Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 9168 ggr
Jane-Lyzell
0

Våran ÖN forumträff i Järpås!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Alla

Först Ett STORT TACK! till alla som gjorde denna träff så minnesvärd, skulle inte vilja vara utan 1 minutSkrattandeKyss.

Tack till Elisabeth, Och Tove(som gjorde ett häst jobb i köket) och Anna. Tack till alla som hjälpte till med städningen innan vi åkte hemFlört Tack Sven för skutsKyss

Det är så kul möta gamla och nya ÖN användare irl. det blir en sådan gemenskap av det- då man lär känna personen bakom nickerna!

Jag tycker vi var en härlig blandning av människor och vad duktiga alla var!Skrattande Jag blev så impad av regnbågen som vi hadde inne i byggdegården under Trummresan/meditationen - det var för mig en fantastisk symbol och på vägen hem var det regnbågar över allt. En till och med gick in i vår bil !

Är trött nu och nyligen hemkommen - men hoppas fler skriver om sina upplevelser här och lägger in lite bilder!

Lägger in en bild från förra forumträffen - för Zeddan75 var ju med nu med som då!Kyss

(gjorde en helt ny tråd så vi får plats med allt)

Kramar till alla

Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Felicula
0

Oj, jag skrev en uppsats i den andra tråden, som vanligt gick spontanitet före tanke :P Men när jag har duschat kan jag kopiera över texten hit också, så finns det samlat. Sammanfattning av den är i alla fall: "Supertack!!!"

Ps har lite bilder också, de kommer (de är inte med i den andra tråden)

chik
0

Jane o felicula.. O ni alla.. förstår att ni har haft det fint o den gemenskapen som blirGråter.

Ser fram i mot mer foton.Då käns det lite som om man är med.-Lite..

redigerade. Såg först inte att det var ett gammalt foto. Ser ju Zedd som står först, o trög som jag är så reagerade jag inte.

För jag läste det som om han var med. (Från andevärden). så att han var med på bilden tyckte jag inte verkade konstigt. Hur trög får man va.-Jo lika trög som jag…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Felicula
0

Kopierat från den andra tråden:

Nu är även jag hemkommer, kollar datorn innan jag ska hoppa i den efterlängtade duschen.

Supertack för en härlig helg och speciellt till Elisabet, som trots allt orkade arrangera den, till Tove som stod för allt på plats, till Jane som bjöd på så mycket och givetvis till alla andra som också var där för att ni bjussade på er själva och gav så mycket fint i övningarna.

(för er som undrar har vi haft två storseanser, vi har dansat med ett bord (och inte dansat med två synnerligen motsträviga dito), vi har varit på trumresa, vi har besökt en fornby där vi fick gå och känna in alla husen, vi har övat att känna av personer och föremål (och dessa övningar har fina namn som jag kanske kan få hjälp med vad de är), vi har givit och fått healing, diskuterat, ritat med hjälp av andarna, varit i trans, i hypnos, skrattat, gråtit och lärt känna en massa fina människor. Och har jag glömt något så är det bara för att jag nu är så överväldigad och inte har hunnit sortera intrycken…

Bilder kommer nog först i morgon :P

Red-Lady
0

Tack Jane Lyzell.

För en trevlig Lördag som jag fick vara med om.

Jag vill tacka alla som var där. Det är en dag som jag aldrig kommer

att glömma. Jag hoppas att man kan vara med nästa gång en hel helg. Det var så bra tycker jag. Många kramar till er alla.

Ha det gott vi hörs.

Raffa
0

Tusen tack till alla, ingen nämnd och ingen glömd, för en mäktig och märklig helg!

För mig som är ny på det här är det viktigaste  jag fick med mig från den här träffen att verkligen våga lita på det jag känner och det jag ser. Jag kommer att fortsätta på den här vägen.

Varma kramar till er alla!

/Susanne

sven-g
0

Nu har jag kommit hem tyckte det var en underbart trevlig träff. Vilket underbart fint gäng vi var, med underbart goda energier. Ett stort tack till er alla.Glad

ClarasMamma
0

Vill tacka alla för en jätte fin lördag!

Va så roligt att träffa alla som va där fast vi bara va där i lördags..hoppas verkligen att jag kan va med en hel helg nästa gång..

Och så kom jag på en sakSkäms sa till alla att jag hetta Wolf_86 men jag har ju bytt :) heter Clarasmamma, för när dom uppdatera fokus för ett par årsedan kunde man inte ha understräck…

Hoppas alla har haft en suuuper fin helg…

Och tack till alla som gjorde denna dagen/helgen till nått som man aldrig kommer glömma.,

Många varma kramar Jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Kerstina-61
0

Lurigt då man vill av hjärtat tacka människor som gjort träffen möjlig och så glömmer man nämna självklarar personer.
Självklart vill jag ge Elisabeth en stor kram som gjort hela vårt möte möjligt då hon har ett gediget arbete med denna hemsida. Utan dig, Elisabeth så hade jag inte fått möjlighet att lära känna så många underbara männsikorKyss

Härligt, Jane att se bilden från förra träffen. Jag hade lyckats att inte komma med på bilden, men på träffen var jag och vi hade lika roligt den gången. Längtar redan till nästa gång vi träffas :-)

Saknade dock BYYYBOOO!!Gråter

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

karinag
0

Tusen tack alla underbara människor för denna helg! Detta var min första träff jag har varit med på och absolut inte den sista! Kramar till er alla! Karina

Elisabeth-J
0

Åter igen har vi haft en forumträff fylld med härliga energier och fin gemenskap. Som många här vet har jag det ganska tufft just nu så jag var väldigt tveksam till om jag skulle kunna åka till träffen, men envis är man så jag bestämde mig för att trotsa och åka ändå. Tryggheten av att Jane fanns med på träffen gjorde det mycket lättare också. Helgen blev precis som jag önskade, nästintill i alla fall, hade önskat att kunna göra mer men det får bli dubbelt upp nästa gång :) Det kändes väldigt tomt då vi som var sist stod utanför lokalen och tog farväl, saknaden efter er alla är jättestor!

Stort Tack till er alla för en trevlig helg!

Kramar

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
0

Dubbellt upp nästa träff låter bra ElisabethFlörtönskar dig all lycka och kärlek med det jobbiga du har!

Tack för alla fina svar här hoppas ni lägger in lita foton av vad vi gjorde! fick med mig programmet hem så jag lägger in vad vi gjorde här för er alla andra att ta del av;

Fredag;

Vi möts upp med middag och på kvällen gör vi en sammling med avslutande seans- medialdemonstration(en kortare variant)

Lördag;

10.00

Besökte vi Järpås fornby med egen jordbunden andeObestämdTungan ute(så många av oss fick lära att känna in detta, flera blev kraftigt illamående, och tappade energi)

De som förestod denna berättade för oss om byn och vi alla kände in medialt före!Skrattande tack till föreståndarna(har glömt namnet)

12.00 Hadde Anna Hypnos och pekar woorkshop med gängetGlad

Lunch som vi tillsammans lagade!(eller mest ToveFlört)

14.00 Lättrans övning/förändrat medvetande tillstånd- (med mig), woorkshop.

Efter det gick vi över på Andlig konst - Vilka härliga konstnärer ni varSkrattande

Middag!

19.00 mentalt mediumskaps övningar med Elisabeth(här får ni själva skriva vad ni gjorde - då jag lagade middag)

20.00 Dansade /kommunicerade vi med bordFlört

c.a 21.00  Öppen Storseans-medial demonstration - av er alla som var där och villeSkrattande (jag passade på att öva lite med andligkonst och fick upp två bilder)

Vi aslutade med Zeddans SagaSkrattande

Söndag;

10.00 Mentalt mediumskap/psykometri med ElisabethGlad

12.00 Trum meditation/kontemplation (resa) Jag och en till(kommer inte håg namnet) trummade- efter avslutat trummning hadde vi en regnbåge inomhus på väggen- helt otroligt!Förvånad

13.00 Andlig healing woorkshop - med mig!

14.30 Lunch och städa och hej dåGråterCoolKyssSkrattande

Ja så har vi haft det plus många goa stunder emellan med tarotkort och healing mm.

Vänligen Jane

JustMe08
0

Välkomna tillbaks!Glad

Oj oj, ni verkar ha haft full rulle hela helgen. Tiden rann väl bara iväg…brukar ju tyvärr göra det när man har trevligt.Rynkar på näsan

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

Ros-varg
0

Tack för en spännande och givande helgGlad

Jag är ju helt ny här på ÖN, men känner på mig att jag är här för att stanna !

Trumman hälsar och tackar också Flört

Många kramar

Rosmari

Skagerrak
0

Hej alla å  tack för denna fredag o lördag jag fick vara med. Otroligt vad många som var på plats som hade så mkt kunskap Har varit trött ett par veckor å helgen var jag helt utpumpad kändes det som men men… hade trevligt i alla fall. Det dansade bordet oj oj oj. Har inte riktigt smällt det ännuFörvånadSkrattande

Mvh

Steve

Hjalpen
0

Tack alla deltagare för en mycket givande träff med många övningar som jag lärde mig mycket av. Jag hade inga förväntningar inför träffen men jag kan säga att så bra trodde jag aldrig att det skulle bli. Tack bordet för din dans och alla ni som gjorde träffen möjlig och ni som ledde övningarna.

Kramar Staffan

maiya
0

Tack Jane och Elisabeth för en mycket trevlig och givande helg.

Ett jättestort tack till Kenzo som fixade maten.

Och tack till er andra också som deltagit på forumträffen.

En härlig helg fick vi alla tillsammans,hoppas att vi ses snart igen.

En stor bamse kram till er alla.

Sunstream
0

Tack alla nya och "gamla" vänner för en härlig helg i Järpås!

Den jorde verkligen "gött öt själen".

Det är nästan 10 år sedan  jag använde mina förmågor och det kändes underbart att få bekräftat att de fortfarande finns kvar,  även om de krupit lååångt in och gömt sig.

Tack Elisabeth för att du gav mig tillbaka lite av mitt självförtroende med beröm!! Nu vet jag att jag fortfarande kan - iallafall lite!

Ser fram emot ett nytt möte med Er allihop - så fort det bara går!

Kram till Er alla - från "Sunstream".

Marina2
0

Så härligt ni har haft det! Sådana upplevelser kan man leva länge på,att gotta sig åt. Tack för att ni delger oss.

Kram/Marina

Jane-Lyzell
0

Här kommer lite bilder från SvengSkrattande

Här är vi i Fornbyn

Jane-Lyzell
0

Nästa…..Glad

Jane-Lyzell
0

Och denna ger mig rysningar- en tavla i ett av husen!Förvånad

Jane-Lyzell
0

Mer…..Glad

Jane-Lyzell
0

Mer…Glad

Jane-Lyzell
0

Och ……Glad

Jane-Lyzell
0

Glad Vår klippa:-)))

Jane-Lyzell
0

En trött o nyvaken JaneFlört

sven-g
0

Starkt Jane att sätta in #26 vete sjutton om jag gort det.

Tänkte skriva vad jag inte varit med om tidigare, tex bords dansen bordet lyfte ca 20 cm trotts att vi alla höll fingertopparna på ovansidan, samt att vi fick ordentlig motion av att följa efter bordet för det snurrade och gick fram och tillbaka.

Trumresan under denna kände jag hur plötsligt mitt ansikte börja förändras, då släppte jag och väntade tills jag var helt tillbaka, jag kan säga att det gorde riktigt ont när jag började få höga kindknotor. Sen gick jag in med större försiktighet, fick möta mitt Kraftdjur det var kodiak björnen.

Hoppas även ni andra skriver vad ni upplevt under träffen

Kenzo
0

Lite mer bilder.

Kenzo
0

mer

Kenzo
0

mer

Kenzo
0

mer

Kenzo
0

mer kort

Kenzo
0

mer

Kenzo
0

mer

Kenzo
0

och sista bilden

Hur gjorde man när man ska ha in bilden direkt?/ Tove

Kenzo
0

Tack igen  alla som var med på forumträffen jag hade jätte kul och det var så roligt att träffa både nya och gamla vänner hoppas vi kan träffas snart igen kram till er alla från mig Cool/ Tove

Felicula
0

Ja visst bjöd helgen på mycket nytt. När Jane hälsade oss välkomna såg jag hur en vit hund kom in genom dörren vid hennes sida. Hon berättade att det var en vit varg från andevärlden som hon hade med sig. Det skulle senare visa sig att han inte var det enda vita djuret som dök upp den här helgen…

När jag åkte ner hade jag aldrig i mina vildaste drömmar tänkt mig att jag skulle ställa mig upp som medium på en storseans och få fram en ande som någon kändes vid. Stort tack till Elisabeth som hjälpte mig på traven när jag blev osäker, det var guld värt och nu kanske jag till och med törs göra om det i en sån här träningskrets. Det var ett stort utvecklingssteg och jag är enormt tacksam för att ni gav mig den chansen allihop! <3

Att möta porträttet i huset i gammelbyn var också en annorlunda erfarenhet. Jag tog två bilder som blev speciella på varsitt sätt, jag bifogar dem i egna länkar nedan.

Jag hade heller aldrig varit med om någon bordsdans och det var lite udda att stå och sjunga "hej tomtegubbar" för full hals mitt i sommaren utan att veta vad som skulle ske, men sen fick ju bordet i alla fall fart och det var riktigt skoj.

Trumresan var mycket stark, jag gick genom en dörr av gammalt trä, rundad upptill och med kraftiga järnbeslag och klart blå ornament mot det silverslitna trät, väldigt vackert bara att få se den. Sen var jag mitt ute i naturen och först såg jag en man på avstånd som vinkade åt mig att jag skulle komma åt hans håll. När jag kom fram hade han (eller om det var en annan han) sällskap av en kvinna. Jag tänkte att "det kan ju inte vara två", men då visade de mig fram till någon  slags blandning av kåta och tipi, den hade en rund dörr som en tipi och mannen och kvinnan riktigt kastade den åt sidan med en dramatisk gest och innanför stod en ståtlig vit ren. Tårarna bara sprutade för att det var så starkt när jag föll på knä inför denna varelse. Renen pratade, tog mig på slädtur, gick tidvis på bakbenen (då hade den människokropp, men renhuvud och krona kvar). Sen dansade alla shamanerna kring en stor eld och vargarna ylade och alla trummor dånade tillsammans med de som verkligen fanns i rummet och jag fick vara med i utkanten av den gemenskapen, det var som en uppmaning att nu måste jag ta tagi mitt eget sökande efter en egen trumma. Renen talade om att han hade en jordisk koppling i den vita katten som jag har hemma, vi får väl se hur detta kommer att yttra sig, än är han ju bara en kattunge. Jag skulle finna ren-varelsens namn på en lapp hemma, och jag visste precis vilken lapp, men jag kunde inte alls minnas vad det stod på den. Nu sitter jag med den framför mig och han hette Czar. Jag kan bara utläsa detta som Caesar, alltså kejsare - och nog var han ståtlig alltid. Jag är oerhört tacksam för att jag fick träffa denna varelse.

Ja, nog bjöd helgen på en väldig massa saker som det kommer att ta tid att ta in och smälta. I dag har jag fått en stund i solen och börjat läsa tidningarna som Jane delade med sig av, det finns mycket spännande läsning i dem också.

Felicula
0

Här är det ena porträttet på flickan, det är taget så att fönstret speglade sig, men hur jag än vred på kameran fick jag inte med hennes ansikte, hon var helt genomskinlig! Skuggan av en person i rött är jag och min regnrock.

Felicula
0

Kameror är skoj, jag tog en bild till, ståendes på andra sidan av porträttet, för att slippa fönstret. Den här gången kom jag också med, till vänster ser ni mina händer och min kamera. Men det är inte jag som står med huvudet i handen bakom flickan - och det är inte heller SvenG för han stod längre ut åt kanten, jag visade bilden för honom direkt och han sa att han verkligen inte hade stått så när jag tog bilden. Så vem är mannen som visar sig i bilden???

Felicula
0

I slutet at trumresan fick vi en kanonfin regnbåge i rummet, den gick över väggen och halva taket och var väldigt klar och fin i färgerna. Jag tror att alla var för tagna för att komma sig för att hala fram någon kamera just då, vilket ju är lite synd. Men på vägen hem fick jag i alla fall en regnbåge till och tack vare en stor fin skärm på kameran lyckades jag både köra säkert och ta en bild av den. Jag hoppas att alla andra också kom hem ordentligt!

Felicula
0

PS Nu ser jag ju också att i bilden #39 har flickan fått en lila schal över axeln, som hon inte har på någon annan bild… Kameror är lustiga, de ser en massa saker som blotta ögat kan missa!

Felicula
0

Jo, en sak till… jag fick healing för inflammationen jag har i örsnibben och ta-i-trä men det ser mycket finare ut nu! Tusen tack!

Raffa
0

Mannen på bilden #39 ser ut som Göran som var med på träffen. Fast sjalen? Var kom den ifrån?

Taormin
0

Kul med en tråd där vi delar med oss av våra erfarenheter från träffen.

Min upplevelse av träffen var positiv. Glada och trevliga människor och mycket minnesvärda och spännande uppleveler. Som många redan nämnts innan så var det häftigt att uppleva bordsdansen. Helgen gav mycket nya tankar och upplever som jag kommer att ta med mig:).
/ Elin

mammagranbacken
0

Tack alla goda och glada för en underbar lörda  det vad intresant hoppas få träffa alla snart tack skall  ni ha

Felicula
0

#43 Det var bara SvenG och jag som var i rummet när jag tog bilden.

Jane-Lyzell
0

27 är man trött så är man - härvilar inga ledsamheter!Skrattande

Oj felicula vilka märkliga foton du fick på tavlan!

Roligt att det hände så mycket i upplevelser för dig!

Tove fina bilder:-)))

Tack igen alla - Ja Regnbågen sista dagen var verkligen speciellt - har aldrig upplevt en regnbåge på en hel vägg inom hus tidigareOskyldig

Vänligen Jane

Eija
0

Hejsan!

Nu var det ett tag sen….men va kul att få vara med o se era fina bilder från träffen----en blir så avundsjuk, typiskt att man inte kan hänga på för sina krämpor….

Felicula..bilden av porträttet som du tog är verkligen mysko, jag kolla in på den på #39..och såg även ansikten utanför fönstret som spegla sig i flickans ansikte….jag har ringat in så du kan se dom här…

Vem syns så tydligt till  höger på bilden i mörkt kort hår….är det någon av er besökande eller är det oxå någon diffus andefigur…

Felicula
0

#48 VAd synd att du inte kunde komma om du ville det. Personen i den röda regnrocken är som sagt jag själv som spelas när jag tar bilden. Där du ringat in kan jag bara se buskarnas variationer, men någon annan kanske ser något annat. Jag tycker nog själv att saker ska vara riktigt tydliga, som skuggfiguren i den andra bilden, för att vara något som kameran verkligen har fångat. emelanåt gör den ju det, men oftast är det bara optiska fenomén. Jag väntar på att hitta en förklaring till skuggfiguren också, något som SvenG och jag kan ha bortsett ifrån.

chik
0

Tack.Tack. För att ni visar o berättar….

Jane o Felicula.. Bilden är ju bara för fin o ändrar sig ju när man ser på den.. Man kan tycka att det är en flicka men även se en pojke i den.. Mystistigt. Men intressant,,

Ni kände inte in tavlan???

Ni pratade inte om någon mer träffe????.

Ja. Jag tackar för att ni berättar. o glädjer mig att ni hade trevligt o roligt….o att ni lärde er….

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

casandra70
0

GUD vad ni har haft roligt,hade önskat komma oxå men hade inte barn o djurvakt(som vanligt)……fällde faktiskt en "avundsjuketår" när jag kände att jag aldrig har tid att komma på något roligt o intressant……Men glädjs iaf åt att ni hade det så mysigt allihop……

kan ni inte skriva era nickname på bilderna så vet man vem som är vem(av de härinne)…

kram till er alla……

sven-g
0

Trotts att det bara har gått ett par dar sedan träffen längtar jag att träffa er alla igen. Vissa hade jag knappt pratat med, andra hade jag velat lära känna bättre, tiden rusade fram i rasande fart. Så nästa träff då önskar jag lite mer sittningar, så man lär känna varandra lite bättre.

Kerstina-61
0

Kul att se bilderna! tror jag är den enda som lycyas hålla mig undan från kameran, men jag vaa med :-)
Felicula, dina foto va spännande på porträttet :-) Känns väldigt magiskt då man tittar på det!

Kenzo, hur har det gått med din rygg? Du gjorde verkligen ett mycket gott arbete Kyss

Tack, Jane för måleriet:-) Det var jätte´kul. Jag som aldrig målar, men nu blev jag lite biten fakiskt;-)

Det var verkligen roligt att få ett ansikte på er allaGlad
Önskar er och alla andra här på ön en underbar midsommar!Kyss
Imorgon blr det små grodor med barnbarnen
Kramar!

FrancesB
0

#39 Mannen på bilden var med på träffen,men höll sig oftast i bakgrunden.

Kerstina-61
0

#39# han är väldigt lik Göran som var med på träffen

Jane-Lyzell
0

49 har studerat dina bilder nu och om jag minns rätt låg det en pläd på soffan i det rummet - så det är en spegelreflektiion - och jag håller med att inte tror jag det är någon ande som står där i tavlan utan en spegelreflektiion av någon som står där!

Felicula
0

Då har vi antagligen löst pläden, men jag skulle gärna se att SvenG uttalar sig om vilka som var i rummet. Jag _har för mig_ att det bara var vi två just då, men ibland gör ju minnet vurpor. Hoppas du läser detta SvenG och kan tala om hur det var! (jag har försökt fånga andar med just den här kameran förr, men utan att lyckas, som om det verkligen är en där är det i så fall första gången, men som sagt, vi bör kolla ordentligt)

Elisabeth-J
0

#57 Det var du, Sven-g och jag som var i rummet då, det är inte jag som syns där heller :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jane-Lyzell
0

57 tror inte det är någon ande - det är ju bra om de som var där kan verifiera om fler var i rummet sammtidigt med dig och sveng!Flört

Felicula
0

#58 förlåt Elisabeth, då halkade du ur mitt minne, men bra att du i alla fall har koll. Lutar åt ande trots allt då, lite skoj faktiskt!

#59 jag ser på tiden för inlägget att du måste ha svarat samtidigt med #58, utan att se hennes svar först. Låt oss hoppas att Sven också skriver som sagt, men jag tror att Elisabeth har rett ut det åt oss. Jag var ganska säker på att ingen stod där när jag tog bilden och Sven sa ju på plats att det inte var han.

Jane-Lyzell
0

60 fast då är det sveng som speglar sig! känner igen den lutningenFlört när han tittar under /över glasögonen!

Felicula
0

#61 han påstår själv att det inte är han. Jag tycker att vi får invänta att han uttalar sig. Det händer ju faktiskt att andar fastnar på bild, även om det inte är så vanligt. Det första han sa när jag visade den var att han hade stått mer till höger om mig, och om han skulle ha speglats skulle det varit på flickans högra sida (så som bilden är vänd, alltså hennes vänstra sida från hennes egen synvinkel). Det var där han stod sekunden innan när han tog sin bild, som jag hoppas också ska komma upp här. Allt jag väntade på var att han blixt skulle brinna av,så att den inte hamnade i min bild. Och som Elisabeth säger, han stod inte så. Nå, det är ingen idé att fortsätta spekulera, utan vi får hoppas att Sven skriver en rad :)

sven-g
0

Tyvärr har jag inget klart minne från den stunden, mer än att trotts att jag ställde kameran i manuell blev det reflexer i kameran.

Jane-Lyzell
0

83 kanske tove kan åka dit och fota för att se hur speglingar blir med personer som står bakom tavlan!?

lenau
0

Ett stort TACK till alla underbara människor jag träffade i Järpås!Skrattande

Jag hade en fantastisk helg på alla sätt och ser med glädje fram emot nästa. Själv hade jag så många nya upplevelser av den andra sidan mm. att det kommer att ta ett tag att bearbeta. Elisabeth, du vet att du hade ''sällskap'' vid din sida som jag berättade om. Har aldrig sett så tydligt tidigare.Illamående, ostadig vinglig gång i ett av husen är också en ny grejGlad (Kanske ska påpeka att inget dryckesjon var inblandat!) Tydlig känsla av andekontakt med beskrivningar som stämde…förundrar mig fortfarande. Jag börjar nästan tro att jag kan lära mig det här om jag tränar i fortsättningen. Tack alla som hjälpte till att stärka mitt självförtroende med er blotta närvaro. Ni har verkligen förmågan att lyfta mina och varandras energier till oanade höjder! Jättekul! Anna: Ser ut som du fångat min bror Göran på bilden med tavlanFlört Kram till er alla/Lena

Felicula
0

Jag tror i och för sig att det är omöjligt att återskapa en förutsättning, ljuset, tid på dagen etc. Vi får nog helt enkelt se oss besegrade om SvenG inte längre minns förutsättningen. Synd, för jag tror att bilden hade potential att vara ett äkta spökfotografi, men utan verifiering är det tyvärr bara ett vanligt foto. Jag är noga med att rätt ska vara rätt. Jag minns vad vi sa i rummet, men man måste nog vara minst två för att det ska vara en riktig verifiering, så… :P

#65 Ja, visst var det fantastiskt med allt man kände och upplevde den här helgen, det var fantastiskt att få sån inspiration, såna duktiga lärare och sån tålmodiga vänner att öva med. Jag hade aldrig trott att vi skulle få någon gratis undervisning, utan "bara" att vi skulle ses, så det var verkligen över förväntan, eftersom vi hann med det sociala också.

Jane-Lyzell
0

65 Ja det kan det nog vara din bror! Tack själv för att jag fick lära känna dig /er lite meraSkrattande

Kram Jane

TantAlma
0

Låter som ni har haft det jätte roligt. Tack för att ni delar med er och era bilder.  Vi andra har helt klart missat något.

Alma

Jane-Lyzell
0

68 japp men det går fler träffarSkrattande

Maian
0

Vilken glädje och vilken energi det var under helgen!! Gissa om att jag saknar er! Gråter På sätt och vis var ni med mig på midsommaraftonens dans kring stången.

Ni kommer kanske ihåg när Jane på fredag kvällens seans sjöng "små grodorna" och hoppade i sid led, det var min svärfar Eric som gav sig till känna. Han var med även i år och firade midsommar, dock inte lika nöjd med tipspromenaden som han tyckte var för enkel.. Vi brukade skoja med honom och kalla honom Fader Farah, han som var uppe i tornet på Fångarna på fortet.

Det var många roliga övningar, att rita var väl inte den roligaste, jag kan ju inte rita, men med lite hjälp av min konstnärlige "guide" så fick vi ihop det till ett ansikte. Kändes riktigt bra att SvenG, kunde känna igen honomTungan ute

Forumträffen var den första jag och Jaana var med på och förhoppningsvis inte den sista. Vill tacka alla för att ni gjorde den till en sån minnesvärd helg. Vilket härligt gäng, tänker inte släppa erGlad

Läntar till nästa gång vi ses.

Med ljus och kärlek, Marianne

Jane-Lyzell
0

70 Det är just detta du skriver som gör forumträffarna så härliga, tack för jag fick vara en del i detSkrattande hoppas vi möts igen irl.

Kram Jane

Jane-Lyzell
0

Liten påminelse hur trevligt man kan ha tillsammansSkrattande

Anna-Helga
0

Härligt Jane! Det är väl dags att börja spåna på nästa? Tungan ute

Raffa
0

#73 Instämmer. :-) När blir nästa?

Jane-Lyzell
0

säger det sammaSkrattande

Felicula
0

Kan också bara instämma. Dock är ju vintern besvärlig, eftersom man aldrig vet vad det blir för väglag, så "sommardäckssäsongen" är givetvis att föredra. Vill någon ordna något i Stockholmstrakten är jag gärna medarrangör.

Jane-Lyzell
0

Stockholm är ju inte så dumtSkrattande

Felicula
0

Fördelen med Stockholm är att många kommunikationer går hit, så att det är lätt för alla att ta sig hit utan för många byten. Nackdelen är lokalfrågan, eftersom det är väldigt dyrt med lokaler här, bara jämfört med Uppsala så är det skillnad. Men om någon har känningar på lokalsidan så skulle det ju kunna funka förstås!

Anna-Helga
0

Stockholm är bra! Men Västerås kanske kan funka? Eller trakten häromkring? Obestämd

Jane-Lyzell
0

tja varför inte RamsbergsgårdenFlört

Anna-Helga
0

#80 Åh ja varför inte??! Då kan vi väl köra nu på hösten eller vintern också väl? Tungan ute

Felicula
0

Problemet är ju fortfarande bäglaget på vintern, men så länge det är sommardäckssäsong kan ju folk ta sig vart som helst, utan risk för liv och lem. Problemet är väl att Ramsbergsgården inte är gratis, den är Janes arbetsplats och hon ska inte behöva ta annat än marknasdspriser. Så för att hålla träffar för några hundringar istället för några tusenlappar ska vi nog fortsätta titta på hembygdsgårdar och liknande.

Jane-Lyzell
0

82 jo vist är det min arbetsplats - men för goda ändamål kan man altid göra bra priser och inte ska det behöva kosta mer en i JärpåsSkrattande

Anna-Helga
0

#83 Tänkte väl så? Vi kan väl knö in oss också så vi inte barrikaderar hela stället! Tungan ute

Jane-Lyzell
0

Skrattande

Anna-Helga
0
Jane-Lyzell
0

86 och här finns det sovrum med sängar med:-)))

Felicula
0

#83 Wow!

Jane-Lyzell
0

SkrattandeCool

ClarasMamma
0

Vi har en lokal där jag bor i Månkarbo ligger mellan Uppsala och Gävle jätte lätt att ta sej dit och det roliga med den lokalen är att ett stort medium har bott där Månkarbogumman kallades hon för.Jag har skrivit om henne förut på forumet för många år sedan. Kan det vara en grej??? det är lättare att ta sej till månkarbo en Stockholm :D

ClarasMamma
0

Jane-Lyzell
0

90 låter spännandeSkrattande

ClarasMamma
0

Ja jag tänkte det med :D… och så bor jag bara ett stenkast där ifrån… då kan jag kanske hitta nån som kan berätta lite mera om henne med.. och fixa det mesta till träffen :)

Kerstina-61
0

Ramsbergsgården är ju helt underbart att bo på.
Och att kunna ligga i en säng är för mig guld värt, eftersom min rygg är skadad. Jag betalar gärna en hundring extra…men Jane säger ju att det inte ska bli dyrare än sist. Med allt praktiskt hjälps vi åt med som vanligt, självklart :-)

Jane-Lyzell
0

Kyss

Kenzo
0

Hej på er vad kul att ni planerar en träff till och jag kommer gärna. Ramsbergsgården är ju perfekt och ett så mysigt ställe. Längtar till 1 okt då jag ska dit en helg och bara ha det gôtt. Kram till er alla.

Jane-Lyzell
0

Kyss

maiya
0

Hej.Det vore väl kul om vi skulle kunna ha en träff här i höst.

Kan bara hålla med de övriga,Ramsbergsgården är underbar.

Kram.

Spongebob
0

2 herrar och 10 damer, ja man tackar. ;-)

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
0

Skrattande

sven-g
0

#102 Tur att det finns någon Oskyldig tycker jagFlört

Kerstina-61
0

Jag fattar inte…är det inlägg som är borttagna??
Det står att det är nya inlägg här, men var gång jag går hit så finns det inga å nu har sven-g svarat något??

[mia-38]
0

kerstina. Det kan vara en bugg. har hänt för mej med innan.

Kram

Hellas
0

#104 Då har tråden "buggat" i flera dagar eftersom jag också sett det igår och förrgår.
Kanske det borde anmälas till Supporten då.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

signemo
0

Flört SKönt att höra att jag inte är ensam om tro att jag är snurrig.

Men om det är nån bugg, borde det inte vara det i andra trådar o sajter också. Men det är det kanskeObestämd

Nåja, supporten kan kanske svara på det.

Nu återgår jag till julpyssel. Kram

Var rädda om varandra

sven-g
0

Ja visst är det någon som buggar bort inlägg

[mia-38]
0

Ursäkta…men jag trodde att det var/är en bugg. Mej veterligen så tror jag inte att det är nån som plockar bort inlägg i denna tråden.
Det enda inlägget som är borttaget i denna är inlägg nr:100.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.