Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 7700 ggr
loreena
0

Åskväder

Hej. jag brukar själv tycka om att tyda drömmar och tycker det är ett intresant ämne. Nästan en gång i veckan brukar jag drömma om åskväder. Vad kan det betyda? Först kan det kännas spännande (får även i verkliga livet en liten kick av åskväder och den mäktiga kraften) SEn urartar det och blir till såna våldsamma åskväder som jag aldrig upplevt i verkliga livet och jag och min familj söker skydd någonstans.

loreena
1

Ingen som har nån kommentar??

Tiia
0

Ingen tolkning ,men jag har den sista tiden drömt om hot från himlen/rymden.Meteoritregn…..

loreena
1

Jo, jag läste det.. Tyckte jag läste om någon annan också som haft liknande dröm som dig.. Man får ju hoppas att det inte är några sanndrömmar.. man har ju hört om profetsior och spådomar som säger att det skall komma kometer..Ledsen

Men för det mesta har väl drömmar med symboler att göra. Faller nåt från himlen så knakse det betyder att man känner sig pressad och att saker bara hopar sig framför en?

enba
0

Jag har tyvärr ingen tolkning av din dröm. Jag drömmer ofta djurdrömmar. Det har jag gjort sen jag var liten. Det är väldigt ofta björnar som figurerar men häromnatten var de utbytta mot  en massa lejon. De finns alltid runt mitt hus och hindrar mig från att röra mig fritt ute. Med andra ord så är de livsfarliga!

De sliter ofta andra djur i stycken. Tolka det -den som kan =) !

Nemii
0

#4 Du kanske känner dig en aning instängd i din vardag och maktlös över hur du ser vissa andra människor behandlas? Flört
Jag har ingen aning, men jag var tvungen att ge det ett försök eftersom det låter som intressanta och lite konstiga drömmar

enba
0

#5 Inte dum tolkning alls men björnarna har ju följt mig sen barnsben. Varför? Jag kände mig nog ganska fri som barn.

Nemii
0

Slog upp i ett drömlexikon online på Björnar och fick fram detta:

Björnar: Om du ser en björn i drömmen betyder det att du har en rik, ointelligent, grym och ondskefull fiende. Om du drömmer att du jagar en björn, kommer du att besegra dina motståndare.
Men om detta stämmer har jag ingen aning om Räcka ut tungan

zeretki
0

kanske undersöka vad ditt andedjur är? Det kan vara björn eller lejon.

Nemii
0

Det tänkte jag också först men eftersom att hon beskrev att de uppträdde hotfullt så började jag tveka.. Är de alltid snälla och fredliga? De borde de väl va? Räcka ut tungan

zeretki
0

Andedjur kan absolut vara djur som man är rädd för, oavsett om det är "på riktigt" eller i drömmen. :) Jag var nyss på en kurs och han som hade den, berättade om en tjej som varit riktigt rädd för ormar och när hon reste med trumman,  så fick hon ormen som Kraftdjur. Det var ju en rejäl utmaning för henne men hon kämpade. :)

Åtminstone som jag ser det, så handlar shamanismen ofta om att just konfrontera det vi är rädda för, så om man drömmer om något djur som skrämmer en så ska man fråga det varför det är i drömmen. :)

enba
0

Ja björnarna är alltid hotfulla. De kommer till och med in i mitt hus fast jag kämpar för att hålla för dörren. Men på något sätt håller jag dem ifrån mig för jag har aldrig blivit tagen av dem i drömmen.

Önskar jag skulle kunna drömma mer medvetet och fråga eller utmana dem i drömmen - men jag blir alltid skiträdd. Sen vet jag ju aldrig när det är dags för en "björndröm".

Kan ju tillägga att jag inte direkt vill möta nån i skogen heller…Fast jag skulle gärna hålla i en björnunge -på tryggt avstånd från mamma björn.

Prizma_o_Kristall
0

Hur vet man vilket andedjur man har???

Kramar

zeretki
0

#12 Du kan göra en trumresa för att få möta ditt Kraftdjur och ta det till dig. Det finns CD-skivor och band men det kan vara bra att prova med handledning och en LIVE trumma första gången. :) Finns kurser lite varstans i Sverige.

Eller så kan ditt Kraftdjur ha visat sig i dina drömmar, eller kommer att visa sig om du ber det. Det kan hända ibland. :)

loreena
0

Så var det dags igen för en sån där åskdröm.. Himlen blev alldeles svart och sen började det blixtra och blixtarna löpte vågrätt längs himlen och var alldeles ljusblåa..

loreena
0

Åskdröm i natt igen. Denna gång slog åskan ut all elektrisitet i nedre våningen. På vinden lyste det fortfarande.. Vad kan sånt betyda när huset sägs symbolisera en själv? Är övre våningen huvudet och det undermedvetna osv?

Chatrine
0

Jag slog upp Åska i min drömbok och fick detta: Åska: Förträngda känslor som uttrycks, varning för känslomässiga utbrott, yttre svårighter.

Elisabeth-J
0

Åskväder jämnar ut obalans i atmosfären. Det kan symbolisera nervositet, stress och inre oro. Dags att "rensa luften", prata om sina känslor.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

loreena
0

Ok.. tack för tipsen. Det kan nog stämma att det är lite obalans här just nu. Mycket stress, nervositet.. Måst försöka rensa bort och ta nya tag. Tycker att mina energier varit lite i obalans på sistone.. Kram