en sovande björn
Jag har under många nätter nu senaste tiden haft lite ovanliga drömmar i mitt eget tycke (jämfört med vad jag "brukar" drömma) en dröm som jag funderat en del på är en dröm jag drömde för någon vecka sedan (skriver inte hela drömmen då denna biten endast är den intresanta i drömmen:) jag kommer körandes i en bil på en landsväg med åkrar och bondgårdar utspridda lite här och var och jag tänker i drömmen att jag ska se upp för rådjur etc så jag inte kör på ngt när jag en bit längre fram på vägen ser att ngt ligger mitt på vägen. När jag kommer fram ser jag att det ligger flera stora rådjur eller hjortar typ, döda elelr sovandes på marken (tror de var döda) men det konstiga eller dte jag reagerat mest på nu i efterhand om drömmen är att det även ligger en jättestor brun björn bredvid djuren, jag tror att den är död men tittar närmare och upptäcker att den sover, jag smyger förbi med bilen och kör vidare…
Jag har funderat på det här med björnen och Kraftdjur man kan ha…jag brukar aldrig drömma om djur och har aldrig någonsin drömt om björnar förr…varför låg en björn och sov bland rådjuren?
Björnen var ganska ofarlig tydligen, såpass att råjuren accepterade det. Ditt Kraftdjur kanske ville visa att du kan lita på "björnen".
Jag vill minnas drömmen som så att rådjuren var döda och att min tanke i drömmen var att björnen sov för den var så mätt av att äta rådjuren. Så det var inte så att rådjuren sov med björnen. Så den var inte ofarlig för rådjuren men ofarlig för mig just då jag körde förbi den eftersom den sov då.
Det går egentligen inte att tolka andras drömmar eftersom saker och ting betyder olika för oss alla. Men, fundera över vad björnen symboliserar för dig, så kanske du kommer en bit på vägen. Jag drömmer ibland om tigrar och för mig symboliserar det fara, så även björn, men med lite olika infallsvinklar. En annan kan känna glädje och trygghet när de ser en stor kramnalle, särskilt om han sover. Men som sagt, det är du som bestämmer vad det betyder :)