Casiopeia här!
Hej!
Har hängt runt en del på div. ifokus-forum lite sporadiskt ett tag, men hittade hit till övernaturligt först idag.
Anledningen att jag sökte mig hit nu är att jag söker efter lite inspiration och stöd att sätta igång med mitt djurprat igen. Jag kommunicerade med djur under hela min uppväxt, och i tonåren gick jag några kurser för att lära mig det "seriöst". Jag var rätt duktig på det och vågade tom. sätta upp lappar på stan och åka hem till folk för gratis konsultationer. Min dröm var att träna upp min förmåga till att kunna jobba som djurkommunikatör. Sen hände en del grejer i mitt liv som gjorde att jag hade personlig svacka, var deprimerad och innan jag hann komma ur det dog två av mina djur, tillika bästa vänner och lärare.
Sedan dess har jag haft jättesvårt att prata med djur. Jag känner fortfarande av vad djuren känner, men att sätta mig ner, koncentrera mig och ta reda på varför dom känner som dom gör- det har blivit jättesvårt. Det är som jag har en känslomässig blockering som gör att jag inte riktigt orkar och vågar öppna mig som jag brukade. Andras djur fungerar rätt bra, men mina egna är jättesvåra att prata med- vilket är dumt eftersom jag har en del problem med mina djur här hemma som jag verkligen skulle behöva reda ut… Är rädd för att misslyckas, att inbilla mig saker, eller att bli dömd av djuren jag pratar med eller skeptikerna i min omgivning. Har inte så många jag känner som jag vågat berätta om det här för…
Hoppas genom att komma hit att jag kan hitta fler "flummiga typer" som mig själv
. Förhoppningsvis kanske jag även kan träffa några andra som pratar med djur och som man kan snacka med, utbyta erfarenheter och få lite tips och stöd så jag kan överkomma mina hinder och våga ta upp mitt djurpratande igen. Vore super om det fanns någon mer som höll på att träna och lära sig som man kanske kunde hjälpas åt att snacka med varandras djur och hjälpa till att bekräfta det man får fram när man känner sig osäker? Någon som känner sig manad så hojta! :-)
Annars är jag allmänt intresserad av övernaturligheter. Har pysslat lite med pendel och tarot och är väldigt intresserad av andevärlden och parapsykologiska fenomen i allmänhet även om jag inte har så hysteriskt mycket erfarenhet. Håller även på med hedendom, Kraftdjur och magi till viss del (lite häxa i mig är det nog..)
Men eftersom jag är lite ensam i min bekanskapskrets med dom här intressena är det svårt att veta vart man ska ta vägen med sina funderingar, det svårt att lära sig saker och utvecklas. Därför är det bra med internet! :-)
Kram på er //Stina

Va kul, välkommen hit Casiopeia!

Välkommen hit!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Välkommen till ÖN.
Hej och välkommen till ÖN!
Du är precis vad jag efterlyser för tillfället… Någon som kan prata ett par honkatter till vett och sans…. Jag håller på att bli tokig på det som är idag! 
Hojta om du vill ha ett par djur att läsa av, jag har försökt menj till ingen nytta =)
/Jeanette
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Välkommen tjejen,
Jag har bara varit medlem i ett par timmar men är helsåld, det här forumet är helt fantastiskt!
tack allihop! kul att detta verkar vara ett så välbesökt forum! Här blir jag nog fast :-)
Jeanette- jag behöver träningsobjekt så även om jag inte kan lova att jag lyckas särskilt bra får du gärna maila mig ett par bilder på kissarna så ska jag göra ett försök. pm:a får du min mailadress ( vet inte hur det funkar med att pm:a bilder här på iFokus, annars kan du ju göra det direkt)
Hej och välkommen, det finns en tråd där medlemmar lägger in foton som kan läsas av, jag vet att det även finns några foton på djur inlagda. Annars är jag helt övertygad om att du i denna tråd kommer få massor med träningsobjekt att använda dig av :)!
Alla vet ju att det handlar om träning så det gör ju inget att misslyckas…..eller hur!
Lycka till
//Hellas
Nu har jag skickat dig ett PM och precis som Hellas säger så är det ingen som tar illa upp om det inte funkar! Själv är jag på ruta 1 och det är bara att gilla läget.. :)
Men en varning: Börjar man hänga här så är man fast, detta är ett otroligt trevlig forum =) Alla är sååååå duktiga och kämpar på strongt.. Längtar bara till den dagen då jag kan få hjälpa andra… *suck*
~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~
Välkommen hit Casiopeia! Får jag skicka ett foto också..? På min "knäppa" häst som inte vill ha med människor att göra..? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hej Casiopeia.
Skeptiker kommer alltid att finnas. Även de kan övertygas! Har du en gång kunnat det finns det i dig. Det är som att cykla, har man en gång kunnat det så tar det inte lång tid att komma tillbaka. Det finns nog lika många sätt att prata med djur som det finns människor. Jag själv pratar i "tanken" med dem samtidigt som jag säger orden ljudligt. Djuren svarar på samma sätt, det vill säga inte ljudligt utan i tanken. Jag sysslar med kiropraktik på människor och djur och det är väldigt användbart då. Att få en häst att förstå att man skall hjälpa den och att den måste stå stilla kan vara avgörande för resultatet vid ryggrättning. Var inte rädd för att misslyckas, det händer det också ibland, men gångerna du lyckas är fler skall du se. Jag håller tummarna för dig!
Kram /Tommy/
Välkommen Hit till Ön

välkommen!!
Välkommen Casiopeia!
Hej och välkommen in i gänget =)
Kul att du är intresserad av djurkommunikation, det är jag med. Jag försöker "känna av" andras djur här via övernaturligt iFokus, jag får upp saker om de djuren, så klart är det inte alltid de stämmer. Men jag har samma problem som dig, jag kan inte känna av mina egna djur… Det fungerar bara inte :'(
#6 Jag har en katt som är försvunnen sedan i december, bilder på henne finns i min tråd "HJÄLP! Vart finns min katt? :(" Du får jättegärna träna på henne, och om du känner att hon är död, så var inte rädd för att skriva det. Håller på att bli tokig, vet inte vad som hänt henne eller om hon lever… Puttar upp tråden nu. Om du vill kan du pm:a, om du inte vill skriva det du får fram öppet på forumet men för min del får du göra det.
Kramar/carro

Välkommen till ÖN
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Välkommen till oss här på ÖN!
Tack så mycket! :-)
#15 ja, jag har läst om din katt och tänkte göra ett försök at sätta mig ner och djurprata så fort jag hinner och orkar. Har även Inga-lenas häst på listan.
Får se hur det går, jag känner mig verkligen ringrostig och har väldigt svårt att slappna av och "koppla bort". Mycket stress och oro i mitt liv just nu. Köpte dock en avlappnings-cd igår med vägledd Meditation som jag ska prova så får vi se om det kan hjälpa.

Välkommen!

Hej Casio! Även om jag inte skriver så ofta sä är jag mycket här och hänger. :) så välkommen! :D
Ska bli roligt att läsa om det du har att ge! Du kan få komma hir och fråga Felix varför han *censur* alltid måste bråka med sin syster. :P
Hjärtligt välkommen till Ön, Casiopeia.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Välkommen!!!
#18 Tack så mycket:) Känn dig inte stressat, ta det när du känner du har tid och orkar:)
Kramar/Carro
Välkommen hit!