Vad är healing bra mot?
Hej. Det är så att jag har fått höra att jag har gåvan att heala och mitt Kraftdjur är örn och om man googlar runt så ser man att örnen hjälper mig med detta.. Ja jag vet att jag kan söka på nätet om detta men jag vill höra från er. Jag tror knappt på healing för jag har fått det och det funkade inte, men man kanske måste vara mottaglig med och öppen för det? Jag undrar vad kan man heala? Kan jag heala min katts ögoninflammation tex? Haha nej men vad är den här gåvan bra för? Kan jag heala mig själv? Är det svårt? Tar det många år? Tack på förhand :-)
☮ and ❤ among each other ✿
Hej, Healing är "läkning" och alla kan hela. En kram, en klapp på axeln eller fina tankar om andra personer - är healing, men så kan vi också tillåta oss att arbeta med "djupare" healing från universum (eftersom vi är en kanal). Det är ingen som kan säga "det här kan healingen bota" men om man ser det som en komplement till allmänvården kan dessa två göra ett bra arbete tillsammans. Det är bara att testa sig fram och självklart bör man tro på det man gör - allt handlar om tilliten till sig själv och det arbete man utför. Fysisk värk som huvud och rygg (stress/tunga lyft/sovit dåligt) tycker jag personligen att man kan hela (om det inte är ihållande - då bör man besöka en doktor) istället för att ta värktabletter det första man gör, men som sagt, du får testa dig fram :) Prova på dig själv och dina vänner. Lyckatill!
Sajtvärd på Övernaturligt
Men om alla kan heala varför säger vissa spå tanter att ja men du har en gåva du kan heala? Om nu alla kan det är det väll inte direkt nån gåva då är det en allmän grej som vem som helst kan? Handlar det om okunskap från deras sida eller? Jag tycker är man spådam borde man ju redan veta att alla kan det…? Tack för svar :-)
Precis, inget inom det mediala är någon "gåva" specifikt några utvalda personer, däremot att det en självklarhet att man bör vårda och utföra arbetet med största respekt (det är ju en fantastisk möjlighet vi har) men alla kan hela/ta kontakt med andevärlden. Skillnaden mot "mänsklig" healing och att arbeta som kanal är att man måste lära sig att hitta den teknik som är bäst för en själv. Sen bli man självklart "bättre" ju mer man arbetar med det och lär sig nya metoder.
Sajtvärd på Övernaturligt
Säger som jag tror att innan du kan heala måste du ha någon "ovanifrån" som hjälper dig i det arbetet. Jag tror att vi alla har någon där som kan hjälpa oss.
Illusion, ta redan på (fråga rakt ut!) vem det är som kan hjälpa di
Man ska vara respektfull och ödmjuk i sitt sätt.
Och ja, utvecklingen kan ta många år men inte alltid.
Förresten. Man kan alltid börja med att bota sig själv, mycket nyttigt och meningsfullt. Om man mår dåligt själv är det ingen idé att försöka bota andra. Det kan gå det också men det är efter många om och men.
Tänk bara att TANKENS KRAFT är enorm vad gäller att bota sig själv!
(En gång hade jag min healingguide bredvid mig och sa att jag kan bota mig själv med tankens kraft. Hade aldrig tänkt så förut. Det funkar om man har tro. Jag har också en healingängel men som är aktiv bara när jag försöker hjälpa andra.)
Jag tror att vi alla har sådana varelser runtomkring oss. Försök få kontakt med dom. -Det skulle dom bli glada av!! Dom finns där bara och väntar på dig!
Ja jag försöker ju få kontakt med dom runtomkring mig hela tiden, jag frågar vem dom är och vad dom vill men dom ger så otydliga Tecken..jag känner bara av dom tyvärr :( skulle verkligen behöva bota mig själv..ja det är ju bara att forska vidare då i detta :) tack för svar!

Ja det är inga problem att säga till ngn att den kan heala för det kan alla mäniskor göra så inga konstigheter alls.
Healing av den enklaste formen är att stryka ett ledset barn över kinden. Eller blåsa på det stället barnet har slagit sig på det är healing.
När det gäller Healing så finns det ingen som kan garantera ett botande eller att det ger någon hjälp.
Det den vetenskapliga forskningen visar är att under en healingbehandling så ökar blodcirkulationen i kroppen.
Hud tempraturen ökar upp till 2 grader och även att njur cirkulationen ökar och att man kissar mer när man fått healing.
En av det största forsknings studier som gjorts gjordes i Japan där man forskade om helaings påverkan på smärtor. Där forskningen helt klart visade på att healingen hade en smärtlindrande verkan.
Man mätte även Hjärnans signaler och kunde på detta vis se att det inte rörde sig om en palcebo effekt .
Finns även ett flertal djurförsök där man sett klara förbättringar hos de djur som fick Healing och på de som inte fick healing.
I Usa utsatte man råttor för stressande ljud hälften av råttorna fick healing.
Den grupp som fick Healing där fick råttorna lägre blodtryck och lägre puls en de som inte fick healing.
Detta är vetenskapligt godkända forsknings rapporter.
Healing är i dag en godkänd vård form i ett flertal länder och godkänd inom den offentliga vården.
Vi behöver inte gå så långt För båda våra grannländer Danmark o Norge är healingen godkänd inom den offentliga vården.
I England. Belgien Holland mm där ingår healing i Sjuksksöterske utbildningen.
Även om Healingen inte är fullt accepterad inom den offentliga vården här i Sverige.
Så förekommer det. Akuten på Karolinska har börjat med healing behandlingar men då heter det inte healing utan i stället vårdande beröring och sjuksköterske skolan i Borås har infört reiki Healing på schemat.
Även ett flertal hocpise har i dag infört healing av utbildade sjuksköterskor.
Lasse
Tack Lasse, jamen då är det bara att börja träna då när orken infinner sig, jag tycker dagarna går så fasansfullt snabbt, man hinner ju inte mer än vakna så är det läggdags igen :-)
Jag vill också tacka dig Lasse. Ut av dig får man varje gång så bra dagsinformation i olika frågor.