OT: Förklara din avatar....
Hej!
Nu är det så tråkigt o regnigt över nästan hela sverige, så man sitter inne vid datorn, så då kom jag på en sak…skulle vara kul å veta vad eran Avatar betyder och varför just du har valt den….
Nu har jag min guide som avvatar, har fått den målad på en tavla för 25 år sen på en seans…..före det så hade jag en målning som symbolisera mig som person, gjort av en helt underbar ex medlem här på Forumet….saknar hennes målningar o inlägg här….
Är den någon som vill berätta om sin….så läser jag det gärna….
Kram/Eija
#1, Ja din bild är verkligen fin och jag måste säga att jag älskar den färgen med…min favvofärg…en mycket vacker bild, har faktiskt beundrat den här inne…..tack för att du dela med dig…
Kram
EIja
Min plockade jag ut ur lite olika bilder jag hade och varför det blev denna är för att man ser så låååååååångt bort och ändå inte slutet. Jag skojar ju om mig själv här ibland om att jag är så djuuuuuup så jag inte förstår mig själv ibland
Jag tycker också bilden är vacker på sitt sätt med sina harmoniska färger.
#2 Tack Eija va fint sagt av dig :-) Din bild är speciell :-)
Hej Eija,
Den Avatar jag hade före den jag har nu, var Lilla Anna som jag letat efter så länge. Det känns faktiskt lite jobbigt att se bilden, varje gång jag är här.
Nu har jag bytit till en annan liten Papillon, jag känner inte den hunden, men han liknar min förre Papillon Totte jättemycket.
Totte vet jag iallafall vart han finns…
Kul idé detta, att berätta om sin Avatar.
Kram Sisa.
Min är ju min älskade lillfis som plockar blommor i gräset.
Kram Madde
Amor Vincit Omnia
Mitt skutt framför fullmånen är livsglädje. Dessutom är jag Kräfta och ska vara månstyrd - men det är jag inte - säger vi 
Just nu så har jag en bild av min favoritpokémon jigglypuff. Är ett stort fan av pokémon. Det är en anime som alltid gör mig glad.
Vet att den har värsta töntryktet men, whatever…:)

Jag har min tavla, Jungfru, som är min stjärntecken.
Jag har denne man för jag tycker att han är så fruktansvärt bra och jag tycker oxå att han är grymt snygg.

Jag har ju mig själv nu på min avant. Men har haft lite olika, dels min katt som jag älskar och så har jag haft en av mina målningar en fredsduva och då tänker man ju på fred.

Min betyder för mig en tid av min barndom .
När jag var liten hade jag en sådan tavla vid min säng och jag studerade den ofta, ritade sedan av den när jag var ca 9år men har tyvärr inte den teckningen kvar, men jag kan minnas att jag var väldigt stolt över den .
Jag kände så starkt för den och ju äldre jag blev ju starkare blev min känsla av att det var min uppgift att ta hand om barn och vara deras beskyddare kanske därför som jag arbetar på skola med barn/elever idag…

Min föreställer mig själv ridandes på en shetlandsponny på tosselilla. Jag älskar hästar och valde såklart denna som är lite rolig då jag är en liten smilfink
Annars har jag en bild på mig själv på presentationen där jag sitter på min älsklingshäst precis efter en hopptävling 
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
Ra står för väldigt mycket, det är ju inte för intet som den Guden lever bland oss än idag.
Varför jag valde just detta ögat beror till stor del på ett mantra jag fått till mig där Ra är den förste Guden av 2 innan det femte elementet.
Ra anses i många kulturer vara ljuset och av allt ljus som finns idag så känner jag mest tillhörighet till detta.
#3, Outgrundligt…Ja, man bara dras till vissa bilder som tilltalar en, och här är det kanske det ändlösa som talar till dig….hade gärna sett den lite förstorad…..kram*
#5, Isa56….Oj!, den var verkligen cool….förstår att den betyder något speciellt för dig…va bra han ritar…Kram*
#6, Sisa….Förstår dig så väl. Meen va häftigt med namnet Totte på din andra hund…för det är nämligen så att, jag har gått o sagt att lilla Milo som vi har nu, ser ut som en liten Totte, och skulle passa att heta det….(Både jag o gubben min säger hela tiden Gizmo till honom, det är hopplöst…skulle vara enklare med Totte än Milo)…kram*
#7, Mads…..Ooooh! så sött…denna bild kan väl inte kopplas bättre till dig än något annat…den är ju klockren som din avatar…kram*
#8, MargaretaA….
..He,he…den är ju kanon som symbolik till (glädjeskutt i månens sken)….kram*
#9, magic13….inget är tönttryck i min värld, varje liten sak kan betyda så mycket för någon…och för dig är ju detta något som får dig glad…så…"Go Fore It"…så det så, härligt…..kram*
#10, Pirkkolino….Wow!….aj,då att man inte kan se den p g a att den är så liten…..jag är ju Jungfru med…..detta var ju en jättebra Avatar som visar en del av dig……kram*
#11, puppa….Helt rätt, man väljer ju det som känns bäst, och det behöver inte vara något mysko eller så. Synd även här att man inte ser bilden så bra…..men kram på dig…
#12, Britt-Marie….Du har precis som många andra här….visar helt enkelt dig själv…har ju själv oxå haft så, och det är ju det närmaste man komma sig sjäv, eller hur?…
Jag får tacka alla som har ställt upp och förklarat……kramar till er alla
Eija
#13, Lilj-an….Vilken spännande berättelse du hade bakom din avatar….Jag säger till dig som till andra här, att det är ju synd att man inte kan se tavlan så bra….men jag anar mig till att det är den där ängeln som bevakar två småbarn som går på en stig….eller..rätta mig om jag har fel…..kram*
#14, Animalen….Här är det väl en klockren Avatar, du själv o det du brinner för….kram*
#15, Missanpassad…….En mycket intressant avatar….har sett symbolen förut, men inte vetat att den betydde "RA, solens gud" (en får väl skämmas en skvätt..
…men man lär sig ju så länge man lever
.)…..kram*

Tack Eija :D
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
kram tillbaka Eija 
#17 Symbolen betyder inte RA, det är RAs öga, det allseende ögat.
Står mycket om själva ögat i egyptisk mytologi och helst i döds boken som handlar om livet, annars finns mer att läsa om det i babylons skrifter för det är därifrån det kommer från början.
Vill man följa RA genom tiden från egypterna så läser man gärna på lite om den grekiska och romerska mytologin, men sedan försvinner RA när kristendomen tar sin start för RA sågs som syndigt att tillbe.

#17 Mycket riktigt det föreställer en ängel som vakar över två barn som ska ta sig över en något ostadig bro..
#20, jaha där ser man…..nu fick jag lära mig ännu mer….jag tolka nog helt galet då….Du verkar vara väldigt insatt i detta, är det ett intresse som du besitter eller…..väldigt häftigt i så fall….jag har ju inte det intresset….och då blir det ju så att man inte tänker så mycket på dom symbolerna…..men tack snälla för att du berätta….nu kommer jag nog inte att glömma detta i första taget…
När man tittar på ögat, så undrar jag om det föreställer en tår o något annat….eller är jag helt ute i det blå nu….du kanske vet vad det är….
#19….TACK!…
#21, En bro var det ja….nu kommer jag ihåg….tack för det…
Tack Eija, Jag önskar jag hade haft samma förmåga att rita.Kram tillbaka.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#22 Hittar inte sidan för vad själva symboliken av symbolen står för just nu, men jag tror mig ha läst att det ska vara blod för allt ont som människan gör på jorden.
Men i övrigt så skickar jag med en länk om du har intresse för att läsa vidare, kristendomen har tagit sitt allseende öga från just RA.
#24, Nu har jag varit inne o kikat lite och kunde inte hitta vad just detta var som var markerat under ögat….men jag gick ju inte in djupare o leta bland alla sidor som fanns under fliken "symboler"
Men det tål att läsas tänker jag….tack iallafall för att du la ner jobb o skriva länken till mig….det uppskattas verkligen….kram
Kramar tillbaks till dej Eija! =)

Jag har maskrosor för de är så vackra, små solar som lyser underbart i det gröna gräset och gör mig så glad. Jag behöver den gula lysande färgen just nu….och maskrosor har en sådan oerhörd livskraft och glädje…och deras frön brukar mina barnbarn blåsa iväg….så sprider de sina goa leenden och hoppeskuttiga glädje vidare …
U R us
Jag har just inga foton på mig själv och eftersom jag tycker att vi har en sådan fin utsikt hemifrån så blev det bara så.Men jag kanske ska byta till sommar bild såg att jag hade vintermotiv på min./tatsu
#27, Sandra197….ser inte sista siffran…men du vet vem jag menar…….Vilka sötisar, förstår att dom är du helt o hållet, barn är ju det bästa vi har…kram*
#28, ErikaA….."LER"…Ja, vi är ju oss närmast själva…har oxå haft mig som Avatar ett tag förut……kram*
#29, wolfie…..Oooooo, dessa härliga djur, dom står mig väldigt varmt åt hjärtat…..Har målat en tavla, som är min favorit bland alla tavlor jag gjort…den finns i mit fotoalbum om du vill kika….kram*
#30, choklad…..Maskrosor ja, dom är nog både älskade o hatade…Min dotter fick mig att kika noga på en, när hon i 3 årsåldern kom med en i handen och sa…"Titta mamma vilken vacker blomma, titta..." Och nu såg jag verkligen att den var vacker….Men, men…så kommer då detta med denna blomma, vare sig den är vacker eller inte…..jag vill inte ha den i min trädgård…
..När det är dags med gräsklipparn, så är dom goa till att lägga sig platt mot marken, och sen efter klippningen när man går in o tittar ut för att beundra sin gräsmatta nyklippt o fin……Ve o fasa….där står dom upprätta som SOLdater på rad över hela gräsmattan, och lyser med sitt soliga leende mot mig…..vilka retstickor
……men förstår att dessa ger glädje för barn….(vet ju själv hur det var)…för detta är ju den första inkörsporten för en lång härlig sommartid….
Kan oxå förstå att vi som har överlevt mycket besvärliga barndomar, kallas för maskrosbarn….vi har lyckats att ducka för alla faror o rest oss igen…..
Så visst är denna blomma både älskad o hatad……kram*
#31, Tatsu….du o jag skrev nog ganska så nära inpå varandra så att jag fick se ditt inlägg nu efter att jag skicka iväg min……
Så till din avatar….men det är ju precis det som gör det hela så roligt att läsa alla inlägg….din utsikt gör dig harmonisk och du njuter av den, så då är det ju en perfekt Avatar för dig, och på något vis vill man ju dela med sig till andra av det man själv gillar…eller bara att man vill bjuda på sig själv…..kram*

Jag har det vackra hjärtat. Jag tycker det är så vackert. Därför har jag valt det.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
#34, xinluo…….Ja, den är så vacker din bild….och hjärta symbolisera ju så mycket….värme, kärlek, glädje osv, osv…kram*
Mitt Kraftdjur :)
Eja!!Rolig länk.
Min avart är jag..O namnet är min häst..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Mitt avtar var först en bild på en soluppgång över vattnet vid vår stuga sedan bytte jag till en ängel men tyckte inte det var jag. När jag hittade denna blomma blev det fullträff detta är jag känns det som. 
#20 Jag har RA,s öga som tatuering
För mig står det för det "allseende ögat" Och så var ju RA den högsta solguden i gamla Egypten. Och jag Älskar solen. :))
Ja min Avatar föreställer ju mig själv bara. ;)

Min är min älskade hund Tia.