Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2377 ggr
citronblomma
0

Vad händer hos er ?

När jag läser om andas upplevelser kommer jag på lite underliga små händelser som inträffar i mitt hem.Händelser som man hajat till över i någon sek men sedan tänkt att "äh" en tillfällighet,och inte funderat mer över det.

Jag kom på att ibland när jag stängt av tvn m fjärrkontrollen så efter en stund har tvn slått på sig igen.En gång hände det efter att tvn inte stått på alls.Det kan vara tillfälligheter, eller inte.

Har du en vardagshändelse som du kanske börjat att fundera på ?

helenaK
0

la mobilen på köksbordet och satt i vardagsrummet vid datan då plötsligt hörs en smäll i köket,kommer in och mobilen ligger på golvet…min man gillade inte att jag använde hans mobil ..då sa jag högt -låt bli mobilen för du har ingen användning för den..sen skrattade jag la tillbaka den på bordet och gömde mig bakom dörren och kikade om det skulle hända igen *L*jag är sååå nyfiken ..Skrattande

drutten53
0

Ja du allt som händer här kan jag inte skriva ner,,,men tre saker..kan jag säga…sitter i vardagsrummet…vattenkran i köket sätts på 2 gånger med 30 minuters mellanrum…sen lika spisen sätts på..lilla plattan på 1-an..två gånger..lika där 30 minuters mellanrum…sen stora golfbollsväskan…slängs i golvet…den står intryckt på en pall..mellan byrån o väggen…väskan hamnar cirka en meter från pallen..och väskan är full av golfbollar…kram i vinter yran som är här igen…3 cm nysnö under natten..fy attans..tänker på alla blommor vi har satt upp till våra änglar…

helenaK
0

jamen det är plusgrader drutten…Fundersam tror inte att vi behöver oroa oss alls du.

galder
0

I går var jag ute på altan och rökte.Kay satt i v-rummet och tittade på TV.1 m bakom honom såg jag en rund "boll" som såg ut som rök-den ändrade form.Kay trodde jag tittade på honom och vinkade till mig.Jag kollade ljusreflexer och röken från min cigg men den var kvar.När jag kom in var den borta-haha jag såg dig sa jag.Vad var det????

helenaK
0

En Orb galder..

helenaK
0

jag springer omkring och fottar överallt för att förhoppningsvis fånga nåt på bild men icke sa nicke..kan det bero på att man ser dom med ögat eller?

galder
0

#5 Nej -ingen orb mera som dimma.

helenaK
0

låter som du hade besök galderSkrattande

lightworker
0

I lördags när jag satt och kollade på tv så såg jag hur något flög i luften ovanför tv:n flera gånger, något ljust.

galder
0

#8 jag tror också det eller hoppas på det.Det var också mycket ljud och dunk inifrån kontoret i går kväll-Kay och jag tittade på varandra flera gånger för att bekräfta det vi hörde….

galder
0

helenaK jag är så glad att du är tillbaks…

Farwuq
0

Det händer konstiga saker även hos mig, här är ett exempel från förra våren.

Jag låg lugnt i soffan och tittade på ”Det okända” på tv 4+ vid 21:30 tiden. Jag var ensam hemma, flickan var hos sin kille och frugan bortrest, allt var frid och fröjd.

Då hördes plötsligt ett fasligt skrammel från köket, det var som om någon rörde runt i disken där ute. Jag blev purken d.f.a. jag tittade på TV och ville inte bli störd.

- Sluta med det där, nästan skrek jag.

Lugnet lade sig över köket och jag fäste uppmärksamheten på TV-programmet. Minuten senare blir det iskallt, där jag ligger i soffan. Jag blir irriterad över att ånyo bli störd.

- Sluta, gå härifrån. Blev mitt svar med tydlig irriterad för att inte säga ilsken underton.

Genast blev det normalt varmt igen.

När programmet var slut gick jag ut i köket för att se om något blivit skadat.

Döm om min förvåning.

Där ute låg en ”pip” som tillhör en råsaftcentrifug, pipen har varit på avvägar i två år, nu var den tillbaks.

Jag bara skakade på huvudet, lade pipen i lådan där den hör hemma och gick och lade mig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Elisabeth-J
0

Hos mig kommer det in en man från andevärlden vissa kvällar, men han stannar bara i hallen. Sen har jag en ande som gömmer saker för mig och lägger dem sen på de mest underliga platser igen. Jag skrattar åt det men kan bli så irriterad när man letat och letar och sen efter ett tag så lägger han fram det!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Morsan1
0

Vet du vilka de är och varför de kommer?

Elisabeth-J
0

#14 Ja jag vet vilka dem är och vad dem vill =)

Elisabeth 

Morsan1
0

Det måste ju vara en klar fördel. Hellre har jag mormor hemma än en vilt främmande människa.

Är det vanligt att man har besök av främlingar eller är det vanligast att besökaren har något band till en?

Elisabeth-J
0

#16 Det vanligaste är ju att besökaren har ett band till er eller till platsen.

Elisabeth 

lightworker
0

Jag har ett fat med små stenar i och 2 st blockljus på rumsbordet. Ibland när jag kommer hem så ser jag att en sten ligger på bordet. Då tänker jag att nu är eller har det varit någon här som vill visa det.

citronblomma
0

Det har hänt 2 gånger att det lukta söndagstek  i huset,vi bor på landet inga grannar i närheten.Skumt men det luktar ljuvligt gott.kanske inbillning….vem vet.

Elisabeth-J
0

#19 Säg till dem att bjuda på den goda steken nästa gång =)

Elisabeth 

Tita
0

Jag vet inte om det är min egen inbillning eller vad jag ska tro om detta men sedan jag börjat försöka få kontakt med min/mina guider så har det börjat hända saker i min lägenhet igen.

precis när vi nyss flyttat in här kunde man känna iskalla vindar som strök förbi fast det inte var uppet eller korsdrag någonstans.Dörren till min sons rum gick upp mitt framför ögonen på mig fast jag själv nyligen stängt den (ordentligt) och andra konstiga saker, men sen har det varit lugnt tills nu.

Jag ser skuggor i ögonvrån som sveper förbi ibland.En kväll när jag satt i soffan surrade det till i vänstra örat precis som en mygga 3 gånger  på raken men hur jag en tittade så kunde jag inte se någon mygga dessutom  var det inte rätt årstid för myggor.

Nästa gång  det hände surrade det till jättehögt och lät mer som en humla inne i örat när jag låg på soffan och kolla på Tv då börja jag undra om jag hör i syne.

Är det min inbillning eller kan det höra ihop med att jag försöker få kontakt att det är dom som försöker förmedla något till mig ???

Tita
0

Glömde säga att jag även känner vissa dofter ibland .

enba
0

Jag sökte min mobiltelefon som besatt när den försvann. Letade inne men till slut gick jag igenom hela bilen. Kröp runt inne i bilen på golvet, kände mellan och under säten, men icke- den var borta.Så jag köpte en ny och en morgon när jag öppnar bildörren så ligger den gamla där på golvet-rakt framför mig. Omöjlig att missa.

Andra skumma saker-där jag förhört hela familjen- är när tvättmedelspaket och grejer ovanpå tvättmaskinen varit så prydligt uppradade på ett sätt som inte kan ske av en slump. Alla i familjen blånekar. Så vad ska man tro?

Highness
0

För två dagar sen hände en liten skum sak.

Jag hade bestämt mig för att tanka hem lite serier utav "det okända" och satt och kollade på ett avsnitt. Saken var att man bara kunde se den med windows media playern och inte VLC som jag alltid brukar använda till filmer på datorn.

Jag hade helskärmen på och helt plötsligt så visades kanterna på media playern, och för att dom ska visas så måste man röra på musen och det hade jag inte gjort. Jag hade inte ens vidrört musen eftersom jag hade armen 1 decimeter ifrån,

För några månader sen så hände en annan övernaturlig sak. i juli så var jag tyvärr tvungen att avliva min katt. Han blev 17 år. Några veckor efteråt så kände jag hur nånting strök sig mot mina ben när jag skulle brygga kaffe. I en sekund så tänkte jag "Emil" och det kändes verkligen som han,  jag tittade ner och såg ingenting, då kom jag ihåg att Emil var ju död. Men det kändes så himla verkligt, och jag tänkte inte ens på honom vid det tillfället. Ni vet, ibland kan man ju tänka på nått så himla mycket så det nästan blir verkligt, men detta var inget önsketänkande. Samma kväll hör jag en duns i badkaret och då vet jag att katten är och hälsar på. Några dagar efter dessa händelser så känner jag även hur något hoppar upp i sängen, det gungar lixom till.

Men iaf, NU kommer vi till det som jag skulle berätta om från början. I oktober så skulle mamma gå in i sitt rum med tvätten. Vi har idag en ny katt på cirka 11 månader som är väldigt busig och nyfiken.  Mamma öppnade dörren och stängde fort igen den så att Achilles (kattens namn) inte skulle hinna springa in i hennes sovrum. När hon öppnade garderoben och skulle lägga in tvätten så ser hon en svart katt brevid sig. hon säger (men gud, var du så snabb?" och helt plötsligt är katten borta. Då kollade hon bland hyllorna men ingen katt syntes till. När hon sen gick ut ur rummet så såg hon Achilles ligga i hallen. Och precis under samma stund så hör hon hur någon river i soffan. Hon berättade att tillochmed Achilles reagerade och hörde det här.  Min morsa har ALDRIG trott på det övernaturliga förut, men efter den här händelsen så blev hon troende.

susanne.s
0

Min hund har en "vän" som knäpper loss honom från linan när han vill in. Det är omöjligt att han gör det själv eftersom det är en karbinhake. Jag har sagt högt och tydligt rakt ut i luften  en av de gånger det har hänt att jag inte vill att hunden ska släppas loss eftersom han kan rymma och bli överkörd eller nåt. Det blev bra i flera veckor men nu har det börjat igen. Nu vet jag inte vad jag ska göra! Till saken hör att hunden verkar tycka att det är OK och han har aldrig gått av gården när det här har inträffat utan snällt stått vid dörren och väntat på mig. Har ni nått att säga om detta så blir jag tacksam.

znoop
0

Det har hänt vid ett par tillfällen att någon/något har bytt kanal på min tv när jag själv inte varit i närheten av den. Men det är inte bara det som har hänt, andra grejer med. Som verkligen skrämmer slag på mig, jag ser skuggor sväva snabbt förbi.

zeretki
0

Hos mig händer ingenting just nu. Tidigare så kände jag mig ett tag lite hotad, kände mig rädd och så, men det kan ha varit att det var en omställning för mig att flytta… Nu känns det jättebra! Jag gör ju lite ceremonier och ber alla goda andar, mina följeslagare och Kraftdjur att närvara och skydda mig och det känns bra. :)

Pomperipossa
0

Just nu är det ganska lugnt. Kanske beroende på att jag inte håller på med några större ombyggnationer. Förut var det lite jobbigt när det var en väldig verksamhet här. När jag fick reda på att de ville berätta vad min sambo höll på med så blev de lugna igen…

[Sara_Elis]
0

Jag brukar prata lite för mig själv och kanske till någon, jag har inte sett nåt eller känt nåt men det är möjligt att i det gamla 40-talslägenheten jag bor i har några andra än mig.

Wikstr_m
0

jag fyllde 18 år den 6 maj, höll på dammsuga och plocka undan innan gästerna kom. mitt i allt så stängs dammsugaren av och min första tanke var "farfar". jag sa tack tyst och satte på dammsugaren & fortsatte dammsuga med ett leende på läpparna.

Daydreams
0

Hos mig händer det ingenting utom när hunden, katterna och råttorna leker. Då kan det försvinna grejer lol,

Men jag vill inte ha ngt övernaturligt i mitt hem och jag är kristen så jag tror inte riktigt på guider etc.

Pomperipossa
0

I går kväll gick jag upp och nattade barnen. När jag kom ner så satt haspen på ner till källaren. Sambon var nere där och man kommer inte upp om den ligger på. Kan inte falla dit själv heller eftersom den måste lyftas upp… Tror inte "dom" tycker om honom…..

Elisabeth-J
0

#32 Vad taskigt av "dom" att låsa in honom i källaren!

Elisabeth 

Pomperipossa
0

#33 Ja jag tänkte inte på det först eftersom att dörren stod på glänt när jag gick upp med barnen. När jag kom ner och såg dörren stängd och haspad  så gick jag först och kollade om han var på nedervåningen. När det var tomt gick jag och kollade källaren och blev ganska chockad när jag insåg att han var kvar där nere. Jag har förstått att "dom" (vet inte vem det är riktigt) inte är så förtjust i honom och antar att det var därför….

Bybo
0

Varför har du den känslan att "dem" inte gillar din man? Har det hänt något mer? / Pia

Pomperipossa
0

#35 Japp. Skrev ett inlägg om det förut. Jag fick sånna rysningar. Det var jättejobbigt för det var nästan hela tiden. Fick tipset att de ville förmedla nåt. Fick reda på att han var otrogen. När jag fått reda på det så slutade rysningarna…

Bybo
0

Aha…..då kan jag ha viss förståelse för "deras"  känslor *ler* Jobbigt för dig…Tack för svar / Pia

Elisabeth-J
0

#36 Du skriver att du inte vet vilka "dom" är, är det "dom" som har sagt att han är otrogen?

Elisabeth 

Pomperipossa
0

#38 Kallar det "dom"bara. Det är en tant och en farbror. Gubben tror jag "kom med huset". Han har jag brukat kunna uppleva som lite barsk och har inte alltid varit så trevlig. Tanten är jag lite osäker på om det är hans fru eller om det är min pappas mormor. Hon är en lite "bulltant" och skräms inte. Otroheten fick jag reda på själv när jag tyckte han var borta lite väl mycket och det inte alltid stämde det han sa. Efter att jag väl rett ut det så slutade även rysningarna så jag tolkade det som att någon ville göra mig uppmärksam på att allt inte stod rätt till..

Elisabeth-J
0

#39 Ok, då vill dom säkert säga något till din sambo, men han kanske inte lyssnar på  dom och då visar dom mer och mer påtagliga saker för att göra honom uppmärksam. Vad jobbigt för dig… Sänder många tankar och kramar!

Elisabeth 

Pomperipossa
0

#40 Tack för det..Glad Jag har försökt att påtala för honom om allt som finns runt omkring oss men han är skeptiker så det sjunger om det. Finns inget som kan övertyga honom trots att flera i hans släkt är mediala.

Elisabeth-J
0

#41 Kanske dags att ge honom en privatsittning hos ett medium? Det är kul med dem som är väldigt skeptiska som vänder efter en sittning och har blivit övertygade Glad

Elisabeth 

Pomperipossa
0

#42 Ja. Man kanske ska försöka få iväg honom…Skulle behövasGlad

Zariah
0

Här hemma hör jag ibland ett ljud från krukorna. Det låter som nån tar med nageln och knäpper till på krukorna. Det är lite olika krukor i lägenheten det blir så med. Tänker att det kanske är en guide.

En gång hade jag suttit och lagt tarotkort och tränat på att se i min spåkula. När jag var klar plockade jag undan tarotkorten. Jag blev sugen på att ta lite likör så jag tog fram först flaskan och sedan öppnade jag vitrinskåpet där glasen står. I skåpet står det två glastroll- ett litet och ett större.

När jag öppnade skåpluckan ramlade det större glastrollet baklänges. Jag hade inte rört vid det och jag kollade att en bit bakom var det några underlägg till glasen. Testade om trollet stått lite på kanten så att det kunde ha vippat av den anledningen, men jag insåg att dom inte kunde ha gjort så att det vippade. Om det skulle varit underläggen så hade ju trollet vippat framåt och inte bakåt. Eftersom trollen är gjorda av glas så vippar de inte så lätt av sig själva för de är så tunga.

Det kändes som nån busade med mig eller ville att jag skulle träna mera. Jag satte mig allafall och tränade lite till. :-)

Är det nån som kan känna in eller se om jag har nån i lägenheten och kanske berätta lite? :-) Det skulle vara roligt att höra isåfall. :-)

/Lotta

april4
0

En kväll när jag kom hem från jobbet, så klädde jag av mig redan i hallen. Det var varmt på sommaren så jag ville in i duschen så fort som möjligt. I princip så klev jag ur kläderna och var aldrig i nåt annat rum. När jag sedan skulle ta reda på kläderna så fattades ena strumpan. Jag letade och letade i flera veckor. Så en dag hittade jag den försvunna strumpan. Den låg  på hatthyllan högst upp och längst in i hörnet. Någon ande kanske som var på bushumör!!!

Elisabeth-J
0

Ni har säkert någon som busar med er där hemma Glad

Elisabeth 

Zariah
0

Vad roligt dom ska ha när dom busar och gömmer saker och ser hur man far runt och letar för fullt.*S* Jag själv skulle tycka det var kul att skoja lite så med andra. :-)

En kompis berättade om vad hon råkat ut för. Jag tror det var när hon skulle sova. Då hör hon nån som ropar: -BU! Hon hoppade till och undrade vem det kunde vara som gjorde det. Nån vecka senare pratade hon med sin syster och syrran berättade att nån ropat BU till henne med. Så båda hade råkat ut för det. De sa att det kanske var deras döda syster som skojade med dom eller nån gemensam bekant.

Elisabeth-J
0

Här hemma busas det och göms saker hela tiden och jag springer runt och letar. Till slut säger jag - Nu får ni lägga fram det igen eller hjälpa mig att hitta det! och vips så ligger det där igen. Det är skojigt men irriterande ibland när man har bråttom, men det är väl säkert det dem har kul åt.

Elisabeth 

Zariah
0

De tycker nog det är extra roligt när man har bråttom. *S* Är det flera som busar med dig? Vet du vilka det är?

Elisabeth-J
0

#49 Jag har flera i andevärlden som var busiga när dem levde här så dem fortsätter att busa Glad

Elisabeth 

Zariah
0

:-) Det är väl trevligt att de är med dig? Jag blir glad när jag märker att nån är med, när man får små Tecken, när man känner att de rör vid en´. Känns skönt att veta att man inte är själv. :-) Känns tryggt. Jag skulle vilja veta vem det är,hur den ser ut. Skulle vilja kunna se dom.:-)

EwaKristina
0

Vart man än ska så har man alltid mobilen med sig.Jag sms:ar och pratar rätt mycket i den.Var på en Mediumkurs, och denna kurs varade i en vecka och fjärde natten,kom "någon" och gömde undan mobilen.Min säng stod mot en garderobsdörr,helt stängd,och man måste flytta sängen för att kunna öppna dörren.På morgonen,upptäcker jag att mobilen var borta,vi letade i flera timmar,ingen telefon.Tillslut säger rumskompisen att jag ska kika i skrubben,och där låg den så fint.De tyckte från andra sidan att jag gott kunde lämna från mej mobilen ett tag,vilket jag oxå gjorde efter den incidenten…

Elisabeth-J
0

#52 *L* Det var ju bra att du fick hjälp med det på kursen. För på din kurs händer det ju att din "Guide" ringer och "stör"  ;)

Elisabeth 

Zariah
0

#52 Så nån hade gömt undan mobilen. Vet du vem det kan ha varit som gjorde det?

Jag har några gånger hört min mobil ringa. Vid ena tillfället så var jag hemma och sprang till mobilen för att svara, men när jag tittade på mobilen var det inget samtal. Efter en stund ringde mobilen och då var det ett "riktigt" samtal.

Chatrine
0

Jag hade "nån" i köket härom natten kl. 01:53. ajg hörde hur en påse med 2 tomma ölburkar i liksom flög ur stället där de låg. Det är ju inga tunga sker precis, men den kassen hamnade mitt i köket. Faller en kasse så faller den ju rakt ner… men inte denna. O inte en katt i sikte…. då blev jag nojjig….men somnade om efter ett bra tag. Men jag sover inte gärna ensam. O nu är jag ensam så nu sitter jag uppe tills jag stupar =O)

Bybo
0

*skrattar* Det var bara nån som ville tala om att det ska vara fulla ölburkar ;-) Sov gott / Pia

Elisabeth-J
0

#55 Men lilla vän! Säg till den/dem att lämna dig ifred, dem brukar respektera oss men jag förstår din rädsla. Jag var väldigt rädd som barn när det hände saker hos oss. Vi finns här så du behöver inte vara ensam ikväll/natt. =)

Ljus och kramar/Elisabeth

Elisabeth 

EwaKristina
0

#54 Jag är helt övertygad om att det var en "gammal husfru",från slutet av 1800-talet som gömde den.Samma kvinna vaknade jag av någon natt efter,då hon ville daska till mej på handen,troligtvis för att jag snarkade..Flört