Totemdjur/kraftdjur
4 frågor har jag, mycket tacksam för svar.
1; Är totemdjur, Kraftdjur samma sak?
2; Vad gör dom egentligen?
3;Är det möjligt att ha "fantasi" figurer som sådana? Tex enhörning, kentaur mfl.
4; vad står dom här olika för?
Havsörn
Lejonhane
Korp
Kentaur om dom nu är möjliga att ha….
Mycket tacksam för svar.
Credendo vides (om man tror så ser man)
1 totemdjur, skyddar en hel by folket i byn
Krafdjur är personlig
2 Krafdjur är andliga vägledare hjälpare
Totemdjur beskydare över folket/byn
3 Vad jag har förståt så är det fullt möjligt att ha ex en enhörning som krafdjur
4 alla krafdjuren står för olika saker och hjälper till med olika saker under ens resa underlivet
Här är en sida som är på engelska men som dom flästa djuren står med.
www.shamanicjourney.com
missupfattade nog några av frågorna
1 krafdjur och totemdjur är inte samma sak 
4 Örn står för Ande,vision,Skapande,makt
Korp står för Magi,skapelse,upplysning
Lejon står för Styrka,mod,skydd,livsenergi.
Beroende på var man läster kan dom stå för olika saker men i regel det jag skrev 
Kentaur inge aning.
Tack för svaret…version 2 gav mer rätt svar på mina frågor…
Skulle vara intressant att veta vad en kentaur skulle kunna stå för..
ja intressant, skulle tro att Enhörning står för renhet , oskyldighet, healing, ande, kraft eller något liknande
Rent intuitivt skulle jag tro att kentauren står för stark manlig kraft, sexualitet, krigarinstinkt. På ett ungefär så, men jag har inte kollat ifall det stämmer… ofta kommer man långt med sin egen intuition. Det är ju du som fått kentauren till dig, så det är din betydelse som gäller.
Det är möjligt att få precis vilket djur som helst som Kraftdjur, verkliga som påhittade. Om de nu är påhittade ;-) Allt har en mening…
Ja Amandla visst är det så att det är min tolkning som gäller, jag blev bara förvånad över vad jag såg..en kentaur.
För mig står den nog också för styrka, sexualitet och lite krigarkänsla, naturinstinkt.
Läste även om kentauren på wikipedia att dom hade healande krafter.
I min Meditation satt jag under ett träd med lejonhanen stående snett framför mig, korpen i grenen ovanför mig och havsörnen toppen av trädet. Kentauren stod utanför trädets skugga en liten bit ifrån oss och det kändes som om han vaktade oss./Tack för svaren
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om man är intresserad av Kraftdjur kan jag rekommendera Cassandra Easons bok Stora boken om Kraftdjur.
Där kan man läsa att kentaur står för förmåga att lära sig och undervisa, öppenhet och fördomsfrihet, kreativitet, konst, musik, rättssinne.
Helande av ben, händer, armar, gifter, utvecklande av personliga helande förmågor och kirurgi.
Det finns även med lite av myterna kring kentauren….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Åh tack vad häftigt…Skall genast försöka att finna den boken. Tack för tipset.