Jagad av djur.
Jag har en tid haft många drömmar där jag blivit jagad av hotfulla djur.
I ena drömmen var det en stor björn som jagade mig och min familj när vi skulle passera över en bro. Min familj, syster och mamma kom undan, men mig kom den tillslut ikapp. jag kastade mig nerför en kulle i hopp om att hellre dö av det än av björnen (?!), men jag skadade mig inte alls. Slutade med att jag låg där helt stilla och knep ihop ögonen samtidigt som jag försökte spela död. Hann vakna innan björnen rörde mig.
Någon dag senare drömde jag att jag var ensam ute på en öde väg i skogen och ser en varg. Jag hann tänka att vargen säkert inte var farlig när den far emot mig och jag försöker springa åt ett annat håll men vargen vänder mot mig hela tiden. Vaknade innan något mer hann hända.
Ni är välkomna att tolka om ni har lust :)

Jag tror det finns en koppling till verkligheten. Inte att du jagas av djur, utan att du känner dig pressad eller stressad av situationer som du inte har kontroll över. kanske så, eller nått liknande.
Jag har blivit jagad av djur flera gånger på riktigt. Två gånger av älgar och det var inte kul.
Capo
Tyder ofta på stress och press. och ångest.
Hade själv mycket sådana drömmar för ett tag sedan, och hade det väldigt jobbigt under den tiden med mitt förhållande och en "vän" som backstappade mig i ryggen vilket svider fortfarande.
Min blogg: SweGizmo.se
oj, dubbelpost.
Min blogg: SweGizmo.se
Tack.
Det med stress och ångest stämmer ju tyvärr.. Kanske förklarar varför jag har mardrömmar var och varannan natt.
Du flyr från en familjesituation som du tycker är obehaglig, varför? Du behöver vila och lugn och ro, verkatr som att din familj talar om för dig att du ska stanna upp, men du vill inte lyssna, du vill börja om på något nytt, ensam.
Men du har trogna vänner och du ska inte vara rädd inför det nya som kommer och inte heller för det gamla som varit, ta en stund i lugn och ro och tänk över vad du ska göra härnäst, så går övergången säkert bra. Du har stöd och beskydd i dina vänner och släkt.
U R us
Jag vill nog ge en annan vinkling…Kan det inte vara så att du springer i från dina egna Kraftdjur som försöker nå fram till dig?
Jag hade drömmar under många år,obehagliga och hotfulla där jag blev jagad av diverse -enligt mig-hotfulla djur tills en natt då en av dem hann ifatt mig och i drömmen och attackerade och stod dreglandes rakt över mig och såg allmänt galen ut.I drömen gav jag upp och tänkte "nu blir jag dödad eller uppäten" och då sade djuret "äntligen får jag tag på dig så att du lyssnar!efter att ha jagat dig i åratal.".
Sedan kommande drömmar med andra diverse hotfulla djur så började jag tvinga mig själv i drömmen att stanna upp och istället gå emot dem och fråga vad de ville.Övertygad om att jag skulle dö,ätas upp varje gång.Dessa visade sig vara mina Kraftdjur som jagat mig i åratal och jag har uppfattat dem som hotfulla galningar i mina drömmar som vill mig illa…
I drömmens värld tolkar,förvränger siutationer till hotfulla fast…det kanske är då vi borde stanna upp och "bli uppäten",dö eller vad det nu är vi tror ska hända.
Ofta visar sig en helt annan lösning än den vi trott och ett helt annat svar.
Bara en liten annan vinkling av det hela

En vän till mig berättade en gång för längesen att hon flertalet gånger drömde att hon blev jagad av ett stort, argsint djur.
Hon sprang och hon sprang i drömmen..
Efter att ha drömt denna dröm några gånger tvingade hon sig tillslut att vända sig om och se vad det var som jagade henne och där satt hennes hund som hon tidigare hade varit tvungen att avliva.
Tack för era tolkningar.
Om det dyker upp fler djur i mina drömmar ska jag försöka komma ihåg att stanna upp istället. Inte för att jag vet om man kan bestämma det själv i drömmens tillstånd, men jag ska prova :)
Spännande om det faktiskt inte vore så farligt som man tror.