Själsåterhämtning
Läste någonstans om själsåterhämtning, kan någon ge en förklaring och hur man går tillväga.Tacksam för svar.

Trumman & Druiden, hallå…?
Låter som nåt ni kan förklara bättre än mig. 

Njae…inte så på rak arm….att hämta sina själabitar är så vitt jag veten komplicerad process….inget jag har nån större erfarenhet av…tyvärr
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Mitt bästa tips är lååånga skogspromenader. Musik för själen och vila. Var försiktig vilka du umgås med, välj såna som är positiva och kärleksfulla. Ja, lite tips från Happy. Givetvis också dagliga meditationer.

#3 tror nog att #o syftade på återhämtning av själsfragment som förlorats genom åren…Själsvila är det du talar om och det att ta en lång härlig promenad i skogen är en ypperlig väg att att vila själen på.
Kram
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Själsfragment som gått förlorade?????
Det har jag aldrig hört talas om. Låter konstigt. Vissa saker ska väl bort för att man ska kunna ta in nytt? Ja, vad vet jag. 

#4 Det är riktigt att jag syftade på återhämtning av själsfragment, är intresserad av hur man går tillväga och hur man gör/kram
Vem har hittat på det? Och vart kommer det ifrån för en ide från början tro?

#7: Gammalt & välkänt inom shamanismen.
Jaha, ok då är jag med lite lite mera! Men då borde väl Trumman veta….var är han då????

Vill du förtydliga det hela.Jag tänkte på strukturer i den yttre auran som man kan finna och rensa bort.Klibbiga saker
De kan ligga kvar sedan tex 20 år Man hittar dem i auraringarna när man undersöker auran tillbaka i tiden.
De kan till och med häröra från tidigare liv,de står också att finna i auran.Låter kanske flummigt men jag har stött på dem och jag har utbildning i företelsen.

Jag kan tänka mig om man rensar bort dessa (klibbiga saker )så kan själen samla ihop sig.Kanske det är samma fenomen men från olika skolor.Berätta mer om det shamanska fenomenet
#10 Ja, det låter verkligen flummigt måste jag säga
Vad är det för någon som utbildar en i sånt?
Är det gamla minnen? Som är det klibbiga? eller

Jag gick förr på slagrutekurs hos Arne Groth.Efter sitt yrkesliv som forskare på Foa började han forska med slagrutans hjälp.Han var väl bevandrad i allt inom det okulta.Även shamanism.Han fann ständigt nya saker att undersöka.Auran hos allt kartlade han och fann då detta fenomen.Han kunde förklara de flesta fenomen.Tyvärr har han gått ur tiden men det finns många som gått hans kurser.
Ja det är någon form av belastningar som häftat vid i Auran.De går säkert att få bort på annat sätt.Men vi gick till handgripligheter och rensade bort dem med händerna eller slagrutan.Tappade man dem så åkte de tillbaka som ett gummiband.Slasch.

Själsåterhämtning inom shamanismen,är det en resa eller?

Nu talas det ju om 2 olika saker här. Själshämtning/soul retrieval handlade tråden om, rensa auran är nåt helt annat.
Vid trauman/hemska händelser kan en del av själen "vandra iväg" i självförsvar, en shaman kan besöka undervärlden, andevärlden osv & hämta tillbaka den saknade delen.
Aurarensning kan många mediala personer göra, ta bort de klibbiga sakerna, har själv fått det gjort en gång för x antal år sen.

Jaha tack för förklaringen då förstår jag det hela.Då handlar det inte om att hämta tillbaks något Kraftdjur utan helt enkelt att hämta tillbaks själsfragmentet.
Är det bara inom shamanismen detta förekommer eller finns det andra sätt?

Jag ser det såhär: Om man har gått igenom ett trauma och inte bearbetar det så kan man hämta tillbaka den delen man har tappat när man senare bearbetar händelsen, förstår den och kanske förlåter, lämnar det bakom sig och går vidare.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#18 Tack. Nu klarnade bilden direkt
Nuuuu. är jag med igen *skrattar*

#18 Men hur kollar man det om man inte har något minne kvar av händelsen, man kanske går med fragment borta utan att man vet om det.

#20 Ett alternativ kan vara att man kontaktar en utbildad hypnostreapeut.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#20 Jag tror så här, att om de är borta och man inte minns händelserna så finns det säkert en bra orsak till det.
Minnen som man glömt eller av någon anledning förträngt brukar komma när det är dax att komma ihåg dem. Jag tror inte heller det är bra att forsera sånt. Utan det kommer när det är dags om det ska komma.