Kommer hundar igen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
för några veckor sedan förlorade jag min vän. han var sjuk. det var mycket sorgligt men jag hörde ett tack, inte i ljud men som en förnimmelse.
Jag har ända sedan han dog sett olika bilder av honom. Med bildre menar jag sinnesbilder. Från början bara att han låg och vilade, sedan en bild när han snurrade, och nu sista dagarna upplever jag att han tittar på mig och vill mig något. Det känns som om han söker kontakt. Det är inget obehagligt utan ganska fridfullt.
Vad ska jag göra? Reinkarneras hundar och hur i hela fridens namn hittar man de då?
Tacksam för lite vögledning
Fick för en vecka sedan ta bort min äldsta katt Mowglii 17 år och han har redan vart på besök.Har flera katter i andevärlden och tre av dom har inkarnerat igen.Tror inte vi behöver leta dom utan universum sköter om allt så dom kommer till rätt person och då faller det bara naturligt att vi känner en enorm kärlek och samhörighet med det djuret vi tänker oss ta hand om.
Tror många djur inkarneras om dom känner att dom ska fylla en funtion i våra liv igen och inkarneras dom inte så finns dom med oss i allfall och är bland dom första som möter upp när vi själva går över 

Jo då även våra husdjur går över till ande världen och kan visa sig för oss igen på olika sätt.
Händer även i bland att ett husdjur visar sig när man har en sittning.
Även om det inte är ofta det händer så händer det då och då.
Jag vet vid ett tillfälle då jag hade en sittning o i slutet av sittningen ser jag en svart labrador och får samtidigt väldigt ont höften.
Vilket jag berättar för min sitter och tårarna började rinna ner för kinderna på min sitter som berättar att dom avlivat sin svarta labrador veckan innan eftersom den hade ett svårt höft fel och hade svårt att gå.
Däremot har jag alldrig fått ett budskap från ett djur.
Djuren har alldrig sagt ngt utan även där har dom sagt vov eller mjau.
Däremot så visar dom bilder o komuncerar med bilder men som sagt vad så alldrig att dom lämnat ngt budskap till sittern.
Lasse
Håller helt med #2 det händer men inte så ofta. Även plats minnen av djur kan finnas kvar.
Kan det vara så Lasse, att djur kommunicerar på annat sätt än människor?
Jag vill inte kapa tråden, men jag har många gånger kommunicerat med djuren. Senast var i veckan när en varg befann sig i Helsingborg. Vargen kom till mig i drömmen och berättade att den inte var farlig, att den bara ville ha en partner. I drömmen så upplevde jag att jag satt på en stol och kände något varmt på ryggen, kände att det var ett pälsdjur och fick en bild av en brun varg. Detta drömde jag på morgonen. Precis innan jag vaknade så kände jag att det låg en varg i sängen bredvid mig. Det var så verkligt att jag tänkte, hur i all sin dar kom vargen in i lägenheten? Och så vaknade jag och satte mig upp för att se vad det var som låg i sängen. Ingen, inte ens katten.
Jag slog då på radion, Radio Malmöhus, och då berättade man där att det fanns en varg inne i Helsingborg. Det var ju det enda de tjatade om denna förmiddag och när jag hörde att de började plocka fram sina gevär, då satte jag mig ner och skickade tankar till vargen - "spring in i skogen omgående!" Jag satt djupt koncentrerad med detta, hela mitt hjärta var med vargen. På halv-tolv nyheterna rapporterades det att vargen sprungit in i skogen bara plötsligt och att ingen hade sett honom sedan.
På kvällsnyheterna såg jag bilderna, och han var brun.
---------------
Ursäkta detta avbrott i tråden. Jo jag är helt övertygad om att djuren också reinkarnerar och då talar jag nog först och främst om katter och hundar. Jag har själv haft katter som har visat sig efter att de gått bort och jag är helt övertygad om att min nuvarnade katt är en reinkarnation av en älskad kise som kom till mig 1981 och blev 17 år. Ibland säger jag fel namn. Hon har så många bus och hyss för sig, exakt som min lilla första madam.

Hej Gilla men detta är ju ingen andekontakt utan en levande varelse.
Så detta är ju ngt som du får fram genom ditt eget inre och din intuition inte ngt som du får från en ande.
Det som skiljer oss från ande världen är ju att vi har en fysisk kropp men vi har ju själva en själ ande och den har fantastiska egenskaper att få fram saker så det du gjort är att du läst av en levande varelse med ditt eget inre inget som kommer från andevärlden.
Så en stor skillnad men ändå så liknande arbets sätt så många tror att det rör sig om ande kontakt men som sagt vad vi har enorma möjligheter själva att läsa av och få fram väldigt specifika uppgifter genom att använda oss av vårat eget inre.
Lasse
# 5 Vilken underbar händelse och jag har själv vargen som Kraftdjur men som Lasse kommer det inte budskap däremot en kommunikation med andra sidans djur precis som med dom fysiska fyrbentingarna.
Under trummresan följer alltid mitt Kraftdjur med mig,finns där som rent stöd under resans gång och reser jag för annans räkning är det min guide som förmeldar det jag ska föra vidare till min "klient"
Bara dagarna innan min 17 åriga Mowglii blev döds sjuk för drygt en vecka sedan kom en av mina andekatter och visade sig i full figur under en stund,inte särkilt intresserad av mig men skulle visa att allt är lugnt och hämtade Mowglii tryggt som insjuknade kraftigt något dygn senare.
Så där var en kommunikation utan ord,han visar sig för att jag skulle känna ro i att Mowglii nu var klar och dessutom trodde jag under nästan ett års tid att denna katt var inkarnerad i Tudor eftersom deras likheter är slående på många sätt,har även skapat en tråd om detta på medialt men får ta tillbaka det eftersom Curry manifesterat sig kan han omöjligt vara inkarnerad 
Tog upp detta med min guide varför min övertygelse om att Curry var inkarnerad,svaret blev att jag i min enkelspårighet och tanke låste mig och på så vis såg det jag ville se däremot är mina töser Salamandra och Philippa inkarnationer av Winston och Milla vilket också bekräftades för några år sedan på en Trance seans med Indianhövdingen Illiuka.
När Mowglii avlivades kunde jag känna Currys närvaro och det var det mest lugna harmoniska jag vart med om det sista Mowglii gör är att sända tanken tack nu känns det bra igen .Så kommunikation har jag haft men aldrig fått personliga budskap men allt kan ju vara möjligt och kanske finns dom som kanaliserar budskap från djuren
kanske rent av djuren själva förmedlar mellan varandra.
Ja, Lasse och Walkinbeauty, ni har ju helt rätt. Här blandar jag begreppen. Detta är ju komminikation med levande djur. (….
)
Men jag hade ändå en tanke om andar från våra älskade husdjur, att de kommer och kontaktar oss, men att det kanske inte går via medium utan att de tar en direkt kontakt. Det var det jag menade med att det kunde vara skillnad på människors kontakt vida medium och djurs kontakt.
(ibland korsar en massa tankar genom mitt huvud samtidigt och så rör jag ihop begreppen)