Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 15138 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

Kraftdjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är väl ingen nyhet att jag är fascinerad av kraftdjur.

**Vore kul att se vilka Kraftdjur alla ni har inom er! Berätta gärna vilket djur som är erat!
**

Mina Kraftdjur är två pantrar. En svart, Nautilus och en fläckig, Iris.
Jag kunde inte vara mer stolt! Cool Det var väldigt intressant när jag mötte dom, eftersom jag fick veta både deras namn, och lära känna deras väldigt olika personligheter! Sen jag mötte dom har jag klarat av mycket motgångar och och många räddslor. Bara tanken på deras beskydd får en att klara ALLT!

Kanske man ska se denna tråd som en hyllning till alla våra Kraftdjur? Skrattande

Bybo
0

Jag tror att ett av mina är en varg. Kan ju låta lite "vanligt" men har drömt om vargar i hela mitt liv. Och till sist ( nåt år sedan) stod det en vid min fotända när jag vaknade..ja, det var väl typ en klardröm..men vaken var jag hahaha…

TantAlma
0

Jag har ingen aning om vad jag har för kraft djur.

Men vad det än är för djur så är jag glad för den eller det gör ett toppen jobb med mig. Skrattande

Frejzan
0

Vet inte själv vilket djur jag har men min man säger jag har Tigern som Kraftdjur.Skrattande Han har oxå en varg som dig Bybo.

Sen har jag en vit uggla med mig men jag vet inte om det är ett Kraftdjur. Det är snarare ett husdjur från tidigare liv.

Yuffie
0

Hur tar man reda på vilken Kraftdjur man har då? Hade vatt skoj att veta vad jag har! En katt kanske, har alltid haft katter!

Soffe
0

Jag har haft häst, elefant och lejon, men vet inte säkert om jag har dem kvar :-/

TantAlma
0

På skoj kan man söka här men då får man olika varje dag. Skrattande

Spådom on-line

Bybo
0

#6 *fniss* Där fick jag Fiskmås Tungan ute

[TotemoOmoshiroi]
0

# 6 jag fick Åsna! :O haha. det var mindre smickrande än panter faktiskt..

TantAlma
0

Jag fick först hackspett och sedan haj!

LexiiXx
0

Fick Svan :O

TantAlma
0

Men jag kan hålla med T.O att pantrar är vackra, får man välja så vill jag ha en läcker smidig svart panter jag med… Skrattande

Fast och andra sidan ser jag en häst i mina drömmar och ibland en schäfer i Meditation???

Encali
0

min är en isbjörn den ena iag.. har man två ??

[TotemoOmoshiroi]
0

#12 jag har som sagt två, så det kan du säket ha du med.
Visserligen är mina av samma ras, bara annan färg, men det är nog inte alls omöjligt att man kan ha två helt olika djur!

Choklad
0

Jag fick prärievarg

U R us

chik
0

Hej Totemo. Jag vet att jag har en häst med mig.Men jag vet inte om det är mitt kraft djur.

var på en trumsians o då fick jag som första djur en fågel-typ falk..så med andra ord, Jag vet inte..

Men kan inte det ändra sig? för jag har ju alltid tyckt om Vargen.

Wolf Eagle 

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Vargen-J]
0

Ska jag göra det liiiite svårare för er? Fast det beror på hur man ser det Flört

Det är så här att (enligt mig och min tro) alla människor har 9 skyddsdjur/kraftdjur var som finns i olika positioner i ens liv. Dom positionerna är De 4 Väderstrecken men även Ovanför, Under, Höger, Vänster och Inuti.

Varje djur har sin betydelse för just dej som person, dvs att djurets betydelse är individuell för varje person.

Orkar inte skriva upp alla mina skyddsdjur/kraftdjur, men kan ju berätta att det som står mej närmast är Vargen. Oj, vad ovanligt Oskyldig Har som sagt många fler men det skulle bli lite jobbigt att skriva upp alla *skratt* Skrattande

Kolla gärna min hemsida (Little Wolf Robe) om ni vill veta mer

Bybo
0

#16 Jag tror som du, att man har flera med sig, som kommer och går..men kanske dock ett som är med en från början, och finns kvar resten av livet, men som drar sig undan ibland, då den inte tex behövs…*S

Bara mina funderaingar..om nu det finns skydsdjur förhuvudtaget..men ja, jag tror det iaf…

giffan
0

Jag fick delfin… stog något om vatten, jag som hatar vatten, speciellt om det är djupt vatten. Får en så otäck känsla av vatten.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[Vargen-J]
0

Jag tror detsamma, att man har ett djur med sej från början och att detta djur är det som är Inuti en vars egenskaper lyser igenom via ens personlighet.

Tro mej, dom finns. Två a mina väckte mej tidigt en morgon för att upptäcka att en av mina hamstrar var ute på vandring trots att ho låg och sov i sin bur. Alltså, hon hade lämnat kroppen kvar i buren och vandrat iväg *ler*

Om du verkligen vill veta vilket som kan vara ditt skyddsdjur/kraftdjur så känn efter själv. Vilket djur dras du till mest, vilket djur känns helt enkelt rätt och så vidare. Det är du själv som känner vilket djur som är ditt skyddsdjur/kraftdjur Glad

Bybo
0

#19 Ah, då tror/känner jag att det är vargen trots allt :-) Men jisses, vad säger det om mig? Tyst

Men, vilken händelse..coolt…

[Vargen-J]
0

Vad betyder vargen för dej? Det är frågan du borde ställa dej Glad

Det var inte så coolt då det hände, för det gjorde jäkla ont när dom väckte mej Tyst

Bybo
0

#21 Hmm..så här på raken… Vacker, går sin egen väg, men har ändå en flock att umgås med… Ska fundera Glad

I mina vargdrömmar så blev jag  jagad av vargar i mååånga år, och i den sista drömmen innan han "visade" sig, så hann jag med näppe innanför dörren, och stängde den mitt frmaför den stackars vargens nos Tyst Men efter det är jag aldrig jagad och heller inte rädd..men tyvärr så visar den/de sig inte så ofta i drömmarna längre. Men när han stod vid sänggaveln var en upplevelse..och helt "verklig" och han stod där jättelänge och stirrade…

Jaha ja, nej, det lät ju inte så trevligt..*fniss*

[Vargen-J]
0

Fundera på, det är först då som du verkligen kommer fram till vad han betyder för dej Glad

Själv drömde jag att jag var en varg oc hatt jag skyddade Diane Fossie/Fossy när hon och hennes team blev jagade av tjuvjägarna.
Sen har jag även drömt att en kompis farbror kom till mej i en dröm i form av en varg där han ville förmedla nåt som jag nu glömt. Så när jag berättade att jag hade drömt om honom för min kompis så blev hon förvånad.
Sen så har jag haft en varg stirrandes på mej i mitt rum, ungefär som du fast det här var sent på eftermiddagen och jag var så vaken man kan vara vid den tiden *ler*

Nej, det var det inte. Med tanke på att hjorten slog till mej med sitt horn och att vesslan grävde på mej med sina små tassar, det gjore mäkta ont när man är halvvaken tidigt en morgon *skratt* fast det var kul ändå att bli väckt av dom ändå

Bybo
0

#22 Ska fundera lite noggrannare, eller drömma…

Jag var också vaken ( förmiddag)  då vargen stod där vid mina fötter. Jag blundade och tittade om vartannat, och sen efter en lång stund så suddades den ut sakta och sist ögonen…som verkligen ville mig nåt..

Uscha, jag hade blivit rädd jag…

[Vargen-J]
0

Jag blir inte rädd längre, jag har vant mej vid det. Jag är så van vid det att mina kompisar har svårt att väcka mej. Det enda som verkar kunna väcka mej är nåt som inte ska vara där, dvs andar som kommer till mej eller mina skyddsdjur som väcker mej pga diverse anledningar *ler* Glad

Bybo
0

#25 Vad skönt. Fast det är klart, vet man vad det är så känns det nog bara bra till slut. Vad härligt att du har en sån nära kontakt Skrattande

Crispig
0

Jag har alltid haft en stark anknytning till kattdjur, speciellt då Tigern och Katten.

Haha, lite rysare, jag fick tigern på kraftdjurs testet. Andra gången fick jag "Svart Puma". Kattdjuren kanske gillar mig ;)

Bybo
0

#27 Va kul, jag fick ju mås jag, fast det är nog härligt att vara mås, ja om dumskallar inte skjuter efter en..

Har även jag en kärlek till katter.."Äger" själv 3 stycken Glad

[Vargen-J]
0

Det blir en vanesak att ha andar och skyddsdjur omkring sej. Ja, den kontakten är så nära att vesslan kommer och lägger sej på bröstet eller stoppar nosen i örat på mej på kvällen *skratt* Skrattande

Det kan vara så att dom är dina skyddsdjur/kraftdjur. Känns det rätt för dej så är dom antagligen det :)

giffan
0

#19 Ja då är det absolut Hund Kan tilloch med vicka på öronen som en hund gör när de lyssnar noga *ler*

~ Anneli ~ 

chik
0

Ja nu var jag inne på sidan, o fick mitt Kraft djur, som i dag-nu är.

Kalkon: Självuppoffring, moder jord, skördens frukter, givmildhet.

Crispig
0

#28 du menar att tre katter äger dig ;)

[Vargen-J]
0

Bara det känns rätt för dej så är det nog så *ler*

Bybo
0

#32 *gapflabb* Jaaaaa, EXAKT!!!

Bybo
0

#26 Jisses, det låter mysigt. Själv har jag bara känt av en som jag tror fd katt till mig, som lägger sig vid mina fötter. När jag sen känner där, så är det en varm fläck…

Crispig
0

Tigern känns speciellt bra, får en mer lungnande, bekväm känsla av den.

Bybo
0

#31 hahaha..sorry Chickan, det lät så himla roligt med kalkon… *blågga, blåggag..blåggaaaa* Det sista skulle vara kalkonljud *S*

[Vargen-J]
0

Det är det. Har känt av många djur till mej som jag haft genom åren, det senaste djuret som dog hos mej var två gerbiler som kom till mej två kvällar i rad efter att dom hade dött. Båda två var riktiga kelgrisar och det gjorde ont när dom hade gått bort, men jag vet ju att jag får se dom igen antingen nu eller senare *ler*

giffan
0

#37 Bra att du förklarade ljudet, va nämligen lite svårt att förstå *fnissar*

~ Anneli ~ 

Bybo
0

#38 åhh, det låter fint och förhoppningsfullt på nåt sätt Glad

#39 Skrikandes Va, vad menar du? hahaha…ja, jag förstår dig, jag är nog inte bästa imitatören precis…hähä…

[Vargen-J]
0

Ja, det är det. Speciellt när ens djur kommer tillbaka när man är ledsen över deras bortgång

chik
0

Bybo..Vad fint kort du har på din Avart…Ja det var ju ingen hitt! Kalkon..I detta gänget..Får väl se hur länge jag klarar mig, utan att bli uppäten….

Bybo
0

#42 Tack, vad gullig du är. *fniss* Ja, jag är hungrig ….

Frejzan
0

Enligt spådom-on-line så är hästen mitt Kraftdjur Skrattande Jag som älskat hästar sen jag var liten. Var bara 3 år när jag satt i krubban hos en ardenner som enligt ägaren var lite elak, men mot mig var den som ett lamm. När han var långt bort i hagen kom han alltid springande o böjde ner huvudet så jag kunde krama honom. Huvudet var ungefär lika stort som jag.

Kan tänka mig hästen som mitt Kraftdjur jämte tigern.

Häst: Kraft, uthållighet, tillitsfull, kunna se kraften och värdet i god kommunikation, vänskap, samarbete, resa, astral resa, överkomma hinder

JILE
0

GladHej, skrev själv ett inlägg men ej fått några svarFörvånadHar en kraftdjursbok och en kraftdjurskortlek. Min dotter ville ha en när hon fyllde år. Vi tar 2 kort varje dag för att se vad som kommer upp.

Min sambo var negativ till denna kortlek, men när han började ta ett kort varje dag fick han babian varje gång..hi,hi han började bli skraj när det blev samma för det är över 158 st. En kväll skulle ha ta en för sig själv, råkade tappa kortleken och det ända kortet som kom upp var apa…nu är det någon som j-las med mig ,sa han.

En som gjorde en auratavla på mig sa att jag hade en lemur,häst.

Om någon kan lite mer om kraftdjurskorten så är jag tacksam.

Kram Jile

Givana
0

jag fick:

Älg: Färd till eller från själens värld, att finna delar av själen som varit gömda, styrka, visdom, kontakt med de äldre, bygga självrespekt.

mina cirkeldjur är dock

drake (eller dragorie som de föredrar själva att kallas) och
delfin….

linhof
0

#19 om jag ska känna efter själv som du säger…. då vet jag om 2…. vargen= min beskyddare…. och draken= min livskamrat (om man nu kan säga så) eventuellt en 3e…ormen…

Förresten kan man ha draken?finns draken? själv finner jag det helt logiskt att man kan o de finns….men….ändå?

Dessa  djur har vart med mej så länge jag kan minnas…. vargen kommer när jag är rädd…..  ormen (jag är lite osäker där) är med när jag behöver vara lite framåt/ta för mej….

Draken är med nästan jämnt…. drömmer ofta om henne…..känner ofta av henne med…

Det man undrar lite ibland är ju om man är knas i bollen o har alldeles för livliga fantasier…. fast jag tror ju inte det… *skäms lite nu, känner mej jättebarnslig o naiv*

musqot
0

Jag tror jag tar priset i alla fall - skunk!!!

Fast, egenskaperna är väl OK: Självrespekt, sensualism, vilja, viljestyrka, mod, självsäkerhet, omdöme

Men jag fattar inte, är det djurets egenskaper?

Men ett gott skratt fick jag i alla fall.

rockygubben
0

Min är nog varg eller hund,jag dras till båda.Obestämd

[Vargen-J]
0

Visst kan du ha draken. Så vitt jag vet såfinns alla djur mer eller mindre som kraftdjur/skyddsdjur, även dom som folk kallar för fantasidjur.

Det låter som djurets egenskaper, ja Glad

Det kan ju vara båda två, det är ingen eller inget som säjer att det inte kan vara båda =)

palsternackan
0

får jag vara så dum i huvudet och fråga vad Kraftdjur är..? Oskyldig antagligen är jag bara helt bakom flötet som inte vet om det men.. ni får gärna förklara, hur vet man vad ens Kraftdjur är..?

linhof
0

#50 Glad vilken tur *fniss* för mej har hon funnits så länge så det är helt naturligt…. Draken är ett så kraftfullt djur men för andra så är jag nog ute i det blå o svävar ibland… Flört

[Vargen-J]
0

Kraftdjur/skydddjur är dom djur som ger dej kraft och skyddar dej i livet, kort sagt. Och nej, jag skulle inte säja att du är bakom flötet. Det finns dom som inte vet och som frågar, sen så har vi dom som inte vet och förblir ovetandes, och du är det förstnämnda ska du veta Glad

Ja, dom som inte vet vad du pratar om kan nog tro att du är lite i det blå, ja *ler* Men här tror jag att det inte finns så många som tror det Flört

Lilj-an
0

Jag fick Dragonfly,inte bra det låter som en drog….

[Kaninfluff]
0

Mitt Kraftdjur är tiger! Jag har även en gigantisk vithövdad havsörn vid min sida. Sedan så har jag ju såklart träffat på lite andra djur, t.ex hjort och varg.

Tyvär så vet jag inte deras namn, men jag ska försöka fråga dem. ;)

linhof
0

#53 ….jo *fniss* men känner mej ändå flummig….

#54 Dragonfly = trollslända…. ett vackert djur Glad

Carin70
0

Jag har otvetydligt älgen som Kraftdjur. Fick upp det klockrent när jag gjorde nordisk-shamanska resor till "underjorden". Dock fick jag även upp en vit varulv flera gånger. Någon som vet vad det kan betyda? Har ingen aning själv nämligen.

palsternackan
0

#53 Tack för svar! =)

Men hur vet man vad som är ens Kraftdjur? Hur fick ni reda på det?

[Kaninfluff]
0

#58 jag fick reda på det genom Meditation :) det har följt mej i varenda Meditation sen dess.

palsternackan
0

#59 hmm.. vet tyvärr inte hur man mediterar… :/ men skulle vilja kunna! =)

[Kaninfluff]
0

#60 jag gör det till en cd skiva :)

palsternackan
0

#60 säger du hur man gör på den? =)

[Vargen-J]
0

Jag kände efter vilka djur som stod mej mest nära. Hitta en sida på nätet som passa mej perfekt då djuren som var listade där är amerikanska och eftersom jag levt många fler liv där än jag gjort här så var dom djuren självklara för mej Glad

Jag kände in djurens energier och dom överrensstämde med mina så på det viset fick jag reda på mina

palsternackan
0

#63 vad är et för djur då? =)

[Vargen-J]
0

Dom är nio stycken faktiskt =)
Varg, lo, puma, amerikansk grävling, vit bison, vessla/hermelin, vitsvanshjort, räv och mustang

palsternackan
0

#65 coolt!

christine79
0

Jag fick Höken som Kraftdjur. Så här stod det om den:

Klarsynt, observerande, gott minne, sanning, kreativitet, mod, visdom, komma ihåg tidigare liv, meddelanden ifrån andar.

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

lapri
0

Jag har alltid älskat Lejon och när jag var liten intalade jag mig att jag var född i Lejonets tcken och inte i Kräftan…

Sen är jag ju nästan häst och älskar hästar över allt annat på jorden tror jag..

Som vuxen(någorlunda) har jag tyckt väldigt mycket om Noshörningar och känt dem i mitt hjärta. De är så söta….Kyss

skrult
0

Jag fick Leopard. Vet att jag har ett kattdjur med mig så det stämde juh! Flört

Så här stod det om den : Förföljelse, att smyga oupptäckt, förflyttning i skuggvärldar, kommunikation, känslighet, försiktighet.

[akumas7]
0

I så fall tror jag att ett av mina kraft djur är en fuxhäst hingst/valack. Den kommer enbart fram till mig när jag har stora funderingar i kärlek eller med vänner.

I en dröm förvandlades den till en kille i ca 5 minuter sedan förvandlades den tillbacka igen XD

I en annan dröm så red jag dena hingst utan sadel och träns, den gjorde lite som den själv ville och jag hade ingen kontrol. Jag kände dock hella tiden dens kärlek till mig.

Jag tror också att Sibirisk Tiger är mitt kraft djur, även marsvin ;)
Dessa 2 e jag dock inte hells säker på. Det är dock mycket möjligt att det är då ;)

madeilene87
0

hur vet man vilket som är sitt Kraftdjur? :)

[Kaninfluff]
0

#70 Tiger är mitt Kraftdjur också! :D