Guider
Eftersom det är så många som gör eller har gjort Anden i glaset så undrar jag, hur många har upplevt eller fått kontakt med en guide?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

*räcker upp handen*
Tror det….
Har nog aldrig gjort anden iglaset. möjligen som barn på elk. Men det minns jag ej. Är det inte något man varnar för?
Var rädda om varandra

Håller upp båda för å synas
SEV 

#3 Jo det varnar vi för men här är ju frågan om hur många som har fått kontakt med sin guide. Den här tråden kom för att det fanns en del tankar efter skogskrafts tråd om Anden i glaset :)
Elisabeth
#3 Jag bara fråga. Hade liksom för mig att jag läst det. Inget ont menat, bara nyfiken som vanligt
#4Vi tittar
Vilken viking.
Ha en fin kväll allihop
Var rädda om varandra
Det beror hur man ser på det. Jag har bäst kontakt med mina Kraftdjur men jag har också känt av närvaro av en guide.
Jag skiljer nämligen på de två… Tillsvidare. 
Och ja, jag gjorde Anden i glaset som liten men vi frågade aldrig nåt för vi hann aldrig så långt för det var bara trams… 

#6 Jag har inte tolkat det som att du menade illa :)
Elisabeth
Japp, jag räcker också upp handen
Det var skönt # 6. Nu blir jag lite fulliskratt. Varnade du inte för månens inverkan här om dan. Och dess inverkan på oss. Nu har jag dessutom suttit och smuttat på en mariestad.
Ja bara en
Var rädda om varandra

Jopp måste nog allt säga att vi fick kontakt, minns att jag tyckte det va obehagligt. Men det va typ ett sekel sen jag gjorde Anden i glaset. Nu skulle jag ALDRIG göra det igen..

Anden i glaset tillhör lite ungdomen tror jag, då ville man ju prova allt.
Jag tror vi har kontakt med våra guider/kraftdjur/hjälpandar hela tiden, vi lyssnar bara inte hela tiden.
SEV 
Menar du om jag fick kontakt medan jag gjorde Anden i glaset, eller om jag fått det efter?
I så fall så har jag fått det efter, jag fick det ibörjan av året. Så pass att jag sett honom i två omgångar ( fysiskform) och vet hans namn och känner närvaron vid min sida.
Jag hade nån som alltid dök upp & sades vara min "följeslagare". om det var en & samma eller flera som använde samma namn vet jag inte, men han var inte otäck, bara rolig & kärleksfull. Men saker som hände i samband med eller efter varje Anden i glaset "seans" var mindre roliga…
Fick faktiskt hjälp från nån vi hade kontakt med en gång.. hade så himla ont i huvudet 6 skulle gå en bra bit för att komma hem,så jag bad om lindring & lindring fick jag.. huvudet var som inlindat i bomull ^^
Bad även om bevis på att de verkligen existerade en gång oxå & bad dom släcka en gatulampa en bit från köket där vi satt. bevis fick vi.. Flera ggr.
Men pga allt otrevligt som skett,så håller jag mig ifrån anden i glaset…

Nä tyvärr skulle vilja veta om jag har någon?

Menar du om glaset gick och bildade svar på frågor? I så fall, ja. Det gjorde vi också när vi var tämligen unga. Kommer ihåg en gång när vi tramsade väldigt och skrattade, så började glaset gå fortare och fortare och till slut ramlade de i golvet! Det var ett vanligt duralexglas, tungt och klumpigt! men det höll!
Strax efter knackade det på dörren till min kusins rum och min morbror kom in och frågade vad vi gjorde? Han sa bara att vi inte skulle hålla med detta! Min kusin bodde på en jättestor bondgård och vi höll till på andra våningen, så kunde inte ha hört något!
För det andra så brukade han aldrig komma och fråga vad vi höll på med! Inte ens när vi tjuvrökte och det säkert luktade rök ute i hallen!
Min morbror kunde "saker" som man aldrig hör talas om idag! Vill ni att jag ska berätta, så gör jag det på en ny tråd?
#16 Klart att vi/jag vill att du ska berätta!!! :-)

Som ni vet är jag ganska ny här - och tämligen okunnig.
Vad är en guide? Har alla en guide (eller flera?). Låter som om det skulle vara någon välvilligt sinnad ande (någon förfader/förmoder?).
Jag vet alltför lite!
Låter också som om man skulle kunna få kontakt med en guide på annat sätt - stämmer det? Något sätt som kunde rekommenderas?
Jag vet inte, men om jag tänker mig guiden som en inre röst som ger mig råd - och jämställer den med mitt samvete - så har jag ofta kontakt med min guide. Efter kursstarten har jag känt närvaro oxå, förhoppningsvis är det min guide. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Okay! Ska berätta lite om morbror! Min morbror hade en del märkliga "förmågor"! Det mesta som jag hört har mina äldre syskon och mina övriga äldre kusiner berättat om honom! Men en gång när jag var nio-tio år såg jag själv ett prov på hans kunskaper!
Det var en hans unghänstar som hade skadat sig på ett järnhandtag och slitit upp ett stort sår på ena sidan. Glömmer inte när min kusin kom inspringade och skrek att Svinga, som hästen hette var skadad. Alla sprang ut och blodet rann efter hästen, och stor bit av huden hängde ner som en lapp.
Min morbror la sina händer på hästens mage och så mumlade han något och pratade med hästen. Kommer ihåg att hästen skälvde i hela kroppen. Efter en stund slutade blodet att rinna och man se muskler och nervtrådar där inne. Sedan gick han in och ringde veterinären.
Det var första gången gången jag fick uppleva någon som kunde "stä" blod!
Men nu glömde jag bort att jag skulle skriva detta i en ny tråd! Förlåt! Ska berätta mer märkliga saker om min morbror där!
WoW…Han var en klok gubbe han….Underbart…

Jaa, det var nog så de kallades! Var är alla kloka gubbar idag?