Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterövernaturligtmedvetandedödkattmagi
Läst 98 ggr
[GoodGirl]
2026-04-03 17:06
1

Död katt och magiska band

Okej jag börjar med att… jag har läst lite här på forumet och jag VILL tro på det men jag kan bara inte, aliens och spöken liksom men! Jag har varit med om magi, nu är jag 11 år och detta skedde när jag var typ 6. Vi hade åkt till vårt sommarställe i norra Sverige och vi bor i Norrtälje området, vår mormor vaktade katterna vi hade då, mitt i natten vaknade jag och skrek ”NEJ SEMLAN” (vår ena katt hette så) jag grät och kunde inte somna om och när vi kom hem så var hon död.. vi letade efter henne i flera dagar och anmälde hennes försvinnande men typ en vecka efter hemkomsten hittade vi henne död i ett garage! Detta måste ha vart nåt övernaturligt, nåt magiskt band mellan oss! Hon var bara liten unge då! Men berätta gärna era åsikter om detta!

Magi-cat
2026-04-03 20:28
3

#0 Tack för din berättelse! Det är ofta starka band vi har till "våra" husdjur och det är något att vara tacksam för. Men jag vet själv hur jobbigt det är när de inte längre är med oss i det här livet … Saknaden finns alltid där, men också tacksamhet att vi kunde dela en bit av tiden tillsammans.
Så visst finns det band mellan oss, men om det är övernaturligt eller vad det nu ska kallas vet vi inte, i alla fall inte jag. Men det spelar ingen roll, det är så det är och det du upplevt är något speciellt!
Beklagar din förlust, men tackar igen för att du delar din berättelse. Många känner nog igen sig, helt eller delvis. 🤗😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vargnatt]
2026-04-05 15:24
4

#0: Nu har du visserligen avslutat ditt konto det var lite synd men det du var med om där som 6 år gammal jag vill inte kalla det för övernaturligt tvärtom helt naturligt.

Det du fick var en föraning om vad som skulle komma att ske sen satte du så klart inte orden på det som så liten jag känner så väl igen mig själv här när jag var barn och ung det här var vardag för mig och är än idag fast jag är en 60 år gammal tant och man lär sig man vänjer sig att leva med det på ett positivt sätt oavsett det är föraningar om något bra eller dåligt.

Du är 11 idag och du minns det här starkt och det är många människor oavsett dom är vuxna eller barn som har föraningar om vad som ska hända både i dröm men också i vakna vardagen alla förstår det inte men jag tänker du är 11 nu och med tiden kommer du att upptäcka om det här är något som kommer att ta plats i ditt liv.

Du kan minnas nu men du kan också glömma när du växer upp och blir äldre eller så är det här något som du kommer att jobba med i framtiden och det du fick vara med om var något fint mellan dig och katten Semlan som talade om att nu har jag gått över till andevärlden ❤️