vad är ett Kraftdjur?
Mitt första Kraftdjur "viste" jag bara om. Det foljde mig under hela min barndom och var väldigt verklig för mig, även om jag då aldrig hört talas om ordet "kraftdjur". Jag såg det aldrig som ett fysiskt djur, men jag kände starkt dess närvaro och visualiserade det när jag behövde stöd från det. Jag kunde be det om saker och jag kunde känna på mig att det talade till mig ibland- Jag hade en stor fascination av just det djurslaget och kunde nästan falla i gråt om jag såg det på bild för jag tyckte det var så vackert.
När jag blev äldre försvann känslan av närvaro av mitt djur, jag hade känslan av att det var pga av min livstilsändring som det blev svagare. Jag lyckades inte visualisera det heller. För några år sedan mådde jag ganska dåligt och bad då en vän som är schaman att göra en trummresa för mig. Hon berättade då att hon i sin resa sett att anledningen att jag mådde dåligt var att mitt Kraftdjur övergivit mig, men att hon under trummresan lyckades locka fram ett nytt djur som skulle hjälpa mig. Mitt nya Kraftdjur var av ett helt annat djurslag som nu fått samma betydlese för mig som det ursprungliga hade. Kan inte känna dess närvaro fullt lika starkt, men ibland vet jag att det finns där med mig… :-)
Om du vill veta vad du har för Kraftdjur så skulle jag rekommendera dig att fråga en schaman om hjälp. Kraftdjur är ju en central del i schamanismen. Du kan ju även försöka meditera och åkalla det. Men tänk på att när du väl vet om ditt Kraftdjur och försöker få kontakt och relation med det så är det en kraft med en egen vilja. Den kan ha åsikter om hur du lever och vad du gör, den kan kräva saker i motprestation. Dom kan vara ganska besvärliga :-) Jag tror alla männsikor har ett Kraftdjur (en del har flera) oavsett om man är medveten om det eller ej, och man ska inte kontakta det om man inte är beredd på att jobba med det.

tack o bock
Casiopeia,, tack för dina svar! =) Tyvärr är jag väldigt dålig på att meditera, men ska läsa igenom alla trådar om Meditation jag kan hitta här på forumet. Hur får man tag på en shaman som man kan prata med?? Vad är det för saker djuret kan kräva att man gör? Hur får man veta vad djuret kräver??
Kramar/Carro
Inne på Häxor har du ju Trumman, sedan har du ju BranDruid som är….Druid :)
Jag ska genast kika i på häxor, tack för tipset! =)
Hej
jag tycker inte att man behöver sharman för att hitta sitt Kraftdjur. Dom flästa vet nog bara vad det är. Om ma tänker efter villket djur som bettyder något speciellt för personen. Det kan vara att du alltid varit intresserad av djuret eller lika gärna att du är rädd för djuret kanske till och med blivit jagad av det i dina drömmar.
Så var det för mig när jag fann mitt Kraftdjur. Jag drömde ofta om en räv som förföljde och jagade mig, och tyckte det var väldigt obehagligt. men sedan fick jag tipset om att i stället för att springa ifrån det,,stanna och vänta in det. När jag gjorde det vissade det sig att den förrföljde för att skyddade mig.
Mitt andra Kraftdjur är bara helt naturligt för att jag blir glad av det =D
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Jag kom på en sakg Starfall, använd även sökfunktionen här på ÖN, det finns en hel del äldre trådar om just Kraftdjur.
Själv har jag för många år sedan gjort en trummdans som var otroligt stark där mitt djur kom till mig men jag har även i en vanlig Meditation fått möta mitt djur.