladda klockan

Rosaranarosenstrale
0

#1: om det inte är du som är blond med axellångt hår så ser jag den hos denna tjej/kvinna. Känns som hon tagit den. ser datore och sladdar. Storstadskänsla.

Rosaranarosenstrale
0

#2: ser den liggande under typ trasmattor. Eller något sånt liknande lite tyngre. Uppe på ett vindsförråd. Leta långt ner under där du inte tror nåt annat finns.

racoon94
0

Rosaranarosenstrale:
Stort tack för svar.

Ska kolla.

Devotheo
0

Borttappat pass!
Jag är verkligen desperat! Har tappat bort både mitt pass OCH körkort… dock inte samtidigt så de ligger med största sannolikhet på olika ställen..

Vore verkligen otroligt tacksam om någon vill försöka hjälpa mig!

Magi-cat
1

#9 Lite fantasilöst svar, men har du kollat väskor (med sidofack) och fickor?

Hoppas du hittar dem! 🍀

Devotheo
1

#10: Ja det har jag.. men tack snälla för supersnabbt svar!

Devotheo
1

Är det någon som kan hjälpa mig? Puffar mitt förra inlägg angående passet och körkortet!

Magi-cat
0

#12 Ajdå, vad synd att du inte hittat dem ännu! Och bilen, har du kollat en extra gång där, om det kan vara något inklämt?
Annars, fickor, väskor, necessären, ställen-där-man-lägger-ifrån-sig …(av egen erfarenhet)
Hoppas du hittar dem! 🍀

Katevi
1

Hej,

jag har en silverberlock i form av en dykare som betyder enormt mycket för mig. Den påminner mig om att hålla mig lugn och inte stressa när det blir tufft i livet.
Nu är han försvunnen och jag har letat överallt.
Jag vore oändligt tacksam för hjälp. Den är inte värdefull i pengar, men ändå totalt ovärderlig.

Bästa hälsningar Katevi

JosefinM
2

Hej,

Jag har tappat bort min älskade ring son jag fått av sambon med min dotter Agnes namn och rosa månadssten på. Jag har letat förtvivlat i 2-3 veckor nu men börjar att tappa hoppet. Jag har fått en ring för vardera barn men just Agnes ringen har en förmåga att försvinna då detta inte är första gången. Men vid de andra tillfällena har jag hittat på den bara efter 1-2 dagar.

Tar tacksamt emot alla tips/svar då den betyder väldigt mycket för mig. Inte för att den är super dyr att köpa ny utan för att den är ovärderlig då den är gjord just för min älskade Agnes.

"Det är den typ av ring som på bilden men med en rosa sten och namnet Agnes"

NavyGirl
4

Letar febrilt

Behöver verkligen hjälp med att hitta min FN-ring /pusselring.
Har letat och letat, tömt lådor och skåp. Kollat igenom kläder och väskor noggrant. Om och om igen.
Har bett väktaren över försvunna ting om hjälp, och tillslut lagt fram sax och nyckel i fönstret. Men den kommer inte fram, och paniken växer inom mig.
Någon som kan hjälpa mig med en ledtråd 🥺

Katevi
0

Hej, jag skrev tidigare, men kan inte se mitt inlägg längre, så jag delar det igen.
Känner mig helt naken utan min lugnande amulett, någon som kan se något?

Jag har en silverberlock i form av en dykare som betyder enormt mycket för mig. Den påminner mig om att hålla mig lugn och inte stressa när det blir tufft i livet.
Nu är han försvunnen och jag har letat överallt.
Jag vore oändligt tacksam för hjälp. Den är inte värdefull i pengar, men ändå totalt ovärderlig.

Bästa hälsningar Victoria

Magi-cat
0

#17 Hej! Ditt inlägg är kvar här i tråden, se nr #14. 🙂
Hoppas du hittar din amulett!

ErikaTjejen
0

Desperat behov av hjälp!
Jag har haft en riktig skräpvecka och har nu lyckats tappa bort både mitt körkort och min bilnyckel till svart Volvo V70. Någon som ser vart körkortet och / eller bilnyckeln är?

Magi-cat
0

#19 Väska, jacka?

ErikaTjejen
0

#20: Har tittat i jackan. Någon väska hade jag inte.

Sandja
0

#6: tack.
Nja det stämmer in på en i min omgivning men de hade inte klockan.
Uppskattar din kommentar 😊

Har haft kontakt med ett medium jag betalade och hon beskrev något helt annat. 😔

Drömmer ofta i perioder att jag plockar ur klockan ut en svart ficka med dragkedja men kommer inte längre

• Redigerat 2024-12-07 14:26 av Sandja
ErikaTjejen
0

#19: Bilnyckeln har kommit till rätta. Däremot är körkortet borta fortfarande. Någon som ser var det är?

Etincelle
1

Hej, undrar om någon ser vart min älskade ring har tagit vägen? Det var en födelsedagspresent från min man i år - och sedan vi har i Odense i september kan jag inte hitta den. Tog av den för att inte fastna i något, och sedan dess är den försvunnen,

Den är en art deco target ring från 1930-talet. Ringer är i tunn i guld, vita diamanter i mitten omgiven av en ring av små mörkblå safirer.

Har blivit helt olycklig av detta, skulle vara så tacksam för svar.

Katevi
0

#18: Han har inte dykt upp än. Jag känner mig naken och oskyddad utan min dykare. Konstig känsla. Ingen som ser honom?

Fortfarande förhoppningsfull,
Hälsningar Katevi

Sandja
0

Känner mig vilsen.
Har skrivit här i forumet tidigare angående min klocka. Som tyvärr verkar vara helt försvunnen även om magkänslan säger att den finns nära men ändå inte.

Men nu har jag även lyckats förlägga en verktygslåda med lädervårds grejer som jag lovat att låna ut så fort jag hittar den. Sista minnet av den är att lådan stod överst på hyllan bredvid trappen men vet att jag rensade där och den fick en ny "bra" plats.

Sen har jag eller min son förlagt mina airpods, de försvann någon gång under torsdagskvällen och jag vet att de användes hemma och sen försvann.

Inte alls likt mig att tappa bort saker på detta sätt. 😞

Utöver hjälp med att hitta sakerna.
Så tar jag tacksamt emot tips för att lugna sinnet och släppa de som blockerar och stör.

Sax och nyckel i fönster används redan men upplever det inte funkar just nu.

Magi-cat
1

#26 Jobbigt det där med saker man inte hittar!
Jag har själv lyckats vimsa bort ovanligt mycket på sista tiden. 🙂 Lyckligtvis har de poppat fram igen, vanligen på alldeles "normala" ställen 🍀

Din låda borde vara enklast att hitta. Prova att kolla på ställen där du skulle kunna tänka dig att ställa en sådan låda?

Enamanda
0

Hej!

Jag söker min guldring jag fått av min mamma i födelsedagspresent. En bismark. Den betyder mycket för mig.

Jag tror att jag tog av den på jobbet förra veckan och nu är den helt borta.

Tacksam för svar!

Kattis33
0

#0: Hej!
Har tappat bort mina nycklar och letat överallt känns det som..

Jag är rätt säker på att nycklarna är hemma någonstans, antingen i huset eller ute på gården..

Tacksam för svar!

Mona T
1

Hej
Sedan i lördags har min man lagt ifrån sig sina hemnycklar, vi har letat och letat. De är spårlöst försvunna. Kan du hjälpa oss med att hitta dem?
Med vänlig hälsning, Mona T

sarakarolina6
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Sedan några veckor tillbaka så har jag tappat bort mina två favorithalsband i samband med att vi flyttat.. båda halsbanden har jag fått av min avlidna mormor så dom betyder såklart väldigt mycket för mig. En lite tjockare och ett tunt halsband, lägger till en bild också. Tacksam för all hjälp!

Catyo
1

Hej. Jag letar efter min vigselring min man köpte till mig från Irak. Jag har ingen bild tyvärr. Det är en 21karat guld ring med småsten, troligtvis diamanter. Jag hade den på mig senast den 11e maj på min systersons bröllop. När jag kom hem la jag den i en gammal silverask som är rött sammetsklädd. Igår erkände min dotter som är 11 år att hon tagit den, men att den sedan är borta. Vart kan den vara någonstans?

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig se vart den är.

[Aka_83]
2

Hej. Jag letar med ljus och lykta efter min vigsel- och förlovningsring som jag trodde jag tagit av mig på samma vanliga ställe hemma i badrummet. Upptäckte att de var borta när jag var på väg till jobbet och i god tro om att de låg kvar hemma kände jag ingen panik. Men då de inte låg där har tankarna börjat snurra, kan jag ha tappat dem (de var för stora efter större viktnedgång och jag har inte haft tid att ta in dem) stallet, jobbet, eller har de råkat läggas på något "bra ställe" en snurrig/stressad dag?
Det är en bredare ca 6mm bred slät guldring, slät men med rundade kanter (förlovningsring gjord på ärvda smycken från mina förfäder). Den andra är en slät guldring ca 3mm i bredd med en liten sten i (syns inte på bilden) (vigselring gjord av min mans ärvda smycken från förfäder).
Vi bodde på hotell för några dagar sedan, men jag vill minnas att jag haft den på mig efter det.

Theagggg
1

#0: Hej! Har tappat bort en hoodie som ä grå med vita snören på luvan. Jag fick den av min syster i present och vill verkligen hitta den igen! Har tyvärr mycket kläder som försvunnit, så kan nån hjälpa mig hitta något av det skulle jag bli överlycklig. Men främst hoodien. Tack på förhand.

• Redigerat 2025-01-12 23:54 av Theagggg
lovelove3
2

Jag behöver hjälp med att hitta sonens försvunna gosedjursråtta. Det är en mycket älskad och sliten IKEA -gosig råtta. Vi har letat överallt men vet inte vart hon blivit av. 6-åringen mycket ledsen och längtar efter att få tillbaka sin Råttis.

Magi-cat
2

#35 Vilken mysig Råttis! Önskar ni får hjälp att hitta den!
Har ni provat att sätta lappar där ni rört er, t.ex. den lokala affären, frågat på förskolan, bussen etc var den nu kan vara? Eller titta under sängen.

Håller tummarna!

lovelove3
1

#36: Vi är 90 % säkra på att hon försvunnit nånstans hemma, tycker att vi har letat överallt, i lådor, under sängar, i skåp men kan inte hitta var hon blivit av.

Mitzi96
1

Hej. Jag söker efter kompisen till detta örhänge. Jag har använt dessa nästan varje dag i närmare 20 års tid och de håller ett stort sentimentalt värde då jag fick dom i samband med att jag fick min första hund. Uppskattar all hjälp jag kan få.

matildamaria
1

Hej, jag har tappat ena örhänget(se bild) som jag fick i födelsedagspresent av min farmor och farfar för ett tag sen. Kan inte hitta det någonstans. Skulle vara jättetacksam för hjälp om ni känner er manade!:)

Sandja
1

#27: lådan är hittad.

Nu tar vi nya tag för att hitta airpods och klocka.

Laddar om och fokuserar på en sak o taget.

Nycklar och sax i fönstret

Magi-cat
1

#40 Vad bra att ni hittade lådan!

Håller tummarna att ni hittar det andra också! 🍀

Kaivalya
0

Älskat silverhalsband borta. Se bild.

Kan någon se vart det kan ha tagit vägen? Försvann i början av januari, och min minnesbild är att jag la ner det i en av mina väskor, i sista minuten, när jag var på väg till bussen för att sedan åka till stan och jobba. Det låg då i sitt lilla vita etui. Jag hade det sen inte på mig, men när jag kom hem igen och kom att tänka på det, stod det inte längre att finna.

Det är av rent silver och har en oval berlock med en ljuslila sten eller kristall, kanske fluorit. Jag älskar det så mycket. Tack på förhand för hjälp!

racoon94
0

Hej, har tappat bort mitt nyinköpta busskort.
Någon som ser något?
Mvh

Donnas Matte
2

#9: Känns som dom ligger i ett skåp eller låda tillsammans med andra papper. Kan se små tunna häften där också.

Lycka till.

Ett glatt hjärta lever längst - Shakespeare

Donnas Matte
2

#16: Har skickat dig ett PM. ☺️

Ett glatt hjärta lever längst - Shakespeare

Sommarsolen
1

Hej!
Jag har tyvärr tappa bort min dotters halsband. Det är ett barnhalsband som kommer från Edblad, guldfärgat med flera små hängen runt om. Någon som ser något om vart det kan ha hamnat? ❤️

Sandja
1

Kompisen till denna är spårlöst borta. Någon som har tips ? Letat massor

[Malindavida]
1

Min man har tappat sin vigselring för 2-3 dagar sedan. Upptäkte att den var borta onsdag fm. Vi har letat på hans jobb och hemma men hittar den ingenstans.

Vi har designat ringen själv och använt släktguld att göra den, så den är extramycket saknad. Någon som har en känsla av vars den kan vara?

• Redigerat 2025-04-04 18:07 av [Malindavida]
J.Becko
2

Hej, jag upptäckte igår att jag är av med mina vigselringar. Vi har letat överallt där dom hade kunnat vara utan framgång, hoppas nån här kan hjälpa mig🙏

Bo§e
2

Ovanpå ett badrumsskåp…?

Om det finns katt:
Under en mattkant, eller under en duk…?

"Don't Panic" (Douglas Adams)

Magi-cat
1

#49 Vackra ringar! Hoppas du hittar dem!

#50 Bra förslag!

Nattduksbordet och där omkring brukar f.ö. också vara typiskt att man lägger ifrån sig.

lilljonsson74@gmail.com
1

Jag skulle behöva er hjälp
Jag har förlagt mitt nyckelband . Är ett svart band med strass. Finns en svart blipp och 3 Små nycklar på det. Ev en gul avlarmningsmojäng också.
Är tacksam för all hjälp jag kan få

amazonkvinna
1

Asfaltsblomman, av Antti Jalava. Vore otroligt snällt om någon vill hjälpa mig hitta min lånebok från biblioteket.

Så här ser den ut
https://www.bokus.com/bok/9789189524781/asfaltblomman/

Vart ska jag leta? Trodde jag lagt den i en väska men jag kan inte hitta den någonstans.

Jag får inte låna om boken fler gånger och jag vill verkligen hinna läsa ut den dessutom… Tack!

Köp Asfaltblomman av Antti Jalava. Finns i lager. Fri frakt över 249 kr. Välkommen till Bokus bokhandel!
Magi-cat
0

#53 Har du läst den någon annanstans än hemma? Annars, var brukar du vanligen sitta och läsa? I sängen, vid köksbordet, i bilen?

amazonkvinna
0

Jag kan haft med mig boken till annan plats, från hemmet (t.ex. nedpackad på resa). Minns inte om jag läste nåt den gången.

Jag har letat i bilarna.

/Den glömska

Bo§e
0

#55: Hatthyllan….?

amazonkvinna
0

#56: bra förslag. Men tyvärr inte. Lovar att hålla utkik på alla hatthyllor jag möter på min väg. 😉

Hedric
0

#0: Hej!
Jag har tappat bort mitt pass. Jag hade det senast veckan innan jul då familjen var på gran Canaria. Nu ska jag resa till Schweiz på fredag och när jag skulle ta fram mitt pass så var det inte bland de andra passen. Jag hade barnens pass i den väskan jag trodde mitt låg. Jag har letat i timmar i huset. Det måste ju vara någonstans i huset rimligtvis men ingen lycka än. Jag är desperat. Någon som kan se något?? Så tacksam för all hjälp

• Redigerat 2025-04-27 09:11 av Hedric
Magi-cat
0

#58 Vad jobbigt! Jag har inget annat råd än att leta igenom väskan med de andra passen igen, alla fack, samt omkring där den var och så på andra "bra" ställen där man lägger ifrån sig ett pass som man snart ska använda … andra handlingar också kanske?

I värsta fall går det att skaffa ett provisoriskt pass senast 72 timmar innan resan, tror jag.

Håller tummarna att du hittar det!

• Redigerat 2025-04-27 09:27 av Magi-cat
Hedric
1

#59: Tack

Ekorröga
0

Jag har inte sett mitt pass sen i december och misstänker att det antingen tappades bort ute eller ligger i lägenheten utan att jag hittar det. Jag har testat alla trick jag kan utan framgång.

Finns det någon här som har bättre intuition i frågan?

Emli.1
0

Hej! Jag skulle behöva er hjälp, jag har flyttat till en ny lägenhet och jag hittar inte mitt pass. På söndag den 18/5 ska jag flyga till Spanien.
Tack på förhand!

Magi-cat
1

#62 Oj, vad jobbigt! Du kan ansöka om ett provisoriskt pass hos polisen, senast 72 timmar innan resan! Så kontakta polisen bums, om du inte gjort det, så får du veta hur du ska göra.

Under tiden håller jag tummarna för att du hittar det, och/eller får hjälp av någon här att "se" var det kan vara!

Janxon
1

Jag har tappat bort mina glasögon. Märket är Victoria Beckham. De är är lätt fyrkantiga i formen, bruna upptill och blir ljusare nertill. Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag saknar dem verkligen!

racoon94
0

Hej

Har slarvat bort min LV-väska.
Någon som ser den?

matilda.soderstrand@gmail.com
1

Hej

Borttappad bilnyckel och har panik!
Den användes igår, har för mig att den lades tillbaka i nyckelskåpet men finns ingenstans?

Någon som kan hjälpa?

Bo§e
0

#66: Den kanske sitter kvar i bilen…?

Om det är ett minimalt hål i en jack/rockficka, kan saker hamna långt ner i fodret….

• Redigerat 2025-05-27 11:48 av Bo§e
Rosaranarosenstrale
1

#66: har du en brun handväska?

Emmy67890
0

Hej! Min moped nyckel till min yamahamoped har varit borta i 4 år. Har testat allt för att hitta den. Kollat i alla jackor, kollat i hela garaget där den står. Överallt inomhus men kan inte för mitt liv hitta den. Testat lägga sax och nyckel i fönstret men det fungerade inte. Är det någon som kan se vart den har tagit vägen? Känns konstigt hur det bara försvunnit så.

Emekem
0

Vi har tappat bort familjens fyra pass efter semestern förra sommaren, vi har letat överallt (känns det som) men inte hittat dem. Och inte så lätt att ta nya då vi har barn som är familjehemsplacerade hos oss. Alla tips om vart vi ska leta mottages tacksamt!

mickesrx
0

Hej.
Jag skriver här för vi behöver hjälp med att hitta min dotters försvunna bärbara datorn av märket HP.
Hon hade den med sig hem och efter det så försvann den.
Tack
Mvh Mikael

• Redigerat 2025-06-18 19:25 av mickesrx
Bo§e
0

#71: Bar hon hem den i en väska…? Och är även väskan borta…?

mickesrx
0

Ja hon bar hem den i en ryggsäck, ryggsäcken är kvar. Vi har letat överallt men hittar den inte.

• Redigerat 2025-06-18 19:47 av mickesrx
Bo§e
1

#73: Litet spretigt… Om hon vet att datorn fanns i ryggsäcken efter hemkomsten, kan den ju ha hamnat "på sidan" när hon kanske letade efter något annat. En laptop skulle ju kunna halka ner bakom en säng, eller något liknande…. Eller bara råka hamna under något…?
Saker kan hamna på de mest osannolika ställen…

Annars finns ju en (tråkig) möjlighet att någon passat på att titta i ryggsäcken, t.ex. på en buss, eller i något annat sammanhang.
Tjuvar kan vara otroligt fingerfärdiga….

mickesrx
1

Vi har letat överallt och då menar jag verkligen överallt. Inne i ryggsäcken så låg den i en svart plastkasse för det regnade ute.

js202393
2

Hej! Jag har en märklig förfrågan - kan jag få hjälp att hitta mina sommarkjolar? De jag saknar är en beige med knappar fram och en ljusgul med stora blommor, det kan hända att andra kjolar som jag glömt av finns på samma ställe. Jag har letat på alla ställen där vi har textilier men inte haft någon lycka. Kan verkligen inte förstå hur dessa försvunnit eller var de hamnat….

YlvaFrasse
0

Hej!
Jag letar efter en turkos låda innehållande en sensor som heter Owlet.
En remsa/strumpa som man spänner på foten på bebisar som mäter bla. syresättning och puls.
Den larmar om värdena skulle förändras och kan på så sätt hindra plötslig spädbarnsdöd.

Vi hade den till vår son senast våren/sommaren 2022.
Den var ganska dyr i inköp och vi visste att vi skulle använda den till nästa barn ifall vi skulle få ett, så den är inte utlånad eller såld.
Både jag och min sambo är ordningssamma och gillar "var sak på sin plats" så den är med största sannolikhet nedpackad i tillhörande låda med alla tillbehör så som "ladd-puck" och kablar.

Vi flyttade till nytt boende december 2023 och vi har inte använt den i det nya huset.
Vi har utan problem hittat andra bebissaker vi använt under samma tidsperiod, men inte denna.

Vårt andra barn föds vilken dag som helst och vi vill så gärna hitta den då den skänkte oss ett lugn att kunna sova på nätterna med alldeles nyfödd bebis.

Tack på förhand!
/Ylva

grebsrofne
0

Hej. Jag har tappat bort mina hörapparater. Dom ligger i en svart lite plastlåda, men små bruna klistermärken på från batterierna.
Har letat överallt, men kan inte hitta dom.
Sax och nyckel i fönstret hjälpte inte.
Kan någon hjälpa ?
Hoppas
Pär

Emmy67890
1

#69: Tänker att jag lägger till lite då jag misstänker att det kan vara svårt att se utan detaljer. Det är en nyckel som är svart uppe på toppen sen har den en knippa där det hänger en rosa rosett som ändå är hyfsat stor.

Magi-cat
0

#78 Ligger de i ett fönster, eller en nisch av något slag?

idur235
0

Hej!
Jag har tappat bort en väska för flera år sedan, som jag har letat överallt efter. Har letat hemma hos mig, i garaget, hos mamma och pappa men jag hittar den inte! Det är en svart Björn Borg väska i läder/ skinn med laxrosa foder. Den hade både axelrem och handtag. Guldiga detaljer. Har för mig att dragkedjan tjorvade på den (om det är någon info som hjälper..) Storlek typ som en datorväska, kanske lite mindre.
Har letat ihjäl mig och blir snart tokig! Vill jättegärna hitta den. Tack på förhand :)

SoniaL
0

Hej!

Jag letar desperat efter min bilnyckel (vänligen se bild) har letat i hela hemmet, i varenda byrå men den är spårlöst försvunnen. Tacksam för all hjälp :)

linda_87!
0

Hej, jag behöver er hjälp! För ca 1 år sedan försvann min systemkamera. På minneskortet finns foton på min nyfödda systers son samt bilder från sommar semester. Vad jag minns försvann kameran på en resa till en namngivning men den kan också ha kommit bort strax därefter någonstans härhemma.
Jag skulle bli jättetacksam för tips var/om jag kan hitta den.

Lazarus
1

Hej! Jag skulle vilja ha hjälp med att finna ett borttappat kassettband med en inspelning från en sittning med det käna mediet Iris Hall som gjordes för många år sedan.(tror att det fortfarande finns någonstans i hemmet)

alexander_degerman@hotmail.com
1

Hejsan! Jag har tappat bort min svarta plånbok. Den innehåller bankkort, körkort, samt lite andra små-saker med samt ett foto av ett tidigare bonusbarn.

vill minnas Den senast sågs i måndags, denna måndagen. Kan minnas fel.

Bo§e
1

#85: Badrumsgolvet…?

1

#86: Den brukar vara där, men inte på golvet nu. Eller i tvättkorgarna!

Magi-cat
0

#86 I någon hylla?

(Igår hade jag förlagt min mobiltelefon och hittade den ingenstans! Den var i ett badrumsskåp … 😮 Bara som parentes.)

Hoppas du hittar vad du söker!

1

#88: tackar för tipsen, men den öppnas dagligen! Tyvärr inte =)

Bo§e
1

Under ett mattkant…?

Eller, om den råkat "hänga med" ner i en väska, där den inte borde vara….?

Mellan soffkuddar (här kan mycket "försvinna")…

• Redigerat 2025-10-22 21:44 av Bo§e
AnnRaja
0

Kan någon se vart min vigselring är? Försvann igår :(

lily_blue
0

Hej,
Jag har tappat bort min silverring som är mig otroligt kär. Den försvann i mars i år och vad jag minns var det hemma i lägenheten. Jag kan inte finna den någonstans och hoppas att någon kan se något som kan hjälpa mig i sökandet.

• Redigerat 2025-11-02 23:49 av lily_blue
Anneliethitti
1

Hej!
Jag behöver verkligen hjälp med att hitta min extra nyckel. Det började med att jag lånade ut nyckeln till en väninna som skulle få det lätt för sig att ta sig in och ut från lägenheten. Men hon påstår att ha gett tillbaka nyckeln. Problemet är att jag hittar inte den nånstans. Har letat över allt, i fickor, lådor och i bilen. Behöver verkligen hitta den då jag måste säga upp min lägenhet snart.

Horse15
0

Kan någon snälla hjälpa mig hitta denna handskanner som försvunnit från jobbet.

Hade betytt så mycket!!

racoon94
0

Hej
Tappade bort mitt kvitto från Gina tricot från dagens datum.
Undrar om någon ser något?
Tack på förhand!

/mvh

Belland002
0

Tappade bort min förlovningsring igår. Vet var jag tog på den och upptäckte den va borta och har letat som en galning. Uppskattar hjälp om det kan ges!
Mvh

Segel
1

Hej
Förlade mina fina tre ringar för många år sedan och fick fin hjälp på denna sida att hitta dem. Nu har det tyvärr hänt igen.
Sista minnet är att jag la dem i en av fickorna på rnin överdel på jobbet. Kommer inte ihåg om jag tagit upp dem och lagt någon annanstans. I tvättmaskinerna ligget de inte kvar.
Kanske har någon hittat ringarna och inte ännu gett sig till känna?
De har ett riktigt stort affektionsvärde för mig!
Hoppas att någon kan se hur/var jag kan hitta dem!
Mvh/ Segel

Sofkan
1

Hej! Jag har tappat bort en bred silverring som jag kallar för "mammaring" då den har en fin text om en mamma. Kan någon hjälpa mig att beta vart jag ska leta efter den? Jag känner på mig att den finns här i mitt hem. Tack på förhand! Vänligen Sofia

• Redigerat 2026-02-04 22:57 av Sofkan
Magi-cat
0

Den här tråden låses snart automatiskt.

Ny tråd i länken nedan där ni kan fortsätta skriva era frågor och svar!

https://overnaturligt.ifokus.se/discussion/1632552/borttappattraden---ny-trad

Övernaturligt vänder sig till dig som delar tron på ett liv efter detta. En sajt, ett diskussionsforum där du kan ta del av tips, erfarenheter och andra(s) upplevelser inom det vi inte (alltid) ser med blotta ögat. Du har även möjligheten att deltaga själv, med funderingar och erfarenheter.
emmagustafssonkl
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Letar efter min dotters snutte hon haft sen hon föddes, en beige kanin, försvann troligtvis hemma hos min syster i hennes hus.

Bo§e
1

Hamnat i en tvättkorg ?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.