Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Läst 230 ggr
Efze
1

Min 7 åring

Hej!

Min lilla tös har genom åren varit med om en del. Hon har sett en skepnad i 3års åldern. Ritat en nalle som hon fick från sin mamma och det tyckte jag lät konstigt så jag frågade lite självklart,
"Från mig?"
"Nej, min andra mamma, du har inte träffat henne"
Hon har beskrivit att hon suttit i en kyrka, hört ljud och sedan "dog alla". Hon har sett en blå "blixt" röra sig lustigt i sovrummet när hon lekte på golvet. Och en gestalt som inte kom från denna värld hos sin mormor.

Nu till det hon berättade idag.

"Mamma. När jag sitter i klassrummet och vi ska göra en uppgift som jag inte kan, då brukar jag kasta ut mitt andra jag / mitt spöke över min klasskamrat framför mig för att se vad hon har skrivit och skriva av henne. Men ibland har hon vänt blad redan och då kan jag inte se. "

Detta sker i avslappnat tillstånd, främst på morgonen i klassrummet. Hon "styr det" och det är bara att andas lungt och slappna av så händer det att hon flyger. Hon kan bara kasta sig rakt fram en bit men inte åt sidorna har hon inte provat, säger hon.

Vad tror ni? Fantasier eller har hon någon typ av utanför kroppen upplevelse? Har ni varit med om något liknande i vaket tillstånd?

OberonsMatte
0

Har du själv ett intresse för det övernaturliga? Är det möjligt att hon kan ha snappat upp vad det brukar handla om - från dig, (t.ex. saker du har hemma eller sånt hon hört dig prata om)?

Sajtvärd Katter iFokus

Efze
0

#1: Hon har frågat vad som händer när vi dör och jag har svarat att det inte är någon som vet, men att vissa tror att man blir ande och andra inte. Jag har pratat högt med hennes pappa om övernaturliga händelser som hände mig i samband / efter min fars bortgång så det kan hända att hon har hört det. En av dessa händelser var för övrigt en närgången gulsparv som var nyfiken på oss och då sa dottern plötsligt "det kanske var morfar" att hon tänkte på honom i det ögonblicket kändes som ett fint Tecken.
Men det här är något helt annat och inget vi har pratat om hemma. Hon sa att hon ska berätta om det för sin bästa vän senare för hon tror inte att hon förstår det nu.

I höstas så sa hon så här
"Jag är speciell. Jag kan göra saker som andra inte kan"
Jag försökte luska vad hon menade men fick inget direkt svar men igår berättade hon det här och jag undrar om det är vad det handlade om. Hon säger att hon började göra så i 1an, det senaste året alltså.

Jag får väl testa henne i framtiden om det fortsätter 🤔

Magi-cat
1

Tipsar om en artikel vår Sajtvärd Fjäril skrev för rätt många år sedan. Kanske kan den vara till nytta:

https://overnaturligt.ifokus.se/discussion/1161657/_

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Övernaturligt vänder sig till dig som delar tron på ett liv efter detta. En sajt, ett diskussionsforum där du kan ta del av tips, erfarenheter och andra(s) upplevelser inom det vi inte (alltid) ser med blotta ögat. Du har även möjligheten att deltaga själv, med funderingar och erfarenheter.
[Vandra i Skönhet.]
5

#0 Det här är inget nytt och inget ovanligt vad gäller barn dom är väldigt öppna för intryck från andevärlden och jag var själv likadan när jag var barn så långt ner i min ålder som jag kan minnas vid tre års ålder. Idag är jag 57 år och det här är något som levt med mig under hela mitt liv jag ser och hör andarna precis som jag ser och hör den fysiska världen.

För mig känns det väldigt naturligt när jag läser ditt inlägg och jag skulle inte göra någon sak av det bara lyssna och häng med på vad din 7 åring berättar och ta det på allvar och låt barnet bara få dela med sig.

Många gånger säger vi vuxna att barn fantiserar så fick även jag höra när jag växte upp och det är ju så klart så om man själv inte ser och hör så är det lätt att ta till ord som att vi fantiserar men barn är så ärliga och så var även jag som barn men många förstod mig inte men det fanns en synsk gammal dam och en präst som förstod mig och det kändes så oerhört bra att bli förstådd och hörd.

Idag vet jag mer jag har förstått att det jag ser och hör är inget konstigt alls och att det finns en andra sida samt att vi kan resa astralt mellan världarna och det här är gåvor att ta vara på uppmuntra och lyssna till även om dom känns främmande för en förälder så är det så naturligt och så enkelt för barnet det är deras verklighet som dom vill dela med sig av så bemöt det med enkelhet och gör inget stort av det låt det bara få ha sin tid och gång.

En del har det med sig resten av livet jag har det så andra kan ha det enbart med som barn det här ser så olika ut medan jag lever med det varje dag så kan det avta för andra och ingenting är konstigt tvärtom helt naturligt.

Mitt enkla råd är var bara naturlig gör inget av det och låt ditt barn berätta och lyssna det är mitt bästa råd något jag önskar att jag hade haft mera av när jag växte upp för det här var en verklighet som jag var medveten om redan som riktigt litet barn och det är en verklighet som jag än idag lever med som 57 år gammal.

Efze
2

#4: Tack för ditt svar och goda råd. Jag följer hennes utveckling med spänning och är öppen för att det hon upplever kan vara mer än fantasier. Skönt med bekräftelse på att barn kan uppfatta andevärlden på det här sättet. Jag hittar inte mycket information när jag söker om upplevelsen på internet men jag kände hela tiden att det kan ligga en sanning i det för att jag känner min dotter och när hon talar känns det som mer än hittepå eftersom hon brukar vara fnittrig och slug i blicken när hon skojar men nu var allvaret som skrivet i ansiktet.
Jag är glad att du i alla fall hade två personer att vända dig till. Och vilken underbar gåva du själv besitter som kan se och höra varje dag.🌸
Jag ska lyssna på min tös och frågorna lär byggas på för det här är så mystiskt och intressant. Synd bara att jag förmodligen inte kommer att ha många svar om frågor börjar komma tillbaka till mig men hon kanske växer ifrån det som du nämner vi får helt enkelt se med tiden.

Glad Påsk till er alla🐥

OberonsMatte
2

#5: Räkna med att din dotter kommer uppfatta att du visar särskilt intresse när hon berättar saker som du själv tycker är mystiska och särskilt intressanta.

Sajtvärd Katter iFokus

[Vandra i Skönhet.]
4

#5: Tack själv som delar med dig av din dotters upplevelser och jag tycker det är så givande kanske för jag var likadan själv när jag växte upp. Jag har inga barn så jag har inte upplevt det själv som förälder men många har delat med sig av sina barns upplevelser med mig genom åren och det är alltid lika givande att få ta del av.

Ibland är det också bara fantasier men dom kan vi urskilja och det ser jag på det du skriver också för det är en skillnad på fantasi och allvaret det kan en förälder väldigt snabbt avgöra med sina barn precis som du beskriver så brukar hon vara fnittrig och slug i blicken när hon skojar men nu var allvaret som skrivet i ansiktet och det är så att en förälder känner sitt barn bäst.

Tack men jag har inga speciella gåvor dom gåvorna ser jag mer att barnen har sen när vi blir vuxna och det här följer med oss så blir det en naturlig del i våran vardag och man förstår att det man ser och hör är varken konstigt eller hemligt det är bara en värld som vi alla kommer till den dagen när vi lämnar jordelivet.

Jag kan ta ett exempel av många tusen genom mitt liv och det här hände för bara ett par tre veckor sedan.

Jag väntar på tåget och pratar med en granne som bor en liten bit bort vi är flera hus här som är grannar så ser området ut så det är lite brett men vi pratade på Fredagen där nere vid tåget och vi åker inte tåg normalt samtidigt för han brukar ta bilen till jobbet men den här morgonen tog han som mig tåget och jag får sen veta ett par dagar efter att han dött på Onsdagen innan och det här var på Fredagen.

Jag visste inget och jag noterade inget speciellt heller jag tog det som den mest naturliga sak i världen men han hade vart fysiskt död i två dagar det visste jag inte då och så här har det vart i mitt liv jag har sett och pratat med "döda" ibland har jag vetat om ibland inte och det är så enkelt att antingen har vi förmågan eller så har vi inte men en sak är säker det finns ett liv efter detta det kan jag garantera 😎

Glad Påsk till dig med ❤️

Iseeyou
2

Själv har jag rykte om att prata med mig själv. Vilket jag aldrig gjort. Det tog ett tag att förstå varför vissa var så konstig emot mig

Mandra
0

#0: du kan läsa om ett liknande barn i min grupp i trådarna Det hemsökta huset i Vannsätter och An dra besöket i det hemsökta huset i Vannsätter.
Liten 3-åring som både hörde och såg Den andra världen. Hon kunde också heala och föra över döda på rätt sida. :)