Borttappat-tråden
Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!
Gamla tråden här:
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/53fb1e538e0e740eba0002ef-borttappat-traden?discussions-1
På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas - om det inte är så att jag skriver i tråden.
För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.
Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang
Det här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!
Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.
Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!
Lycka till!
Sajtvärd på Övernaturligt
Kan någon hjälpa mig hitta mina sötisar? ❤️
De heter Celine och Alma.
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Jag har en kompaktkamera som varit borta ett tag. En röd. Jag vet att den finns någonstans här hemma då jag inte tagit med den någon annan stans.
Hej,
För två dagar sedan så försvann vår husnyckel spårlöst. Det är en gammal nyckel med ett vitt bomullssnöre som nyckelring. Nyckeln sitter i låset på insidan av dörren när någon är hemma, vilket den gjorde när den försvann. När vi åker bort så hängs nyckeln i vedförrådet. Dörren är grön på utsidan och vit på insidan, med frostat glas.
Någon som kan se var nyckeln hamnat?
mvh
Helena
Jag förlorade min handväska torsdagen den 30/10 resandes med tunnelbanan från Slussen mot Zinkensdamm. Väskan var i skinn/skinnimitation, grågrön med bruna detaljer och innehöll väldigt många saker som är viktiga för mig både privat och i mitt arbete. Finns det någon möjlighet att jag kan få tillbaka denna väska med sitt innehåll?
Hej!
Jag har en äldre telefon (Sony Ericsson Live with Walkman), svart med gröna kanter, som jag köpte får några år sedan som är försvunnen. Jag har letat överallt, men hittar inte den mobilen. Alla andra mobiler jag har haft har jag hittat. Jag skulle behöva hitta den då min syster skulle låna min gamla telefon.
Skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta den.
Mvh Razzora
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Hej, Kan någon snälla hjälpa mig att hitta mina bilnycklar. Jag har två av dem och den ena knippan med nyckeln är borta. Hade den sist när jag var och tvättade bilen och låste sedan in bilen i garaget, steg ur bilen och gick iväg. Detta hände i fredags. På lördagen upptäckte jag att jag inte hade nycklarna någonstans. Någon som kan se var jag kan ha lagt dessa, om de finns hemma eller är borttappade utomhus. Det är en väldigt kort bit från mitt garage till min lägenhet. Nycklarna ser exakt ut som på bilden. Tack på förhand.
#3 Jag får en känsla av att nyckeln är utomhus, i närheten av dörren. Den ligger bredvid en ganska stor sten, en sådan platt lite ojämn som man går på.
#1 Känns som om de smitit ut och gömmer sig under någon buske i närheten.
Hej
Min blyertsgråa honkatt Olga har nu varit borta över 4 veckor, hon har en vit prick på halsen under hakan. Hon är väldigt matglad men ingen verkar ha sett till henne. Saknar henne så mycket, evigt tacksam om någon kunde berätta vart hon är!
Upptäcker nu på morgonen att jag förlagt mitt busskort! 🤫🤑
Det ställer till en del problem…Någon som ser var det är? Då vore jag mycket tacksam!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Kan någon se mitt vaccinationsintyg till en av mina kaniner? Det ligger inte i min skrivbordslåda där de andra ligger. Tacksam för hjälp! :)
När jag var ungefär fjortonår gammal så fick jag en jättefin porslinshund av min bästis. Och jag hade den hemma hos mig, och sen när jag fyllde femton-sexton år så har jag inte sett röken av den porslinshunden. Beskrivningen på den är: blåvit porslinshund som sitter på bakbenen och tigger. Vet tyvärr inte vad det var för ras på den porslinshunden. Huvudet var lite åt höger sida, höger öra var nere och vänster öra var uppe. Jag skulle gärna veta var den är, och ifall jag hittar den från en köp och sälj sida någonstans. Jag har sökt på Ebay och alla andra ställen. Snälla hjälp mig. 😞
Jag har fortfarande inte hittat min unghunds registreringsbevis. Det är en grön stamtavla från Svenska Kennelklubben i ett genomskinligt platsfodral.
Hunden heter Hundfredriks Flexi och det står i registreringsbeviset, där finns även vaccinationsintyg. Skulle verkligen behöva hitta den..
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus
Jag har förlagt min sons mössa, den på bilden.
Han hade den vintern 2012/13 och när jag skulle ta fram och prova den vintern därpå hittade jag den aldrig.
Jag har kollat där vi förvarar vinterkläder, bland hans urväxta kläder, i alla väskor eftersom vi varit i fjälls, i tvättstugan och alla andra ställen där jag tänker att jag kan ha lagt den.
Kan nån här vara snäll och hjälpa mej hitta mössan?
Den passar ju inte längre, men eftersom jag gjort den själv vill jag gärna ha den på rätt ställe.
Tack på förhand!
/Ida-Maria
Hej! Jag behöver verkligen hjälp. Jag vet inte om jag skriver i rätt forum eller grupp nu men jag fick tipset av en vän att söka hjälp här. Jag om min sambo har för länge sedan köpt ringar för att vi planerar att gifta oss. Vid en weekendresa i september hade han tagit med min ring och friade till mig. Han ville att jag skulle ta på mig ringen och bära den även om vi inte var formellt gifta. Jag ville vänta och la ringen i fickan på min skinnjacka istället, sa att när vi har gift oss så kommer jag bära ringen. sen lät jag ringen ligga kvar där. Jag kände under flera veckor att den låg kvar, jackan har en dragkedja och jag var noga med att inte lägga något annat i fickan så att den inte skulle ramla ur av misstag. Men nån gång måste jag ha gjort det ändå för i morse var ringen borta. Jag är förtvivlad och gråter. Inte bara för att den är värd mer än 50.000, en guldring med diamant, men för det känslomässiga värdet. Snälla hjälp mig med detta.
#19 Vilken otur! Jag kan nog inte hjälpa dig, men säger av egen erfarenhet bara: har du kollat så den inte ramlat igenom fodret vid något litet hål? (Eller ligger i en annan ficka, i en annan jacka eller i plånboken/handväskan…Ibland flyttar man den till något "bättre" ställe och glömmer bort…)
Hoppas du hittar den!
Tack ändå för att du svarar. Jag känner mig så dum dessutom, varför tog jag inte ut den ur jackan?
Hej!
Jag har tappat bort mitt körkort… AM-kort. Jag behöver det verkligen. Har ingen aning om var jag hade det sist :( Tar väldigt tacksamt emot all hjälp som jag kan få!
Hej!
Jag har tappat bort en 500lapp. Fick den utav min pappa sent igårkväll, lade ner den i min plånbok och åkte sedan direkt hem. Gick upp och jobbade imorse och när jag sedan skulle köpa lunch är den borta. Har alltså inte öppnat plånboken innan och den kan omöjligt ha rammlat ut. Antar därför att någon kollega har varit där, men känns väldigt elakt att anklaga någon utan bevis. Eller om jag förlagt den någon annanstans. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig, är jäckligt lack just nu..
Kan någon snälla försöka känna om min katt är i livet? Varit saknad hos oss snart 6 mån. Jag hoppas verkligen han är ok !
Efter att min sambo och jag hade lämnat av hans barn vid tåget för cirka 2 veckor sedan så är bilnyckeln helt spårlöst försvunnen. Vi kom hem med bilen, men väl hemma så insåg vi att nyckeln var borta. Den är silverfärgad och formad nästan som ett kort. Det är en nyckel till en Renault Espace. Vi behöver den bilen till fjällen om en månad, då hela familjen ska få plats att bila upp till Dalarna och fira jul. Det känns verkligen som att vi letat exakt överallt! Kan någon hjälpa oss och se vart den finns någonstans?
Med varma hälsningar
Min katt har spårlöst försvunnit. Han gick ut på kvällen när det var oväder och brukar komma in efter en kvart, nu är han spårlöst borta sen dryga två veckor tillbaka. Vi bor på landet, jag har frågat runt alla grannar, annonserat, pratat med postbil, sotare och vägarbetare. Finkammat diken och närliggande skog. Misstänker att nåt rovdjur/fågel tagit honom men skulle gärna vilja hitta honom så att man är säker….Nån som kan hjälpa mig?
Jag har tappat bort mitt pass! Jag brukar alltid veta vart det ligger men nu har jag letat överallt och inte hittat det! Snälla hjälp mig, behövs någon mer info så svarar jag gärna! Vinrött pass.
Vi har tappat bort vårt mobila bredband. Använde i går kväll och nu i morse när vi letade var det spårlöst borta. Har letat i hela lägenheten men finner det ej. Kan någon se vart det kan ha tagit vägen?
Hej igen! Jag skrev inlägg 19 om den borttappade ringen. Jag tänkte om det hjälper att jag beskriver hur den ser ut. Det är en ring i vitt guld som är lite kantig på ovansidan och en utåtstående diamant.
Idag har 22 kr på kortet, det är allt jag har. I somras fick jag 500 kronor av en kund som jag lagt i ett vitt kuvert med en handskriven text på. Jag la den i vårt kontorsrum men nu är den borta. Jag har letat i månader efter kuvertet med 500 lappen utan någon som helst framgång.
Jag behöver verkligen pengarna, kan någon hjälpa mig?
Jag har tappat bort mitt halsband i vitguld som jag fick av mitt barn och man på min 40-års dag och jag har även tappat bort mina fina örhängen som hör ihop med halsbandet. De fick jag i 45-års dag. Jag är så himla ledsen och sover dåligt pga detta. Smyckena betyder otroligt mycket för mig. Snälla kan ni hjälpa mig så skulle jag bli otroligt tacksam.
Jag tappade bort min ögonbrynspenna från Anastasia för några veckor sen. Den är svart med guldtext. Hade den i jackfickan och i bilen men är säker på att jag tog in den igen och la den i köket. Sen är den borta. Har två katter också som kan ha lagt den på nåt bra ställe.. Tacksam för hjälp.
I söndags slavade jag bort ett vitt kuvert med handskriven text på bl.a. Mitt namn. Det innehöll några tusen kronor. Vi åt på restaurang och jag hade det i en svart väska med rosa foder. Kan någon hjälpa mig hitta dessa pengar som ska användas till julklappar. Tack på förhand!
Vi kan inte hitta våra vinterkläder. Vi brukar byta sommar vinterkläder i lådor i pannrummet som vi inte använder. I år hittade vi inte min röda kappa och min mans blåa jacka. Knaske väntade vi lite extra och hängde dem nåhon annan stans. Vi har letat överallt och det sista man tappar är ju hoppet. Tacksam för svar.
Hej jag vet inte om de är jag som börjar bli virrig eller om jag kan ha hjälp att flytta runt saker hemma. Allt fler saker försvinner mystiskt i mitt hem och sen några månader tillbaka är min bilnyckel borta. Jag har letat överallt men hittar den inte. De är en nyare nyckel som bara är en sån svart rektangel. Kan någon hjälpa mig?
Hej jag ska döpa min dotter om lite mer än en vecka. Men nu är det så att dopklänningen som jag hade tänkt ha är borta. Kan någon se vart den är? Det är samma klänning som jag hade när jag döptes och det är min farmor som stickat den
Jag kan för mitt liv inte hitta nyckeln (med tillhörande nyckelknippa) vi använder för att boka tvättstugan. Jag vet att den måste vara i lägenheten. Lite hjälp vore fantastiskt.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

har tappat bort en skinnhandske,svart.så otroligt skön, den andra finns kvar, snälla hjälp mig att hitta den
Hej! Jag tappade bort några produkter från Bare Minerals, bland annat några borstar och ett puder, för åtminstone ett år sedan. Jag vet inte om det går att hitta dem längre, men jag uppskattar verkligen om någon ser dem!
Hej, Jag letar efter min mans vigselring. Det är en kraftig vitguldsring med en svart diamant. Den kom bort i somras. Efter jobbet cyklade han hem och lekte med barnen i parken sen satt den inte på fingret. Tack!!
#32 av: kerforsgren
känns som kuvertet ligger bland en massa papper…som ligger i en hög på nån bänk/bord..
tror att handsken finns i nån låda typ byrå…förhoppningsvis har du redan hittat den.
#39 av: dopklänning
får bara att den finns i en kartong med andra "kläder" högt uppe ..
#47 Måste kolla det så fort jag kommer hem. Har bara väskor med svart foder 😉men de är en del dock. Ger återkoppling så fort jag har gått igenom alla väskorna.
Saknar dig Nisse
Hej! Jag har tappat bort ett halsband och skulle bli så otroligt glad om jag fick hjälp att hitta det! Det är en grövre silverkedja av märket Thomas Sabo med två namnbrickor i silver med mina barns namn; Emma och Elvira. Hoppas på svar!
Skulle vara evigt tacksam om nån kan hjälpa mig. För drygt ett år sedan flyttade jag och sedan dess hittar jag inte mitt mest älskade smycke. Det är min morfars vigselring med en droppe av guld i mitten som jag har haft på en lång guldkedja. Är förtvivlad över att inte finna det….
Hej!
Jag söker efter gamla foton jag själv framkallat för några år sedan. De är svartvita i olika storlekar och bl.a. finns min bortgångna farmor på ett av dessa kort. De ligger tillsammans med negativen i en gulaktig papperslåda med fyrkanter på om jag minns rätt. Jag och båda mina föräldrar har letat överallt! Både hos dem och hos mig men inget resultat.
Hejsan, jag har så extremt dåligt samvete och jag behöver verkligen hjälp. Efter en olycka som jag och min sambo varit med om så har jag använt hans plånbok eftersom att jag är den som tar ansvar för handling tex. Och jag vet att det lätt trillar ur kort och dylikt ur den. Så jag har alltid varit noga med att det inte ska hända. Men på något sätt så har det försvunnit kort ändå. Och jag vet inte hur.. eller var. Det är inte alla kort utan det är ett nordea kort, coop medlemskort och några andra. Vi märkte detta eftersom att plånboken kändes ovanligt tunn. jag märkte detta första gången för några veckor sedan, när vi tankade på en mack utanför Göteborg. Kollade då på marken om dom ramlat ur där men där fanns dom inte. jag har letat i bilen och hemma. Men hittar ingenting. Jag har en känsla och ett svagt, svagt minne av att jag när jag en gång hemma tog upp hans plånbok och att dom halkade ur, men att jag var för stressad för att hinna stoppa tillbaka dom i plånboken. Så jag la undan dom någonstans. Men jag är inte helt säker på att detta har hänt .. det kanske bara är ett önsketänkande. Jag behöver verkligen hjälp.. Jag har så dåligt samvete och jag är alltid den som tappar bort allt. Jag vet inte om det är jag som är den skyldiga men det är mest troligt.. Skickar upp en bild också på hur plånboken ser ut, kanske är till någon hjälp.. På bilden skymtar man lite rosa. Där är det facket alla kort har legat i.
Vi har blivit av med/ tappat en svart android telefon, en Nokia lumia. Den är viktig för oss i jobbet. Den är gemensam för mig och min man. Vi vet så mycket att vi hade den i bilen senast sen vet vi inte mer. Kan nån kanske ge oss en ledtråd snälla? Vi har anmält som borttappad/stulen, men ändå. Hade varit bra att veta vart den är. Tack så mycket.
Skulle vilja veta om min försvunna bilnyckel ligger hemma någonstans eller om jag har tappat den utomhus. Sist jag hade den kom jag hem från min mormors begravning efter de är den spårlöst borta. Det är en svart nyckel till en nyare v70
Förra tråden, #150 Armbandet kan ha gått upp när du använt händerna för att öppna en dörr eller ett lås. Armbandet kan då ha glidit av och fallit på marken intill dörren. Vet ej om det är kvar på samma plats, någon kan ha hittat det. Kanske redan gjort, annars anmäl armbandet som borttappat hos polisen.
Förra tråden, #184 Jag ser ett ID-kort som står på högkant inkilat mellan nåt material som kan vara trä, ungefär som ID-kortet kilat fast sej mellan en golvlist och en vägg eller glidit ner mellan tätsittande köksskåp.
Förra tråden, #197 Ser inget tydligt, funderar mest på om glasögonen ramlat ner bakom böcker i bokhyllan.
.
Till alla som tappat nycklar/nyckelknippa inomhus (?). Jag fick vid något tillfälle en syn av en krukväxt med nyckelknippan i krukväxten, ovan på jorden i krukan. Hoppas det hjälper någon. :)
.
#35 Fick synen av ett kuvert delvis synligt under en tallrik. Vet inte om det är kvar under tallriken.
#53 Jag har ingen aning om var korten är. Det är inte därför jag skriver. Fick budskapet "Var väldigt noga med viktiga saker." Andemeningen kändes ungefär som att; ta god tid på dej med viktiga saker och koncentrera dej om det du gör. Får intryck att det vid någon framtida tidpunkt kan vara av betydelse. Och även att inte stressa igenom det som är viktigit utan tillåta det att ta den tid det tar. Fokusera lugnt, fick jag intryck av. Hur du ska lösa det mer exakt är ju en bra fråga. Förbättra omständigheterna, t ex använda en bättre plånbok? Förvara vissa saker på mycket väldefinierade platser? Vissa personer kan göra en liten checklista dom kollar på vid behov, etc. Hoppas korten kommer till rätta. :)
Jag skulle behöva hjälp att hitta 2 små nycklar som går till sådana där lås man bokar tvätt med. De satt båda två på en sådan där kedja som är som sammanlänkade kulor. Den var väldigt kort, några centimeter bara. Jag kan inte fatta vart jag gjort av dom. Jag har letat i fickor, och där jag alltid brukar lägga dom, i en låda under mikron i köket. Jag har en enda reservnyckel, men den går bara till det ena bokningslåset.
Hej, jag har tappat bort min klocka, en seamaster från 1950 talet, liten herrklocka delvis i guld. Sågs senast hösten 2012. Vi har efter det flyttat. Jag har fått hjälp av medium som ser klockan i en svart ask i en flyttkartong. Detta kan stämma. Jag hittar dock inte flyttkartongen. Kan ni hjälpa mig med detta? Var finns klockan och ev flyttkartongen. Vad finns mer i flyttkartongen? Tack för er hjälp /Elin
Jag saknar mitt pärlcollier som jag fick av min mor på min bröllopsdag. Det är kort och har större pärlor fram och små bak. Låset är i silver och även där en liten pärla på det. Colliert har tillhört min mormor och jag saknar det jättemycket.
Jag har tappat bort mitt guld halsband som jag ärvt att min mormor! Jag har haft på mig detta haksband sedan 1992. Skulle bli så tacksam om någon kunde hjälpa mig. Mvh, Alexandra
min kattunge på 5 månader vid namn Shiva är borta. Hon och hennes bror smet ut genom ett fönster natten till lördagen.. så hon har nu varit borta i 3 dagar hennes bror hittade jag men hon är spårlöst borta.. hon har aldrig varit ute tidigare..Jag är desperat och hoppas att det finns nån som kan hjälpa kanske spåra henne på nått sätt? Har testat ringa ca 6 medium men alla säger olika saker.. finns det nån här som faktiskt kan spåra bortsprugna djur? :( mvh
Saknar svarta mönsterhjul till min symaskin. De ligger/låg i en genomskinlig låda som har/har haft lock. Har bara en enda skiva kvar som satt kvar i maskinen.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#61 Om du kollar allra högst upp på sidan under "Meddelanden" så har jag svarat dig där med en lång rad handfasta "kattsökar-tips". Vet inte om du har hunnit se det än. Hoppas hon är hemma hos er snart!
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Hej,
Tappade bort en ring under förra sommar (dvs sommaren 2013). Fick ringen av min mamma, som själv använde den när hon var ung (70-80-tal?). Den är guldfärgad, ganska tunn och har två ljusgrågröna stenar (något opaka).
Ser ut ungefär såhär:

Hej. Jag har tappat bort ett presentkort laddat med 250 kr på Hemtex. Har letat överallt. Hoppas någon kan hjälpa mig.
Hej! I juni tappade jag bort min förlovningsring här hemma. En vitguldsring från schalins med en diamantrad runt halva. Har letat i timmar sen dess utan att hitta den. Dagen efter den försvann påbörjades ett stort fönsterbyte i vår lägenhet och jag är orolig för att den blivit slängd. Kan någon hjälpa mig att se om det är idé att leta mer? Vore så tacksam för alla tips!
Hej. Jag söker en batteriladdare och två batterier till en radiostyrd helikopter. Min sambo hade lagt grejorna i köket på fönsterbrädan för några månader sedan och så har väl jag städat bort de. Nu har vi vänt upp och ned på huset utan resultat. Ett av batterierna är grönt, de andra minns jag inte hur det såg ut. Mycket tacksam för svar då jag är urless på tjatet om att jag har tappat bort de :)
#67 Första gången jag skriver här, och jag har ingen aning om jag har något sinne för detta alls, men direkt när jag började läsa din text så fick jag upp bilden av en låda av något slag, och färgen rött. Vet inte hur jag ska tolka det, men ja, det kanske du vet? :) Berätta gärna hur det går för dig! :)
Herregud nu är jag här igen och ber om hjälp. Nu är det husnyckeln som är borta! En vanlig nyckel men ett svart nyckelband och en blå "tagg" på. Förlägger saker hela tiden. Hjälp nån?
Tappade bort min hundpejl / GPS för ett par veckor sedan.
När jag skulle gå från bilen som var parkerad vid en vändplan i skogen. La GPS på ryggsäcken som jag brukar göra och skulle gå 300 meter efter en stig. När jag kommer fram är den borta. Söker vid stigen men kan inte hitta den, men vet inte om jag letar på rätt ställe.
Den är svart med orange kanter och en kromfärgad antenn
Hej!
Jag söker efter en ring jag fick av min fars fd fru för rätt många år sen. Jag tror hon hade köpt den på en flygplats i USA i Taxfreen eller på flygplanet. Det var en guldfärgad ring som gick lite omlott och den hade även en pärla. Tror det var en av märket Majorica eller möjligtvis Dyrberg/Kern (har kvar dessa 2 askar). Trodde tidigare att det var min dotter som då bara var några år som hade tagit den och lekt med den men har även letat igenom hennes saker efter ringen. Kan nån se vart denna är?
Vi flyttade in i vårt hus 2009 och strax efter försvann en svart spagettislev. Jag har letat överallt efter denna för jag kan inte för mitt liv förstå vart den tog vägen! Kan nån se vart denna är oxå? (inget värde pengamässigt men borde rimligtvis finnas kvar i huset! ;-) )
Hoppas nån kan hjälpa mig! :) Tack på förhand! :)
Det går bra med svar i meddelanden oxå! :)
Hej!
Vi flyttade nyligen in i ett stort hus med tillhörande gäststuga. Nyckeln till denna gäststuga är bara borta nu och det är konstigt då vi alltid la den på ett speciellt bord. Det var en "äldre" nyckel och en gul plast bit bredvid (en sådan man kan lägga en lapp i t.ex.) Är det någon som kan se var den är? Behöver bära in lite saker där nu när det är kallt ute..
Hej, Jag har tappat bort min bok med pepparkakshus-ritningar. Någon som vill/kan hjälpa mig att se vart jag lagt den? Kan inte förstå vart den tagit vägen?! Vänliga hälsningar Lisa
sonens frost saker Sonen fick figurer från filmen frost, Elsa, Anna och Olof är nu borta, vi har tömt upp o ner på hela huset. Figurerna är av märket bullyland och ca 5-10min höga. En snögubbe, två flickor. Hoppas ni kan hjälpa hela familjen, men speciellt sonen som gillar dessa..
Hejsan! jag är såå ledsen.. tappade bort min ring i fredags eller lördags och det gör ont i mig!! fick den av min man för max 2 veckor sen och nu hittar jag inte den :( snälla svara mig på meddelande om du/ni vill hjälpa mig <3 tusen tack för att denna sidan finns<3
(det är den stora ringen på bilden)
Hej!
Jag har tappat bort en ask/litet smyckesskrin med alla mina berlocker till halsband i. Jag har fått dessa berlocker när jag döptes, konfirmerades och i födelsedagspresent och de betyder väldigt mycket för mig. De har varit försvunna i några år och jag är väldigt ledsen att de är borta. Det är bland annat en regndroppe, ett kors och en nyckelpiga som jag vet finns i där.
Börjar tro att jag kan ha slängt det av misstag men gör ett sista försök här. Senast jag såg det var ett par år sen i mitt gamla flickrum i mina föråldras hus.
Om jag kan få hjälp att hitta dessa smycken är jag evigt tacksam!
Hej! Jag och min sambo har nu letat, vad vi tycker, överallt efter min bonusdotters ridhjälm som hon fick av oss i födelsedagspresent för några år sedan. Ridhjälmen ligger troligtvis i en plastpåse tillsammans med ridkläder och en skyddsväst. Är det någon som ser var påsen kan vara? Hälsningar Anna-Karin.
Hej allesammans!
Finns det någon som kan se vart jag lagt mitt dataspel Theme Hospital?
Jag vette sjutton vart jag har lagt det :/
Tack på förhand :) /Madde
Jag har tappat en berlock till mitt armband. Fick den av min mamma när jag gifte mig. Den har tillhört hennes syster som gick bort i cancer i unga år. Snälla hjälp mig. Är så ledsen och vet inte var jag ska leta :`(
Min iphone 5s är försvunnen. Den är i ett marinblått fodral med orange kanter. Min son lånade den när vi var på julbord 1/12 och han hade den därefter hos mormor, som passade honom och lillebror en stund efter julbordet. Sedan dess är den puts väck. Vi har letat och letat men hittar den ej. Är det någon som kan hjälpa?
Hej,
Jag skrev i gamla tråden att jag har tappat bort mina bankfacksnycklar och har fått bra tips tidigare men trots att jag har letat till och från i några månader har jag ej kunnat finna dessa och om möjligt önskar jag fler tips och ledtrådar var de kan vara.
Tack på förhand
Mvh Mikael
Hej!
Har letat överallt nu och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har en natttandställning som är genomskinlig med metall där tänderna ska sitta. Jag la i den löst i min väska för jag skulle inte åka så långt. När jag kommer hem är den inte i min väska och jag är helt hundra procentigt säker på att jag la i den i min väska. Har rotat igenom hela väskan, tömt den, vänt upp och ner, kollat hemma hos min mormor där jag packade i den, och hon har letat överallt men hittar den inte hemma hos sig. Snälla snälla ni, är det någon som kan se eller känna vart den är? Skulle vara så himla tacksam då det verkligen är akut.
/Tilda
Hejhej!
Behöver verkligen hitta två småsaker. Den första saken är en sån här. Det är en sorts "nyckelring" som man kan hänga på saker, som till exempel hund-och katthalsband, som kan lysa. Den är silvrig och när man skruvar på den lyser den blått och rött.
Den andra saken är en klicker. Behöver verkligen den just nu. Den ser exakt som på den här bilden, röd med en gul knapp. Den hänger i ett nyckelringsband med siluetter från hundar (kanske även katter?) på.
Jag vet att dom är hemma båda två, ingen aning om vart dock. Skulle vara tacksam för hjälp. Alla förslag välkomnas såklart… så om någon ser någonting, eller har någon känsla om vart dom här sakerna kan vara, så får ni jätte gärna säga till.
//Flöffo
Hej, jag har tappat bort min husnyckel och har letat vad jag tycker är överallt. Det är en vanlig silvrig nyckel med en vit folkabuss och en orange liten figur på som är nyckelringar, jag har en stark känsla att den finns hemma någonstans men kan inte hitta var. Skulle vara så oerhört tacksam om någon av er kunde hjälpa mig:)
Mvh
kika gärna in på min blogg www.ellasylvander.devote.se
Hej,
Jag har förlagt mina nycklar någonstans. Minns att jag öppnade dörren.
Hade fått ett brev som jag väntat på, och skyndade mig in i lägenheten. I all iver glömde jag förmodligen att hänga upp nycklarna där jag vanligtvis brukar göra det.
Har letat i hallen, i alla fickor, i badrummet, bland posten - men hittar dem inte.
Det är 4 - 5 nycklar totalt, med en rosa bandet-nyckelring i stål med rosa stenar på.
Vore evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig. ❤️
Hej,
jag har tappat bort ett presentkort som jag fick av mina föräldrar för lite över en månad sedan. Det kan låta fånigt att leta efter ett presentkort men jag är verkligen i stort behov av det och jag skäms över att ha tappat bort det. Presentkortet är till en butik som heter Monki. Jag har en känsla av att det ligger i mitt rum nånstans men hur mycket jag än lyft på saker och letat, har jag ej lyckats finna det. Jag skulle uppskatta all hjälp jag kan få.

Jag fick låna min mammas vita iPhone 4 då min telefon var trasig. Jag hade den i ca 2 månader. Nu har jag (eller killen) förlagt den nånstans, sist jag såg den var den i killens hus, men jag kan ha tagit den till min lägenhet också, jag har letat i 2 dagar nu för min mamma skulle gärna vilja ha tillbaka den. Men kan inte finna den.. Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag är förtvivlad! Mvh Jennifer
#87 Jag får en känsla av att den ligger i en bil. Att den slinkit ur en väska eller dyligt och inte ligger synligt. Den ligger i främre delen av bilen. Lycka till och glöm inte att ge feed back.
#84 Jag får till mig en liten låda helt gjord i trä. Lite likt en pigtiittarlåda. Om den ligger i lådan eller bredvid ser jag inte. Lycka till och glöm inte attgefeed back.
#40 Jag får till mig en färgad glasskål med lock. Lycka till och hoppas att detta var till någon hjälp
#86 Jag får en känsla av att det ligger i en låda, utefter en sida.
Nu skulle även jag behöva hjälp, ser inte detta själv. Jag har förlorat min tumring i guld som jag fick när jag fyllde 40 år av min släkt. Den var slät och utan stenar. Vad har hänt med den?
#93 Inte för jag ser sånt, men fick för mig att du ska titta bland kort….
#94 Tack,ska göra det, hoppas på tur.
#92 Jag hittade den, tusen tack!!
#47 Nu har jag gått igenom alla väskorna. Till och med hittat en väska som var längesedan försvunnen. Men tyvärr ingen mobiltelefon. Har du någon mer idé?
Saknar dig Nisse
#47 Jag får en känsla av atttelefonen mycket riktigt ligger mellan tyg. Men jag får till mig att den kan ligga t ex i en soffa mellan dynorna eller finnas i en gästsäng under madrassen. Eller på någon hatthylla.
hejsan
har en undran om ni kan se vart jag eller min sambo har förlagt våran dotters halskrage.den är mörklila med svart kant runt om, är ju kallt ute nu,så skulle va jättebra att kunna hitta den ,har vi glömt den hos nån eller är den kvarglömd på dagis som nu är stängd i ett par veckors tid,tacksam för lite hjälp
#100: Det ser ut som att den ligger på ett ställe där det finns en vattenkran … som nära ett tvättställ eller liknande, eventuellt på elementet.
nefernefer
har kollat runt våra vattenkranar o våra 2 element o sedan i tvättrummet,men hittar den inte,du kan inte på nått sätt se om den är kvar på dagis eller hos någon bekant,för har kollat överallt verkar det va som hemma ,men hittar inte
Det jag ser är att den har hamnat på golvet bland ytterskor och blivit smutsig, och nån har lagt den på eller vid ett handfat eller element. Det var mycket skor, så antingen dagis eller om det fanns mycket skor hos dina bekanta. Den behöver nog tvättas.
#31 Känns som om det ligger ute, på asfalt. Ser inget mer.
Hej! Skulle nån vänlig själ kunna hjälpa mig att hitta min kattunge Gem. Hon smet ut genom lägenhets dörren natten till den 30/12. Vi har letat både dag och natt efter henne och vi saknar henne något enormt :'( hon är bara 12 veckor gammal och är en långhårig norsk skogskatt blandis. Snälla hjälp mig hitta henne!!
#106 Vart sprang hon bort? Kan inte se sånt här, men tänkte att i fall det är i närheten av där jag bor så kan jag alltid hålla utkik.
//Flöffo
Mina nycklar har försvunnit någonstans i lägenheten, men kan inte hitta dom. Det är rätt många nycklar som sitter i ett långt blått band med gul text. Vore guld värt om någon kunde hjälpa mig!
Jag har tappat bort 3-4 ljusblåa nyckelbrickor som jag måste använda för att komma in i soprum, förråd och porten till hyreshuset. Dom sitter ihop och jag tror dom är märkta med siffror, 1,2,3 osv. Jag kommer ihåg att jag fick dom i brevlådan och har för mig att jag lade dom antingen uppe på fläkten i köket eller bänken i köket för att jag skulle "komma ihåg vart dom var". Nu ska vi börja använda brickorna och jag hittar inte på dom. Har letat på alla möjliga ställen utan resultat. Skulle bli överlycklig om någon kunde hjälpa mig!
Försvunna fotografier! Juli-aug 2013 flyttade jag från Hökarängen till Haninge! Foton som låg i gula askar bla andra foton är borta sedan dess! Det är mina barn på fkorten som små( de är tonåringar idag) och jag har letat som en galning! Tror de försvann i flytten. Även två par svarta Skinnstövlar försvann men det är fotona som är ovärderliga för mig! Vänligen/Johanna
Hej! Jag skulle behöva hjälp med att hitta mina nycklar. Senast jag använde dem var den 31/12-14 runt 14.00 då jag parkerade min bil utanför min lägenhet. Det är 3 nycklar totalt, 1 bilnyckel och 2 hemnycklar. Har letat överallt i lägenheten samt i bilen som är olåst. Har ingen reservnyckel så skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig! 😊
Jag hittar verkligen inte mina jobbnycklar! Det är en nyckelring med två silvriga fyrkantiga nycklar på. Använde dem senast i slutet av november. Skäms ögonen ur mig om jag inte hittat dem. :( Vore guld om någon kunde försöka se dem. Inte första gången viktiga saker försvinner för mig, börjar tro att "någon" jäklas med mig..?
#106 Får till mig en hög gran, kan hon ha klättrat upp i en sådan ?
Hej,
jag fick för några år sedan ett halsband av min morfar. Halsbandet är gjort av restbitar i silver och satt tajt om halsen. Jag har letat efter halsbandet i cirka två år utan resultat. Uppskattar all hjälp jag kan få.
#115 I en låda av trä?
Hej! Jag är mitt i en flytt och vi fick hem en extranyckel som min sambos mamma haft hos sig, vi hängde den på en liten spik helt ensam utan nyckelknippa i hallen för 2 dagar sedan men nu är den borta och ingen av oss kan komma ihåg att vi flyttat den. Kan någon hjälpa mig med att hitta den? Uppskattar hjälpen!
Sen skulle jag gärna vilja ha hjälp att hitta en annan nyckelknippa också. En nyckel som jag har som är till min mammas hem. Det är flera nycklar på den knippan och en liten blå Nordea gris på den. Kan någon hjälpa mig med det också?
Vi hittar inte vår extranyckel. När vi köpte ny bil var vi så nöjda, två uppsättningar nycklar och fjärrlås.. Men så i höstas försvann en av nycklarna. Vi har letat överallt, i bilen, i huset och i alla jackor.. Det är till en Ford Focus kombi i "rost"röd/vinröd. Den är en ensam nyckel.. Skulle bli så tacksam om någon kunde peka oss i rätt riktning :) Tack på förhand!
#120: Har ni kollat alla byxfickor? Bakfickan på ett par jeans, eventuellt inuti en plånbok?
Hej vi lyckas ej hitta vår enda bilnyckel till vår wv. det är en ensam nyckel med en liten metallring. Sist jag såg den var när min äldsta dotter gick till bilen för att hämta skötväskan förra lördagen den 27/12-14. Vi har letat överallt och även utomhus nu när snön är borta. Vi bor i villa o ingenannan än vi har varit på tomten.., vi väntar vårt 4e barn nu i dagarna o har ej tillgång till någon bil +så är alla bilbarnstolarna i vår bil. Snälla finns det nån som har en aning om vart dom är? Känns som om man letat överallt även smutstvätt,,
Någon vänlig skäl som vill hjälpa mig hitta mina fotografier?! Skrev längre upp i tråden! Tack på förhand
#124 Läs #0 igen, särskilt avsnittet som börjar "om du inte fått svar".
Hjälp! Vi har tappat bort en bilnyckel. Vi hade en leasingbil som skulle återlämnas igår då vi fick en ny men vi hittade bara en av nycklarna. Vi behövet hjälp att hitta den andra då en ny kostar mellan 3000-6000:-. Vi tror att den är i hemmet man har sökt och hittar den inte. Vi vet inte exakt när den försvann men för några veckor sedan tror vi. Kan någon ge oss en ledtråd? Det är en nyckel till en hyundai i30 (nyckeln är svart, bilen silverfärgad med reklamdekaler på). Tror den är av årsmodell 2013. Det har suttit en nyckelring i skinn eller fuskskinn fast i nyckeln. Den är sliten men jag tror den hänger kvar. På den står det hyundai bilspektrum och därefter en adress och ett telefonnummer Vi måste hitta nyckeln denna vecka. Tack på förhand!
Kan någon hjälpa mig …?
för ungefär 5-6 år sedan så flyttade jag och min dotter från en 3-rums lägh till en 4.a rummare ett område längre bort lägenheterna ser ut ungefär detsamma bara att denna lägenhet har ett rum mer samt en toalett till. Jag förvarade mina och min fd man,s vigselringar samt andra guldringar i en mörkblå liten ask med ett gummiband runt om i en byrålåda i en garderob intill sovrummet ( garderoben kan man gå in i ) Men under flytten så kom denna ask bort , jag vet inte om jag av misstag kan ha burit den till" Myrorna" för en del saker som jag inte ville ha kvar forslade jag dit! Hela asken är i alla fall helt BORTA Vi har sökt igenom ALLA tänkbara utrymmen men icke de är helt borta .
Finns det någon som kan se vart de har tagit vägen ? Tack på förhand*
Med vänlig hälsning Mona
Hej på er!
Jag fick pengar i ett kuvert av min gamla morfar i julklapp.
Nu är det borta. Kan någon snälla hjälpa mig. Snälla. Jag har letat i hela huset. Är så ledsen.
Kram Désirée
Hej! Är det nån som kan hjälpa mej att hitta min bilnyckel som sitter i ett blått band,har den alltid i jackfickan så den måste ha fallit ur nånstans. Tacksam för all hjälp jag kan få,maila gärna för mer info. Mvh Åke H
Hej! Är det någon av er som kan hjälpa mig och min 9-åriga dotter att hitta hennes mobiltelefon? Det är en svart iPhone 4 med svart skal med hennes idol Ace Wilder på. Hon hade den med säkerhet under Allhelgona helgen på vårt lantställe, men när vi kom hem därifrån kunde vi inte hitta den och har vänt upp och ner på huset och väskorna som vi hade med oss dit. Maggie71
Hej! Jag har flera saker som jag tappat bort. Den ena grejen är nyckeln till mitt skåp i skolan. Den är silvrig, liten, har ingen nyckelring vad jag kommer ihåg, tandad när det kommer till "tänder". Sak två och tre är låneböcker. Den ena heter "Ett sötare blod" och är skriven av Ann Fernholm. Den andra boken heter "Functional food" och är skriven av Vicki Edgson samt Ian Marber. Vore tacksam för hjälp.
Hej alla och god fortsättning! Jag har slarvat av med båda nycklarna till mitt vapenskåp, det har fram till i somras stått i min mors hus men var tvungen att flytta det när det skulle säljas och hittade inte någon av nycklarna :-( skulle verkligen vara helt underbart om någon kunde se vart någon av nycklarna finns. Mvh Magnus
Behöver hjälp. Jag har tappat bort alla mina betyg och intyg från skolor och utbildningar jag gått. Måste ha dom då jag är.påväg att få mitt drömjobb. Snälla hjälp!!
#138 Om du inte hittar dem så kan du höra av dig till skolorna och utbildningarna för att få nya kopior.
Hoppas det löser sig.
Ja tack det har jag gjort. Men går bara att få mina betyg inta mina intyg och omdömen. Men letar fort ga randen. :)
Såg en bild framför mig när jag läste ditt inlägg så jag tänker att det är lika bra att göra ett försök trots att jag nog inte kan det här…
Det jag såg var tyg. Grönt tyg, skogsgrönt. Kan vara en jacka, i en jackficka. Jackan ser ut att hänga på en galge, men vet inte riktigt säkert.
(Kan hänga i en källare/förråd.)
Annars kan det vara något annat av tyg. Som en "tygpåse".
Hoppas att det kan vara till hjälp och berätta gärna hur det går.
Lycka till! :-)
Har haft dom.legat i en träbytå förut men ligger tyvärr inte där. Dom ligger i ett vitt A3 kuvert och jag tror i en ljusgrön plast mapp.
nefernefer
tack så mycket för hjälpen, halsduken låg på ett tvättställ på dagiset .tack så mycket för hjälpen :)
Varsågod, pumizen 🤗Tack för feedback! 🌺
#109 av: mandisochjag..ser typ en skål av porslin eller annat material.
Hej alla fina!
Jag vet att jag är väldigt löjlig som frågar om detta, men har tappat bort min wii-kontroll. Har letat lång tid idag men hittar inte. Det är någonting som jag stör mig någonting enormt på och hoppas att någon av er kan hitta den väldigt materiella lilla saken.
Nu är den hittad, kanske bara behövde stödet från tråden hihi.
Hej! För 14 år sedan var jag på konfirmationsläger på Jersey utanför England. Min älskade mormor och hennes man var på ett kort besök. Under besöket fick min mormor ett stelt guldhalsband av hennes man, då sa mormor att den dagen jag inte finns mer ska du ha det här halsbandet. Mormor har nästan aldrig använt halsbandet utan det har legat i ett bankfack. Det pratades ofta om detta halsband men bara mellan mig och min mormor, ej med övriga familjemedlemmar. Jag har sett det ett flertal gånger, varit inne i bankfacket och tittade på det osv. Nu i somras ligger hon och jag i hennes säng, mormor är sjuk i cancer och ligger på sin dödsbädd. Hon börjar prata om halsbandet och håller mig i handen och säger, glöm inte att det är du som ska ha det.
När mormor gick bort i slutet av juli 2014, så står det i testamentet att halsbandet tillfaller mig. Hennes bankfack är tömt och smyckesboxarna finns nu på plats. När min mamma öppnar en av boxarna, så står det en lapp med mitt namn på "XXXX 's Halsband". Det är boxen som halsbandet legat i, men det ligger inte ett halsband i.
Hennes hus är snart tömt och hon har gömt en hel del. Vi lämnar över huset om 2 veckor och nu skulle jag vilja få reda på om mormor gömt halsbandet någonstans i huset eller om det är någon som tagit det?
Skulle vara otroligt tacksam för guidning!
Bifogar bild - Bild från google men det är ett sånt halsband.
Allt gott!!
Hej! Jag har vänt upp och ner på vårat hus efter detta linne. Hade aldrig hunnit använda det, så skulle verkligen få tillbaka det! Är ett sådant jag har på bilden, fast mörkgrått/svart, och prislappen fortfarande på (vad jag minns..) Är det någon som kan se vart jag kan ha förlagt detta?
Tack på förhand!❤️
#154 Finns fortfarande bilder kvar?
//Flöffo
#156 Okej c:
//Flöffo
Någon som kan se var min Cosmic tarot-lek är? Skulle behöva lägga en stjärna eller två, men vill inte göra det med annan lek än denna.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
jag köpte en guldtacka för ett år sedan som jag la i ett bankfack. men var för ett halvår sen tvungen att hämta den eftersom facken skulle stängas. Tog hem tackan och la den på ett ställe, efter ett tag gömde jag den på ett annat ställe och nu hittar jag den inte. Har letat igenom hela lägenheten. Någon som kan hjälpa mig?
Snälla kan någon hjälpa mig? Jag upptäckte idag att jag tappat bort både min förlovningsring och vigselring! Jag upptäckte det när jag var på apoteket men en snabb koll runt där och utanför (där jag tog av mig mina vantar) gav inget. Jag tänker att jag kan ha tagit av dem hemma igår när jag skulle smörja in händerna men jag kan inte hitta dem någonstans! Jag är så ledsen och hoppas verkligen att någon här kan se vart de är! De är i vitguld och vigselringen har en stor diamant och sex små. Hoppas hoppas verkligen att kunna få hjälp här! M.v.h maria
Jag får en känsla av Apoteket, ring dit imorgon. Kan du ha tappat dem framme vid disken? jag ser en framsida av en disk.
Anngerd: tack för tipset. jag var och pratade med dem på apoteket idag. De hade inte hittat någon ring. :( ser du något mer som kan vara någon ledtråd?
Jag har tappat bort ett mycket speciellt silversmycke med en rubin från min mamma som jag tog hand om efter hon gått bort
hon fick detta smycke av min pappa när jag föddes och hon bar det i alla år.
Men nu kan jag inte hitta det…..och är jätte-ledsen över detta…
Kan någon eventuellt se var det kan finnas ?
Jag har tappat bort min mobil, iPhone 5s, den hade ett rosa uggle skal på sig när den försvann. Vill väldigt gärna hitta den eftersom den hade en massa bilder på min farfar som har gått bort :( Antingen är den hemma eller i stallet. Kan någon eventuellt att se var den finns? :)
Jag har tappat bort mitt The Sims 3 Övernaturligt, min lillasyster fick det i julklapp X antal år sen :( det har inte blivit installerat så jag behöver hjälp!
Tack snälla gevalina…..men tyvärr….
edit
#170 Men nu har du väl skrivit i fel tråd ändå?
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#171 Men jösses hur kunde det bli så??
Tack för du sa till…☺️

Mina nycklar har försvunnit. Nyckelknippan består av två nycklar till ytterdörr, fästa på en svart textilrem. I nyckelknippan sitter också en rund reflex. Någon som kan se var de är någonstans?

# 174 Tack, gör ett nytt försök i hallen.
#141# Tack för tips, kom på att jag har en gammal läderjacka som är grön men hittar den inte. Ska leta i en sommarstuga i helgen. Återkommer, tack så länge.
Jag har en silvrig liten ipod nano som försvunnit, någon som kan se vart den ligger? Vänt upp å ned på hela lägenheten princip :( börjar nästan bli desperat här… Snälla någon? :(
Hej, tack för en bra sida. Jag har tappat bort ett berlockarmband i silver av märket Thomas Sabo. Jag minns inte var eller när jag senast såg det men det var borta på min födelsedag den 23/11 när jag skulle ta fram det. Den har bl.a. en berlock med en groda som sitter på en pärla. Tacksam för hjälp och svar
Hej,
Jag kan inte hitta min mammas vigselring som hon hade när hon var gift med min pappa. Det står Christian 15/7-83 i den. Ringen är i guld med stenar (vet inte vilken sort) längs med ringen som ett band. Jag har endast provat den en gång i somras/höstas i några minuter och sedan trott att jag haft den i ett skrin tillsammans med andra smycken. Har aldrig använt ringen utanför huset.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
#179 Jag får en känsla av att det finns i en byrå, en sådan med en spegel, typ pigtittare. Antingen i en låda eller hängandes på en av pelarna. Lycka till!
Hej! Jag har tappat bort min älskade silverring som jag fick av min pojkvän i julklapp för något år sedan. Det är en handsmidd tårnedalsring. Har vänt upp och ner på hela huset! :( Vore såååå tacksam för hjälp!
Hejsan,
Jag har tappat bort min telefon. Det är en vit iPhone 5, ganska repig på baksidan och låsknappen fungerar lite dåligt men det är min telefon och jag vill gärna ha tillbaka den.
Igår när jag kom hem så hade jag telefonen så jag är säker på att den finns i eller i närheten av hemmet. Jag har letat överallt känns det som här hemma, var även ute och kollade i snön mellan den korta promenaden från bilen till huset. En sträcka på max 7 meter, jag har ingen aning om var jag kan ha lagt den och den har laddat ur så jag kan inte ringa den.
Om någon kan hjälpa mig att hitta min telefon så skulle jag vara otroligt tacksam
//Oliver
Hej!
För något år sedan så försvann mina extranycklar, i knippen satt det en husnyckel, en portnyckel samt en blå bricka med nummret 3 på.
Jag har själv en stark känsla av att det kan vara mitt ex som tagit dem. Har gett upp hoppet om att hitta dem för länge sen men undrar lite då och då vart de tog vägen, någon som får en bild/känsla och kan kasta lite ljus?
Mina älskade ringar är borta. Jag och min man har haft ett riktigt tufft år bakom oss och det gör att mina ringar känns mer viktiga nu än någonsin. Förlovningsringen är i vitt guld med 11 småstenar och vigselringen är i vitt guld med en sten. Kan någon se dom??
Jag fick låna ett " back on track" armbågsskydd av min granne. Ett svart. Hade det några veckor och nu är det spårlöst borta. Jag har påsen den kom i, men skyddet är borta! Tycker jag har letat överallt! Köpte ett nytt nu, men vill gärna lämna tillbaka min grannes armband till henne! Hoppas på hjälp! Frida
Jag har tappat bort min iphone 6. Den är vit och har ett plånboksskal på sig med mitt kontokort och några kvitton. Inte sett den sedan imorse innan jag åkte till skolan, kom på att jag glömde den hemma när jag satt i bilen men tänkte inte mer på det. Nu idag efter skolan trodde jag att den skulle ligga på bänken framför ytterdörren, men där låg ingenting. Jag behöver verkligen den!
Hej
Jag och min man letar efter ett par silverljusstakar som han fått av sin mormor. Vi har hittat plakatet som satt under dem men inte ljusstakarna. Vi såg dem när vi flyttade in i vårat hus för 4 år sen men sen har inte sett dem. Hans mormor frågar ofta efter dem och säger ofta att dem borde vi har framme. vi har inte hjärta att berätta att dem kommit bort. Snälla önskar svar. Var är dem.. Dom har ett stort personligt värde för min man och hans familj pga de är en viktig gåva till hans familj från förr.
Med tack på förhand // Carro
Hoppas att det finns ngn här som kan hjälpa mig då tankarna på de borttappade föremålen ofta återkommer, och vi verkligen har letat överallt efter dessa. I en flytt hade jag en flyttkartong med olika prydnadssaker, bland annat ett par vita ljuslampetter gjorda av takpannor som jag älskade - det är dessa jag inte riktigt kan släppa tankarna på då det var en present från min mamma. Flyttkartongerna hamnade hemma på mina föräldrars gård med diverse uthus och förråd men vi har vid flera tillfällen letat efter dessa utan framgång. Jag börjar tro att någon kanske har tagit dem och att jag kan ge upp hoppet om att få de tillbaka men vill gärna ge det här en sista chans. Vore evigt tacksam för eventuella ledtrådar över var de finns och var jag ska leta…
Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig! Jag har tappat bort ett halsband med ett guldhjärta som jag fick av min sambo vår första jul tillsammans. Skulle så gärna vilja ha det på vårt bröllop. Har letat överallt! Även letat efter min sambos klackring i guld som han fick av sin mamma när han tog studenten.
Min dotter Jessie är en väldigt ordentlig 10åring som till sin lycka haft en Iphone4. Hon älskar att byta skal o ta bilder med telefonen men en dag var hon ute o åkte pulka med några vänner för att sedan gå upp till grannen på kvällen. Morgonen efter upptäckte hon att telefonen var borta och urladdad så vi kunde inte ringa till den heller! Var är telefonen? Den har varit borta sedan veckan innan jul och har en ljuslila plastskal. Hon är förtvivlad och jag har inte råd att köpa en ny iphone:( hoppas på hjälp.
Hej har tre nycklar som är borttappade de sitter på en lång snodd. Nycklarna går till två garage och ett lås som sitter runt en cross. Skulle vara mer än glad om vi kan hitta de då de inte är vi som äger allt nycklar Tack på förhand.
Hej
Jag har förlagt ett svart tyg med mönster av växtlighet och djur på. Det är köpt på Åhléns och jag har hela tiden förvarat det i den åhlénspåse som jag fick när jag köpte det. Jag tror att tyget ligger kvar i denna påse men kan inte vara helt säker då det inte finns att hitta där det alltid har legat.
Det ska bli nya stolsdynor åt mamma av tyget och jag har letat efter det i ett par månader nu. Det driver mig smått till vansinne att något bara kan försvinna helt plötsligt och vore ytterst tacksam för all hjälp i jakten på tyget.
Hej! Min sambo och jag fick en liten kille i maj. I samma veva hyrde vi ett babyskydd så han kan åka tryggt i bilen. Häromdagen ser jag att en axeldyna saknas. Jag har letat nästan överallt men finner den inte. Nån som kan hjälpa oss? ☺ Tack på förhand!
Hej! Min dotter hade köpt ett par ringar på internet som hon skulle ge till sin pojkvän, det var så kallade vänskapsringar och motivet är från spelet Zelda. Se bild. Hon har haft dem i sin svarta väska med nitar men finns inte längre där. De ligger i en liten ask. Tacksam för svar då det är en present. Tack på förhand! :)
Har förlagt datorspelet "Arvet från Rosemondhill", har letat efter det i mer än ett år. :c Det är skivan som är försvunnen, inte fodralet!
Hej, jag kompletterar min efterlysning #196 med text istället för den bild som jag lade upp. (jag lånade en bild från inköpsstället och det var naturligtvis fel av mig, men jag hade inte någon egen bild. Den raderades därför) Jag vill komplettera med vad som stod på ringarna, och det var "Link" på ena ringen och "Zelda" på andra ringen. De är silverfärgade.
Protokoll och möjligen noter i en plastficka är försvunna. Tror inte de är borttappade utan har gått upp i någon allmän röra. Men var? 🤔
Tacksam för minsta lilla hjälp!🌺
#201 Borttaget, var snäll och läs sajtens Skrivregler. Det är bara tillåtet att fråga efter sina egna saker.
Grabbens Innebandy matchtröja #19 totalt försvunnen. Den måste finnas kvar i huset. Tacksam för svar. / Anneli
Jag kan inte hitta min klocka, det är en silvrig klocka med små diamanter runt uret. Det är märket Michael Kors på klockan. Den har otroligt stort sentimentalt värde för mig, så snälla hjälp mig.
Hej! Den som vill får gärna hjälpa mig. Min mobiltelefon försvann idag, jag hade den i morse när jag stängde av larmet och jag tror att jag tog med den in på toaletten. Men sen har jag inget minne av var den kan ha tagit vägen. Batteriet är dålig så det kopplas inte upp när jag ringer till den, så förmodligen är den död.
Skulle vara mycket tacksam om någon vill hjälpa mig :)
Hej! Testar detta sätt då jag går bet i sökandet. Mina barn har borta sin Svarta konsol till Wii spelet dom fick i julklapp. Samt att dottern har borta sitt vita ds spel. Vad vi alla kan minnas hade hon det sist hos sin mormor och morfar för nån vecka sen Konsolen är det länge sen de använde då batterierna tog slut i den. Vi har sökt så mkt att vi nu börjar tro att barnen gömt dem i pappersinsamlingen och att vi således har kastat dem. Mkt ledsna barn här hemma. Men kanske nån här kan hjälpa oss att finna grejerna? Tacksam för svar /Emma
Läste i en annan tråd om att lägga en sax och ett par nycklar i ett fönster om man tappat bort något. Jag gjorde det och en kvart senare hittade jag min telefon :)
Hej :) söker ett nycklar som är borttappade här hemma,har kollat i förråd garage och inne, men kan inte finna dom:( känns som dom är här hemma någonstans , antingen ute eller inne..knippet är ganska stort och har ett nyckelband vore tacksam om någon kan hjälpa mig att finna nycklarna Med vänlig hälsning, Anna
Inspirerad av Talidass goda råd delar jag med mig av en sak som alltid hjälper mig, hur märkligt det än låter. När det gäller saker som jag har tappat i anslutning till hemmet ber jag småfolket hjälpa mig. Det tar alltid en liten tid, men sen ligger det saknade föremålet på ett ställe jag absolut inte har lagt det på, och som jag har tittat på ett antal gånger. De är lite lustiga ibland, men jag är alltid tacksam för hjälpen. En gång gällde det en vante som jag tappade på väg till jobbet och letade efter varje dag i ett par månader. Vanten var inte dyr, men den var söt, och jag hade fått den i present av en släkting så jag ville gärna ha igen den. Slutligen bad jag småfolket om hjälp. När jag gick ut ett par dagar senare, med fågelmat att hänga upp i en buske på vägen, hängde vanten precis på den busken där jag brukade hänga fågelmaten …
Det skadar inte att prova! Men glöm inte att tacka för hjälpen 👍
Om sax-och-nycklar-knepet kan ni läsa här: 🙂
#211 Småfolket, absolut, förstår inte att inte fler tänker på det! Med humor, tacksamhet och uttalad vilja….
Hej, jag är ledsen att besvära er med två borttappade ting men nu har jag även tappat mina bilnycklar 😭Det vore väldigt snällt om någon vänlig själ härinne kunde se vart de tagit vägen. Jag har bara en nyckel till bilen och ska besiktiga den nu så jag behöver komma in i bilen 😇Det är en Saabnyckel med nyckelring fäst vid den i form av Saabloggan (rund metall och läder) Jag har inte kört bilen på någon månad. (Sedan jul) Den kan alltså ha varit borta sedan december. Tack på förhand!
#214 Vet inte om det är av egen erfarenhet (vimsar alltid bort bilnycklar) men jag kom att tänka om någon annan har nyckeln? Även om du inte lånat ut bilen till någon annan kan någon ha lånat nycklarna för att hämta en väska eller vad som helst…Tänk alltså efter vilka det kan vara…Särskilt vid jul…Bara en idé…
Hej nu har jag letat överallt! Lagt nycklar och sax i fönstret, men mina nycklar är fortfarande borta :( ser någon vart dom kan vara?
#216 Läs #0 igen, särskilt avsnittet "Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av."
216# Varför har du lagt nycklar och en sax i fönstret? :O
Hej! 2007-8 köpte jag en jättefin ljusgrå veckad kjol på h&m av märket "by Malene Birger". Jag hann använda den en eller två gånger sen hängde jag den på en hängare på en klädställning i mitt sovrum. Sen en dag var den bara spårlöst borta, jättemärkligt! Jag bryr mig inte ett dugg om att få tillbaka den, även fast den var jättefin verkligen! Men skulle vilja veta var den tagit vägen! Har tänkt på det flera år och blir verkligen galen av att inte veta vad som hänt med den!
Hejsan,
Vänder mig hit och ser om jag kan få hjälp 🙂
Jag hittar inte mitt pass (vinrött med guld tex på), sist jag minns vart jag hade det så låg det i en liten apotekspåse i mitt kök. Efter att vi fick vårt kök färdigställt så hittar jag det inte! Letat överallt, det är det ända jag har för att kunna legitimera mig med. Börjar bli lite orolig.
Tacksam för all hjälp, // Hannis
Sajtvärd på Övernaturligt