Rädd...
Jag vet allt är nog bara en bluff men jag är ändå rädd…Vi på jobbet var på en sajt som heter peteranswers.com och allt datorn sa stämde…
-Någon som kan förklara och om någon mer har hört talas om den?
Vänligen/rädd Linda

Aldrig hört talas om…

Gå in och titta, just nu svarar den bara konstigt på mina frågor…Men skrämmande nog visste datorn vet jag pratade med i telefonen samt vart denne var någons stanns, vad mitt efternamn var sv

Går och kikar om en liten stund.Kram

var inne och skulle fråga men när jag hade skrivit "Peter please answer" så fick jag inte ner markören på andra raden där frågan skulle ställas………..????????

vad ställde du för frågor, jag blir rädd. Jag får inga vänliga svar kan jag tala om och absolut inte svar på mina frågor. Ställde nyss en enkel fråga om jag är en mamma (på engelska) och får svaret - min själv vilar under din säng i natt??? (på engelska). Fick andra konstiga svar och blir riktigt oroad.

Vad är det för sida ? har aldrig hört talas om.. // MJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
var inte rädd! Sådana sidor är bara trams!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

jag är livrädd nu, löjlig kanske. Fråga om jag kunde sjunga och får svaret gå till badrumemt så får du en överraskning. Törs fasiken inte, kalla mig fjantig men jag har taskiga vibbar.
Det låter bra, när man sjunger i ett badrum….

tack, du fick mig att se en annan synvinkel. Har varit väldigt känslig i dag, så jag antar att jag överreagerar :). Ja eftersom denne peter inte vill svara mig på mina frågor och ger konstiga svar så nepp bort med dom dåliga vibbarna
#9 Ja i duschen, man kan ha duschmunstycket som mikrofon

asg, tack ni är för goa, men ska inte plåga mina grannar vid den här tiden på dygnet. 

Jag får ju inte ett enda svar av honom! Det enda han skriver är att jag inte förtjänar hans svar!!!!!!! JAg frågar honom hur många barn jag har i magen just nu, vad min sambo heter m m. sen sa han att någon väntar utanför på mig och då frågade jag vem som väntar utanför på mig men då var jag inte värd hans svar igen. då frågade jag varför han skrev så då svarade han mig att han är riktigt trött på mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FATTAR NOLL!!!!!!!!!!!!

japp riktig otrevliga svar är det mellan varven men men vi ska inte tro på det som sagt :)

fick också som svar att hans själ vilar i min säng inatt! Ingen trevlig sida alls……..

Jag håller med dej,Magi-Cat!!/Ewa

ja där går jag inte in igen…. min sambos dotter satt bredvid mig och då sa han att någon bredvid mig tror inte på mina svar. då bad jag henne sätta sig i andra änden av soffan på prov och då blev svaren #dina fråpr blir bättre och bättre…..?????? knepig sida. den tror jag inte mkt på¨.

Jag sökte på google och där står det att man kan använda den till att lura sina vänner, konstigaste är att INGEN kan ha vetat mina svar, och förut fick jag specifika svar som INGEN kan ha vetat..Men hoppas att någon bara bluffat med mig…
Usch, vad är det där för en läskig sida.. Låter som någon som tycker det är kul att driva och skrämma folk. Är nog inget att bry sig i men jag förstår att du blev skraj Linda.. som hämtat ur nån dålig skräckis.. Man skall nog undvika såna där sidor. Man får bara massa att tänka på.. Jag vet inte om jag törs gå in dit o titta, men jag är lite nyfiken…

Jag blev illa berörd, någon som bluffade med mig visste tom personliga saker om min mamma, därför är skämmtet inte änns värt att kalla skämmt…
Just nu är jag jätte skakig, dels lite mörk rädd i ensamheten dels skakig om någon har drivit med mig så grovt
Jag är säker på att det är en skicklig webb designer som leker med java script, som det heter. Då matar man in svaren i förväg i html-koden. Det spelar nästan ingen roll vad du frågar så får du knasiga svar tillbaka, såvida inte nåt svar som "står på tur" kommer precis när "rätt fråga ställs". Ibland kan det alltså stämma ganska bra med det man frågar, medan andra gånger blir det helt fel för datorn kan ju inte känna fram rätt svar. Det kan tack o lov endast vi människor göra än så länge. Puuh! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ja va just in i alla fall. Typiskt mig.. kan inte hålla mig borta.. Jag körde me taktiken att fråga när ja ska gifta mig o sånt (ja e redan gift..) kom bara svar att han inte svara på sånt..
**Inte behöver du vara rädd! Det finns inga andar eller djävulen som sitter och skriver vid en dator. Försök se det hela med en gnutta jäklar anamma,att det finns så knäppa människor som kan fixa ihop sådana svar endast för att skrämma skiten ur folk. Det är just det som det handlar om och inget annat. Om du vill,kan du alltid sätta dej ner och blunda…be dina Kraftdjur och guider att dom ska beskydda dej mot alla negativa energier och endast släppa igenom dom positiva….glöm inte att tacka dom när du pratat färdigt till dom. Dom lyssnar alltid och jag kan känna ett lugn i kroppen när jag ber om skydd från mina. Jag är inte ett medium eller healer på något sätt,men just det där,att be om hjälp av sina guider,det gör jag. Kram MQ
**
Jag va just där igen och fråga lite o jag fick svaret att han visste att jag inte hade rätta avsikter och inte tänkte svara och sen kom det ; You'll pay for any wasted answer.. Blää säger jag. Strunta i det där. Och gå inte in dit nå mer. Det skall inte jag heller göra. Fick ren obehag..
**# 22 ASG…
du låter som mig..hahaha jag brukar inte heller kunna låta bli,nyfiken som man är,fast jag tror jag hoppar över den där stollen…
**
Svarade han faktsikt vad du hette? Hur går det till i såna fall?
Hoppa över. Det är nog bäst.. Vem vet så för det med sig nåt Virus..

Har oxå varit in och "han" bad mej be någon annan att ställa frågorna:-)Kändes bara lite löjligt tyckte jag…
OK, detta är bara humbugg och inget att bry sig om, som Tuvstarr skrev, skicklig Wbbredaktör duktig med att programmera det är vad det är och de svar han skickar är precis så anpassade så att de ska kunna passa vilka frågor som helst samt vilka personer som helst. Skratta skräpet i ansiktet och gå till en skojjigare sida som roar.
Se även till att köra en extra gång med F-secure eller annat antivirusprogram + Ad-Aware (finns som freeware på nätet. De sidor som likar det ni varit ute på har en tendens att lagga in spionprogram och virus.
//Hellas
**#28 Frågade du han varför??
jag är för feg,vågar inte gå in o kolla nu…ni skräms lite faktiskt…huu….jag som var så morsk alldeles nyss….
**
Va in o kolla lite på google om den här sidan och det var många som tagit upp det fanns chatter där de talade om just den här sidan. Hittade bara på engelska så jag förstod inte riktigt allt. De var nog några som just hävdade att det bara var trick och de hade förklarat hur det funkade, men jag blev inte klokare ändå. För de berättade där om hur han svarat rätt på alla frågor, men att man själv på nåt vis ger honom svaren? Nä nu börjar jag bli råddig och trött.. Jag skall inte engagera mig mer i det här nu.. Humbug måste det ju va i alla fall.. Det kan ju inte funka. Ingen kan ju sitta och ge svar omedelbart åt alla som frågar.. Nää Gonatt nu

#30 Nej,jag tyckte det verkade så löjligt.Jag ställde en fråga om vad jag arbetar med(Säljare)Svar:Be någon annan ställa frågan!!
Nästa fråga jag ställde:Vad heter min hund?(Bounty)Svar:Be någon av dina vänner ställa frågan!!
Sista frågan:Vad gör min mamma??(Hon är i andevärlden):Svar:Ställ om frågan!!
Klev ur sajten sen,detta var sjukt enligt mej,och är helt med de ovanstående inlägg som förklarar detta med sina datakunskaper:-)
**# 32 OK! Tack,då blev jag" normal "igen…fy för sånt!
**
Man kan göra mycket kul med script och om man lägger in en massa dumma frågor och slumpmässiga uttalanden som man läser in via mikrofon genom ljudkortet och sen kopplar datorn till telefonen så är det skitkul att dra igång cirkusen när det ringer nån försäljare som inte nöjer sig med ett nej. Jag kan lova att när dom har försökt sig på en konversation med datorn så ringer dom ALDRIG igen.

#34 Ha, ha, kan tänka mig minen på försäljaren som bara får tok till svar.
Vet att många är superduktiga på att använda datorer och olika program till allt möjligt och att det går att spåra mailadresser också. Själv är jag glad om jag kommer in på en här sajten, tycker jag varit duktig då!! Undrar om inte dom flesta har sitt namn med i mailadressen så att dom inte glömmer den själva.
Men den som gjort sajten verkar inte vara snäll precis, eller också utgår han från att folk förstår att det är skämt, att det där är hans humor. Skriver hans, kan ju för all del vara en hon också.
Liknelsen med att spela på enarmad bandit slår mig.