Hur väcker man sinnena?
Hej!
Jag håller mest till inne på häxa men tänkte att ni kanske har några bra råd här.
Jag är en sökare har börjat hitta lite vad jag står nogonstans men jag har ett problem jag kommer alldrig igång riktigt.
Jag har försökt på olika sätt att få kontakt med mitt undermedvetna.
Jag har försökt meditera och jag har bett om hjälp men det känns mest som om jag sitter själv o inget händer.
Finns det nått sätt att få igång sinnena?
Spådom, själavandring, kontackt med andar, se aouror, energier, hur kan jag väcka upp det?
Tack på förhand Emma
(Och flyta gärna tråden om den hamnade fel vet inte vart den passar bäst in.)
Hej dragonstar och välkommen!
Vilken bra fråga, alla som vill börja utveckla sin medialitet går nog runt med exakt samma känsla.
Jag skulle nog vilja säga att du redan idag är väckt, annars skulle du inte vara här *Ler* men det kanske är dags att få lite mer energi i dina sinnen *S*!
Det är jättebra att du mediterar även om du inte känner någon skillnad utan bara har känslan att du sitter där och lyssnar så tror jag, även om jag inte är expert, att dina sinnen ändå aktiveras på ett eller annat sätt.
Har du kanske problem med att slappna av och verkligen släppa kontrollen?
Det finns ju många sätt att komma igång på, för min egen del så gick jag en helgkurs i medial utveckling samt en distanskurs i personlig/medial utveckling.
Något som är toppenbra är att hitta en medial utvecklingscirkel då man träffas en grupp kanske en gång i veckan eller varannan vecka fär att göra övningar, stötta varandra och bygga upp självförtroendet för detta. Ofta är tilliten lika med noll till sig själv när man börjar, det är svårt att lita på sig själv helt endkelt, känner du igen tankar som "nää, det är säkert min fantasi" eller "nä inte kan jag"!
Jag rekomenderar alltså fortsatta meditationer, gärna vägledda, det finns bra sådana på CD.
Helgkurs eller annan utvecklingskurs där man träffar likasinnade och får tips och stöd.
Under hela resans gång så arbetar man även med sina egna rädslor, sin egna personlighet så det kan behövas lite stöttning ibland då man träffar på sådat som sedan länge varit gömt i det egna inret.
Lycka till!
Ibörjan när jag började med avslappning/meditation så hände inget. Jag gick om en kurs cirka 3 gånger innan jag börja få till det. Sen börja det lossna för mig. Så öva öva öva…
Alma
Tack =)
Ja öva gör jag så ofta jag kan. Jag har försökt att självandra (jag kallar det så) en längre tid.
Kommer så långt att det snurrar ibland känns som jag ska rammla ur sängen. en ljusglimt eller så sen är det dött.
Jag misstänker att det är jag som inte ka nsläppa kontrollen som ni säger. Jag analyserar allt.
Kan ju säga att jag går en distannskurs nu som tar upp lite allt möjligt örter, kristaller, Meditation o senare Kraftdjur. Jag tycker det är bra för mig då jag får känna lite på dom olika sakerna och kan få mer insikt i vad jag själv tycker om.
Tack för råden, känns som om jag inte är så illa ute endå.
Kram Emma
Måste ju lägga till att jag läst runt lite här o jag känner en viss avensjuka mot dom som "har så lätt för det" igentligen är det väll inte lätt men det kommer till dem, själv måste man kämpa för att komma nån vart alls. hoppas ni försåt hur jag menar o inte tar illa upp. Finns två sidor av allt. Kram

kan ju försöka ta bort din avundsjuka till de som har det lätt för sig 
Då jag fick för en "tid" sedan veta - att när man fått barn, så är det lättare att kommunicera med andevärlden… De flesta verksamma "spåtanter" är ju som bekant liiite äldre å något visare *ler*
Du har såå många år på dig att utvecklas - å ödet bestämmer din takt…jag har gått i många kringelkrokar…tyckt att nu(!) så skall jag väl göra det där…men så blir de inte av pga något oförklarligt…
Tycker du ska känna dig för på allt möjligt… -meditation, -stenar, -healing, m.m…
Kramelilur å lycka till

Fina råd har du fått Dragonstar, kan bara hålla med. Vill bara kommentera synen att en del verkar ha det så lätt för sig…. Jag har jobbat med mig själv och det mediala, andliga och healingen i runt 20 år. Har under den tiden också fått förmånen följa andras utveckling i mitt jobb som tolk för engelska medium.
Och tro mig - det är ingen räkmacka för någon! En del kanske tycker det verkar coolt att framföra sig själv som om det bara händer av sig själv och att dom skulle vara extra på något vis för att det är självklart. Min erfarenhet är dock att "sanna" medium (i mitt synsätt!!) parar det mediala jobbet med sin egen utveckling. Det väcker väldigt mycket inom en när man börjar sin ordentliga uppöppning för det andliga och ens själ, och allt som behöver bearbetas inom en själv blir belyst. Gör man det jobbet blir man rikeligen belönad i en helt underbar känsla av hemkomst i sig själv och en helt naturlig kontakt med andra dimensioner. Något som borde vara självklart, men för väldigt många av oss varit avstängt långa perioder.
Låter som du gör roliga saker som väcker upp ännu mer inom dig, njut av den härliga kreativa kraften som vaknar upp mer och mer inom dig och glöm aldrig, aldrig glädjen det innebär att gå vägen. Jag själv brukar tänka - äh, va f…. spelar roll! Det är ju så spännande att upptäcka mer och mer av sig själv, livet och själen - vem vill vara färdig`?? Vad nu det innebär…
På färdvägen möter man också andra resande som man får så mycket utbyte och glädje av - som t ex här på ÖN. Då fylls man av en djup glädje - det är verkligen sant och vi är många som är på väg åt samma håll!
Ha det kul med Kraften och Glädjen! Tillsammans med andra av samma skrot o korn går det så mycket lättare, snabbare och känns så mycket roligare. Använd intuitionen - det ska kännas rätt precis hela vägen in i hjärtat när man samarbetar med andra på sin själsväg!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Tack för råden. Jag får sådna kämparglöd underbart.
Förstår självklart att det inte är lätt, men som ni kanske förstod syftade jag mycket på att vissa får börja med att se allt å sen förstå hur man hanterar det och vad det är.
Medans andra får börja med att drömma till att kämpa att hitta det till att bemästra det.
Hoppas jag inte är alltför luddig.
Ha kul lära och utväclas det är allt i livet. Har antagligen en rädsal att jag inte ska komma någon vart. Men den blir endå mindre och mindre. Kram