Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 8790 ggr
Krissegy
0

Puma

Hej. Fick reda på att mitt Kraftdjur är puma. Men hittar inget info på vad det betyder. Kan ni hjälpa mig?

What we think, We become

fredrikh
4

Hittade lite efter snabb googling:

"Puma (bergslejonet) är budbärare åt eldsguden Tatewali bland Huichol-indianerna i Mexiko. Det finns inga gränser för din långsiktiga framtid."

"Puma - Hälsa, kraft och ledarskap. Sök din kraft och din hälsa. När vi lägger vår kraftlöshet åt sidan ser vi möjligheterna. Ta makten över ditt liv. Skåda en ljus och välkomnande horisont. Framtiden är din och du leder den!

Svart puma- Astral resa, symbol för det feminina, förståelse för döden, död och återfödelse, återta makten, medveten om mörkret."

[Ravenna]
1

Krissegy, varför tar du inte och frågar kraftdjuret direkt? :-)

Krissegy
0

1 JAg hade en svart puma. Och allt som stod efter de stämmer in på mig.

2. Ne visste inte att man kunde de.

Kram

What we think, We become

Krissegy
0

Vad kan man göra med sitt kraft djur? vad betyder det att ha ett kraft djur?

What we think, We become

fredrikh
1

#4 Jag vet inte mycket alls om Kraftdjur. Men sök här i forumet, såg att det fanns många trådar om det :)

Krissegy
0

okej, tack

Kram :)

What we think, We become

[Ravenna]
0

Krissegy, javisst kan du själv kontakta ditt Kraftdjur, det är en viktig del av det hela, att skapa en relation och kommunikation med kraftdjuret. Får jag fråga hur du fick reda på att ditt Kraftdjur är puman? :-)

Ett Kraftdjur är ett andeväsen som oftast visar sig i djurskepnad och som väljer att komma till någon av olika anledningar, bl a för att ge kraft och beskydd. Vissa Kraftdjur stannar hela livet, medan andra kommer och går i perioder, eller stannar bara för en tid då man kanske behöver extra stöd eller ska lära sig något viktigt.

Traditionella Tecken på att någon inte har ett Kraftdjur, eller att det lämnat en, kan vara att man drabbas av väldigt mycket sjukdom, är svag och kraftlös, extremt otursdrabbad osv. Man har då inte det skyddet som ett Kraftdjur ger.

Det är en väsentlig del att själv skapa en relation med sitt Kraftdjur och lära sig kommunicera med det. Du behöver nämligen ge tillbaka också, kraftdjuret finns inte bara till för dig utan förtjänar uppskattning och respons från dig också.

Tänk dig hur det är om du har en relation med någon du älskar eller håller av, någon som finns där och stöttar dig. Denna relation är viktig och då vårdar man den. Så är det också med Kraftdjur.

Du kan ta kontakt med ditt Kraftdjur genom att prata med det, ställa frågor och lyssna efter svar. Ha tålamod bara. ;-)

Du kan t ex också sätta upp en bild på en puma och hedra det genom din vilja att möta det, att kommunicera. Du kan meditera för att möta kraftdjuret, be det att komma till dig i dina drömmar och säg till det att du vill lära känna det. Tala från hjärtat.

Snart kommer kraftdjuret att låta dig få veta vad det gillar, vad det vill att du ger till det. Det kan vara att du engagerar dig i frågor som rör puman, eller att du utvecklar en förmåga som kraftdjuret vill hjälpa dig med.

Det är också vanligt att man dansar sitt Kraftdjur, det är ett väldigt bra sätt att skapa kontakt och kommunikation. Då rör du dig som puman, låter som puman och "blir" puman. Låter kraftdjuret leva genom dig.

Det är alltid en väldigt stark upplevelse. :-)

ALPHIRA
0

Krissegy! Nu har du fått allting förklarat av kloka Ravenna!

Visst kan du prata med din puma. Jag har också en puma som Kraftdjur (en överraskning för mig) som hjälpt mig mycket. Men din puma väntar att du umgås med honom/henne.

Jag är också -precis som Ravenna- nyfiken på hur du fick reda på att puma var ditt Kraftdjur?

Vad betyder puma just för  dig?

Krissegy
0

7 Tack jag fatta precis.

8 Puma för mig har alltid varit svart, mystisk. Rör sig försiktigt fram med mjuka rörelser.

Jag fick reda på att jag hade en svart puma genom andliga vägledare. :) 

Men en fråga hör mitt Kraftdjur mig hela tiden, dvs så om jag skulle be den komma i min dröm så skulle den de? Eller finns den inom mig som ett ljus i mörkret typ?

Kram och tack för alla era underbara svar :)

What we think, We become

[Ravenna]
1

#9 Tack för svaret. :-) Jag frågade för jag var nyfiken, eftersom Kraftdjur ofta kommer till en människa på sätt som anses traditionella.

Jag vill först inflika förresten, att det vi kallar Kraftdjur kommer från en animistisk syn på livet (animism=allting i naturen har ett eget medvetande, en ande, som det går att kommunicera med).

Traditionella sätt som Kraftdjur kommer till en människa är t ex:
Drömmar, utesittning, genom helande då en shaman gör en anderesa, hämtar ett Kraftdjur från undervärlden som blåses in i människan, eller genom att man själv gör en egen anderesa för att möta sitt Kraftdjur (detta är poppis idag) inom s k core shamanism och new age.

"Men en fråga hör mitt Kraftdjur mig hela tiden, dvs så om jag skulle be den komma i min dröm så skulle den de?"

Ja ditt Kraftdjur lyssnar på dig men om det hör dig hela tiden får du fråga kraftdjuret själv om. ;-)

För det har också en egen vilja, så därför väljer det själv på vilket sätt det kommer till dig. Det är vanligt att Kraftdjur och andra hjälp-andar kommer till oss i drömmar, därför är det ett bra sätt att be om kontakt den vägen.

Men fundera inte så mycket på om kraftdjuret kommer eller inte. Lita på att det kommer visa sig när det behövs och var uppmärksam, för det kan komma till dig på olika sätt och när du minst tänker på det. Du behöver inte känna att du måste kontrollera något med ditt Kraftdjur. Öva din tillit istället.

Kram. :-)