Hemlig guide
Har en konstig fråga. Dom bli ju lätt det när man inte fattar vad man pratar om.
När jag pendlade en gång och frågade om min guide så blev pendeln alldeles "tung" och stilla. När jag sedan frågade om jag inte skulle ställa frågor om min guide så fick jag ett jakande svar.
Om jag nu ska försöka meditera och bjuda in min guide, är det så klokt? Han/ hon kanske redan gjort klart för mig att den inte vill ge sig till känna. Och i så fall varför då? Är jag inte redo för informationen?
(Har en tråd ute om att möta sin guide unde Meditation men hittar inte den nu! Därför gjorde jag en ny, sorry)
Kram Åsa

Din guide kanske inte ville svara genom pendeln den gången?! Prova att kontakta din guide i meditationer, även om du inte får kontakt direkt så kommer det med all säkerhet så småningom, det är övning som gäller!
Lycka till! Kram!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Varför måste man alltid öva! Jag vill att saker ska funka nu! :(
Ha ha ha jag är som en unge! Men jag ska öva, men när? Det är inte lätt att få en stund i stillhet när man har två busungar, en arg tonåring och en man som tycker man håller på att tappa förståndet när man talar om sådant här! Ha ha ha
När man får kontakt med sin guid…kan det då vara en bild på en sak eller någon annan person som guiden vill bli associerad med…eller får man ett ansikte på vem guiden är?? sen undrar jag oxå hur man får fram vilket Kraftdjur man har? blir det en bild av ett djur under ögonlocket då eller??
Jag försöker och försöker,men kan inte få det att funka…

Övning Brokenfether! Ha ha ha var det inte så Bettan?
Hi hih hi Åsa

#3 min guide visade sig i form av ett gammal gulnat fotografi

#5 Är det någon du känt eller en främmande "person"+
Hur vanligt är det att det är ens anhöriga som är ens guider?
#4 Övar så jag blir skrynklig på insidan av ögonlocken och yr i bollen..
.kan inte påstå det känns avslappnande precis…
#5..aha…ser du detta fotografi varje gång du får kontakt med din guid nu ? eller är det på annat sätt??

#6 Bilden kom till mig som en "flash" , jag har aldrig sett honom förrut och tror inte att han är släkt med mig.
**#8 Jisses…jag har oxå fått en "flash" för några veckor sen…jag la mig för att sova och så fort jag stängt ögonen dök det upp en bild snabbt,ungefär som på tv….det likna Selma Lagerlöf..
är hon min guid tro??
mmm..eller hur..
**

#9 Wow, en kändis som guide!
En fråga till:
När blir man guide? Kan man gå över och efter en vecka bli någons guide? Eller måste man lära sig någon "himmelsk visdom" som man kan förmedla vidare?
Vilka jäklar frågor! Nu har jag nog fått en knäpp!

Brokenfeather nej jag ser inte min guide jämt förrästen så har han bara visat sig den gången då jag tackade honom , då kom bilden. Men emellanåt så känner jag av honom starkt och vet att det är honom jag talar med i tysthet. Jag får inga svar som du och jag skulle svara varann, Det kan vara en bild (som kan ta flera dagar att förstå, eller så förstår jag inte alls) ett ord eller en halv mening. Bokstäverna kommer liksom flygandes för att sedan bilda ordet (för min innre syn alltså). 
**#11 Jaha…med andra ord så kan jag skippa mina försök då,för sånt där kommer jag inte att få ihop nåt av,det hör jag ända hit…jag vill ha en redig bild,och gärna ett huvud som rör på läpparna när den komuniserar…
**

#12 så skulle jag ju också vilja ha det
kanske ska det inte vara så enkelt eller så är det eneklt bara det att vi krånglar till det? genom att analysera och tänka att :nää det där var väl ändå inte riktigt, ja inte vet jag!

men hur vet jag att det är min guide jag ser?? för ansikten innaför ögonlocken det ser jag ju varje kväll/natt/morgon! hur vet jag vem 17 jag ser?? ibland har jag ju sett min morfar och andra som jag känt igen, men såna som jag inte alls känner igen, hur vet jag om dom är mina guider eller inte??? 
**#14 Ja just det…hur vet man "vilken" av dom det är??
skulle jag oxå vilja veta..
**

#15 - Slå till med hela högen, då behöver ni inte fundera
Inte känna er övergivna heller 

Haha, celia, det där var riktigt kul!
Fortsätt spåna tjejer, så kanske vi få fram ett svar till slut! Jag vill också veta vem av alla ansikten, som kan dyka upp när jag tänker på min guide, det kan vara..? En del ser ju så sympatiska ut, en del är riktigta snyggingar, ja killar då alltså, och vackra damer. Men vem av dom är det?! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ang pendeln och guiden testa med att börja fråga om du får ställa frågor om guiden. Det gjorde jag. Även om jag inte fick veta allt så fick jag endå en del svar. Lika dant om min pappa om jag frågar om tillstånd och tackar så får jag oftast svar. Testa det!