Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 7096 ggr
Mnleo
0

Spå mig?

Är lite av en nybörjare vad det gäller tarot.

Undrar om det är någon som vill försöka sig på att spä mig?

Den som hamnar mitt-i-prick, vinner. (Skämt åsido)..

Mvh Mathilda

[Jeremina]
0

Tarorkort?( med risk att bli kritiserad )ska man var försiktig med. Det är bättre att försöka känna av med vanliga kort.

På en medialkurs spådde jag med kort för första gången. En äldre kvinna och hon blev överväldigad och ropade på mediet kursledaren och sa: Kom Birgitta den här kvinnan spår samma som du fast det handlar inte om mig utan min dotter.

Då blev jag så paff att jag hade sett samma herrgård fast min var vit och Birgittas var ljusblå annars exakt samma om en massa saker.

Man lägger upp 6 kort sedan den som vill bli spådd blandat leken och så känner man av varje kort. Och svarta kort betyder inte olycka utan man känner helt enkelt av.

Blev du klokare? Det går kanske inte att göra online men man kan ju försöka, eller?

Elisabeth-J
0

#1 Kan du berätta mer om varför man ska vara försiktig med tarotkort och var du har fått det ifrån? Vad är skillnaden med att känna in med tarotkort och vanliga kort för dig? Blir det ändå inte samma eller kanske liknande resultat?

Kanske många frågor men jag är nyfiken på vad du menar och hur du ser på det.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Katarinaj
0

Jag undrar också, eftersom jag använder mig av Tarotkort. Min uppfattning är att man kan använda vad som helst. Tarotkort, vanlig kortlek, papperslappar, receptkort ja vad som helst. Korten ser jag som en förlängning av det jag får till mig. Och visst kan man "spå" online.

Mads
0

Jag undrar också varför man ska vara försiktig med tarotkort ? Spår lite i vanliga kort nu men tänkte börja med tarot.

Amor Vincit Omnia

[Hellas]
0

Ja det var en ny vinkling, jag inväntar också en lite mer utvidgad förklaring då jag inte ser någon som helst skillnad på att använda vare sig kortlek, Tarotkort eller KaffesumpFörvånad.
Man arbetar ju med sin intuitiva sida och som Kararinaj säger, korten är endast en förlängning av den egna intuitionen.
Är det något som lärdes ut på den mediala kursen!

Det går finnemang att spå på distans men ibland kanske man vill ha sin klient hos sig då det kan vara lättare att fråga och svara öga mot öga.

Kram Hellas

[Hellas]
0

Vill puffa upp inlägget då jag gärna skulle vilja få lite mer beskrivning på inlägg #1.
Det var en sådan ny vinkling som jag aldrig hört talas om tidigare så nu råder stor nyfikenhet på ett utvecklande av den tesen :). hoppas det är ok?

Katarinaj
0

Vill ju inte att tarot ska få dåligt "rykte", så jag putteliputtar också Glad

[TotemoOmoshiroi]
0

Har tre fina kortlekar med lite visdom och råd om det intresserar dig. ^^

Kraftdjur, Änglaviskningar och Vildmarkens språk.

Har även en tarotkortlek, men har tyvärr int bemästrat den än så den kan jag inte använda mig av. Obestämd

allhealing
0

Alla typer av kortlekar, kaffesump osv är ett verktyg som gör det lättare för den som tar emot budskapet. Det blir som en fysisk länk in till vår fysiska värld.

Även den som blir spådd har lättare för att ta till sig ett budskap när det är en sak och inte en person som ser sanningen om personen.

Självklart behövs det inga fysiska saker för att berätta en ofysisk sanning. Möjligtvis en fysiska mun och lite stämband osv. Cool

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Elisabeth-J
0

Jag lyfter fram tråden :)

Elisabeth 

Katarinaj
0

Putt putt, jag undrar fortfarande…

Katarinaj
0

????

Madson
0

Jag undrar också!!??

[Hellas]
0

#1 Jeremina, vi är väldigt intresserade av att få höra din tes gällande ditt inlägg: #1.
Det är alltid intressant att få höra om nya tankesätt.

[Jeremina]
0

Det är mediet Birgitta Werner som fått mig på det spåret. Men jag kan inte säga att jag vet. Lika bra att ta tillbaka det. Jag har bara samma känsla som Birgitta. Men jag är inget facit. Sorry!

Tala om för mig hur det funkar. Jag har hört olika historier ang. tarotoch kan gäran höra positiva saker. Ni får väl spå #1  ni som kan tarot.

Det blir lätt reaktioner (både positiva och negativa) när jag uttalar mig, känner mig lite som en politiker ha ha………..

[Jeremina]
0

Sorry! Det blev många fel på bostävernas ordning. Jag pratade med min mamma i telefonen medans jag skrev!

[Jeremina]
0

Jag är också ledsen att jag inte svarat tidigare men jag hade glömt den här tråden, vet inte varför. Men Eliabeth-J påminde mig, tack! Skäms

[Jeremina]
0

Jag menade att ni kan spå #0 inte #1. Idag rör jag till bokstäver och allt möjligt. Puh! Förvånad

[Hellas]
0

#18 Du är rolig du :) Ta det inte som kritik när vi frågar, det är ju intressant att få veta olika tankesätt, det finns inget svart och vitt och detta är ett diskussionsforum där man med fördel kan dela med sig av det man kanske lärt sig eller det man tror på.
Jag tror mest att vi alla blev lite förvånade!

Kram Hellas

Katarinaj
0

Tack för ditt svar.

Ja hur det funkar, hur funkar det med vanliga kort, tycker du? Det är exakt detsamma.

Det finns hundratals olika tarotlekar, med olika motiv och det är bara som en förlängning/hjälp till intutionen/känslan.

Man kan som sagt ha veckans matsedel o titta på, det handlar om att ha förmågan att känna in och tolka det man får till sig.

Så jag hoppas ingen e rädder för Tarotkort här Flört

Elisabeth-J
0

Skriver som Hellas, ta det inte som kritik! Jag vill veta vad som skulle vara farligt med tarot? Kan du precisera det? Alltid intressant att få veta :)

Elisabeth 

[Jeremina]
0

#19 Jag har bara en varningens känsla………kan inte beskriva just nu. Det är bra att jag roar….då har jag kommit en bit på vägen. Du ska veta att jag är en person med alla känslor inom mig och dem far runt som i en torktumlare ibland.

Men med tarotkorten blev jag ställd men nu glömmer vi det! Skriv ni och jag svarar på frågor om jag kan men ibland vet du så vill jag inte. Sådan är jag! Men jag gillar att diskutera med dig så krama Dig själv från Mig……….Skrattande Man skulle ha tillgång till fler smajlisar!

Elisabeth-J
0

Jag började att lägga med vanliga kort och gick sen över till tarotkort, skillnad? Njaaa kanske men till det positiva istället i mitt fall för tarokorten gav så mycket mer, dom korten berättade mer och jag har aldrig upplevt det negativt. Man kan använda vad som helst, du kan plocka pinnar eller stenar och spå med, du kan spå i sand, vatten, teblad, kaffesump m.m. Det handlar inte om redskapet, det handlar om din intuition. Så ser jag det och jag har aldrig lärt mig kortens betydelser, använder dom som redskap precis som med vad som helst som man kan använda.

Däremot är jag väldigt intresserad av att få läsa om hur du uppfattar det och vad det skulle bero på att det är farligt.

Elisabeth 

[Jeremina]
0

#23 Får jag återkomma för jag är rädd att uttrycka mig fel. Det är inte roligt att bli missförstådd men också att vissa saker tar emot bara……..Jag ska sova på saken och återkommer i morgon kväll om det går bra?! Ang. helgen och kursen i Backe. Pris och tid? Ha det bra Elisabeth-J!Skrattande

Elisabeth-J
0

#24 Skriv när du känner att du vill det, är bara nyfiken så ingen kitik, tvärtom så är det intressant :) Jag skickar pm om det andra.

Kram

Elisabeth 

[Jeremina]
0

Det är länge sedan jag mått så bra som sen jag hittade Er alla. Min man tycker jag är för lite social med honom nu men vi har varit tillsammans i 34 år så lite tid kan jag väl få ge andra?!

Kärlek och värme till Er mina nya vänner! Ni kan kalla mig "knäpptanten". Min systerdotter kallar mig för "kuckelimuckmoster"…ha.haGlad! Ser fram emot PM!

[Hellas]
0

#22 Här kommer dina smajlisar du efterlyser, klicka på länken Flört:
"smajlisar"

Jag vet att för länge sedan så ansågs Tarot kort som "farliga" och förknippade med svart magi ockultism.
Kan kanske vara sådana gamla kvarlevor som spökar.

Jag tror att allt som hanteras med ren kärlek och med goda avsikter bara är av godo.
Det som inte utförs med hjärtat och med goda avskiter är aldrig bra och då spelar det ingen roll om det är kaffesump, kortlek eller biobiljetter.

Ha det gott och smajla på :)

Mads
0

Själv har jag beställt tarotkort och längtar tills de dimper ner i brevlådan så jag kan börja utforska den världen Skrattande. Spår nu i vanliga kort och det funkar ju även det, även om jag ännu har mycket att lära.

kram

Amor Vincit Omnia

Laluna
0

Hej !Jag har haft tarotkortlek i ca ett halvår nu.Jag beställde den från usa(av alla ställen).

Den är mkt välgjord och otroligt vacker.Ritig vacker konst.

Ofta får jag upp samma kort…King of coin..ibland flera gånger på raken.

Jag är ju amatör och håller på lär mig(när tid finns).

Menas det nått speciellt när denne kommer upp  och även tillägger hamnar sist i kortleken när jag avslutar mi tarotläggning.Känns lite mysko..

mommo
0

# 29: Får du upp samma kort ofta så har det kortet något att berätta för dig.

Tarot korten är fö. en hel värld i sig, en mycket faschinerande sådan. Ge korten tid och dom kommer att tala till dig!

annsa
0

#26 Blev så full i skratt, min moster och jag brukar träffas när vi kan. Bor tyvärr inte i samma stad. Men då blir det ofta prat om övernaturligt. Och både vi och mina barn brukar säga att vi brukar sitta och kuckla.Skrattande

FrauBlycher
0

Jag tror att många har blivit varnade för Aleister Crowleys lek Thoth tarot (är nog inte ordagrant) för att den ska vara en kraftfull lek. Sedan ska man vara noga med vilken lek man använder sig av, att den passar just dig.

Det är min teori i alla fall :)

[Hellas]
0

Jag älskar Crowleys lek, det är helt fantastiska bilder full av kärlek och härliga symboler, det finns ingenting farligt i den mer än att man kanske kan fåt ut väldigt mycket information ur ett enda kort, minsta lilla mönster är en symbol och ju mer man ser på ett kort ju mer upptäcker man.

Varningarna är satta av kyrkans folk som ju såg allt var Tarot hette som ockultism och jävulens verk.
Som jag skrev tidigare, allt man hanterar på ett ärligt, kärleksfullt och seriöst sett kan aldrig bli fel.

När man väljer en Tarot lek ska man absolut använda sin intuition och känsla, jag kan inte skicka efter en lek utan jag måste handla med "händerna" och känna mig för vad som känns bra men vi är ju olika.

Släng alla böcker åt sidan, titta på kortet och känn efter vad just det kortet säger dig.
Ett kort säger olika till olika människor samt även i olika situationer och beroende på vad det är man frågar.

Rkomenderas att ni som är lite nyfikna går in på TarotLasses hemsida där han berättar lite grann om just tarot och hur man kan börja.
Han berättar även lite om olika lekar.

FrauBlycher
0

Jag använder mig av den också - har testat andra men dom fungerar inte lika bra för mig :)

[Jeremina]
0

Eftersom tarotkort har symboler och bilder med flera olika betydelser kan inte det bara handla om enbart vad man känner in som i kaffesump.

Men jag har inte jobbat med tarot och har inte den stora erfarenheten. Jag önskar er lycka till med eller utan era kort!

Ha en trevlig kväll!

allhealing
0

#35,

symboler är endast ett verktyg som i början underlättar processen att tolka det budskap som levereras.

När man hållt på ett tag så kan man välja att släppa hjälpen som korten ger och mer och mer börja lita på det budskap som kommer.

Det är sedan efter mycket träning väldigt enkelt att berätta budskapet dom man ibörjan såg i korten utan att behöva någon kortlek eller kaffesump, eller genom att lägga stjärnor med en kortlek eller genom att dra ett kort i en lek eller titta in i en kristallkula. Dessa verktug är mycket mera till för den som kommer för att få hjälp än för den som ger hjälpen.

Det är en trygghet att se att saningen kommer från någonting som det är åtminstone är lite lätt att förstå, även fast den inte alls gör det.

=)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Katarinaj
0

Den vanliga kortleken med 52 kort har sitt ursprung i Tarotleken. Man kan göra egna Tarotkort också. Så det handlar bara om en förstärkning. Jag behöver inte använda korten längre.

Det jag vill ha fram är att man får tycka precis vad man vill, men man ska tänka sig för innan man säger att något är farligt, här inne ska vi inte skrämmas. Var och en har sin sanning och det bör Medium som jobbar seriöst påtala.

Så jag tycker det är tråkigt att det på en Medial kurs lärs ut att man ska akta sig för något som tex tarot. Oseriöst tycker jag. Men jag såg att mediumet som sagt detta under sin kurs, inte ska arbeta som medium längre utan sälja tvättmedel i stället, men man kan nog se en o annan sanning i en paket tvättmedel också Flört

[Jeremina]
0

Jag kan tala om att Birgitta W är en otrolig duktig människa när det gäller det mediala. Hon har verkligen visat mig vad hon kan.

Att hon skulle byta till att sälja tvättmedel förvånar mig också men hon har tagit paus från det andliga av vad jag förstår personliga orsaker.

Jag kan tala om på att hennes bror som också är medial berättade för mig att han kanaliserar kunderna som kommer in i butiken. Han menade att han känner av dem som är mer benägna att handla. Det kan ligga en hel del i det.

Men tro mig att Birgitta är otrolig och hon är en varm och gó person och har en enorm utstrålning men hon är också otroligt rakt fram. Hon har lagt fram så att varje person själv måste känna vad den vill även när det gäller detta.

Jag tycker att hon gjorde rätt som uttryckte sig som gjorde för hon stärkte bara min känsla. Men det var jag det ,någon annan kanske blev nyfiken i stället och det blev en sorts reklam…..ha ha…….Flört

Katarinaj
0

Stärkte din känsla av vaddå? Att man ska akta sig för Tarotkort?

Lite tråkigt att vi som undrat varför inte får någon förklaring. Trist för mig som använder mig av tarot och har hjälpt många med det jag fått fram.

Frånsett vilket medium om det är Birgitta eller någon annan, skrämselpropaganda känns inte ok för mig.

[Hellas]
0

Det finns olika tro kring detta vilket det gör kring allt egentligen!
Det är onekligen ett väldigt annorlunda tankesätt kring medium/mediala år 2008.
Det enda jag skulle vilja tycka till om lite har inte med Tarot att göra utan det som står i:
Jag kan tala om på att hennes bror som också är medial berättade för mig att han kanaliserar kunderna som kommer in i butiken. Han menade att han känner av dem som är mer benägna att handla. Det kan ligga en hel del i det.

SV. Enligt min egna uppfattning så är det direkt oetiskt att utnyttja sina mediala gåvor till att medvetet kanalisera sina medmänniskor, läskigt och jag hoppas att du skrev fel eller inte menade så som jag uppfattade det hela!

Ta inte det här som personlig kritik Jeremina, jag är ruskigt glad över att du berättar Kyss.
Som Goa Trisha alltid säger: Vi ska hålla högt i tak !
Många kramar //Hellas

[Jeremina]
0

#40 Du missförstod mig, jag skrev bara vad brodern sa inte att jag höll med. Jag menade att det säkert fungerar och jag sa till honom att jag tycker det är oetiskt. #39 Det är därför jag är lite förvånad och kanske oroad över hennes val. Jag håller faktiskt med er……tro mig….jag lovar…cross my heart!

Sedan för att förtydliga, det är bara mina åsikter om tarot och jag måste också få säga vad jag tycker. Jag uppskattar att ni reagerar på mina inlägg men varför är reaktionen så stor när det gäller detta?

Vi lämnar mina tarotkänningar och går vidare…..

Ni är mycket intressanta människor och jag känner verkligen hur min kropp kanaliserar er, ni får mig att må bra. Och jag vill att jag ska få er att må bra så vi släpper detta nu……….snälla..

"39 Var inte osäker utan gör det du tror på vännen så ordnar det säg!

[Hellas]
0

#41 Väl talat Jeremina och jag förstår att du egentligen bara återgav vad han berättat, jag tror inte heller att du tycker det är ok att "smyg" kanalisera människor.

Skriv på bara, det är kuligt :)

Trisha
0

Har använt Tarotkorten i många herrans år, ett väldigt bra verktyg. Som allhealing säger, så behöver man väl egentligen inga verktyg alls, är bra vykort från det undermedvetna som gör processen ännu smidigare. Brukar kombinera mina privatkonsultationer med först kontakt och budskap från nära och kära, därefter tarotläggning med mer detaljerade saker om klientens liv.

Använde Crowleys lek i många år, försökte byta men som Hellas sa¨här ovan så är det så mycket symboler och fint i den leken så det var svårt. När ElisabethJ var här i somras så dök plötsligt en lek upp i mitt kök - den låg framme och där var den nya. Så nu har Crowley-leken fått vila ett tag.

Tarotkorten kan man ju också använda när någon inte är mogen för mediala budskap och det brukar vara ett bra sätt att få lite info vad som kan vara matnyttigt för personen man lägger för.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

[Jeremina]
0

Jag är så ärlig så jag kan inte ljuga eller luras för du vet man kan inte lura sig själv lika lite som man kan slå knut på svansen…ha…ha….ho…ho…….fattar ni kopplingen?

Nej Hellas jag blev faktiskt riktigt arg på killen för att så gör man inte. Då kan man inte glädjas över sina försäljningssiffror och då kan det kanske gå illa!

Men ni sak veta att om mediet ifråga får veta att ni inte tror på henne då kan hon bli het. Hon är född i Vädurens Tecken och dem personerna är det bäst att man håller sig vän med i det längsta.

Åh, vad ni sporrar mig………nästan bättre än choklad och sex….nej jag bara skojade andliga kommer på tredje plats!

[MargaretaA]
0

lär dig lite mer astrologi innan du sprider enkla generaliserngar om Vädurar

maggan

Sajtvärd

www.astrologi.ifokus.se

[Jeremina]
0

#45 Har du varit in och ändrat ditt inlägg? Jag har läst det och skrivit svar på det förra men så kopplade internet ifrån och jag fick det inte skickat. Jag tycker inte om ditt påstående att jag inte kuras medvetet. Vad menar du med det?????????

Vad vet du om mina kunskaper? Inte ett dugg!

Jag har till att börja med en son och sonson och mamman till sonsonen som alla tre är vädurar. Min hund är vädur och jag har räknat ut att jag känner minst 25-30 vädurar.

På så sätt skulle  jag kunna göra en vetenskaplig studie på dem för att visa att jag vet hur dem fungerar.

Mina kunskaper är inriktade på vissa stjärntecken och vissa kan jag ingenting om men tro mig jag känner vädurar.

Det är så att jag dras till dem för dem har en hel del bra och kreativa sidor. Jag gillar dem verkligen. Men jag skulle inte kunna leva med en som partner.

I detta forum trodde jag att man skulle dela med sig av upplevelser och uppfattningar. Jag gillar inte ditt sätt att skriva till mig. Faktiskt så känner jag mig kränkt.

Du ger inte konstruktiv kritik. Du kunde ha skrivit: Vad grundar du det på. Kan du berätta osv. Så där gör man inte, det är slag under bältet.

Har du retat upp dig på mig eller? För det känns så! Rynkar på näsan

JAG UNDRAR OM JAG SKA SLUTA SKRIVA PÅ DENNA TRÅD. DEN HEMSÖKER MIG Gråter

Ha det bra hälsningar Jeremina som är Jungfru och gift med en man Kysssom är Skorpion!

[Jeremina]
0

#46 Det ska stå luras och inte kuras. Jag är ju Jungfru och pedant och ordningssam. Därav min rättelse av mig själv! Cool

[Jeremina]
0

Jag försöker komma in på astrologi iFokus men det står att det uppstår fel. Vill läsa artikel om Vädurens Tecken där Foten i munnen

[MargaretaA]
0

Jag ville göra en ändring i mitt ursprungliga inlägg för att länken till astrologisajten blev felstavad och inte fungerade. På nåt vis lyckades jag med konstsycket att ofrivilligt deleta hela texten. Sedan orkade inte jag skriva om det igen.

Det var tråkigt att du inte gillade det jag skrev först om att jag inte tror att du vill luras medvetet (se #44) där du just säger att du inte luras.

Vad jag menar är att det finns Vädurar och Vädurar. De som kan astrologi vet att det finns mycket mer som spelar in i en personlighet än bara vilket Soltecken vi råkar vara födda i. Ascendenten, månen osv osv

Du må kunna vissa stjärntecken, men så lätt är det inte om man ägnar sig åt seriös astrologi.

Det är tråkigt om du känner dig kränkt, det var inte meningen, men jag har bara gjort det du också gjorde - jag har delat med mig av min uppfattning. Take it or leave it.

[Jeremina]
0

Du vet fortfarande inte vad jag kan. Det är helt makalöst helt enkelt. Jag skrev just det att jag kan vissa saker och har sådan upplevd erfarenhet av dem.

Min son har ascendenten i Jungfrun och sonsonen i väduren med. Jag tänker inte visa mina muskler in någon match med dig för du är nog mer beläst i detta men sak ska du ha klart för dig att jag luras inte. det känns som en ärekräkning för som en liten upplysning är min son Väduren Affärsjurist så jag kan en hel del om den saken.

Jag kräver faktiskt en ursäkt för detta!!!!!

Det här är mina erfarenheter och upplevelser och dem kan ingen ta  ifrån mig inte ens du! Jag tycker det verkar som du har svårt att lämna ärendet.

And frankly my dear I don´t give a damn!

[MargaretaA]
0

Jag vet inte riktigt vad det är du vill att jag ska be om ursäkt för men jag inte den som är den. Prestigelös är mitt förnamn.

Ursäkta, ursäkta, ursäkta

[Jeremina]
0

Det är stört omöjligt att få fram artiklar på din sajt MargaretaA. Alltså kan jag inte läsa vad som står där om Vädurar för tro det eller ej jag är intresserad!

[Jeremina]
0

Det är stört omöjligt att få fram artiklar på din sajt MargaretaA. Alltså kan jag inte läsa vad som står där om Vädurar för tro det eller ej jag är intresserad!

[Jeremina]
0

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"51 Okej! apology accepted!

Men dem ska man mena och jag gör det när jag säger Förlåt mig du med! Jag vill kunna läsa om t ex Väduren och provar i morgon igen!

Du gillar djur så jag skcikar en bild på min hund Väduren född 6 april och yngsta katt som är Våg född 16 oktober.

Jag kan känna saker men jag förstår inte varför vissa av mina inlägg kommer 3 och 3, ursäkta mig för det med! ha ha……Skäms

[MargaretaA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det finns inga artiklar om Väduren på min sajt. Än. Förmodligen inte i morgon heller. men det kommer.

skickar in en bild på mina ursöta vovvar så länge.

[MargaretaA]
0

fast de är inte Vädurar…

[Jeremina]
0

Det känns som en catfight MargaretaA. Jag trodde när du hänvisade till sajten att det stod om Vädurar. Att du menade att jag kunde uppdatera mig där!

Vad känslorna svallar, vi har ett förflutet i ett tidigare liv och kanske ouppklarade saker. Jag vet inte om jag ska skrattaSkrattande eller gråta Gråter

Mycket söta hundar du har. Jag funderar på att para min pudel med en blandning av pudel och papillon, han heter Aragon!

[MargaretaA]
0

catfight?! wow jag känner mig nästan hedrad! hade aldrig i hela  mitt liv trott att lilla jag skulle bli inblandad i nåt sånt. Man lär sig sannerligen nåt nytt varje dag!Oskyldig

MJAUUUW    

Cat Vs Mouse 

Mads
0

Jag tycker denna tråd har gått långt ifr¨ån vad den ursprungligen handlade om…förstår inte vad det är som är så svårt med att låta varandra ha egna åsikter, tankar och känslor kring saker & ting. Varför måste vi tycka lika ? Varför är det nödvändigt att hela tiden hålla med varandra för att kunna hålla en vänlig ton ?

Nej, sånt här är trist…Undrar vad stackars trådstartaren känner om sin tråd…

Amor Vincit Omnia

Elisabeth-J
0

Jag känner vädurar som är tvärtom så alla har inte ett hetsigt humör. Även om man har väduren som soltecken så kan andra aspekter spela in, men det är bättre att läsa och skriva om det på Astrologi-sajten.

#60 Ingen behöver tycka lika, det här är en intressant diskussion och det är trevligt att få läsa om oliktänkande, så inte ser jag att den här diskussionen är otrevlig på något sätt, tvärtom så håller den en bra nivå. Trådskaparen ville bli spådd, men vi sysslar inte med det här på ÖN så vill man det får man kontakta någon som kan hjälpa till med det, men visst kunde man ändå välja att skapa en ny tråd om tarot.

Elisabeth 

Mads
0

Tyckte också diskussionen om tarot var spännande, dock inte det senaste dividerandet men det är ju bara min åsikt.

Kanske en ny trådstart hade varit bra då andra som kanske också skulle hitta tråden. Sen är det faktiskt ingen som jag kan se som har informerat trådstartaren om att man inte blir spådd här, kunde ju också vara bra om det inte är en självklarhet för alla.

Nåväl, hoppas alla har det gott & önskar en bra dag ! Kram Madde

Amor Vincit Omnia

Elisabeth-J
0

#62 Det finns en tråd om information och vi informerar även i pm. Nu har diskussionerna kommit i den här tråden och det går inte att byta tråd nu i efterhand, men det är att tänka på i fortsättningen. om man vill skriva annat än trådens innehåll så skapar man en ny.

Elisabeth 

[Jeremina]
0

Jag och MargaretaA har skickat kramar till varandra och är vänner och det känns skönt.

Mina Vädurar är mycket kreativa och framåt och glada, absolut inte negativa.

Jag ska ladda ner dina smajlisar Maggan, roligt och tack!

Nu lämnar jag denna tråd! Tack för mig Jeremina! Skäms

Mads
0

# 63 Tack för infon Elisabeth, som ny här är det alltid bra att få veta hur det ska gå till Skrattande.

Och olika åsikter gör ju bara det hela intressant och kul att diskutera, sen får man ju välja själv på vilket sätt man önskar göra det. Härligt Jeremina att du & Maggan kramasGlad

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
0

#63 Jag hade inte tänkt skriva något mer på den här tråden men det gulliga du skrev värmer, tack Kyss!

[Jeremina]
0

#63 Jag hade inte tänkt skriva något mer på den här tråden men det gulliga du skrev värmer, tack Kyss!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.