Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterintuitionsövningarspådomar
Läst 88 ggr
Magi-cat
2025-12-30 19:09
4

Inför 2026 - spådomar?

Gott nytt år till alla läsare! 🔔⏰🌟

image.png

Har ni några spådomar inför det nya året? Det kan vara litet eller stort, men dela gärna med er och skriv gärna om ni lagt tarot, tittat i kaffesump eller vad det nu kan vara. 🙂🎴☕ (Helst inga alltför dystra spådomar dock …)

bild från pixabay.com

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jane-Lyzell
2026-01-08 11:55
2

Känns som ett bra år - cykeln börjar ju om nu år 1 igen 😁

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Magi-cat
2026-01-08 12:42
2

#1 Hoppas det! 🌍🍀

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2026-01-19 17:02
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta är kanske inte en spådom inför 2026, men det handlar om Trump. Enligt den här videon ska Jeane Dixon ha förutspått Trumps presidenttid och vad som kommer efter. Den är dock lite kryptisk och jag hittar inget om den på andra ställen. Videon verkar AI-genererad.

Sedan låter det kanske inte så betryggande att Robert Bernstein skriver så här:

Nixon and Reagan were fond of psychics, notably the Republican Jeane Dixon. Dixon gained fame by claiming to predict the assassination of President Kennedy. Sort of. She also predicted that Nixon would win the 1960 election, making it hard for a President Kennedy to be assassinated.

Mathematician John Allen Paulos coined the term “Jeane Dixon effect” for this cognitive fallacy: We remember the rare cases of correct predictions and forget the far larger number of wrong ones.

https://www.montecitojournal.net/2026/01/05/predictions-futures-hopes-for-2026/

Fast Jeane Dixon är ju ett välkänt medium så kanske ändå det ligger någon sanning i det.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ