Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 9858 ggr
april4
0

Sparv

Jag hittade en fjäder häromdagen i mitt sovrum på golvet bredvid min säng. Hur den har kommit dit förstår jag inte. Idag på jobbet när jag var ute och fikade så kom en sparv och satte sig alldeles intillmig och tittade på mig. Jag flyttade mig några steg ifrån och då kom den efter och satte sig intill mig igen.

T o m arbetskamraterna reagerade och sa att fågeln följer dig. Kan det vara ett budskap från andevärlden? Hur skajag tolka budskapet isåfall. Tilläggas kan att min son gick bort i höstas. Nån som kan och vill hjälpa mig?

sezierra
0

Det var kanske han som i form av fågeln ville visa att han fortfarande finns på din sida och är kvar och ser så du har det bra…eller visa att han har det bra. Eller så kanske det är någon som vill lära dig något eller få dig att se någonting som du kanske blundat för?

Känn efter vad som finns i ditt hjärta det är enligt min uppfattning så man ska ta saker man får till sig… eftersom saker upplevs olika för olika personer. Men vad vet jag…

Bybo
0

Prova att be honom lämna en till fjäder!!! Så får vi se…Hm…jag är som jag tidigare sagt grön inom detta område, men bara fick denna tanke :-D

vick
2

Hej!

Djurens språk (en bok) säger:

SPARVEN

Se till att du får det du behöver.Min gåva till dig är att känna dig betydelsefull. Här hanclar det om att inte nöja sig med det näst bästa. Du är värd mera.

Mvh Vick

[magiska_mim]
0

Till Vick….Gäller denna tolkningen även en talgoxe,eller ?

Tiia
1

#4 för Talgoxen säger Solögas bok om Djurens språk:

Talgoxe:

Känn Tillit.Det du gör är fullkomligt rätt.Min gåva till dig är att ha förtroende för dig själv och det du gör. Med andra ord-du kan slappna av.Du är helt på rätt spår.

zeretki
0

Jag har hört talas om Solöga i shaman-kretsar och där säger dom så här, vilket jag håller med om: Det är bra med böcker men man måste lära sig att lyssna till sig själv.

När det gäller Kraftdjur och andedjur, drömmar i stort och sånt så MÅSTE man lära sig att lyssna på sig själv! Andlighet kommer från dig själv, inte från någon annan.

Vill du veta vem sparven är och vad h*n betyder, så fråga. :) Meditera eller tala rakt ut.

april4
0

Tack allihop för dom tänkvärda orden, tar till mig det.Glad

Tiia
0

Jag tycker också så,att man ska inte tro på allt man läser……man känner själv vad som känns bra eller inte.

Ibland stämmer det riktigt bra,andra gånger inte.

Jag gillar solögas bok…..men jag sållar bort det som inte känns ok

[magiska_mim]
0

Tack för svaret Tiia…det känns verkligen som det kan stämma. Tack ! //gun

zeretki
0

#8 Precis Tiia! Det tycker jag man ska göra. :) Det betyder ju inte att boken har fel utan att man ska känna efter själv också. :)

Manni
0

Tiia, står det något om krokodilen?

Tiia
0

#11 Manni:

Krokodil:Släpp allt du har för händer,koppla av och lev enbart i nuet.Inre harmoni ger dig fotfästet åter.

Krokodilens gåva till dig är att ha inre balans.

Prizma_o_Kristall
0

Tiia: Står det något i boken om duvor??

Kramar//Carro

Manni
0

#12 Åh, tack! Då gäller det bara att få tag i lite inre harmoni då!

Tiia
0

Duva:Ta hand om ditt hus/ditt hem eller din familj.Duvans gåva till dig är att skapa dig en trygg omgivning.

Ägna dig åt konkreta saker för att få en fast grund att stå på.

Prizma_o_Kristall
0

#15 Tack så mkt! Det ska jag tänka på:)

Kramar//Carro

storkenflyger
0

Visste inte att olika fågelarter hade olika betydelse

För någon dag sen när jag var i stan på en uteservering När jag ätit färdigt landa en gråsparv längst bort på bordet Fågeln och jag titta på varann ja sa för mig själv varsegod de finns lite kvar till dig med  Gråsparven hoppa fram till talriken och tog för sig titta på mig för var tugga innan den flög  Servitrisen kom och sa att så närgångna brukar de inte vara Jag sa det är okej

zeretki
0

Ja, men nu blir jag jättenyfiken. Vad står det i boken om utter och ekorre?

Tiia
0

#18 Neeej,jag är helt slut….skoja bara…här kommer det:

Utter:Det finns bot för allt,lösningar på alla problem och vägar som alltid leder rätt.Utterns gåva till dig är att känna att du har obegränsade möjligheter.

En utter klarar av allt,den finner alltid på råd.

Tiia
0

Nästa, zeretki:

Ekorre:Ut med det gamla och in med det nya.Ekorrens gåva till dig är upptäckarglädje.

Gör dig av med det gamla och skapa därigenom nya möjligheter.

Hoppas det var till ngn hjälp/TiiaGlad