Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1426 ggr
[Jeremina]
0

Guider

Jag tror att jag har inte bara "en" guide. Den ena är en stor man som bla talat om saker om försvunna människor. De andra är lite mer blyga och tystare.

Dem pratar med mig och det blir inte bara en känsla…

[Jeremina]
0

Jag hoppas någon svarar……….

BigBear
0

Jag är av uppfattningen att vi inte bara har en guide. Vi har ett andligt team av guider och hjälpare.

Elisabeth-J
0

Precis som BigBear så har jag samma uppfattning, vi har flera Guider med oss i livet Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Jeremina]
0

#2 Absolut men en del på sajten skriver bara om en…därför skrev jag denna fråga.

Vilken vacker Avatar du har Skrattande

Soffe
0

Va bra att vi har flera, kan man få kontakt med alla? Jag har sett olika, men om de är mina guider vet jag inte.. Kan ju va vilken ande som helst eller min fantasi..

Elisabeth-J
0

#5 Du kan kontakta alla, men gör det helst med en i taget så att du lättare känner igen dom :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Hellas]
0

Enligt min uppfattning har vi en huvudguide som följer oss från födsel och livet ut, utöver detta har vi väldigt många guider som kommer och går beroende på vilken typ av stöd man behöver för tillfället.
Man både känner, ser och samtalar med sina guider.

Men hur det förhåller sig egentligen lär vi inte få reda på förrän vi själva går över.

Cathy
0

Jag har hört att man kan ha olika guider olika perioder i livet, efter det behov man har av dem.

Soffe
0

#6 Jaa jag tog lite i lite väl, menar inte att jag ska kontakta alla :-) Men jag har svårt med tilliten och känslan av att veta säkert vem som är min guide.. Någon gång vill jag prova att sätta mig ner i lugn o ro, be om kontakt.. Är det så att våra guider gärna vill prata med oss? Har vi en som alltid är med oss eller kommer dem bara när vi behöver?

[Jeremina]
0

#8 Jag tror som du, verkligen!

Frejzan
0

Jag tror oxå att man kan ha flera guider och att dom kommer då vi behöver dom. Medan vi utvecklas behöver vi kanske en annan guide som kan utbilda oss ännu mer. Ungefär som när man går i skolan. Först har vi småskoleläraren, sen mellanstadielärarna osv. Sen har vi oxå någon som följer oss alltid. Finns alltid vid vår sida. Även den kan bytas ut beroende hur vårt liv ser ut just då. Vissa tider kanske vi behöver 1 eller 2 guider och andra tider kanske 8 - 9.

Jag tror att guiderna finns hos oss för att vi ska utvecklas andligt och att vi ska hålla oss på det spår som vi bestämde när vi gick ner till detta liv. Och att dom samtidigt är vårt skydd och beskydd, ger oss healing när vi behöver. Är som en god far/mor till oss.

[Lady-Oona]
0

Jodå..visst har vi flera…'

LEDAREN som följer en från vaggan till graven, byts inte ut, är densamme hela tiden och är ofta ledare för en grupp människor där man ingår.

GUDIER, flera olika, en del stannar endast en kort tid andra fler år och någon kanske livet ut, har till 99% med vår andliga/personliga inre utveckling att göra.

HJÄLPARE, där var och en är speciellt inriktad på ett område vi vill utveckla i livet, typ en yrkesroll eller nåt skapande t.ex måleri, sång, teater osv. eller politik, värdsförbättring…eller något som hjälper andra som läkare, healer. En hjälpare stannar lika länge som du är aktiv i det du vill lära dig.

FÖLJESLAGARE, kan vara vänner/släktingar från andevärlden som vill ge dig stöd, hjälp, uppmuntran, kärlek och omsorg medan du vandrar kvar här och tills ni kan ses igen.

Det finns också andra som t.ex. änglar, Kraftdjur, naturväsen, elementarandar, humanoider från andra planeter både fysiska och icke fysiska…. 

Alla går att kommunicera med

Mads
0

Åh jag önskar jag kunde kommunicera med mina, kunde behöva lite tips & råd nu.

Känner och har alltid kännt av en man, känns som en äldre man och jag tror det är en utav mina guider. I flera utav mina bostäder jag haft så finns han alltid i hallen vid ytterdörren, likaså där jag bor nu. Märkligt…

Amor Vincit Omnia

kybele
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror man har flera guider en för varje svar man söker lösning på,själv har jag funnit några av mina.. dom kan stå i tysthet och bara betrakta då jag "arbetar" i mig själv men "pekar" då jag går för långt bort i  mitt sökande.. tror dock att i de allra flesta fall står man ensam i att finna svaren och att guiderna INTE ger dig korrekta svar men dock ger dig ledtrådar du ska finna lösningen på egen hand.. för om alla guider gav lösningarna rakt fram utan att man får söka svaret.. lär man sig inget av de man gör.. utan tror mer dom finns där för att stötta i de val du gör på din resa i dig själv och i andra sfärer..

kram på er

Trisha
0

Som flera av er redan har skrivit om, så känner jag attjag har flera guider, precis som jag har många olika vänner. Dom kommer med olika energi, precis som mina vänner och mentorer (som jag haft under perioder)

För mig har det under senaste åren blivit allt mer tydligt att jag inte längre kan följa någon förutbestämd agenda där det ser ut efter ett visst bestämt mönster. Det jag har kontakt med nu, precis som i jordelivet, är en grupp själar som i gemenskap inte vill något annat än att jag ska möta dem som jämlikar.

I min värld så är det här det nästa steget, har pratat och skrivit om det i många år nu - nu ska vi MÖTAS! Mina guider, mentorer eller vägledare, vad vi nu vill kalla dem i andevärlden kan presentera sig som ärkeängel, Jesus eller Olle - allt handlar om att se att vi alla är lika i grunden. Djupa själar med massor av kunskap.

Så sedan några år tillbaka känns mina guider mer som mina nära vänner än som några somkommer utifrån någon högre dimension och talar om saker för mig. Skönt och väldigt äkta känns det.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus