Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1387 ggr
OmShanti
0

Totemdjur

Jag undrar lite om Totemdjur. Hur vet man vilket som är ens djur? Har läst lite olika förslag; att man kan ta sitt favoritdjur, det kan komma till en i Meditation etc.
Har man sen ett eller flera djur?
Kan man ta reda på totemdjuret till någon annan (som till ens barn eller nära?)

Har ni någon idé? Jag skulle vilja ta reda på mitt djur!

Kram!

Elisabeth-J
0

Du kan meditera och be om att få möta ditt Kraftdjur och man kan ha flera och det kan ändras. Större barn kan man göra en lättare Meditation med, gör det som en saga där barnet blundar och får möta ett djur. Gjorde det med min son när han var 5 år och han tyckte det var jättemysigt och ville göra det ofta :)

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

OmShanti
0

Tack Elisabeth!
Då ska jag meditera om det och se vad jag får fram.

Kram!

Trisha
0

Meditation, drömmar och även ute i naturen kan möten ske. För att väcka kanske lite sovande kunskap inom dig, så har det givits ut en underbar bok med kort - Medicine Cards. Rekommenderas varmt. Du kan dra kort för dagen, kolla vilka djur som vandrar med dig men framför allt så väcker texterna känslan av hur det här med Kraftdjur fungerar, då det är indianer som skrivit det. Enligt det indianska tänket drar man förstås inte kort för att möta sitt Kraftdjur, bäst att skriva det så jag inte väcker någon upprördhet. Det är mer som en väg in till det holistiska tänket som indianerna kan dela med sig av.

Lycka till med djurens kraft!!

Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

OmShanti
0

Tack för tipset, Trisha.
Blir att hålla utkik efter den boken.

Kram!

chik
0

Jag tackar för denna tråd.

Jag tycker våra kraft djur är så intresanta.

Jag trodde att det var så lätt så det var dom djuren som man tycker mest om. Men nä!Så lätt var det inte..O det är på så vis  man förstår att Meditationen verkligen fungerar.

Jag var helt tagen när jag gjorde en Trumresa o fick träffa mina djur..Kan rekomendera det…

Elisabeth o Trisha Tack för bra beskrivning.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Ingu1
0

Hur gör man en Trumresa?Glad

[Vargen-J]
0

Jag skulle vilja säja att det är så lätt som att det är det eller dom djur man tycker om, men på samma gång så kanske det inte stämmer för alla. Man från prova sej fram helt enkelt Glad

OmShanti
0

Ja, bra fråga Ingu, så jag frågar också :)

chik
0

Vargen!!Jag trodde att det var så.Men så var det inte för mig.

Trumresan som jag var på var som en Meditation men det var en som pratade o slår på ett specielt sätt på en trumma.

O jag kan bara prata för mig.Det är en fantastisk känsla.

Hoppas att någon kommer in som kan berätta på ett bätre sätt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Ingu1
0

Vi provar väl så dåGlad…

OmShanti
0

Jag mediterade i badkaret igår och bad om att få se mitt totemdjur. Först så såg jag många, bestämde mig för att blunda i meditationen och då så la ett djur sitt huvud i mitt knä. En tiger, cremefärgad hona (som jag även mötte i mitt medicinrum imorse vid den meditationen! ).
Sen såg jag min vägledare med en knippe med koppel, olika djur och en kaja som flög runt huvudet, och han kikade på mig så lurigt, och sa att ja här har du fler djur som du har haft eller kommer ha..Fast han är lurig så vem vet?? Ja, jag får tro!

Tack för förslaget, det fungerade Kyss

Ingu1
0

Jag glömde bort det igårkväll, jag var väl i högvarv när jag kom hem efter en hetsig hockeymatch (sonen spelar). Jag gör ett nytt försök ikväll.