Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 4422 ggr
Feeltheflow
10

Vacker märklig dröm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag drömde en sådan konstig dröm i natt. Den var så sammanhängande och den kändes  så verklig. Vad tror ni att den kan betyda?…

Drömmen började med att jag träffade på en gammal vän som numera är en ovän. Det var ingenting som utspelade sig som visade att vi var vänner igen men jag hade en känsla av att vi hade försonats och förlåtit allt gammalt.

Det var fint väder och varmt och skönt. Vi stod i ett stort fält av gula, orangea och röda blommor. Blommorna var stora och höga och mycket vackra. De reste sig högt mot skyn. Ungefär i storleken av en riktigt stor solros, men det var inte solrosor utan någon annan sorts blomma. Så långt ögat nådde bredde det stora fältet ut sig över berg och dalar. Det var så otroligt vackert att jag nästan tror att jag aldrig sett något så fint.

Min vän sade att hon hade något att visa mig och tillsammans gick vi länge genom det stora fältet tills vi kom till en stor mörk skog. Vi började följa en bred stig som ledde in i skogen. Längst hela den högra sidan av stigen reste sig en hög törnhäck. Inne i skogen var det inte alls samma känsla som i fältet utan det var mörkt, kallt och obehagligt. Vi gick djupare och djupare in tills vi kom till ett hål i törnhäcken.

Där stannade vi och hon sa att det var dags för mig att gå själv nu innan hon vände och började gå tillbaka. Jag gick genom hålet i häcken och möttes av en lång korridor som sken starkt i ett ljusblått/vitt sken. Jag vred på huvudet och kollade tillbaka ut genom hålet mot skogen. Jag funderade på om jag skulle vända tillbaka men skogen gav mig ett sådant obehag och jag kände att jag var tvungen att göra det här, att gå vidare. Det var inte själva gången som skrämde mig utan det var att jag inte visste vad som väntade mig som skrämde mig.

Så jag tog några steg framåt och slöt ögonen. Helt plötsligt känner jag hur själen slits ut ur min kropp med ett ryck och jag färdas med ljusets hastighet genom en ljus tunnel in i en annan dimension . Det kittlas så enormt när det händer och jag känner mig jättelätt.

Jag är nu i den andra dimensionen. Jag möts av ett ännu starkare ljussken i ljusblått/vitt än korridoren. Mina ögon är fortfarande stängda och jag kan inte öppna dem. Jag känner att det är så för att jag inte ännu är redo för att se vad som finns där.

Men känna kan jag. Och det jag känner är något så starkt som jag aldrig upplevt förut och jag kan nästan inte beskriva för er hur starkt och mäktigt det kändes. Jag kände en sådan otroligt kraftig och villkorslös kärlek, värme, lugn, lycka och glädje. Det var som att inget ont existerade och jag glömde nästan bort hur det var att känna så. Det kändes som att det här var det naturliga tillståndet och det andra (allt ont ,sorg , olycka mm) nu var något avlägset som jag hade upplevt för länge länge sedan. Den kärlek och glädje mm som jag upplevde så starkt kändes så naturlig och självklar. Som att det inte fanns något annat. Inget antingen eller. Inget mellanläge utan bara ren lycka, glädje, värme och kärlek. Att det var allmäntillståndet. Det kändes så rätt. I den andra dimensionen fanns inget ont i över huvud taget. Jag hade aldrig mått så bra som jag gjorde där.

Helt plötsligt är det någon som viskar i mitt öra. Jag är inte säker på om det var en man eller kvinna men det kändes som en man.

- Nu har du upplevt den största och sanna kärleken och glädjen. Den högre meningen. Nu kan du åka tillbaka.

När rösten har sagt det ser jag först en stor vacker stjärnhimmel framför mig. Sedan känner jag hur min själ med samma fart dras tillbaka in i min kropp. Jag öppnar ögonen lite försiktigt och ser till min förvåning att jag är tillbaka i mitt hem. Sedan öppnar jag ögonen igen och vaknar upp på riktigt.

Vad tror ni att det kan betyda? Jag har aldrig drömt något liknande tidigare.  När jag var hos min mentor senast sade hon att jag i framtiden skulle vara med om mycket astralresor. Kan det vara något liknande? Och vad symboliserar allt i drömmen?…

Never undervalue who you are and what you're capable of...

Illusion
4

Fantastisk att läsa, du fick en astral resa, du fick åka hem och hälsa på :) åh vad härligt. Jag vill med!!

☮ and ❤ among each other ✿

[Karinso]
4

Det här var bland det vackraste jag någonsin läst. Tror precis som ovanstående att du blev inbjuden!

[Kattuggla]
2

Vilken upplevelse!! 😃Tänk att bara känna lycka, kärlek och glädje…

minnathewolf
2

Fick eufori bara av att läsa din berättelse Feeltheflow =D

Eden Rose
2

Otroligt vackert…och jag antar att du behöver berätta detta till din vän/ovän…kanske det är dags att försonas ;)

J-Artur-K
2

Låter som astral resa , Du fick känslor som att du var där på riktigt för att du var där på riktigt med din astrala kropp. Jag har varit med om liknande. Var som du säger. Allt känns bara harmoniskt inget ont. Av det jag har varit med om i alla fall.

Ny dag nya möjligheter

[Sol69]
1

Man blir rörd av att läsa det.

Feeltheflow
1

Tack så mycket för era fina kommentarer, vad glad jag blir att ni gillade det jag skrev. :)

#5 nja jag vet inte det :P , den här personen i fråga är en väldigt stor energitjuv…

Ja det var verkligen en speciell och spännande upplevelse. Något som jag aldrig varit med om förut och ni kan ju tänka er att jag fick lite mersmak haha :).

Men det här med det stora vackra fältet med blommorna och den mörka skogen, vad symboliserar det? Jag la speciellt märke till blommornas starka färger. Är det någon som vet vad gult , orange och rött står för?

Illusion
1

En vild gissning, kan det vara dina chacran färgerna symboliserar kanske? Det behöver ju inte ha nån betydelse heller direkt..

☮ and ❤ among each other ✿

J-Artur-K
1

#8 Då kan kolla här 

Ny dag nya möjligheter

[Kattuggla]
1

Hej igen Feeltheflow!

Måste bara berätta att jag idag upplevt något liknande i någon sekund.

Jag låg och halvslumrade, hade börjat meditera, och plötsligt träffade jag mina guider och min mormor mm och kände mig fri i själen. Alltså jag la särskilt märke till att jag inte kände någon oro eller hade några problem själsligt. Vaknade precis efteråt och tänkte att jaha, det är så det känns… Kändes som om jag inte heller kunde röra mig under tiden jag vaknade. Lustigt var det och jag hade också flera konstiga drömmar efter varandra.

Vill verkligen försöka behålla denna känsla av frihet under min vardag när det känns så tungt ibland. 🙂 Dock är det tyvärr redan svårt att få tillbaka känslan. Det är väl så här på jorden.

Feeltheflow
1

#9 det kanske det är :)

#10 tack!

#11 åh vad häftigt! Ja det är verkligen en underbar känsla. Lite off topic kanske men vad handlade de andra drömmarna om? ( blev lite nyfiken hehe) :).

Vad skönt det skulle vara om alla mådde så hela tiden. Livet skulle vara så mycket lättare då. Fast då skulle man nog inte lära sig lika mycket och det är väl ändå det som allt går ut på, att utvecklas :).

Jag har fått tips och läst runt lite på internet. många rekommenderade boken Lev livet fullt ut av Tolle Eckhart. Den ska tydligen handla om just det, att finna den där känslan inom sig. :) Jag har inte läst den själv men jag har läst recensioner och många säger att boken har förändrat deras liv. :)

[Kattuggla]
1

#12 Den boken låter intressant! Ja, tänk om man kunde må så bra lite mer i livet.

Jag drömde också om att mina guider, mormor och de andra där uppe sjöng i lite olika stämmor. Vaknade av det också eftersom det lät och var konstigt. Frågade nyss min ledare vad det betydde och det innebar att jag ska tala om vad jag vill och tycker. Vi har det tufft på jobbet just nu och har även handledning angående situationen. Jag har börjat öppna upp mig mer för vad jag egentligen känner och behöver väl uttrycka det mer för att hjälpa andra och även mig själv. (Gillar personlig utveckling.) 🙂

Feeltheflow
0

#13 Ja att må så hela tiden skulle vara underbart! :)

Jaha vad intressant. Jag brukade vara lite hes i halsen ett tag, det betydde tydligen samma sak som du beskrev nu. Så det ska jag försöka jobba med framöver. Hoppas att allt löser sig på jobbet för dig och att det lugnar ner sig lite. Det kan inte vara bra att gå för fort fram, man ska ta allt i sin egen takt. Fast sådant där kanske man inte har så stor kontroll över precis 😉 🙂

UrchinFamiljen
0

Ursäkta, men vad innebär astralrasor? Är nu här.. 😇

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

UrchinFamiljen
0

Ny*

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Amandla
0

#16 Inom en timme kan du själv redigera ditt inlägg genom att klicka på "hantera" i det inlägg det gäller. För att få veta mer om astralresor rekommenderar jag dig att använda sökfunktionen 😉

Feeltheflow
0

det betyder ut ur kroppen upplevelse :)

UrchinFamiljen
1

#17 Haha okej, visste inte det. :P

#18 Aha :) Tack ^^

J-Artur-K
1

#19 Man har en fysisk kropp och en astral kropp. Med den astrala kroppen kan du fara vart du vill. Det kanns som du är där på riktigt för du är där på riktigt med din astrala kropp. Du kan göra astral resa i drömmar , när du ligger i sängen och till o med i vaket tillstånd. 

Genom astral resa kan du träffa dina vägledare , Kraftdjur o mycket annat. Du kan fara vart du vill kan man säga. Du kan hälsa på en vänn om du vill för se att allt är bra. Men även träffa änglar , 🙂 När du gör en astral resa kommer du känna att det är det. För känns exakt som du är där på riktigt för du är det med din astrala kropp 🙂 Är underbart 🙂

Ny dag nya möjligheter

UrchinFamiljen
1

#20 Åh, vad härligt! Det skulle verkligen jag vilja göra.🙂

J-Artur-K
1

"21 🙂👍

Ny dag nya möjligheter