Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2346 ggr
Opal
0

Kraftsymboler

Jag skulle vilja veta vilka som är våra kraftsymboler, hur många det finns och vad dom gör för uppgift för oss??

Happyspirit
0

Ja, jag har bla. Isis som kraftsymbol. Mångudinnan, fruktbarhetens gudinna och Healingens gudinna.

Sen har jag Anh korset, som står för, livets nyckel. Att livet fortsätter i det oändliga.

Och även Ra:s Öga, som är Solguden. Solens kraft är viktig för mig. I den finns livet, värmen, kärleken och glädjen. Ja, det är mina största viktigaste symboler. Som betyder mycket för mig, ger mig styrka och kraft.

[Lady-Oona]
0

Vad lägger du i begreppet kraftsymboler? Det finns så många att välja bland, tusentals….och uppgiften beror på om du anser det vara en amulett eller en talisman…det är lite svårt att svara på med andra ord….kanske att du kan bredda din fråga.Skrattande

KuroTenshi
0

# 1
Hur tar man reda på vilken kraftsymbol man har?

Happyspirit
0

Ja, jag har fått dem efter hand, i min Meditation bla. Och jag har faktiskt inte funderat så mycket mera på det faktiskt…så det är en bra fråga. För mig har de varit så självklara bara när de dykt upp. Jag har kännt direkt att det är MIN symbol. Magkänslan, intuitionen….. ja det är det första jag kommer på när du ställer frågan. *ler*

Opal
0

Kan det vara Kraftdjur, runor, amuletter osv. Jag fick höra att jag har en fjäder som kraftsymbol.

KuroTenshi
0

# 4 hm.. okej. trodde det hade med ens födelsemånad eller år att göra. Inte så enkelt som jag trodde att ta reda på då, med andra ord. Fundersam

Happyspirit
0

Jaaadå! Det kan vara vad som helst som man kan förlika sig med och som kan ge en kraft och styrka. En liten varning bra där!! Om du fått höra det från någon annan kan det kanske vara värt att fundera lite extra över, eftersom det inte kommer i från DITT eget innersta, från din egen vägledare. Så det du får själv är nog mera det du ska ta till dig. Men det är bra mina åsikter.Flört

Opal
0

#7 Du har förklarat så bra så nu förstår jag innebörden av kraftsymboler. tack så mycket. Har funderat jättelänge på detta.

Happyspirit
0

Oh, va roligt att höra! Lyssna inåt, och lita till det du känner inom dig som ger dig styrka och kraft. Där har du nykeln. Jag har svårt att tro att någon annan vet bättre än DU själv, om vad som ger dig din styrka och kraft. Det är inte svårt alls *blink*

KalleN
0

Kärlek

Nemi69
0

Jag känner mej stärkt av mina barns första avklippta lockar och tappade mjölktänder…men det kanske inte räknas.?

Happyspirit
0

Om du känner dig stärkt av det så varför inte!!!!! Det är din egen känsla inte andras åsiker som räknas här……Det är som sagt väldigt individuellt det här med kraftsymboler. Det kommer ifrån ditt allra innersta…Din själ, dina minnen, din inre kraft.

Happyspirit
0

Kraftsymboler kan också givetvis förändras allt eftersom vi utvecklas.

zeretki
0

Kraftsymboler för mig måste vara individuellt. Saker du hittar själv, Tecken du känner passar dig.

Jag tror inte det finns något facit för sådant…

Happyspirit
0

Nej precis….det finns inget facit. De är en stark del av dig själv. Du känner direkt själv när du DIN kraftsymbol. Det finns ingen tvekan. Men det handlar om att hitta sin egen styrka i grund och botten.

Opal
0

Nästa gång jag mediterar så ska jag ställa frågan vilken min kraftsymbol är. Ska bli spännande om något kommer upp.

Happyspirit
0

Ja, det tycker jag låter som en mycket bra ide……Räcka ut tungan Gör det!

BranDuir
0

Draken och eken

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

SEViking
0

Örnen och ekorren

SEV Oskyldig

TantAlma
0

Då är det Fatimas hand för mig. Den ska vara beskyddande.