Visualisering
God morgon alla!
Jag använder mig av mycket visualiseringsövningar,likaså vill jag gärna att mina klienter gjort en del innan tex regressionsterapi!Ju mer du kan föreställa dig,desto mer kommer också till dig!Ljuskram
jaha? vad är det du menar egentligen? Du vill att dina klienter har gjort en hel del? Vadå? vad arbetar du med? Jag förmodar att det är något inom phsykologin eftersom du använder ordet klienter.
Eva
Nej då Eva;inte psykologi men bla regressioner mm!Visualiseringsövningar har hjälpt mig mycket i min andliga utveckling iaf!Det handlar ju mycket om "tankens kraft"

Hur menar du när du säger att du använder dig av tankens kraft för att utvecklas andligt?
Alltting som du kan föreställa dig,kan du också skapa!Brukar använda mig av både visualiseringar & affirmationer & för mig har det varit till mycket stor hjälp!

Det är en logisk följd men hur menar du att du gör när du skapar dig andlig utveckling via tankekraft?

Jag brukar använda mig av affirmationer men oftast så slutar man med det efter ett tag. Så får man börja om igen.
Kan ge Dig/Er en bra övning som jag brukar använda mig av!
"Föreställ dig att du står vid en strand & tittar ut över havet,detta hav är det överflöd som är tillgängligt för Dig.Se efter vilket kärl/bägare du håller i händerna,kanske är det en hink,kaffekopp eller något annat…som förbinder Dig med havets överflöd.Se Dig omkring & lägg märke till att det inte spelar någon roll hur många människor det finns eller vad för slags kärl de håller i,det finns i överflöd åt oss alla.Du kan inte ta ifrån någon annan & de kan inte ta ifrån dig.Ingen kan torrlägga havet.Ditt kärl är din medvetenhet & kan alltid bytas ut mot ett större kärl."Du kommer att känna att det är obegränsat efter en tid du gjort denna övning!
Vi har ju alla våra egna sätt att utveckla oss själva,vår andlighet mm

Aha…tack för svaret.
Fick du någe svarpå det du ville då???Har lite virriga förklaringar ibland kanske men sån är jag
Visualiseringar & affirmationer har hjälpt mig på väldigt många sätt & kan varmt rekommenderas:-)
Antingen har du läst en massa om bla psykologi. Eller så är du verkligen en andlig människa som hämtar visdom från en högre källa.
Nog har jag läst en hel del men efter mycket tunga perioder i mitt liv så fann jag flera svar inom mig!

# 9
Det är helt rätt att man bara kan finna svaren inom sig själv. Det i sin tur brukar leda till andlig utveckling men det är oerhört lätt att gå vilse.
Jag har jobbat med visualiseringar och affirmationer sedan början på 90-talet och nosat på det som vi brukar benämna new-age, ungefär lika länge. De senaste åren (efter några år med intensivt självkännedomsarbete och daglig vägledning i andlig utveckling) har jag även läst en del psykologi och funnit oerhört många likheter med det som lyfts fram i olika områden inom new-age och alternativa terapiformer.
Håller med…Jag har gått vilse flera gånger på vägen:-)

Vad gör man då när man har gått vilse? 
Kram Sanna
Hej Sanna
Jag tror att alla går vilse någon gång i livet men det ger oss oxå lärdomar,så har det varit för mig iaf!En del av livet…& man brukar i slutänden bli starkare av det!Kram

Jo, Anna visst är det så! Men så trist och frustrerande då man är där
Kram!
Jo,det ska "Gudarna veta"…när det är så mörkt att man bara önskar att man håller sig "över ytan" då vet man att man gått vilse & hamnat i en jobbig prövning!Kram
Hej!
mnja?? inte nöjd med dina svar
det jag var nyfiken på vad är det du vill att dina klienter ska ha gjort innan dom kommer till dig??
Du jobbar inte med phsykologi säger du? kanske är bra att jobba lite med sånt inom regressionsterapi? faktum så tycker jag att det skulle vara lite mer av den varan inom andliga arbeten. Det är en viktig del som glöms bort ibland.
Eva
Jag menar inte att mina klienter måste ha gjort visualiseringsövningar före en vanlig sittning tex men om man gör en regression så är det av stort värde & underlättar väldigt mycket om man gjort visualiseringsövningar innan!
Hej Anna-K och alla andra på forumet!!!
Detta som du tog upp, tankens kraft visualiseringens kraft är bland det viktigaste för oss människor att komma underfund med. I våra hjärtan döljer sig önskningar o drömmar som är där av en anledning, de vill skapas i den fysiska världen. Den goda nyheten om det nu är det, är att det du kan föreställa dig o tro på det kan du också uppnå. Med träning tålamod o tillit så är det bara en tidsfråga i vår fysiska tillvaro. Det du visualierar det håller du på att skapa. Är detta en bra eller dålig nyhet för dig? Är du medveten om vilka tankar som tänks inom dig, vilka bilder ditt sinne fokuserar på?
INtressant val att tråd. Det ligger verkligen i tiden det här. Den nya tidålsern. Fler o fler höjer sitt medvetande o fler o fler blir el upptäcker sig vara klärvojanta telpatiska mm.
(Jag vill gratulera till en fin o seriös sida o till din kompetens. Jag ser att du är väl insatt i det här med mental tränign då du är både stress som friskvårdsterapeut. Jag med. Att visualiera det man vill ska hända/skapas är ju även andemenineng i lagen om attraktion. )
Det vi intalar o ss o tror på det blir vår verklighet. Och eftersom vi är skapande varelser som kan VÄLJA våra tankar o inre föreställningarså kan vi också förändra o förbättra våra liv utifall vi inte är nöjda med det vi har o vill nåt annat ha mer göra annat osv.
Personligen så har jag skapat i många år med hjälp ava att medvetet skapa det jag vill inom mig med hjälp av affirmationer o visualisering. Då man aktivt spänner av o då intar en annan frekvens på hjärnrytmen som man gör i avslappning o Meditation så befäster man dessa skapande bilder mer o lättare.
Detta är nu skapat på en ny fillm så man ska kunna ta till sig det på ett enklare sätt. Själv ser jag filmen om o om igen då o då o jag hittar alltid nåt nytt där. VI behöver påminnas om o om igen.
Var snäll o var öppen för detta budskap, för din egen lyckas skkull, testa det med öppet hjärta och du kan tänkas öppna upp för saker i ditt liv som du hittills bara drömt om ! Din öppen het är till ditt förfogande o bara dig till godo, SEN kan du värdera o pröva, men kolla åtminstone.
För att attrahera det man vill är det nödvändigt att ha känslan =mottagarfrekvensen inställd så att det känns som om du redan har det du föreställer dig. Jag berättade detta för min mamma för 1,5 mån sen o hon ville ha en ny cykel , en särskild sort o med hjälp av tekniken lagen om attraktion the secret, visualiseringen med en känlsa att hon redan hade den, kände att hon var ute o cyklade på härliga platser så för en vecka sen så sto den där på mest besynnerliga sätt.
Underbart!!!! Jag skule kunna berätta flera såna berättleser , hur jag skapade mig ett nytt jobb, o annat.
Det märkliga med oss människor är, för min del alltså, att jag gör oftast dom här teknikerna först när jag är i en knipa el kris. Otroligt knäppt va!? Men att detta funkar är vad jag skriver under på.
Häromveckan var jag illa till med pengar, o jag visualiserade då ett par hundralappar i min hand med känslan av att det händer nu. HÖr o häpna, 2 tim senare hade jag det o lite till! på högst oväntat sätt. Jag vart nog lite mörkrädd på blanka dan där. Detta får mig att inse hur starka skapande varelser vi egentligen är o tankens skapande kraft, bara vi lär oss vilka knappar man "trycker " på o på vilket sätt. Som ni kanske märker så är jag sååå entusiastisk över detta, ja som ett barn i et godishus. Det är med stor glädje jag skriver detta .
OM så bara EN av er tar detta budskap till er o omsätter något i ert eget liv så är det värt tiden jag tar mig att skriva ner detta. Ingen kan vara gladare än jag att sen få höra " du det där du sa… jag använde det o nu har ….. hänt!!! otroligt!!"
Det här är ju ingen ny kunskap i sig utan svarare en upptäckt som mer o mer medvetande görs. Den har alltid fungerat kring oss o i oss, ja tillsammans med en himla massa andra lagar, ex karmalagen, lagen om att så o skörda mfl. Det är så komplext egentligen o på en o samma gång så himla enkelt.
Det vi fokuserar på , det ger vi kraft, det är vad som skapas. kort o gott. Se mer av lagen om attraktion på den nya filmen man gjrot om det "The secret" som visats i usa o nu även snart är i sverige. Den har blivit så omtalad att oprah fick fullkomlig kollaps på sin mail.
Vi kommer i dagarna att höra mer om detta på bl a tv4 nyhetsmorgon o andra nyhetskanaler i radio o teve.
Jag önskar er alla nu mycket nöje med detta o en fortsatt trevlig lördagskväll!
Här är 20 min filmsnutt att se. http://www.livshandboken.se/index.taf?_page=object&object_auid=11456
Vill man bara läsa om den så gå in här http://www.thesecret.se/home.htmla
Kram! /miramis2
Hej miramis2
Tack för beskrivningen!Hade inte kunnat göra det bättre själv!Det har varit väldigt viktigt för mig detta med visualisering & affirmationer & det glädjer mig alltid då någon medmänniska eller klient kommer till mig & upplever det jag försökt förmedla som "mycket positivt"!Ett fint redskap att använda sig av i livet!Kram & önskan om en trevlig kväll till dig med/Anna
visualisering är bland det viktigaste vi har inom det mediala, det finns inga fasta regler eller ramar inom medial eller personlig utveckling, utan vi är alla olika…när jag gick min första kurs så lärde jag mig att öppna mina chakran genom att tänka mig blomknoppar som öppnades…men det funkade inte för mig hur länge som helst…jag började själv visualisera hur jag tänkte när jag tänkte tanken: "nu öppnar jag mig för att ta emot budskap" då upplevde jag helt andra saker och jag hittade mitt eget set att öppna upp på…nu behöver jag bara vara medveten om vad jag vill göra så öppnas jag automatiskt eftersom mitt undermedvetna redan vet hur jag lagt upp mina gränser och synset till förmågan, så alla som vill utveckla sin mediala förmågan: visualisera och fantisera! det finns inga regler eller ramar för hur man använder förmågan, därimot hur man uttrycker sig.
se förmågan enkel och trygg, det är inget avancerat egentligen, se det så logiskt som möjligt, men med öppna ögon, visualisera, fantisera och lägg dina egna ramar och synsett till förmågan, sen är det bara att öva och öva med det man vill utvecklas med.
många säger att man ska be om beskydd innan man kanaliserar tex, det är väl sant kan man säga men vet du bara i dit undermedvetna vad du sätter för gränser och om du tex vet med dig att dit undermedvetna vet vad du vill så behöver du inte be om beskydd utan det finns redan där för dig i förväg…men det kräver MYCKET övning för att kunna upptäcka hur man fungerar till förmågan.
/Jimmy Ottosson / I alla mina inlägg skriver jag bara hur jag tänker och tycker, vi har alla vår egen tro och värderingar om hur allt är, så länge det inte är bevisat eller motbevisat så kan jag inte säga att det jag säger stämmer.
Hej igen, o särskilt då till Anna K och Jimmy!
Tack för er feedback. Mycket mycket intressant o givande att läsa. Jag har inte sett dig förr Jimmy men ändå tycker jag mig hört namnet nånstans?
Fina sidor ni har, men det roligaste o bästa med era sidor o inlägg är att dom lärde mig nåt då dom var så originella bägge två Anna, du påminner mig lite om Allison dubois på tv !
Och Du Jimmy, så ung o så lärd redan, mogen alltså. Det du skrev om att öppna chakran, alltså att säga att nu är jag öppen är nåt jag själv kör med. "JAG ÄR NU ÖPPEN FÖR ATT TA EMOT BUDSKAP"
Ert sätt att tala om det här med visualiering stärker mig i min egen tro om detta, även fast mina erfarenheter är bevis nog. Ja hur vi än resonerar om detta så är det bara att konstatera att visualisering är viktigare mer avgörande än nåt annat, då vår yttre värld ju är en reflektion av vår inre.
Att upptäcka visualieringen för mig var som att ha börjat dyka o fått dykarcertifikat när jag hållt mig ovan land i alla år. Först när jag insåg till fullo mitt inres existens och avgörande verkan, DÅ kände jag att jag hittat min genuina inre kraft. =SKAPARVERKSTAN
Det är som att hittat knappen till att ändra programmen i en magnifik stordator + att dessutom ha manualen till den!!! Jippi! Det är även här min mediala förmåga tas emot o sänds. Eureka!!! Med en viss modifikation mot känslan i mitt hjärta då. Känslorna icke att förglömma.
Fråga till forumdeltagarna:
1) Vad kan ni minnas er ha skapat med hjälp av medveten visualiering, affirmationer? Ge ett exempel.
2) Hur såg omständigheterna ut kring detta o hur gick det till?
3) Vilka tankar får ni nu om detta sen ni läst detta? Tanken är ju att Era historier kan inspierara nån annan att göra liknande. (ex förundran över er själva, "jisses jag HAR ju gjort det en gång då…!")
/miramis2
Hej igen miramis!
Personligen har jag upplevt väldigt mycket med visualiseringar!Skulle kunna ge exempel på väldigt mycket men kan ta ett kanske två
!
Om man upplever något väldigt mörkt & tungt i sitt liv(vilket vi alla gör någon gång)så sänder jag ljus,det starka ljus vi mentalt kan skapa!Sänder det till det som är tungt…en händelse,situation,person mm!Det enda sättet att få bort e skugga är att lysa på den!Med tankens kraft kan vi nå precis hur långt vi vill,skapa det vi vill mm Det är min tro & övertygelse & den outtömliga "källan" finns där för alla men sedan beror det på hur öppna vi är för att ta emot detta också!Det du skrev om pengar har jag också varit med om att visualisera över…För några år sedan då det var mycket utgifter & kassan "torr" så visualiserade jag & inom ett dygn vann jag 10000:- på oddset,kan inget om hockey alls men la in 7-4 till Färjestad-Luleå!Gissa hur det kändes!??Som sagt…Allt vi tänker & önskar kan vi också skapa!
Tanken då JAG läste ditt inlägg var att du har mycket kunskap & är "upplyst"!
Kram/Anna
Jaha nu fattar jag inget alls.Har stora grubblerier över dej Anna..
Vaddå för grubblerier?Sänd ett Pm eller mail!
De ska jag göra,och då du skriver til mig på forumet,ta bort smilisarna.Tack.
#23 , hmm ja vart kan du ha hört mitt namn förut…inte en aning men finns med lite här och där på både mässor och länkar och så vidare så det är inte omöjligt att du set namnet förut,..
jag tycker det är roligt att du kan ta till dig något vi skriver, det känns bra! och kom ihåg att ta bara till dig det som känns sant för dig själv! allt annat som sägs är säkert sant det också men kanske mest för just den personen som berättar det eftersom vi alla är olika, så gå din egen väg och använd dig gärna av visualisering och fantasi för att skapa dina egna vägar genom din utveckling.
ja nu är jag här igen och funderar och läser och blir imponerad av er som kan det här med visualiseringar? Jag måste vara väldigt stängd och oandlig. Nu när jag inte kan, KAN inte Ni som kan fixa fram lite slantar till dom bättre behövande, hemlösa och fattiga mm ni kan ju prestera oerhört mycket nyttigt för dom som behöver det.
Ett sätt kan ju vara att vi samlas ett gäng, ja inte jag men ni är som är öppna i en park där många med div problem samlas. Sen sitta och belysa bort problemen som dom kämpar med.
kram från en som vill men inte kan, men ni kan skapa underverk.
det är inte säkert att du ska använda dig av visualisering så mycket, du kanske hör och känner mer genom känslor som du får till dig, men övning är väldigt viktigt för att lära känna sig själv och komma underfull med hur just du fungerar tillsammans med förmågan. men visualisering är något som oftast går att träna upp, man brukar ofta blockera det "verktyget" i början.
ja det tycker jag skulle vara mycket givande! jag håller just nu på att leta efter medier som är villiga att hjälpa till att samla ihop pengar under en kväll till hemlösa katter som kanske ska avlivas, då vi ska hålla seanser samt privatsittningar.(hittills är vi Rose-Marie Lundbäck, och sedan jag, men hoppas att vi blir fler så detta blir en givande kväll!) men har någon fler förslag på vad som kan göras så hojta till så kanske jag kan hjälpa till! och jag tror det finns fler som gärna hjälper till!
Tack Jimmy för ditt svar. Tycker det är en mycket bra ide av er, mycket bra gjort av er. Hoppas och håller tummarna att det blir fler som ställer upp. Även jag hoppas att jag kan vara med att bidra med något en dag.
Lycka till och tack till er alla som bidrar med div hjälp och stöd..
Eva
En sån härlig konsversation denna lördagskväll. Jag känner att vi är på samma linje Jimmy och Anna K.
JImmy, jag brukar säga om du till de jag råder i livet, "ta till dig av det jag sagt som du känner i ditt hjärta är de rätta för dig just nu o överse med resten" :1999 när jag började söka efter en kris så läste jag en hel del böcker, nu med för den delen. Men jag vart så förvirrad för jag upptäckte att olika författare o medier hade lite olika syn. Jag undrade då vad som var sant!
En klok vän till mig sa då såhär: Men kära du , du förstår väl att sant för dig är det du KÄNNER är rätt för dig just nu!? Låt resten vara….tills vidare
Det kan hända att din sanning ändras, men just nu är den såhär. Åh, va skänt det var att höra. Detta gjorde att jag kände mig säker SAMT ödmjuk o nyfiken inför att finna mina egna svar. Lite som att ställa frågor till mig själv, den kloka delen av mig, sen lyssna o sen höra svaren komma till mig. Ni anar inte hur snopen jag vart. Häpen över de kloka svar jag fick. Var jag då i ett avslappnat tillstånd desstuom blir/blev den här frågestunden lättare att nå.
Detta vill jag gärna att ni därute ska ta till er för allt handlar ju om att utveckla den egna vördnaden för sig själv, sina egna svar. Vi är så vana att fråga nån utanför oss själva. Å så missar vi "guldet på den egna gårdsplan". Så det är kul att höra dig med bekräfta detta Jimmy, om jag nu förstått dig rätt?
Härligt Anna att höra dina berättelser, jag käner ju igen essensen i det. Kul att inspireras så här av dig. 
Du fokuserade på pengarna o svaret att nå slutdestinationen kom av att tippa på hockeyn. Där e de som man säger - alla vägar bär till rom - Vår uppgift är att fokusera på ROM bara = Visualiera slutmålet. Vägen dit räknar Gud ut. Man ska dock ej sitta med armarna i kors utan följa ingivelserna som kommer efter du satt målet på kartan så att säga. Ditt mål var ju pengarna, jag antar att du föreställde dig att du redan hade dom? Du vägleddes via det här tipset, trots att du inte viste nåt om hokey!
Du jag lovar dig, se the secret om du inte redan gjort det. Du kommer att finna flera av såna här historier där. Man förklarar hur allt detta hänger ihop med kvantfysiken , energin i nom feng shui o alladins underbara lampa. Se så förstår ni va jag menar! Låt det vara kul att visualisera o skapa.
När det gäller det mediala så trodde jag det var annorlunda där först. Men icke - allt hänger ihop då allt är energi. Jag hänvisar till det Jimmy sa om att visualisera våra fantasier, våra vägledare osv. Fantasin o medialiteten använder samma kanal. När du TROR OCH FÖRESTÄLLER DIG ATT DU BLIR MER O MER MEDIAL FÖR VARJE DAG SOM GÅR….. tja bara vänta o se, du komer att finna bevis för detta i din yttre värld, det är bara en tidsfråga.
Ditt sinne kan faktiskt inte skilja på sanning o lögn utan verkställer bara det den ges, dvs det vi tänker. VÅra celler llyssnar på allt vi tänker o känner o svara som ett resutlat på detta. Det kan även användas baklänges för att ställa frågor till vår kropp. Du ser detta fungera utmärkt i kinesiologin tell ex.
Jag intalade mig att jag blir mer o mer medial, llyssnade på subliminala kassettband från regnbågscentret. Urhäftigt för jag märkte att mer o mer började jag upptäcka saker. Hör ni gott folk, det jag försöker säga är att det finns en röd tråd genom allt det här.
Tillbaka till starten av tråden o Anna k - Visualisering är en av de gyllene nycklarna. Det hela är givetvist mer komplext än så men i grund o botten -JA.
När det kommer till att skapa pengar så börja med en summa som ni kan ta till er. Låt säga 2 hundralappar. Resultatet kan vara att de komemr från helt oväntat håll. Det ska alltså inte vara från det ni bruark få utan det lilla extra så ni kännäer att ni börjar gå utanför den bekväma hagen….
Shakti Gawain i sin bok Kreativ visuatliering brukar lägga till affirmationen "detta eller något ännu bättre manifesteras nu för mig på ett för alla inblandades högsta bästa" Med "risken" att det kan bli dubbelt upp el varför inte mer!? Märk väl, gott folk, detta är ej bara ord jag rabblar nu, det är egna erfarenheter.
OBS, så ni vet att tvärtom funkar med! Hur ofta tänker vi inte på det vi INTE vill ska hända!? DET är en skapelse i sig det med. Oro, är en form av skapande, en form av negativa fantasier, så se upp vad ni fokuserar på=visualierar.
Så, som Anna K sa, tänk ljus kring en händelse med avsikten att förhöja vibrationen på denna situation. Detta är vad jag ser inget annat än en form av helande, visuellt skapande eller visualisering, tja vi kan välja ord själv, men positivt skapande är essensen.
Avsikten bakom skapandet är viktigt o avgörande. Alltså varför man gör det man gör. Gör du det i gott syfte så får du gott tillbaka, lagen om att så o skörda, men även tvärtom om du ska göra nåt för hämnd o liknande.
Sammanfattning:
så - vad är det du vill ha, göra eller vara i livet???
Skriv ner det för då gör du det levande för dig själv o du startar processen mer konkret.
Föreställ dig så tydligt du kan o så måste det kännas kul att göra det. Om du pressar dig så drar du det tyvärr ej åt dig. Känslan är det som drar till sig det du vill.
Vill du ha ett jobb så beskriv det o föreställ dig i det som om det är nu o sitt avslappnat en stund varje dag o gör detta o låt det vara en kul stund.
När du sedan fortsätter dagen så lyssna på ingivelser inåt o agera i enlighet med dem då de är budskap till dig från universum gud om vägkartan till målet.
Du kommer att ha kul o släppa kontorllen bara håll mål i sikte o lita på att ditt mål redan är här.
Gud gav dig dina drömmar för at du skulle göra nåt av dom. Vill du jobba som medium/lärare/snickare o kan föreställa dig det, då är det redan på väg!!!
(Obs! Nån sa en gång till mig att jamen jag har drömt om ett os guld i tennis… personen ifrånga var över 50 o hade inte nån större erfarenet av tennis.. Sätt inte måsen så hög att du knäcker dig redan från början. Sätt et mål som kan vara rimligt för dig att ta in ex att börja spela på lokal nivå o jobba sen därifrån.
Sen finns de dom som fått diagonser att dom aldrig mer kan gå, men deras visualieringsförmåga är så intensiv att de böarjar skapa mirakler! Jag msåte erkänna att jag tror det då jag sett med egna ögon… Men är detta nytt för dig så börja med ett mål som ligger bara en liten bit utanför vad du tror är möjligt för dig, o jobba sen därifrån då du nått det målet)
Boktips om detta: Be så ska du få av Esther Hicks
Kreativ Visualisering av Shakti Gawain
KOM DOCK IHÅG THE SECRET MED SOM SKREVS OVAN
Många lyckönskningar + gör ditt liv till ett mästerverk…. om det inte redan är det !! nattinatti
/miramis2
"Det kan hända att din sanning ändras, men just nu är den såhär. Åh, va skänt det var att höra. Detta gjorde att jag kände mig säker SAMT ödmjuk o nyfiken inför att finna mina egna svar. Lite som att ställa frågor till mig själv, den kloka delen av mig, sen lyssna o sen höra svaren komma till mig. Ni anar inte hur snopen jag vart. Häpen över de kloka svar jag fick. Var jag då i ett avslappnat tillstånd desstuom blir/blev den här frågestunden lättare att nå.
Detta vill jag gärna att ni därute ska ta till er för allt handlar ju om att utveckla den egna vördnaden för sig själv, sina egna svar. Vi är så vana att fråga nån utanför oss själva. Å så missar vi "guldet på den egna gårdsplan". Så det är kul att höra dig med bekräfta detta Jimmy, om jag nu förstått dig rätt?"
Det stämmer bra det! ungefär så menade jag
#31 ja vi får hoppas nu att vi blir några st till, det skulle verkligen kännas skönt att hjälpa dessa djur då dem lever efter våra misstag och agerande i det liv dem lever nu, dem kan inte göra mycket åt saken mer än att försöka överleva, så kan vi göra något för att förbättra deras tillvaro så vore det underbart! så läser någon detta och är intresserad av att hjälpa till så skriv ett medelenade till : The-Spirit-World_@hotmail.com
/ Jimmy!

Det är härligt att se din entusiasm i ditt inlägg. Det märks att du brinner för det här. :)
Dock blir jag lite fundersam över ett par saker som du skriver. (För att det inte ska bli några missförstånd så vill jag poängtera att jag inte är ute efter att dämpa din entusiasm. Jag vet att affirmationer och visualiseringar fungerar och har nog läst allt som Shakti Gawain skrivit som blivit översatt till svenska.)
Men..eftersom tankar är viktigt och orden bara är en förlängning av tanken så är det lika viktigt att veta vad man pratar om som att bli medveten om sina tankar. (Jobbigt? Javisst, utan tvekan. Nödvändigt? Det avgör man själv.)
I inlägg # 32 skriver du så här:
"visualisera våra fantasier, våra vägledare osv. Fantasin o medialiteten använder samma kanal. När du TROR OCH FÖRESTÄLLER DIG ATT DU BLIR MER O MER MEDIAL FÖR VARJE DAG SOM GÅR"
- Kan du utveckla den tankegången? Anser du att mediumskap och medialitet inte är något annat än ovanligt livliga fantasier? :)
Du skriver också så här:
"Det kan hända att din sanning ändras, men just nu är den såhär."
- Det kan hända att du inte var riktigt medveten om vad du skrev men detta är vanligt förekommande lögn. Sanningen är alltid konstant och det går inte att ändra på. Däremot så kan bilden av verkligheten förändras men det behöver inte ha något med sanningen att göra. Att något känns riktigt kan vara rätt för tillfället men behöver inte heller ha något med sanningen att göra.
" Ditt sinne kan inte skilja på sanning o lögn utan verkställer bara det den ges, dvs det vi tänker."
- Det beror helt och hållet på hur utvecklat medvetande man har. Sinnet behandlar alla tankar likadant och kan inte urskilja vilka tankar som är viktiga, vilket inte är samma sak som att skilja mellan sanning och lögn. Alla kan däremot lära sig att bli medvetna om sina tankar och styra dem i en bestämd riktning.
#29 Evawa, är det ordet visualisering du hänger upp dig på?
Ett "obekant" ord kanske sätter spärrar för dig. Menar inte att du inte förstår ordets betydelse, bara att det är ovant för dig att använda.
Tänk dagdrömma/önskedrömma istället…. en dagdröm om en skön skogspromenad kanske? Tror att alla kan, det gäller bara att "komma på" det.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

# 29
Det är lätt att få föreställningen att affirmationer och visualiseringar bara handlar om att få mer pengar, speciellt om man har sett filmen The Secret som för övrigt ger en bra förklaring på vad visualiseringar går ut på.
Men enkelt kan man säga så här:
Om du kan tänka kan du affirmera, om du kan se inre bilder så kan du visualisera. Varje dag, formulerar du, tänker du, medvetet eller omedvetet tankar om vem du är, hur din verklighet ser ut och vad du förväntar dig att få i framtiden. Både positiva och negativa tankar har samma kraft (eftersom sinnet behandlar alla tankar likadant) så genom att styra din tanke till något som du vill ha (istället för att fokusera på det du inte vill ha) så tar du kontroll över det du tänker och styr på så sätt din framtid. Det fungerar likadant som när man sätter upp mål som man vill uppnå.
Det som är viktigt att bli medveten om är att man drar till sig det man tänker på, inom alla områden och på alla plan.
Jag tycker det är väldigt naivt om man vill tro att det BARA är att tänka "åhh, jag vill ha pengar" och så visualiserar man det ocj sen är man miljoär! Jättebra för dig, AnnaK att du vann men det så enkelt som du skriver, tror jag inte att det är.
Jag tycker också att det känns lite arrogant att säga: det är bara att tänka positivt och visualisera så blir du rik.
Alla som är fattiga, hemlösa osv får alltså skylla sig själva för att de är dåliga på att visualisera? Jag har väldigt svårt att tro på att saker och ting händer BARA för att man VILL att de ska hända även om jag själv varit med om att jag fått många chanser av universum. Men det har varit hjälp utifrån, från mina Kraftdjur och följeslagare, inte jag själv som gjort det.
Så alla ni som går och är lessna för att ni saknar en massa saker, det ÄR mycket svårare än vad vissa här har skrivit. Så ni behöver inte lägga skuld på er själva för att NI inte lyckas!
Livet är svårare än att bara få mirakler hela tiden.
Och filmen The Secret kan säkert vara bra, jag har inte sett den, men såna här grejer har just en tendens till att få allt att låta såååå enkelt och det stör mig.
Tycker jag iallafall.
# 35 ha ha nej ledsen att göra dig besviken! Jag förstår ordet betydelse helt klart!!! Det jag inte förstår det är vad som händer med resultatet av alla visulaseringar. Du/ ni får det att låta så enkelt!! Det jag ville säga till er som tydligen får allt ni ber om varför inte hjälpa andra som har det svårt. Varför inte använda eran starka energi till andra?
Du/ni ska veta hur många gånger har inte jag önskat välfärd och lycka till dom som verkligen behöver det. Där jag bor är det minst 75% som har olika problem och som är så olyckliga. Jag har suttit i kassan på affären och önskat och bett för dom, jag har legat sömnlös om nätterna och bara bett och önskat för dom. Jag har gett ibland dom mina sista kr för jag tyckt att dom behöver det mer än jag.
Funkar bara visul, önskningar, drömmar , tankar sätt vilket ord som helst på det!!! enbart till oss själva?? Tycker och regerar starkt för att ni får det att låta så himla enkelt….
Alltså måste jag inte vara öppen på rätt sätt?? Eftersom det inte funkar för mig..
Varför slösa bort en sån fin gåva enbart för sin egen vinning skull??? Ni som får tusentals kr bara ni önskar det, skänk bort dom då? Det ska låta så himla fint att visulasera allt gott men hur och vad andvänds den till??
Eller funkar den enbart för sin egen vinnings skull?
Eva
Eva!
För att kunna hjälpa andra människor så måste du ha kommit en bra bit på vägen med ditt egna inre arbete!Din själ har alla svar & jag hoppas att du finner dom till sist!
//Anna

# 37
För det första så har jag svårt att tro att syftet med att sprida tekniken skulle vara att ge folk skuldkänslor för att de inte har känt till hur den fungerar.
Att lära sig att bli medveten om sina tankar är svårt och att ändra förhållningssätt och inställning till något sker inte över en natt, det finns många fällor att falla i och det kan ta lång tid innan man ser sina egna mål, men med envishet och träning kan man lyckas riktigt bra.
Det krävs naturligtvis mer än det som har beskrivits här för att lyckas med att dra till sig det man vill ha (oavsett vad det är) så det bästa är att se det som enskilda beskrivningar av hur var och en har upplevt att tekniken fungerar för just den personen och prova sig fram till den form som passar en själv. (Du kanske tycker att bra, kärleksfulla relationer är det du vill få in mer av i ditt liv och då är det självklart det som du ska fokusera på.)
När det gäller din egen beskrivning av det du upplevt kan jag med 99,99 % säkerhet säga att du fått hjälp av dina kraftdjur och följeslagare att förverkliga det som du själv varit inställd på/haft tankar om, så i grund och botten är det du själv som har satt hjulen i rullning för att saker och ting skulle börja hända och du skulle uppmärksamma de möjligheter som du förut inte sett.

Personligen anser jag att man kommit mycket långt i sin personliga/andliga utveckling,då man i sin goda vilja, affirmerar en bättre tillvaro för de sämre lottade i samhället.Så jag håller med i Evawas och Frejas tänk.Om det nu funkar 100%,så tror jag inte att man ska använda det i eget syfte,för pengars skull./Ewa
#40 Jag menade inte att det var omöjligt och jag tror INTE att syftet var att lägga skuld MEN jag blir irriterad över att många säger att det är så LÄTT! Håller du inte med om att de inlägg som gjorts får allt att verka så enkelt??
#38 #39: Eva talar om pengar. AnnaK talar om nåt annat, eller? Kan man hjälpa andra så är det ett val. Jag brukar iofs säga att man ska hjälpa sig själv innan andra MEN det gäller naturligtvis inte i ALLA situationer? Jag har gett pengar till hemlösa trots att jag haft studielån och rätt så dåligt ställt ibland. Men det var ett val jag gjorde…
Och som sagt var, det känns bara som att vissa "skryter" om hur duktiga de är på att skaffa pengar. Det kanske inte är meningen men det är så det känns för oss som inte är så "duktiga"…
Eva!
Det beror på vilken situation du befinner dig i!Kanske har du redan ett ekonomiskt överflöd,vad vet jag!?Jag hade då inte det då jag visualiserade över pengar!
Lycka till i ditt liv
//Anna

# 38
När du har önskat välfärd och lycka till dem som du upplever behöver det - har du sett det du önskat dom som verkligt för dem, eller har du bara sett svårigheterna de lever i och önskat dem en bättre tillvaro utan att se bilden framför dig?
Sanningen är att vi aldrig någonsin kan veta vad som är bäst för någon annan. Vi kan aldrig, hur mycket vi än vill, förändra livet och livsvillkoren för någon annan om de inte själva är inställda på det.
Svaret på din fråga blir alltså att affirmationer och visualiseringar enbart fungerar i första hand, alltså på den som använder tekniken. Sen kan det ju vara så att du t ex vill ha en bättre relation till din partner och få det tack vare att du själv förändras men du kan inte förändra honom/henne om han/hon själv inte är med på det.

Anna!
Jag har aldrig levt ett ekonomiskt överflöd,och kommer troligtvis inte heller att göra det.Är fullt förnöjsam om jag kan betala räkningarna och äta varje dag,vara frisk,ha ett arbete att gå till.Personligen räcker detta för mej,behöver inte ha något mer.Men det är min syn och min situation.Alla har vi ju olika erfarenheter från uppväxt,och vuxen ålder.Som gör att vi ser lite olika på vår omgivning,vårt samhälle.Vi är ju olika individer som kämpar och brinner för olika saker.Men att skicka tankar till de sämre lottade ute i vårt samhälle,är enligt mej,en fin egenskap,och att man dessutom menar det av själ och hjärta,ännu vackrare.
Och bra att du fick dina pengar,då du så väl behövde dom./Ewa

# 42
Allt beror på var man lägger sitt fokus.
Som jag skrev i # 29 så är det lätt att få för sig att affirmationer och visualiseringar bara handlar om pengar och det är inte så konstigt då många upplever att det är en bristvara (även här kan man se verkningen av våra tankar - upplever vi pengar som en brist, så är det just bristen på dem som kommer att vara vår verklighet).
Här kommer det som så många har svårt att ta till sig - när du hjälper dig själv, så hjälper du även andra att få det dom vill ha, vara den de vill vara osv, osv. Alla med lite sunt förnuft förstår då av sammanhanget att det inte är meningen att man ska kliva över lik för att få det man vill ha.
Visst kan du också hjälpa andra även om du inte ser dina egna möjligheter eftersom du drar till dig människor som står på din egen nivå i utvecklingen och har samma typ av problem som du själv har. Vartefter som du själv förändras kommer också andra människor runt omkring dig att förändras eller försvinna ur ditt liv.
När du upplever att andra "skryter" om sina erfarenheter - vad är det inom dig som säger att det är så? Vilka tankar får du när du läser det AnnaK skriver om sina upplevelser? Genom att bli medveten om dina tankar, lär du känna dig själv och det du blir medveten om kan du, om du vill, förändra eller ha kvar, om du tycker att det är det bästa.
Ju mer du har själv av det du vill ha i ditt liv, ju mer kommer du också att kunna önska och unna, alla andra.
# 39 Är det så du lär ut till dina klienter?
All ljus och kärlek till dom
------------------------------------------------------------------------
"Det kan hända att din sanning ändras, men just nu är den såhär."
- Det kan hända att du inte var riktigt medveten om vad du skrev men detta är vanligt förekommande lögn. Sanningen är alltid konstant och det går inte att ändra på. Däremot så kan bilden av verkligheten förändras men det behöver inte ha något med sanningen att göra. Att något känns riktigt kan vara rätt för tillfället men behöver inte heller ha något med sanningen att göra.
----------------------------------------------------------------------------
Svar: jag tror nog hon vet vad hon skrev ändå faktiskt, när det gäller vår mediala förmågan så arbetar vi alla olika med den och har våra egna set och sanningar i det hela men vi utvecklas ständigt och sanningen/synsett ändras hela tiden,…sedan hur förmågan egentligen är kan vi nog inte svara på helt säkert men därimot lite konkretare hur man som person fungerar ihop med den. och där kan var och en ha sin egen sanning eftersom vi alla är olika.
sedan om man just ska använda ordet sanning eller ej är svårt att svara på, man kan både säga jag och nej på den frågan.
/Jimmy Ottosson / I alla mina inlägg skriver jag bara hur jag tänker och tycker, vi har alla vår egen tro och värderingar om hur allt är, så länge det inte är bevisat eller motbevisat så kan jag inte säga att det jag säger stämmer.
#46 Perla, först vill jag svara på din sista kommentar angående skryt. Helt ärligt? Jag kan bara säga att det är en känsla jag får när jag läser vissa inlägg. Exakt varför, det kan jag inte svara på. Det låter på dig som att du är helt oförstående till att man kan tolka dessa inlägg på detta vis?
Ibland läser man mellan raderna. Jag vet naturligtvis inte om min tolkning är sann eller rätt. Jag kan aldrig bevisa vad jag känner på mig. Ibland läser jag inlägg från någon och känner starka känslor av avundsjuka, ilska, arrogans eller av ömhet, kärlek, sanning. Exakt varför vet jag inte. Men jag kan ju aldrig övertyga dig om detta. Du får tro att allt kommer inifrån mig och mina egna tolkningar om du vill. Sen tror jag inte jag ska skriva exakt VAD jag känner när jag läser vissa inlägg…för det är personangrepp. :)
Vad gör du när du läser mellan raderna? Varför tolkar du inlägg som du gör? Vad får dig att tro att din tolkning är mer rätt än min? Jag säger inte att det är tvärtom heller utan bara att min tolkning är min tolkning. :)
Till själva fokus på visualisering:
Jag tror att världen inte ser ut så att man kan ha kontroll på ALLT genom visualisering. SOm jag har tolkat många inlägg här så känns det som att visualisering är allt och allt kan gå med visualisering och affirmation. Jag tror inte på detta.
jag tror dessutom att slumpen spelar roll, tur spelar roll, ödet spelar roll. Hur ska man då tro att bara för att man visualiserar så funkar allt?? Och då talar jag inte så mycket om DINA inlägg, Perla, för du talar mer om hårt arbete och fokus än något annat. Men läs de andra inläggen. Det är nog inte bara jag som tolkat dom som förenklade och blivit irriterade över det?
Jag tvivlar på att man vinner pengar bara för att man visualiserar. Ödet och slumpen kan vara snäll mot en just då. Eller så får man hjälp utifrån. Det handlar mer om hur man ser var kraften kommer ifrån. Inifrån eller utifrån? Eller bara en slump?
Det är detta jag försöker komma åt. Att vissa inlägg här uttalar en åsikt att ALLT handlar om visualisering.
Läs inlägg #20 #24 #34
Ditt eget inlägg #40 där skriver du ju själv om att allt inte är så enkelt?
Gomorron gott folk! Åh va härligt att se att ni redan är på G!
#34 Jag vill börja med att kommentera Perlas frågor till mig:
Nej, jag menar inte att vi fantiserar oss till mediumskap. Jag skrev att fantasin o medialiteten använder samma kanal att komma ur. De har dock olika källor. Det hela är ju mer komplext som jag tror mig ha nämnmt flera gånger. MEN jag kan med egen erfarenhet påstå att det vi intalar oss o tror på blir vår verklighet. Jag använde migt av subliminala kassettband från www.regnbagscentret.se för att programmera mig att ta emot o öppna upp mig för mer seende, medialitet. Det som sker då som jag ser det är att man putsar sina föreställningar så man lättare tar emot klärvojansen. För mig funkar det bra o har öppnat upp bättre. För en del av mina vänner med.
Utdrag från Regnbågscentret:
Subliminala Kassettband
Detta är en chans att påverka dig själv på ett enkelt och smidigt sätt utan ansträngning eller tidskrävande kurser. Kassettband med subliminala budskap arbetar för att förändra dig så fort du slagit på kassettbandspelaren!
När vi vill förändra oss själva och våra vanor, motarbetas vi ofta av undermedvetna negativa slutsatser vi dragit från tidigare erfarenheter. Vi är i händerna på vår undermedvetna programmering mer än vi anar! Slutsatsen "Jag klarar inte det här", styr våra handlingar så att den slutsatsen hela tiden bekräftas - "Vad var det jag sa!"
Genom att arbeta med positiva affirmationer och visualiseringar kan vi programmera in de tankar som vi vill ska styra oss. 10-15 affirmationer (positiva budskap) upprepas ca 30 gånger per sida. Tekniken "bäddar" in dessa budskap i musik så du knappt märker dem medvetet, du hör endast en vag röst i musiken men du uppfattar inte helt vad den säger. Det gör dock ditt undermedvetna! "
Det är alltså spärren/trosföreställningarna till/i det undermedvetna i personligheten som slipas. Allt i enlighet med den egna viljan o inget negativt el skrämmande,i anslutning till dessa subliminala kassettband. Gå gärna in på hemsidan o läs mer om det. Man säger där at det är ett genombrott i mänsklig utveckling. Det håller jag verkligen med om då jag använder dom då o då. Mina resultat som inte gett annat än gott.
Vi får inte glömma att inga kassettband el annat utomstående har kontrollen på våra sinnen. Däremot kan de påverka precis som en regressionsterapeut o liknande.VI är själva våra ödens arkitekter. Grund essensen är att vi behöver stå för vår kraft som är så oändligt stor.
Dikten som Nelson Mandela skrivit tycker jag säger väldans mycket om detta:
"Vår djupaste rädsla är inte att vi inte räcker till. Vår djupaste rädsla är att vi är mer kraftfulla än vi förstår. Det är vårt ljus, inte vårt mörker som skrämmer oss mest.
Vi frågar oss, vem ska jag vara? Lysande, fantastisk, talangfull, underbar. Vem ska jag inte vara? Du är ett Guds barn.
Att du låtsas vara liten tjänar inte världen. Det finns igenting upplyst i att gömma din storhet, för att andra människor inte ska känna sig osäkra.
Vi föds för att visa den gudomliga skönhet som finns inom oss. Det finns inte bara i några av oss, utan i alla. Och när vi låter vårt eget ljus stråla, ger vi omedvetet andra människor tillåtelsen att göra detsamma.
**När vi befrias från vår egen rädsla
befriar vår närvaro automatiskt andra."
**
Nelson Mandela, ur installationstalet 1994
Tänk er bara att vi sägs använda blott 4% i genomsnitt av den totala hjärnkapaciteten, då kan ni själva räkna ut vad vi är kapabla till…. Det finns så mycket mer bortom vad våra små ärthjärnor egentligen kan begripa. Den andliga världen är vi en del av även nu i fysisk form vi behöver "bara" slipa våra hjärnor för att komma åt en gnutta mer somkan både hjälpa o förhärliga våra liv. KUnskap, tillit, träning o mod…
Det här fourmet är ju en utmärkt källa till såväl kunskap som delaktighet. Låt oss vara öppna för olika synsätt. Öppenhet är en grundläggande ingrediens för att komma bortom…
Detta är hur jag ser på det hela. Hur ser ni på det?
Jag upplever med att när man t ex kanalierar som jag lärt mig ur sanaya romans bok, så föreställer man sig ju, dvs man kopplar upp sig, till de högre frekvenserna, då visualiserar man med. Där är det många gånger så att man undrar om man fantiserar el vad? Som Elisabeth skrev i ett inlägg så handlar det om träning o även tillit till att lita på sig själv. Jag ser det lite som två delar av samma mynt. Sen är vi ju alla ett. (Jag kan tyvärr inte förklara det mer såhär, men undra du/ni så ställ gärna fler frågor så kanske vi kan vinkla det på annat sätt. )
Jag menar inte regelrätt att man fantiserar sig till medialiteten, dock är ju fantasin en del i det hela, en komponent. De hela är subtilt och koppplat via fler källor som ex känslan o intuitionen för att förstå om man verkligen har kontakt. Bevisföringen i sig är det yttersta beviset ex att den anhörige känner igen sin vän från andra sidan på det specifika beskrivningen. Ett mediums uppgift är ju att bevisa liv efter döden, eller hur!?
Jag menar alltså att våra tankar känslor o inre bilder är ett verktyg, telefonen kan man säga, till att kommunicera med djur o andar med. Med fantasin vässar man upp sin tankeförmåga. HOppas det är förståeligt nu?
Ewava, tack för dina reflektioner, jag vill gärna kommentera det du skrev?
Jag vill återknyta till Perlas förklaring på visualisering om att om du kan tänka då visualierar du då affirmerar du. Det gör alltså även du Evawa! Kanske bättre än du tror! Där har vi nåt viktigt för dig att tänka på;
OM du tror att du är "dålig" på nåt så kommer du att se "bevis " på detta. Men om du säger istället "jag väljer nu att bli bättre o bättre på….." När du säger detta så har du ju valt det o inte hjärntvättar (=tvingar)dig själv med det. Du kommer snart att se små bevis på att du FAKTISKT blir lite bättre på det. Du har således inympat en ny trosföreställning om dig själv o du ser även bevis på det. Med tiden kan du ändra dina positiva påståenden o säga att du är en strålande ….., varefter du kommer att uppleva detta.
Det här kan du läsa mer om i mental träning av Lars -Erik Uneståhl. Du kan ha jättestor nytta av det. Integrerad mental träning innebär att du blandar den mentala träningen, visualisering med de mål du har , det du vill ska vara ditt liv. Hör av dig om du vill veta mer.
Var snäll o säg inte sådant till dig själv som du inte vill ska vara sant, då skapar du nämligen mer av det! Hujedamej! Jaa du det är nåt att tänka på. Man får helt enkelt bli mer uppmärksam på vad man säger för det skapar ju din tro o din verklighet!!
Detta kan komma att förändra mycket ja allt i ditt liv.
Det gjorde det för mig. Du kan inte aaana en sån frid det gav mig, en sån glädje o entusiasm
Jag känner mig stundtals som en magiker, när jag tänker på det så spritter det i hela min kropp. För vi är ju ALLA magiker men vi går omkring o tror en massa annat lågt, ofta.
Men hörni, jag tillhör det mänskliga släktet jag med o invaggas ibland alltförofta i vardagens autopilot o sådant. Skillnaden är att jag kan skifta sinnestämning för nu vet jag var knappen sitter, haha. Som likte en sån där leksaksclown , med bly i den runda botten, som reser sig snabbt upp igen när man puttat på den!
#34 Angående sanningen så skrev jag fel men menade som du sa Perla Sanningen är som den är , men vår upplevelse förändras ju. Du skrev bättre än jag där, ursäkta , bra att du poängterar.
Vi kan ta et intressant exempel på detta med sanning. Se på vittnespsykologin inom polisväsendet. Ett antal vittnen till en olycka el brott beskriver samma incident fast på olika sätt, de har sett olika saker, uppmärksammat olika saker, beroende på vinkel o perceptionsförmåga.
Jag läser om o om igen det du skrev om sanning o lögn o jag misstänker att vi menar samma sak fast uttrycker o ss olika. "Kan inte urskilja vilka tankar som är viktiga.." när du skrev det så är det som du säger, fast jag skrev sanning o lögn. Det är vad vi tror o uppfattar som blir vår verklighet. Ord kan verkligen snedvrida fast man egentligen menar samma saker. Du har så rätt o jag formulerade mig fel. Du skriver härlligt uppfriskande o ödmjukt Perla och har enormt många kloka åsikter o kunskap. Förlåt min felformulering.
Perla skrev så här:
"Men enkelt kan man säga så här:
Om du kan tänka kan du affirmera, om du kan se inre bilder så kan du visualisera. Varje dag, formulerar du, tänker du, medvetet eller omedvetet tankar om vem du är, hur din verklighet ser ut och vad du förväntar dig att få i framtiden. Både positiva och negativa tankar har samma kraft (eftersom sinnet behandlar alla tankar likadant) så genom att styra din tanke till något som du vill ha (istället för att fokusera på det du inte vill ha) så tar du kontroll över det du tänker och styr på så sätt din framtid. Det fungerar likadant som när man sätter upp mål som man vill uppnå.
Det som är viktigt att bli medveten om är att man drar till sig det man tänker på, inom alla områden och på alla plan."
Jaa du Perla det var ett fantastiskt lätt sätt att förklara allt det jag med flera ord försökte framföra! Touché!! Kanonbra skrivet! Det märks att du kan det här o du verkar kunna lära ut det med, vilket jag kan tycka är urviktigt!!! Meningsfullt.
#31 Jag måste ge dig ett personlig påstående Evawa. Bara det att du med ord säger att detta är fantastiskt o att vi är så bra som kan detta så vill jag bolla tillbaka detta till dig, för jag ser detta som du är jätteöppen för detta nya , vi har bara knackat på din egen inre sanning o din mogenhet i nuet för detta. Spännande saker väntar dig nu min vän!!
Ett perspektivskifte o med det massor av aha upplevelser o kul incidenter. Frågor du hade i ditt förflutna kommer nu att besvaras. (Stora aha upplevelser i det inre tenderar nämligen på att ge svallvågor i det yttre. Så som på insidan , så i det yttre)
Angående det du sa om att vi ska hjälpa fattiga att få pengar mm. Det är som att äta, det här med tankar. Jag kan inte tugga o svälja din mat. VI är vad vi äter o vi är vad vi tänker. Däremot kan man sända ljusa tankar, healing i olika former dit det bådar gott för hela planeten. Det ska jag göra om jag bara vet varthän det ska gå specifikt.
Det jag skriver här har jag läst/studerat mig till, massor av böcker, några enstaka kurser/utbildningar. Parallellt i flera år övat mig genom Meditation o övningar o eget reflekterande, skrivande ,diskussioner med likasinnade såväl som raka motsatsen.
När jag i slutet av 1998 + början av 1999 började forska i de djupaste lagren av mitt inre blev jag totalt hänförd av existensen o har sen dess bara fördjupat min inre trygghet o vill med hela mitt hjärta nu dela med mig av det jag erfarit o erfar.
Tänk så förunderligt det kan vara…. ur min djupaste förtvivlan, intagen på en psykavdelning började jag höra den stilla inre rösten då jag började ställa mig livets stora frågor "Vem är jag o vad är meningen med livet - egentligen?"
Här är jag nu… flera år senare….. ja, det var värt det … all smärta har en inbyggd möjlighet, så var det för mig.
Varmaste lyckoönskningar till er alla! /miramis2

men men då förstår jag inte varför vi sliter häcken av oss för att få ihop pengar till mat o hyra..m.m. om det bara är att visualisera….pengar pengar…skit i samma här sitter en del och önskar sig pengar…pengar är det sista jag skulle önska mig…vet ni min visualisering är jo att få min ängel tillbax….så detta om visualisering för mig är det ramma BULLSHIT…

# 49
För det första så är jag fullt medveten om (införstådd med) att var och en tolkar på sitt eget vis.
En tolkning kan bara ske utifrån de referensramar/den bild man har av verkligheten (och den är högst individuell). Så fort man tolkar något så har man alltså gått ifrån det som verkligen står i ett inlägg, en text i en bok, det någon säger, det budskap man får från andevärlden, etc, etc.
Själv försöker jag efter min bästa förmåga, att låta bli att tolka andras inlägg. Istället går jag in för att fokusera på det som verkligen står.
När man jobbar medialt är det dessutom en absolut nödvändighet att kunna avstå ifrån att tolka det man får till sig då det kan vara budskap som ligger långt utanför ens egen fattningsförmåga som man får till sig.
Du skriver också så här:
"Jag tror att världen inte ser ut så att man kan ha kontroll på ALLT genom visualisering."
Kontroll är ett behov som har sitt ursprung i rädsla för förändringar. Syftet med affirmationer och visualiseringar är inte att få kontroll över allt och alla eftersom kontroll, när allt kommer omkring, bara är en illusion som existerar i vårt sinne.
Likaså är det med slump, öde, tur. Dessa existerar bara i sinnet.
Att affirmera och visualisera är att lägga fokus på det man vill ha istället för att fokusera på det man inte vill ha. Det är inte lätt, utan kräver en hel del men framför allt så är det ROLIGT att använda den här tekniken. Speciellt roligt är det ju när man ser att man har uppnått det som man har affirmerat och visualiserat om.
#52 Ja, jag vet inte om vi pratar förbi varandra lite. :) Jag är väldigt FÖR visualisering och affirmation, jag tror det är jättebra på många sätt!
Men när det beskrivs som en metod för att få pengar snabbt och att allt går att fixa med denna metod, det är bara det jag reagerar på.
Sen har vi olika åsikter när det gäller slump, öde och tur. Jag är övertygad om att dessa koncept existerar. :) Men jag respekterar att du inte tror det.
Vi har också olika åsikter när det gäller tolkning och fakta, men jag låter det vara för nu. :) Olika åsikter helt enkelt.
Sen förstår jag inte riktigt om du håller med mig i det jag säger om kontroll eller inte? :)

# 50
Jag förstår hur du menar och jag vill inte vara en petimeter eller besserwisser, men det är viktigare än vad vi kanske vill erkänna, att vi använder oss av ord som verkligen står för innebörden av det vi vill få fram.
Just i det här fallet med medialitet och mediumskap är det viktigt att vi är extra noga med ordvalet eftersom det är lätt att det blir missuppfattningar och det är många som vill få det till att det finns många "falska" medium som bara inbillar sig/fantiserar om, att de har kontakt och t o m vill få det till att alla som säger sig vara mediala bara har livlig fantasi.
Subliminala programmeringar är något jag själv både avstår och avråder andra ifrån.

# 53
Jag håller med dig. Det ser faktiskt ut som att du gång på gång har missat innehållet i det jag har skrivit.
Sen är det också en milsvidd skillnad mellan att uttrycka sina åsikter och att förmedla insikter, liksom det är mellan tolkningar och fakta, och mellan tro och verklighet.
Jag respekterar självklart din tro och dina åsikter men även om hela mänskligheten skulle tro på ödet, turen och slumpen så betyder det inte att det är verkligt. :)
Om du förstår innebörden av "orsak och verkan" så förstår du också att det inte existerar något öde, någon tur, eller någon slump utan att det är något som vi själva har skapat.
Det är just också av orsaken att det inte är så enkelt som det låter som jag har kurser, studiecirklar och temakvällar om affirmationer och visualiseringar.
#55 Jag tror det är både ock. Både det vi skapar själva och öde, tur, slump. :) Men att ödet inte existerar, det känner jag starkt att det gör. :) Exakt hur orsak och verkan funkar med det vet jag inte…men jag tänker på det.
Hej o hå! Här stormar det minsann :)
Det är bra för då händer det nåt inom oss! Jag vill börja med att be om ursäkt om mina inlägg väckt irritation, det var nämligen allt annat än min avsikt. Jag erkänner att min entuisasm kan få det att låta som om att detta med visualisering är peace of cake! Det är det inte , samtidigt som det ÄR det! hm!???
Hm, låter märkligt, jag vet. Snälla ni som blir irriterade på detta men VILL förstå det: börja med att lägga er irritation åtminstone för en stund. Hur ni visualierar nu, det ni tänker nu, den känslan, er irritation, det är vad ni får mer av.
Ber om ursäkt igen om det upprör. Det gjrode det på mig med när en äppelkäck snäcka lite klämkäckt stod o sa detta inför en församling. Sånt här vet jag väcker massor av känslor, då det ju uppenbarligen fullkomligt frontalkrockar med era nuvarande världsbild. Jag har FULLKOMLIG förståelse för detta. Det här med att ge andra av det vi har i detat ämne är fullkomligt OMÖJLIGT . Att tänka o smälta mat åt nån annan går ju liksom inte. Så funkar inte världen eller vi människor, det vet ni lika väl som jag. Det vi talar om angående "teknikerna" är som i liknelsen tror hämtad ur bibeln???
Ge dom inte fisk utan lär dom att fiska. I detta fallet kan man inte ge er tankar, jag kan bara påverka. Om ni påstår att ni INTE kan bli nåt få nåt eller vara nåt, så har ni rätt. Detta uttalande är i sig självt en affirmation och därmed en självuppfyllande profetia.
För att verkligen förstå detta kan vi ej sitta här o tala OM det. Ni behöver få en smakupplevelse av det, dvs med öppna sinnen GÖRA det. Göra tanken tänka dom, förstår ni? Universum belönar handling. Att tänka o föreställa sig nåt ed själ o häjrta är en handling. På så vis kan du så även hjälpa andra. På så vis hjälper JAG andra genomatt knyta an så gott jag kan till mina medmänniskors inre ljsu. t ex på bussen be för dom , för er som föraragas med mina uttryck ber jag för att ni ska få det ni vill, må som ni vill dvs kanonbra.Jag är ingen övermänniska, även solen har sina fläckar hahah. Jag har mina stunder när jag svär av förbannelse över saker o folk, jag är minsanningen guru…. men hörni, jag har UPPTÄCKT nåt…. först var det litet… som blev mer o mer… jag vart skeptiskt, herregud inte kan väl JAG….osv. Så därför VET jag att alla har sin tid, allt har sin tid.
I du kan hela ditt liv med louise hay finns övningar du gör med en spegel. Gör dom i en månad o berätta sen hur det var. Sen kan vi snacka. (Själv drämde jag boken i väggen x antal gånger under processen i början för det väckte så himla mycket känslor inom mig. Jag bodde i en liten stuga några dar med en kvinna/terapeut, som utbildats av Louise Hay i USA.
Alla dessa frigörelseövningar var påde "pinsamma patetiska smärtsamma " men ack såååå B E F R I A N D E !!)
VAD JAG VILL SÄGA MED DETTA ÄR ATT VI I VÅRT UNDERMEDVETNA HAR SÅ OÄNDLIGT MYCKET MINNEN LAGRAT, TOLKNINGAR AV DET FÖRFLUTNA SOM LIGGER O TRYCKER SMÄRTSAMT SOM EN VASS STEN I EN SKO. BARA ATT TA BORT STENEN… GÖR ATT MAN KÄNNER BEFRIELSE O SER KLARARE ÄN PÅ ÅRATAL
Det här med pengar väcker många känslor då det bottnar i ens egenvärde. Pengar bottnar i känslor. Egenvärdet är ju klätt i känslaro så jag förstår upprördheten. Förut vart jag själv en som motsatte mig detta o tyckte det var obegripligt, flummigt och orättvist. Men tiden gick o jag sansade mig, saker hände o jag mognade (inte för att ni är omogna!). Ja, jag mognade ialla fall,. Jag hade smärtor både i kropp o själ som gjrode att jag i rena självbevarelsedriften kikade på andra sätt att tackla läget. En dag var jag så inne på en ny stig i mitt liv….. Denna
Ok jag halkar ibland in i den andra sinnevärlden jag hade innan/också, pga vardagens trans/vanor, om ni förstår, men jag vet att detta funkar nu o det är det jag vill förmedla.
Min tillvaro är inte mer magisk än er (kanske emellanåt?), men att åtminstone ha access gör det gud så mycket mer kul. Att skapa fram nåt i ens inre för att sen se det ta from i vår fysiska tillaro får mig att studsa som ett barn på julafton!!
Jag gläds av andras framgångar (oftast!!) som om den var min egen o vet ni vad, detta gör att jag strålar på ett ljusere sätt o därmed attraherar jag mer av det ljusa. Det expanderar min aura o karisma och påverkar andra på varierande sätt. Tex när jag ser för mitt inre o strålar ut så ler folk oftast tillbaka förundrat, en del tillo med hejjar på mig fast vi är främlingar för varandra. Jag lovar er att alla kan öka sin lyskraft genom att ändra sitt inre fokus på ett nafs.
Jag önskar er detta så mycket att jag tycker mig nästan gå på knäna. Jag härleder ofta till böcker för att förklara mina argument mer o här kommer mer:
Sanaya Roman förklarar det jag försökt säga på ett FENOMENALT SÄTT:
Att leva med glädje & Personlig kraft genom medvetenhet . De båda böckerna förklarar garanterat bättre än jag hur det här med visualisering o tankekraft funkar.
Det är bara en tidsfråga innan polletten trillar ner för er. Allt har sin tid, men för guds skull - förarga er inte. Vänta o se! Jag är inte "bättre o klokare än ni" bara så ni inte tolkar mig som skrytig eller så????
Jag vill ju bara va snäll o berätta nå som kan tillföra er nåt. Jag varken vill eller kan ta ifrån er uppfattning om saker o ting. Det är med djupaste respekt jag läser era texter. De säger just då rätt mycket om er, såvida jag nu tolkat rätt o där kan ju va problem ibland som vi ju märkt, hahaha.
So what, vi är ju här för att dela med oss av våra guldklimpar, inte för att rampa o ta ifrån oss nåt. Det övernaturliga som vi ju är inne på är ju i behov av att man är öppen för det det som vi tycker är naturligt. "Över" är ju det som är bortom…
Jag hoppas ni snart kan berätta era solskenshistorier .
Ju mer ni älter allt som redan är bra i era liv, ser vad ni är tacksamma för är en oerhört bra teknik att ändar frekvens för att på så vis attrahera mer av detsamma!
Skriv listor på det ni har att vara tacksamma för. Jag lovara er att ni inte kan vara arga då ni skriver o läser det. Ni känner bra o upplyftande känslor då o som ett resultat så drar ni åt er mer av detsamma. DETTA ÄR ETT FANTASTISKT SÄTT ATT VISUALISERA O AFFIRMERA PÅ. sEN VILL JAG PÅSTÅ ATT DET ÄR LÄTT MED. Du rabblar ju bara upp saker som redan finns i era liv, hur svårt är det? Leta o du kommer att finna, minsta lilla skriv upp det. Kör det sen på repeat all!
Jag tycker ni gör er själva en otjänst om ni envisas med att förarga er över att vi berättar våra framgångshistorier med teknikerna. Dessaär ämnade för alla. Om ni inte förstår det vi försöker säga här så låt det vara en tid. Men att låta förargelse härbärgera era sinnen skapar onödigt lidande o tyvärr även skapande av mer sådant.
Jag önskar ni för en stund betänker detta o jag önskar verkligen att ni så småningom kan använda något av det här för att förgylla era liv på nåt sätt. Det är ni sannerligen värda.
Förhoppningsfulla hälsningar, miramis2
# miramis ursäkta men det är lite jobbigt att läsa flera svar i samma tråd. Det är lite svårt att ta till sig saker när allt blir rörigt i trådarna. Du skriver att " vi" har knackat på min dörr? skulle vara jättebra att veta vilka Vi är egentligen. Jag må ha mycket kvar att lära men jag står för min egen personlighet och vågar gå ut med mitt namn i en presentation. Tyvär jag har jätte svårt att läsa böcker, har inte kommit igenom en enda bok..Vill komma till det rätta för mig just idag på andra sätt..Ja, det må hända att det tar längre tid men då får jag ta det!! Jag får en uppfattning av att Ni/du??tycker att jag står i lägre rang än ni själva?? Är det en fel uppfattning av mig??? Jag vet vilket trappsteg jag idag står på och även om jag inte vill det så har jag några liv till att gå igenom. Men jag strävar mot att klättra uppåt…
Men annas svar #39 till mig, det kommer jag inte att köpa så länge jag lever…I slutet av mitt arbete som kassörska så kom jag på att jag kan inte ge dom behövande mat på bordet, pengar eller något sånt. Dom önskningarna slog inte in. Men det jag kunde bidra med var att fortsätta med att inte döma . Sådana personer som vissa rynkade på näsan åt, dom pratade jag med. Idag när jag går här i lilla Krylbo så ropar många av dessa som jag värnar om ett glatt hej!!
faktum är att det gick ut ganska lättvindigt här på forumet, hur lätt det var att önska sig pengar, sopa bort det svarta på sig själv.. Då tyckte jag att dessa som hade det så lätt kunde bidra med något…
Du skriver att du ska sända ljus, healing mm ( Jättebra) bara du vet vart det bär hän specifikt??…
Själv är jag en enklare modell av person som inte vill krångla till det så mycket…Men om man tänker att det ska gå dit där det behövs som bäst..må allt ske i guds vilja och förlita dig på att det kommer dit det ska… är det en bra ide??
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt ifall jag har missuppfattat något och jag tackar och tar emot för all hjälp som hjälper mig och andra fram på vägen.
Eva
Jaa du Eva, va ska man säga?
Så förvånad jag blev över ditt inlägg, så argt det lät!? . Jag blev väldigt ledsen över din ironi.
Jag häpnar över ditt inlägg. Jag tänker inte försvara nåt eller ge mig in i diskussion med dig för jag känner att det urartar.
Du tolkar som du vill ändå ovasett hur mycket jag skriver. (Och jag har skrivit en himla massa redan …) Beklagar att du missförstått mig.
Kanske kan du få svar på dina frågor av andra härinne?
PS, din uppfattnig om att du skulle stå i lägre rang än andra är enbart dina egna tankar. Jag tycker mig ha uttryckt klart o tydligt att alla är lika värda, om inte så gör jag det nu.
Vänliga hälsningar, miramis2

# 58
Lägre rang? Jag antar att du fick tanken ifrån att jag skrev i något inlägg om att man drar till sig dem som står på samma utvecklingsnivå som man själv befinner sig på?
En av de absoluta sanningarna i universum är att det inte finns några värdeskalor. Alla är värda exakt lika mycket (eller lika lite). Det jag skriver och det jag åstadkommer under mitt liv kan i bästa fall vara värdefullt för någon men för andra kan det jag gör vara rent nonsens eller gå spårlöst förbi. Det vi möter har bara det värde som vi själva ger det.
Det är naturligtvis jätteroligt och glädjer mig om du skulle tycka att det jag säger är värt att lyssna på och ger dig inspiration till att göra något som känns värdefullt för dig, men om du tycker att jag bara svamlar en massa skit så är det helt ok, det också.
Moder Theresa sägs ha sagt nej till att gå med i en demonstration mot krig.
Varför? jo, för att den fokuserade på krig.
Däremot sas det att hon gärna gick med i en demonstration för fred, då låg fokus på rätt sak.
(ovanstående är hämtat från ljudboken the secret som jag håller på med just nu)
Ovanstående tycker jag beskriver positivt tänkande/affirmationer/visualisering i ett nötskal enligt mig. Det handlar lite om att bli medveten om sina tankar och försöka ändra dom om man upptäcker att man tänker "negativt".
Om man alltid tänker "jag har aldrig några pengar kvar veckan innan lön" så kanske man kan försöka ändra det till "den här månaden har jag pengar så det räcker gott och väl till nästa lön". Med tankens kraft så kan man även "programmera om" sitt beteende, helt enkelt bli medveten om hur man gör av med sina pengar eller få en briljant idé om hur man skulle kunna tjäna mer pengar så att de verkligen räcker tills nästa lön. Man är så att säga mer uppmärksam på de möjligheter som man kanske annars inte sett.
Mer än man tror går att ändra på och går det inte att ändra på i verkliga livet så kan man oftast ändra sin egen mentala inställning/förhållande till det.
Som kuriosa kan jag nämna en händelse jag själv råkat ut för när jag hade det extremt knackigt ekonomiskt. Jag körde en affirmation om att jag skulle ha råd att betala alla mina räkningar som samlats på hög utan att behöva be mina föräldrar om ett lån.
Till och från så köpte jag en trisslott och hoppades på en storvinst men den här månaden hade jag inte råd med det heller och var till slut på väg till mina föräldrar för att be om ett lån.
När jag ringt på dörrklockan och väntar på att de skall öppna så känner jag efter i jackfickan och drar fram en skrapad trisslott med vinst på 5.000:- Jag fick inte fram ett ord när pappa öppnade dörren utan stod bara och stirrade på lotten som ett fån.
Lotten var skrapad men jag hade ju uppenbarligen inte sett någon vinst på den innan. Och hur kommer det sig att jag inte slängt den när jag skrapat den utan lagt den i jackfickan? Och hur kom det sig att jag just den dagen valde en jacka som jag inte använt på jättelänge?
Oavsett så tror jag att det kan bildas "energimönster" som gör att man med sina tankar faktiskt kan attrahera det som man råkar tänka på och att det därför bra/viktigt att vara medveten om vad man tänker på och vilka energimönster man sänder ut.
Som man sår får man skörda är ett urgammalt talesätt som också uttrycker detsamma. Inte bara det man gör i gärningar utan och det man sänder ut med sina tankar. Det är något som man ständigt behöver öva på och som jag tror man aldrig kan bli fullärd.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.
Wow så intressant historia + det du säger. Klokt som en uggla o ack så sant. Skulle vara kul att vid tillfälle höra mer om the secret sen, om du har lust? Naturligtvis har jag själv sett den men det är jättekul atthöra nya vinklingar o så. Tack. /miramis2