Lite funderingar...
Jag satt och funderade på dessa sk självlärda medium och de som gått kurs.
Jag antar att alla är med på att alla människor kan se, men att inte alla tror på det eller har skärmat av.
Men så tänkte jag på dessa människor som arbetar som medium idag, som är jättegamla, som 80+. Dessa ska enligt dem själva ha sett ända sedan barnsben.
Sedan så finns det de medium som gått kurs och lärt sig.
Det jag funderar över, att hur kan dessa gamla människor ha klarat sig utan alla kurser och cirklar som finns idag?
Många säger ju även att man ska inte betala för att utveckla sin gåva, men jag kan ju förstå att de som håller i kursen också ska ha mat och tak över huvudet.
Förstår ni något alls av mitt svammel? ;D

Jag har sett så länge jag själv kan minnas och i min släkt var det fullt normalt då generationer tillbaka har det också. Jag fick mycket hjälp av både mamma och mormor men att lära mig hantera det på bästa sätt fick jag hjälp med på kurser och cirklar. Mormor som idag är 91 år har aldrig gått någon kurs utan har fått ha det med sig ändå och fick förståelse från sin mamma och pappa. Samma sak med min mamma, hon fick bara ha det med sig och kunde förstå att det var si och så men att lära sig hur man skulle göra vid olika situationer som t.e.x med en jordbunden som behöver hjälp, det visste varken mamma eller mormor något om. Så i mitt fall har jag även fått hjälpa mamma och mormor idag med sånt som dom inte visste något om, det är jätteroligt när man i generationerna kan lära av varandra :) Så för mig blev kurser och cirklar en stor trygghet med mer lärdomar och kunskaper :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ja, att det är svammel…… ha ha ha
Skämt åsido, jag är inne på din linje å funderar ibland, hur blev dom så kloka dessa 80+'are.