Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1723 ggr
mejamylove
0

Hjälp med drömtydning

Hejsan, Jag har drömt denna dröm två gånger

Det börjar med att jag ser en liten björn bakom ett galler gjort av myggnät (:P), Den försöker komma ut och biter i gallret, jag hjälper den att komma ut men den hoppar på mig och börjar bita i luften mot mitt ansikte. Jag tar tag i den och lägger den på rygg i min famn tills den lugnar ner sig, Jag sätter på den ett koppel och går hem med den. Väl hemma så släpper jag lös den och lägger mig i min soffa, Björnen klättrar upp i soffan och börjar gosa med mig (!?)

Min mamma sa att just björnar betydde något speciellt men hon kom inte på vad, så det jag udrar är vad betyder det om man drömmer om björnar :P

Fjäril
0

Hej mejamylove,

Hur känner du dig i drömmen? Stark, glad eller ledsen och så vidare?

Vad just "björn" betyder kan du googla, men försök se ett samband till när du drömmer och vad björnen betyder för dig.

Jag tycker det känns som en "bra" dröm som löser sig. Kanske innebär det att du ska lita på något du vill ta dig för och inte vara rädd för att misslyckas?

Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

mejamylove
0

I drömmen så känner jag känner mig glad, och som det är min uppgift att beskydda den från människor som vill den illa, men i helheten väldigt glad och lugn :)

Det här hittade jag på en annan sajt:

"Drömmer du att du kelar med en björn och klappar den , kan du vara säker på att din älskade är trogen och kommer att skänka dig stor lycka."

Tack för svar!  Ska luska vidare lite om det men än en gång tack för ditt svar :)

[Happyfeature]
0

Björnen är ett Kraftdjur som representerar styrka.

Min tolkning av din dröm är att du inser din styrka till sist, eller att du inser var din styrka ligger i  och att du nu hanterar den. Kan vara mental styrka. Behöver inte just vara en fysisk styrka.?

Som Fjäril säger så är det känslan i drömmen som räknas. Och kanske du redan hittat din egen tolkning av den?