Spindlar, vad betyder dem?
I natt drömde jag:
Det var 3 spindlar som klättrade på mina ben, två spindlar var ca 1 cm stora och en som var ca 2 cm stor.
De var kol svarta och kröp på baksidan av mina ben och lite fram på benet men det gjorde de bara för att "retas" typ, för att jag försökte ta bort dem, men
Det gick inte. De fortsatta krypa på mina ben. De var snabba.
Sen när jag fick tag i någon så satt de fast som en fästing. Det var ganska äckligt.
Men jag var ändå inte så rädd som jag brukar vara för spindlar, dock var det lite obehagligt men sedan accepterade jag dom så länge de inte kröp någon annanstans än på benen..
Precis innan spindlarna kom krypande på mig kommer jag ihåg att jag "lekte" med en person (vet dock inte vem)
men vi hade skit kul, kasta boll och skratta.
Efter spindlarna kommer jag ihåg att jag kramade en kille som heter Jesper. MEN trixet här är,
Jag känner två Jesper, så jag kramade Jesper till utseendet men jag tänkte på att det var den andra Jesper.
Men jag blev lite halv äcklad av att det överhuvudtaget var någon utav Jesper, så jag njöt bara av själva känslan att jag kramade någon manlig människa.
Och nu på jobb, så sitter jag på ett kontor, och plötsligt sitter det en liten spindel på mitt finger.
Och det har aldrig hänt här innan, har varit här till och från sedan 2009.
Så den titta jag på harmonisk och tänkte, vad är det du vill? Och sedan la jag den i en krukväxt.
Frågan är, vad symboliserar Spindlar??
Min vän som är från Irak, för dem är det tur.
Vissa säger att det är tålamod.
Vad tror ni att de vill säga?
Allt gott J
Hej. Jag har två olika gamla "djurens språk" av solöga. I den gamla står det. Planera och att ta hand om hemmet. Ha tålamod och avvakta. Se till dig själv och till ditt eget växande först innan du får lov att arbeta med andra. Att bli förälder.
I den nyare boken står det: Du tjänar på att ta det lugnt just nu. Min gåva till dig är att ha tålamod.
Kram
Spindeln som Kraftdjur står för djup visdom och ger möjligheten att resa i olika dimensioner både under,mellan och dom övre världarna.Den står också för beskydd och ursprungfolk använder sig av spindelväv som beskydd till nyfödda barn över deras sängar.
Ta drömfångarna tex så är dom ett beskydd mot hemska drömmar och tillverkade så att det är som en spindelväv i mitten som ska fånga upp dom onda drömmarna som sedan förintas.
Spindel är andligt stark och uppskattas av ursprungskulturer som ett djur med stor kraft andligt.Med andra ord inte illa alls att möta spindlar tvärtom bara positivt 
Tack så mycket Heike!
Jag kan verkligen förstå det där med att resa i olika dimensioner just nu.. och anlighet över lag!
Skönt att spindlar är något positivt, har varit ganska rädda för dem innan, kunde få panik men nu känns de inte alls så äckliga.. kan till och med hålla en liten ju och prata med dem, haha :)
allt gott!!