Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 11837 ggr
Fjäril
2015-02-20 08:35

Borttappat-tråden

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/53fb1e538e0e740eba0002ef-borttappat-traden?discussions-1

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas - om det inte är så att jag skriver i tråden.

DET ÄR INTE TILLÅTET ATT EFTERLYSA SAKER ELLER DJUR SOM TILLHÖR NÅGON ANNAN!!!

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
VampireGirlElvira
2015-02-20 14:16
#1

Söker fortfarande en blåvit liten porslinshund som står på bakbenen och tigger. Den är ca 13-14 cm hög och den hunden tittar på en med ena örat uppe och den andra örat nere och med huvudet lite på sned. Jag har haft den senast när jag var 16 eller 18 år, minns inte vad jag skrev i förra tråden, men jag saknar den verkligen. Den var så himla fin tycker jag, och jag undrar var den kan vara. Har sökt bland alla kartonger som jag har haft, och in mina föräldrars hem också. Så jag hoppas på att någon kan hitta den någonstans. :)

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Sinkadusen
2015-02-20 14:20
#2

Hej Jag har förlagt ett svart tyg med mönster av växtlighet och djur på. Det är köpt på Åhléns och jag har hela tiden förvarat det i den åhlénspåse som jag fick när jag köpte det. Jag tror att tyget ligger kvar i denna påse men kan inte vara helt säker då det inte finns att hitta där det alltid har legat. Det ska bli nya stolsdynor åt mamma av tyget och jag har letat efter det i ett par månader nu. Det driver mig smått till vansinne att något bara kan försvinna helt plötsligt och vore ytterst tacksam för all hjälp i jakten på tyget.

LeeKnow
2015-02-20 15:34
#3

Har tappat bort min laddsladd ( minns inte vad det heter) till min dator, svart. Nån som vet vart den är? (Ganska akut, ska till en kompis sen)

Ljunkii
2015-02-20 15:49
#4

Har tappat bort min klocka, den är silvrig med små diamanter runt uret. Klockan är i märket Michael kors, kan någon snälla hjälpa mig ?

shelbyeleanore
2015-02-20 16:06
#5

#1 Har dina föräldrar en gammal skrubb/garderob där de förvarar lite allt möjligt "skräp" (Ursäkta ordvalet men jag hade inget bättre ord)? Har du kollat där?

VampireGirlElvira
2015-02-20 18:44
#6

Jag har kollat överallt i deras lägenhet, men nope, utan resultat. :( Den har kanske farit bort över flytten när vi flyttade till en annan lägenhet när jag var 16/17 år. Men ja, jag och mina föräldrar och även mina syskon har letat överallt efter den.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Lottabj
2015-02-20 21:44
#7

Jag hittar inte mitt körkort, var ska jag leta?

nellysaari
2015-02-21 17:56
#8

Hej du där ute! Har lyckats slarva bort mitt femte par "Jays" förra veckan och jag hittar dom verkligen inte! Detta är mitt femte jag slarvar bort nu och det gör mig så frustrerad! Om någon vänlig själ vill försöka hitta dom vore det otroligt! Har alltid varit troende på övernaturligt så självklart tror jag på medium. Mvh Nelly

nellysaari
2015-02-21 18:00
#9

Oj, glömde säga att mina "jays" är ett par hörlurar! Dom är svarta med platt kabel och en knapp på dom. Jag är den enda i familjen med svarta hörlurar (jays) så skulle någon se ett par vita är det inte mina!

MrsEdwardCullen
2015-02-22 09:10
#10

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig! Jag har tappat bort ett halsband med ett guldhjärta som jag fick av min sambo vår första jul tillsammans. Skulle så gärna vilja ha det på vårt bröllop. Har letat överallt! (Sista förfrågan raderad då det INTE är tillåtet att leta saker åt andra/medarbetare på ön)

Mandusius
2015-02-22 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Gör ett lite försök har redan mina aningar men någon annan kanske känner av något annat? 

Min älskade katt Lou försvann för ca 2 år sedan, hon försvann i oktober 2012 från Katrineholm. Hon är kastrerad och chippmärkt. Hon var min älsklingskatt och kan än idag inte förstå hur hon försvann. 

Det är den svartvita på bilden som är borta .

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

tompy80
2015-02-23 13:27
#12

Hejsan har tappat bort min ena bilnyckel till min röda hyundai accent. Vet jag körde bilen i lördags så nyckeln borde finnas i huset.

Jessica84
2015-02-23 15:34
#13

Hej! Jag har tappat bort min förlovningsring. Har ett svagt minne av att jag tog ut den ur plånboken för att lägga den på ett "säkrare " ställe. Men nu hittar jag den inte. Kan någon hjälpa mig? Tack på förhand!

Annons:
Shyvana
2015-02-24 03:43
#14

Hej! Jag har tappat bort min hunds koppel och halsband. Eller har det fått egna fötter? Jag har för mig att jag såg det igår. Men jag är inte säker! Det är ett svart/rött brett halsband och ett svart koppel. Skulle gärna bli glad för svar då jag nyligen fått det och har inget riktigt bra halsband åt honom just nu!

Knorran
2015-02-24 19:07
#15

Mina transportskydd till hästen är borta. Jag hittar dom inte hemma elr i stallet. Kanske har den senaste hyresgästen råkat fått med sig dom. Kan någon få känn på vart de ev kan vara?

vore supertacksam om någon kunde hjälpa mig 🌺

Nellii
2015-02-25 08:51
#16

Hej! Jag letar fortfarande efter min diamantring som jag såg senast liggande i jackfickan till min svarta skinnjacka. Sen plötsligt en dag var den borta och jag vet inte riktigt när den försvann, om den är hemma eller om jag har tappat den ute någonstans. Ringen betyder mycket för mig och är väldigt värdefull. den var tänkt att bli min vigselring men är ännu inte graverad. Det är en guldring med en diamant som sitter lite utåtstående  och själv ringen är lite "kantig" precis där diamanten sitter. Skulle bli jätteglad om någon kan se något som hjälper mig att hitta den.

Jessenia88
2015-02-25 20:17
#17

Hej! Vi upptäckte igår att våra förlovningsringar är försvunna. Vi använder inte dem så ofta utan bara vid speciella tillfällen. Senast använde jag både min mans och min egen när jag flög från Arlanda till Malmö 12/2 tur och retur. Vet ej om jag tappat bort dem på någon av flygplatserna eller om jag lagt av dem på ett udda ställe hemma. Jag brukar lägga mina smycken i bokhyllan men vi har redan tittat noga där och på många andra ställen. Jag har mycket dåligt samvete över det här och är rädd att jag råkat lägga dem i fickan och sedan tappat dem. Den ena är vitt guld med 28 små stenar och en stor. Den andra är hälften vitguld och hälften gult guld. Hoppas och är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig.

Tilda60
2015-02-26 07:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hej! Våran älskade innekatt Findus, smet ut för oss den 3/12-2014. Det hände i Örebro, och hon är en kastrerad hona på 9 år. Hon är inte ID-märkt. Färgen är grå (blå). Vi saknar henne så mycket. Jag vet ju inte ens om hon lever längre.  Jag mår så dåligt av det här. Kan ni hjälpa mig så jag får ett svar på var hon kan finnas. Vi har gjort allt för att hitta henne, utan resultat.

sommar86
2015-02-26 22:59
#19

Hej!

Jag heter Eva. Jag har lyckats tappa bort mina solglasögon med fodral till. De är sådana som man kan vika ihop. och et svart kvadratiskt fodral till..:( Jag har ett medfött problem med ena ögat som gör att jag inte kan kisa  med det och inte blinka så bra osv.. så jag använder ofta solglasögon för att skydda ögat.. Så det är så ledsamt att jag inte hittar dem nu:( Kan någon se dem? Det senaste minnet jag har av att jag använder dem är när jag på bilutflykt.. Men sedan vet jag inte vad som hänt….:( 

Vore jättejättetacksam om någon kunde hjälpa mig!

Mvh

Eva

wiljestark91
2015-02-27 00:54
#20

Hej, jag har tyvärr tappat bort mitt älskade armband jag fått av min pojkvän. Senast jag såg det låg det på hans köksbord och sedan är det försvunnet. Jag har inget minne av att jag varken flyttat på det eller använt det efter. Snälla hjälp mig och stort tack på förhand!!

Annons:
Nellii
2015-02-27 12:46
#21

Nu har jag tappat bort den nyckelknippa med hemnyckel som min tioåriga son brukar använda när han behöver. Det är bara en hemnyckel på knippan, med en nyckelring, en genomskinlig rektangel. Vi hade lånat ut den i tisdags 24/2 till företaget som kommer och städar hos oss. När jag kom hem låg nyckeln på hallmattan och jag minns att jag plockade upp den. Sen minns jag det som att jag antingen hängde den i nyckelskåpet precis vid ytterdörren eller att jag la den på en byrå i min sons rum. I morse när vi skulle ha nyckeln fanns den inte på något av de ställena. Tacksam för hjälp om någon kan se något?

[NeferNefer]
2015-02-28 01:18
#22

#21: Har du tittat bakom byrån?

Nellii
2015-03-01 15:54
#23

#22 tack för tipset! Men nu hittade jag nycklarna idag! De låg i jackfickan i min vinterjacka, och jag bytte till en annan jacka den här veckan.

Lindstromjulia
2015-03-01 17:55
#24

Hej! Jag har borta en spark som tillhörde min farmor förut. Ser du var den är?

[NeferNefer]
2015-03-01 18:01
#25

#23: Toppen! 👍🙂

Lanius
2015-03-01 19:04
#26

Jag saknar ett presentkort som är till en nagelteknolog i Västervik som heter showcase nails. Fick det i julklapp. Och en vigselring som tillhörde min mormor och morfar. Det stod Irma och Rune i den och den sågs senast för lite mindre än ett år sedan i mitt skåp av en kollega på mitt dåvarande jobb

Lindlars
2015-03-01 19:14
#27

Min plånbok försvann den 20 december 2013, någon som kan tänkas veta vart den tagit vägen…. ?

Annons:
svema
2015-03-01 19:21
#28

Hej! Jag har tappat bort en brosch som jag fått av min mormor. Den är väldigt gammal och den är en ros med diamanter runt. Har letat efter den i cirka ett och ett halvt år och är verkligen ledsen att den är borta! Den har funnits genom flera generationer och jag är så ledsen att det är jag som har tappat bort den, tillhör saken att jag aldrig använt den och den bör således inte ha försvunnit utanför hemmet. Finns det någon som kan hjälpa mig? All info tages tacksamt emot!

sobban
2015-03-02 04:33
#29

Jag har tappat bort en fjäderspännare som används till bilar och jag kan verkligen inte hitta den.. Börjar tro att den är stulen men ger detta en chans. Har fått bra hjälp härifrån innan :-) den är ca 45cm långt och ser ut som på bilden förutom att halvmånarna är mässingsfärgade istället för svarta.

densomundrar
2015-03-02 20:44
#30

Jag hittar inte min förlovningsring, tog av mig den för några månader sedan eftersom den ändå ramlade av och jag trodde att jag la den i badrumsskåpet eller sängbordet men hittar den inte. Om någon kan känna av vart den är eller kan ge mig tips vore jag väldigt tacksam. En slät silverring med gravyren på utsidan.

Aleya
2015-03-02 20:47
#31

#29 bilden raderad. Läs reglerna!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Comely
2015-03-03 12:36
#32

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig att hitta min biologibok? Den är grön med små bilder på framsidan. Tacksam för hjälp! :)

mmatildamaria
2015-03-03 16:44
#33

Hej i lördags fyllde jag 20 och fick ett par guldörhängen av min farmor. De är i både vanligt och vitt guld, två små ringar i nästan samma storlek som en enkrona. Åkte till stan för att byta två presenter och var endast inne i 3 butiker, när jag var påväg hem i bilen märkte jag att jag tappat det ena… någon som kan känna in den? Tacksam för all hjälp.

sexybabe81
2015-03-03 19:11
#34

Jag kan inte hitta mitt bismark-armband och mina guldringar - vart kan dom ligga? :-(

Annons:
LittleIsa
2015-03-04 19:30
#35

Är det nån som kan se vart extranyckeln till min lägenhet hamnat?

Bufflan
2015-03-04 20:40
#36

Har en grön vår/höstjacka som har försvunnit sedan jag flyttade. 

Kan någon se vart den är?

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-03-05 14:37
#38

Tillägg i reglerna: Det är INTE tillåtet att söka exempelvis pengar eller andra saker av större värde. Detta eftersom man inte kan avgöra syftet med varför en person söker pengar. Så för att siten inte ska råka i problem med lagen så har nu denna regeln tillkommit.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Bimen
2015-03-05 16:15
#39

Hej! Har tappt bort min cykelnyckel. Låste senast upp cykeln utanför jobbet och kan minnas att jag kände den i jackfickan när jag tog upp nyckeln till lägenheten, sen är den spårlöst borta! Någon som kan veta vart den finns? Behöver min cykel…

bollo
2015-03-06 12:33
#40

Hejsan.

Jag har tappat bort min snarkskena och sambon blir galen snart.

Hade den senast i julas när vi var hos svärföräldrarna.

Packade ner den i väskan på morgonen på juldagen men sen är den borta.

Någon som ser var den kan finnas?

En ny kostar aldeles för mycket och då jag fått den till reducerat pris via region skåne så får man bara en sen får man betala själv.

Mvh

Roger

[feminette]1
2015-03-08 15:33
#41

Hej,  

Snälla ni, kan ni hjälpa mig??

Vi har sålt vår bil (En Audi A4) och köparen ska hämta den nu i veckan eller till helgen. 

Saken är,  att det saknas ett nackstöd, det ska sitta i baksätet bakom passagerarsätet. Vi fick ta loss det för att kunna ha barnstolen där. Nu vill vi ju givetvis att det ska sitta på plats när köparen hämtar bilen. 

Snälla kan någon se var det ligger? Det är mörkgrått, ser ut som på bilden!

Jättetacksam för snabbt svar!!

Mvh

Anna Petersson, Örby, Marks kommun.

Annons:
Aleya
2015-03-08 15:38
#42

#41 bilden raderad. Läs reglerna!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

smulan00
2015-03-08 16:01
#43

Hej! Har gömt 4 st konsertbiljetter så bra så nu hittar jag dom inte. Brukar ha biljetter o dyl i min vant o möss låda för där vet jag att ingen annan går och rotar. men nu la jag dom nån annanstans. Vart? 🤔

[feminette]1
2015-03-08 19:11
#44

#42  Är det iFokus allmänna regler du menar? Jag läste igenom dem och jag gissar att bilden kunde anses som upphovsrättsskyddad?  Stod dock inget på sidan, om att de inte fick kopieras.

 Jag ber om ursäkt för detta. Jag tänkte inte så långt, letade bara upp en bild,  för jag vill så gärna att nackstödet ska hittas!

Mvh Anna

Aleya
2015-03-08 19:35
#45

#44 står i våra regler med att man inte får använda andras bilder. Men nu är den ändå raderad.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2015-03-09 19:57
#47

#46 Borttaget pga att det bara är tillåtet att efterlysa sina egna saker, med undantag för föräldrar som efterlyser sina barns borttappade prylar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
vargman
2015-03-09 22:02
#48

#41 Feminette

Det skall finnas en ljus trädhylla. Placeringen på denna känns lite trångt. Kan vara i en källare, garage eller klädkammare. Jag får en känsla av att nackstödet skall finnas på denna hylla eller väldigt nära denna hylla. Hoppas du förstår vilken hylla det kan röra sig om.

Trevlig kväll👋

Annons:
Dyingsirens
2015-03-09 22:25
#49

Hej! Har tappat bort mitt armband med en slags berlock på. Armbandet är hemmagjort, den är grön, brun och beige tror jag. Den är flätad som en fiskbensfläta. Själva berlocken är ett mörkblått glashjärta med ett öga i mitten. Märkte att den var borta på idrotten idag! Skulle bli väldigt glad om nån försökte hjälpa mig! Tack på förhand.

vargman
2015-03-09 22:50
#50

#49 Dyingsirens På vilken plats var du precis innan idrotten. Titta runt på den platsen. //Mvh 😉

densomundrar
2015-03-10 07:08
#51

Min borttappade ring är funnen, ville bara meddela det :-)

Dyingsirens
2015-03-10 07:42
#52

Tack, ska kolla runt på skolan. Men problemet är att jag har ingen aning vart jag har tappat det, ombudet är på vägen till skolal eller till idrotten, på idrotten osv… Men kollar runt på skolan idag och hoppas att jag hittar det ! :)

Dyingsirens
2015-03-10 07:44
#53

Om det är* istället för ombudet och skolan* :-)

[feminette]1
2015-03-10 08:47
#54

#48 Tack så mycket för din hjälp, den låg som du sa på ett trångt utrymme (en sadelkammare, i en hink med lock för att ligga skyddad) under en trähylla!

Fantastiskt!!

Mvh

Anna

vargman
2015-03-10 11:19
#55

#53 Dyingserens Det känns som den har flyttat lite på sig. Jag får en stark känsla av en parkeringsplats. Ganska nära idrotten. Ser en vit yta. Känns fyrkantigt likt en bordsskiva. Av någon anledning ser jag även 2 flickor i 8-10 års åldern. Vet inte om eller hur de har med detta att göra. Så kika gärna vid en parkering i närheten för säkerhetsskull. Titta efter något vitt. Kanske finns armbandet i dess närhet. // Mvh

Annons:
Dyingsirens
2015-03-10 22:10
#56

Tack så jätte mycket! Ska kolla vid parkeringen. (Det finns nämligen en parkering precis vid idrotten) Får hoppas att den inte har blåst bort eller att nån har tagit det eller nåt. :-)

Kbom
2015-03-11 13:26
#57

Jag har förlagt passet till min häst, de har legat i hallen på byrån nästan ett år, tills jag fick för mig att sätta de på ett "bättre" ställe för att inte tappa bort de… Och nu vet jag inte vart de är… Vore väldigt tacksam om de finns någon som kan hjälpa mig hitta de igen.

vargman
2015-03-11 15:15
#58

#57 Kbom Jag får en känsla av en mapp med andra hästpapper, en bunt fakturor eller en låda där du brukar förvara viktiga papper. Se dessa 3 alt som pusselbitar dom du kan utgå ifrån på hemmaplan. // Mvh

wildchild001
2015-03-11 15:22
#59

Är det någon som kan se vart min fina gråa "by malene Birger" veckade kjol tagit vägen? En dag 2007 eller 2008 tror jag var den bara spårlöst borta från min klädhängare. Har alltid undrat alla dessa år var den tagit vägen.

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

Dyingsirens
2015-03-11 22:46
#60

Var vid parkeringen idag men hitta ingenting, men om det skulle va så att du ser nåt mer/annat så skulle jag bli väldigt glad! Men stressa inte :-)

Nyanchama
2015-03-12 10:56
#61

Jag har förlagt en viktig nyckel. Det är en liten metallbit (ca 2x2,5 cm) som ska skruvas fast på en metallstång (pennstorlek fast smalare). Den har varit borta i snart ett år nu (vi hade just flyttat till ett hus som inte var färdigbyggt, och det var, och är fortfarande, lite rörigt), och min man är irriterad på mig eftersom det inte går att beställa en ny nyckel.
Jag minns att jag skulle lägga nyckeln på ett bättre ställe och blir galen på att jag inte minns hur jag tänkte. Kan någon hjälpa mig att hitta mitt förträffliga gömställe?

liseisa
2015-03-13 08:11
#62

Hej! Jag har ett silverörhänge från jokkmokks tenn som kommit bort. Vet inte om det är någon av katterna som tagit det och lekt med det så det har hamnat någonstans. Lämnade de på min byrå för någon kväll sedan. Hade varit himla snällt om någon kunde hjälpa mig då de smyckena betyder mycket för mig. Hänget är i silver och ser ut som en samisk risku, rund med 5 plattor hängande. Tack på förhand!

Annons:
vargman
2015-03-13 08:44
#63

#62 liseisa Jag får en direkt känsla av att det finns på golvnivå. Det verkar ha hamnat under något på golvet. Säng, soffa? Mer som jag får till mig är färgen röd och grå och att du skall fokusera på dessa färger i letandet. Men som sagt ha även golvnivå med dig:) // trevlig dag😉

liseisa
2015-03-13 20:34
#64

Tack vargman för hjälpen men har ännu inte hittat örhänget. Letat under soffan sängen och alla byråer i hela huset. Kanske hunden svalt det? Men tack i alla fall!

Stinsena
2015-03-13 21:50
#65

Hej jag hoppas verkligen någon snäll själ vill hjälpa mig att hitta min plånbok som försvann idag den 13/3 i kalmar. Den är svart i skinnimitation från mulberry men är fejk och köptes i Dubai. Spännet fram har gått sönder och jag hade både personalkort, idhandlingar samt kontokort i. Jag vet att jag hade den sista gången när jag handlade i förbutiken på city gross sen åkte jag hem till min mamma där jag var hela eftermiddagen men nu hittar vi den ingenstans. Snälla hjälp mig

siberlina
2015-03-14 14:42
#66

en aliansring  i  silver  som jag fick  ärva  från min mamma försvann  1979  eller 1980   ,någon som  kan se   var den  är  .

aquamarina
2015-03-15 10:26
#67

Jag har en förmåga att gömma mina guldsmycken, så bra,  att jag inte ens själv hittar dem. Söker ev en blå liten ask med  2 halsband, 1 armband och örhängen. Kan även ligga i en tyllpåse. Tror de finns på nedervåningen. Har varit borta ca 2 månader. Har varit av med halsbandet innan, men inte ALLT detta på en gång.  Precis för stunden tycker jag att gömstället är perfekt, men sedan lägger jag det inte på minnet, varför gör jag så hela tiden? Suck….

desperatletare
2015-03-15 13:18
#68

Jag har tappat bort alla bilder som togs med min digitalkamera under 2008 som var ett mycket händelserikt och betydelsefullt år för mig. Jag intalar mig själv dagligen att detta är en världslig sak och har försökt acceptera förlusten, men trots det värker det i mitt hjärta av tanken att jag aldrig kommer få se dessa bilder igen. Jag vänder upp och ner på hem och förråd; mitt eget och även andras. Bilderna har troligtvis legat på en extern hårddisk eller något USB-minne. De skulle även ha kunnat legat på någon dator, men den möjligheten känns något mindre även om jag självklart kan ha fel om den saken. Finns det någon som kan hjälpa mig att se om dom finns att hitta någonstans?

Frosstis
2015-03-15 14:25
#69

Har tappat bort min pärm med bilder och teckningar och sådant från dagis. Det är en hård blå pärm och tjock med bilder och grejer i. På kortsidan är det en bild på mig, tror jag har på mig en blommig klänning, möjligen blå eller gul. Kortsidan är svart. Mamma har letat jättelänge men hon är jätteledsen att hon inte kan hitta den.. Vart kan den vara?

Annons:
Aine
2015-03-15 17:22
#70

Hej jag undrar om någon kan känna av min första vigselring. Den har varit borta ett bra tag nu jag har letat men kan inte hitta den. Troligtvis har jag tappat den utomhus. Det är en guldring med diamanter, datumet 8/6-02 och Namnet Martin var ingraverade. Tack.

Dyingsirens
2015-03-15 18:33
#71

Hittade armbandet idag! I närheten av en parkeringsplats! Tack så jättemycket för hjälpen!!

Denna kommentar har tagits bort.
emiliefredrikson
2015-03-16 13:45
#73

har tappat bort min handväska här hemma. de är en modell mindre i ormskins-imitation.  hade den senast i hallen sen är den borta.

Aleya
2015-03-16 14:08
#74

#72 det är inte tillåtet att leta efter andras saker. Läs reglerna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Denna kommentar har tagits bort.
Nikolakis
2015-03-17 11:56
#76

Har tappat bort ett presentkort på en hotellnattsvistelse. Har flyttat sen jag såg det sist, då satt jag vid köksbordet och ringde hotellet för att boka. Efter det har jag inte sett pkortet. Hade det i väskan innan men där är det inte….. Var kan det vara?

Annons:
[Junietta]
2015-03-22 10:39
#77

Hej! Letar fortfarande efter min hästs pass. Det är en blå bok i A5 format och materialet på utsidan är lite galonaktig. Väldigt tacksam för hjälp!!

Denna kommentar har tagits bort.
Annis9900
2015-03-22 11:51
#79

Snälla hjälp oss! Vi sov i en stuga i stallet under helgen. Och nu kan vi inte hitta nyckel.. Är det någon som tror sig veta vart den är?

sarap1
2015-03-22 16:20
#80

jag har tappat bort mina guldiga hörlurar. Det är sånna som inte sitter ihop. Vet inte riktigt vart jag tappat dom, antingrn i skolan eller hemma. Är det någon som tror sig veta något? Dom är väldigt viktiga då jag fick dom av min mamma

Grodan89
2015-03-22 20:09
#81

Hej, tack för en bra sida. Jag har tappat bort ett berlockarmband i silver av märket Thomas Sabo som jag fick i 20-års present och som betyder mycket för mig. Jag minns inte var eller när jag senast såg det men det var borta på min 25-årsdag den 23/11 när jag skulle ta fram det. Den har bl.a. en berlock med en groda som sitter på en pärla. Jag kan ha tappat det ute men kanske ligger det någonstans här hemma i någon av flyttlådorna eller i någon liten vrå? Tacksam för hjälp och svar

Rödluvan76
2015-03-22 23:23
#82

Våran katt Balto försvann från vår stuga 13/3. Ingen har sett till honom sedan dess. Vi har visslat lockat och sökt helt utan resultat. Barnen är förtvivlade, vi vill så gärna hitta honom. Kan ni hjälpa till vore det underbart.

vargman
2015-03-23 21:58
#83

#82 Rödluvan76

Tycker det känns som han är i närheten av er stuga. Jag tror att han snart kommer tillbaka. Av någon anledning ville han bara ha egentid. Är det någon av er som nyligen packat väska/väskor? Tror han gömmer sig för att han blev rädd för resa/flytt.

Annons:
vargman
2015-03-23 22:07
#84

#77 Junietta

Mycket konstigt men jag får smaken av choklad i munnen. Om du har oboy hemma så titta i en låda eller skåp i närheten av platsen du förvarar oboyen. Det kan även vara någon annanstans där det finns choklad av någon form.

//Lycka Till!😎

Rödluvan76
2015-03-23 22:31
#85

#83 vargman Tack för hjälpen, är han bara ute och strosar känns det bättre. Vi har dock inte packat men vår stuggranne åkte iväg på en resa den helgen. Bara han inte är instängd så känns det bättre. Hoppas han kommer snart, är efterlängtad.

Anette65-2010
2015-03-24 18:23
#86

Nettan65

Hej, jag saknar min vigselring, den är i vitguld med safirer & diamanter, lite kantig runtom. Hittar den inte här hemma. Vore mycket tacksam för hjälp!

Lille 1978
2015-03-24 20:55
#87

Hej

Vår lille katt försvann i söndagsmorse och har inte kommit tillbaka än, vi har varit ute och letat varje dag och kväll utan resultat. Tror att han sitter och trycker någonstans för han är lite rädd för bilar och fåglar.

Hade varit tacksam för hjälp så vi kan finna honom, för både de andra katterna och hans familj saknar honom riktigt mycket.

Alwan
2015-03-24 21:35
#88

Hej

Jag har tappat bort min bilnyckel, en Saabnyckel som ser ut såhär:

En oval ovansida med tre knappar, varav en av knapparna har en bilsymbol (upplåsning av baklucka)  och de andra har symboler med lås. (upplåst eller låst) Den runda ovansidan är av läder. Nyckeldelen är helt rak och ganska lång. Den sitter på en nyckelring av läder som har en metallplatta på sig där man kan se Saabs logotyp. (gripen) i form av en röd örn med gul krona på blå bakgrund. Ordet Saab står också på plattan.

Bilnyckeln är min enda då jag även tappat bort reservnyckeln för några år sedan. (ja, jag är slarvig ☺️

Jag har inte haft nyckeln sedan i december-januari ungefär då jag låste upp bilen och lade in några saker (påsar med returpapper)

Jag har bilen avställd men planerar att ställa på den igen och då behöver jag nyckeln. Vore enormt tacksam om någon kunde se vart den kan ha hamnat.

Tusen tack på förhand! 🌺

LJSL
2015-03-25 09:38
#89

Hej, jag försöker igen och hoppas att någon ser min saknade ring. 

Jag kan inte hitta min mammas vigselring som hon hade när hon var gift med min pappa. Det står Christian 15/7-83 i den. Ringen är i guld med stenar (vet inte vilken sort) längs med ringen som ett band. Jag har endast provat den en gång i höstas i några minuter och sedan trott att jag haft den i ett skrin tillsammans med andra smycken. Har aldrig använt ringen utanför huset. 

Tacksam för all hjälp jag kan få!

VampireGirlElvira
2015-03-25 11:32
#90

Hejsan. Är det någon som vet var jag har förlagt mina sygrejer? Det låg i en vit plastpåse som finns någonstans här i lägenheten.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
hedsan-2
2015-03-25 18:07
#91

Hej! 

Jag har lite smått panik då jag lyckats tappa bort en bilnyckel till en av jobbets bilar (en peaugeot). Skulle verkligen behöva hitta den snarast möjligt och skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig! Nyckeln är svart och har en silvrig ring på sig. På nyckeln finns även en upplåsningsknapp.

Hoppas någon kan hjälpa mig! :)

gevalina
2015-03-25 23:15
#92

tappat en bingolott  hemma ..kanske med sopor ..undrar bara lite  om den finns kvar hemma

Sparven88
2015-03-26 08:02
#93

Hej! Hittade den här tråden och en liten gnutta hopp tändes igen! I julas fick jag ett par örhängen av min sambo. Dessa fick jag njuta av en månad innan de spårlöst försvann. Jag vet att jag la ner dem i asken sist jag använt dem. Asken är svart med guldbokstäver utanpå. Det står " Tre Guldsmeder" Örhängena kan jag bifoga en bild på. Jag hoppas att de kommer tillbaka då det grämer mig så att de är borta! Någon vänlig själ?

Sparven88
2015-03-26 08:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

93. Bilden kom inte med. Det är i alla fall örhänge med tre stenar i rad på varje. De är alltså lite hängande örhängen.

vargman
2015-03-26 10:53
#95

#93 och #94 Sparven88

Hej!

Jag får en känsla av garderob/klädkammare eller liknande där du har kläder. Ser även en blå skjorta möjligen en blus. Konstigt men får även till mig glasögon med snören.(="senilsnören"). Allt som jag ser är oftast som pusselbitar vilket måste läggas av personen det gäller. Alltså använd det jag skrivet här och försök tänk vad jag kan mena med detta i din miljö. Ligger örhängena i någon ficka? Eller bara på samma ställe som kläderna? Finns det någon i din närhet som har glasögon med sådana snören på glasögonen? Är den personen en ledtråd? Förlåt att jag inte kan ge dig en exakt plats utan bara svammel som jag får upp.

Lycka till Sparven88🙂

vargman
2015-03-26 10:59
#96

#90 VampireGirlElvira

Jag ser större koppar och te prylar. Vet inte om det kan vara en ledtråd dock?

//Mvh🙂

Sparven88
2015-03-26 12:04
#97

#95 Hej och tack för supersnabbt svar! Nu längtar jag verkligen hem från jobbet så jag kan börja leta. Kan du se om de ligger i asken eller om de ligger löst? =) Mvh!

Annons:
vargman
2015-03-26 12:10
#98

Sparven88 Är inte helt säker men jag känner att de är i asken. Om inte så befinner sig asken på samma ställe.

VampireGirlElvira
2015-03-26 12:19
#99

Ska kolla upp på en gång vargman. :)

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

VampireGirlElvira
2015-03-26 12:37
#100

Jag har letat bland kartonger som jag vet att jag har porslin och sånt där i, men jag tror att jag vet var den påsen med mina sygrejer finns. :) Vi har en gammal kökssoffa som vi har lagt in i vårt insjut i lägenheten, och vi har lagt grejer där i också, så jag ska be min man och hjälpa mig och ta och leta fram den antingen idag eller imorgon. Så nu har man en större chans att hitta den. :D

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

VampireGirlElvira
2015-03-26 13:12
#101

Jag hittade den! ^_^ Den låg inne i garderoben i sovrummet! Jag hade några koppar och lite porslin i en kartong inne i garderoben, och jag hittade den i kartongen. Det fanns en stor filt som täckte hela kartongen, så jag såg inte att det fanns en kartong där. Tusen tack så mycket för hjälpen vargman! :D

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Rödluvan76
2015-03-26 23:07
#102

Hej, vargman du skrev att vår katt var ute på egentid #83. Får du upp några bilder på var han kan befinna sig så vi kan leta där?

Ogräset
2015-03-26 23:43
#103

Hej! Jag har tappat mitt halsband som jag fick av min sambo i examenspresent. Det är en oxiderad silverkedja med en bricka i silver som det står Jack på i kursiv stil. Jack är vår son så jag är såklart jätteledsen att det är borta. Är så tacksam för all hjälp jag kan få! /J

Sparven88
2015-03-27 06:50
#104

#95 Hej vargman! Jag vet att jag ber om mycket, men kan du se några fler ledtrådar som skvallrar om vart asken med örhängena ligger? Jag har kollat igenom mina garderober två gånger. Kan du se om det är jag själv som förlagt dem eller om det är någon annan? Tack! Mvh

Annons:
vargman
2015-03-27 07:27
#105

#102 Rödluvan76 Det är svårt. Han verkar finnas under något. Troligen ett hus, skjul eller liknande. Svårt att se. Det är mörkt. Förstår inte varför han väljer att inte komma fram? Hinder ivägen, skada, sjuk? Jag får inte fram den informationen:( Kan även vara så att han inte vill bli hittad ännu och att det är därför det hela är svårt för mig att se. I skrivandes stund ser jag även glas som en kub. Växthus? Börjar bli lite snurrigt här nu men jag får även till mig en liten kille. Som har en speciell relation till Balto. Konstigt vem är denna kille? Ålder svårt att säga, ca 7-12 år. Såg han så snabbt. Känns lite som en nyckel till att katten skall komma fram. Förlåt att jag bara svamlar iväg men det är saker som kommer till mig och jag ser det bara likt fotografi i album. Därför skriver jag ner allt. Så att ni kan försöka tolka det och att få till något vettigt. Försök att läsa och känn efter vad jag kan mena. // mvh

vargman
2015-03-27 07:47
#106

#104 Sparven88 Kan tyvärr inte få fram vem som förlagt dem men de skall finnas i närheten. Ser även vinterjackor. Har du dem på samma ställe som övriga kläder? Om inte… Leta även i närheten av dem eller i dem. Skall fortsätta försöka få fram mer men det är lite stopp just nu! // Mvh

gevalina
2015-03-27 21:26
#107

#92 av: gevalina

hittade lotten..låg där jag misstänkte och där make letat flera gånger men ej sett. ..tja ögonen är inte alltid där de skall vara eller rättare sagt synen.

Ogräset
2015-03-27 22:44
#108

#102 Rödluvan86 Jag är verkligen superny då detta är första gången jag försöker mig på att finna något borttappat eller ett djur. Så jag vet inte alls hur detta stämmer men jag skriver ändå… Jag fick direkt en känsla när jag läste dina inlägg om din katt och det var det som fick mig att försöka. Jag försökte även hitta mitt eget halsband när jag upptäckte att det kändes bra så jag tänkte att jag skriver till dig sen efter… men jag kom bara tillbaka till katten helatiden. Kanske längtar den hem nu  Jag ser en katt som kurar under ett hus i trä, kanske i "timmer- stil" annars är det bara mycket trä i just den bilden jag ser. Jag upplevde att jag blev visad hur det strök förbi ett djur men det kändes inte som att det hände just nu… (är dock ej säkert att det var ett djur men det kändes så, så jag kommer att kalla det för djuret). Detta fick katten att kura ihop sig extra och att bli räddare. Det kändes som att katten var rädd för detta djuret och att det var därför som den gömmer sig. På något sätt kändes det inte som att djuret var i närheten just nu så jag kände att jag ville lugna katten med lite gullande ord och lugna känslor och det kändes som att den reagerade på det så jag försökte mana den lite försiktigt att springa hem om det kändes okej. Det kändes inte heller som att den var jättelångt hemifrån så kanske kan ni gå ut och ropa nu när den kanske är lite lugnare? Om jag nu är på rätt spår…. jag hoppas verkligen det! Lycka till!

Ogräset
2015-03-28 22:02
#109

#13 Har du tittat uppe på badrumsskåpet ? Är inte säker men jag försöker öva lite :)

gevalina
2015-03-29 07:17
#110

#88 av: Alwan

det enda jag fick upp var  en  skokartong ..hoppas det kan va till nån hjälp.

gevalina
2015-03-29 07:21
#111

#86 av: a.nettan65@gmail.com

Gör ett försök och hoppas jag har rätt eller så är det bara fantasi.

Ser en keramik vas ..tyvärr inget mer.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Ogräset
2015-03-30 12:54
#114

#102 Får jag fråga om ni har hittat katten? :)

Sparven88
2015-03-30 14:35
#115

#106 Hej! Jag har nu letat ännu lite mer, men utan framgång. Har du något mer att ge mig? Eller någon annan som känner något så vi kan slå våra kloka huvud ihop? Mvh

Ogräset
2015-03-30 17:59
#116

#115 Hej Sparven 88. Som sagt är jag jätteny på detta men jag försöker öva så mycket jag kan. Jag får en känsla av att jag lägger ner något i en ficka när jag "känner efter" dina örhängen… det känns inte som en byxficka… med som en blus/skjorta/jacka… Hoppas att det kan hjälpa dig!

Rödluvan76
2015-03-30 21:49
#117

#114 tyvärr inte så alla tips mottages gärna. #102

Borntobekind
2015-03-31 11:32
#118

AKUT! Alla mina kort är borta! (Körkort, bankkort m.m) Upptäckte detta för nån timme sen. Skulle uppskatta om nån fick nått..

- A Hard Life Makes You Shine In The End -

Annons:
[Brummagumman]
2015-03-31 12:06
#119

Förra tråden #54 och #69 som jag skrev. Båda sakerna är hittade. :)

[Brummagumman]
2015-03-31 12:25
#120

Hej. Igen. Vill inte ge upp hoppet om att hitta mitt halsband. Det är det som är på min bild. Tappade det 2010. Det är min morgongåva. All hjälp jag fått är på platser jag varit på, men ännu inte hittat det. Kanske kan det komma fram. Känns som att det finns precis utom räckhåll på något sätt. Om nån ser något så mottages hjälp tacksamt/

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2015-04-01 11:40
#122

#121 Raderat. Läs #6 av: Aleya


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-04-03 10:33
#125

Jag påminner igen om att lägga upp förfrågningar om samma sak leder INTE till att saken blir hittad snabbare. Om ingen har tagit sig an er önskan om att finna er borttappade sak så är det kanske för att detta är en tråd för de som vill öva. Och det är aldrig en garanti att man får hjälp. Dubbla förfrågningar raderas utan att meddela.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Sparven88
2015-04-07 10:18
#128

#104 #106 Hej! Jag har kikat och letat men utan framgång. Bör jag ge upp hoppet? Kan inte för mitt lov begripa vart mina örhängen tagit vägen :'( Ingen mer info ni kan få fram? Mvh

Denna kommentar har tagits bort.
Rödluvan76
2015-04-07 19:30
#130

#114 ogräset och #105 vargman Tänkte bara tacka för hjälpen och meddela att våran Balto har kommit hem.

vargman
2015-04-07 19:33
#131

Det var roligt att höra Rödluvan76. Vet ni något om vart han har varit? Mvh

vargman
2015-04-07 19:33
#132

Det var roligt att höra Rödluvan76. Vet ni något om vart han har varit? Mvh

Annons:
Alwan
2015-04-08 14:38
#133

#88 #110 Tack så mycket gevalina för att du kollade men tyvärr har jag inte hittat nycklarna i samband med någon skokartong. Ska titta vidare.  Det är nu ett tag sedan, men kommer du ihåg eventuell färg på skokartongen?

CalippoTwisterTulo
2015-04-09 21:32
#134

Jag hittar verkligen inte mina Husnycklar! De försvann för någon månad sedan. En är en vanlig nyckel med gula smileysar på, den andra är guldig och till för ett överlås.. De försvann bara några veckor efter jag hade köpt dem.. Jag var i huset när de försvann och senast jag kommer ihåg att såg dem var på övervåningen under min vita porslinskatt.. Kan någon hjälpa mig?

Ogräset
2015-04-10 21:12
#135

#130 åh va roligt att höra!!!

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-04-10 23:19
#137

#136 raderat. LÄS #125 !

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

CalippoTwisterTulo
2015-04-10 23:39
#138

Oj, förlåt mig!

vargman
2015-04-11 00:44
#139

#134 CalippoTwisterTulo Märkligt men det enda jag får till mig är en påse kaffebönor. Förstår inte alls vad det betyder? Det verkar precis som om platsen där nycklarna finns är i närheten av kaffe eller där det ofta dricks kaffe. Tänk tema kaffe när du letar. Kaffe, café. // lycka till👍

Annons:
CalippoTwisterTulo
2015-04-11 10:34
#140

Tack så jättemycket!

CalippoTwisterTulo
2015-04-11 10:40
#141

Jag har letat, men jag hittar de inte.. Ser du något mer? Vilken färg är det på ytan kaffepåsen står på?

Denna kommentar har tagits bort.
Ogräset
2015-04-12 23:36
#143

#89 av #LJSL Jag försöker öva för fullt här hemma och när jag läser ditt inlägg får jag direkt en känsla av att det inte är du som lagt ringen där den ligger nu… att det är någon annan som eventuellt flyttat den .. jag kan försöka känna mer imorgon för idag kom för många distraktioner ivägen.

Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-04-14 05:38
#145

#144 raderat. LÄS #125.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ogräset
2015-04-15 09:10
#146

#89 av #LJSL nu har jag känt lite igen… Det känns att den ligger i ett hörn och så känner jag något med mörkt trä… kanske en trälåda men det kan ju vara så att det ser mörkt ut på grund av ljuset… men det luktar gammalt trä. Av någon anledning får jag upp min mormor och morfars gamla kök och hall… jag vet inte om jag ska tolka det eller du… kanske du har en trämöbel i hallen eller i köket? Det känns inte som att den ska ligga där utan med som att den kanske hare ramlat ner dit eller blivit flyttad dig av t.ex. ett barn eller om det följt med något annat i farten…. Det gör dig kanske inte så mycket klokare… men hoppas att det kan ge dig någon hjälp på traven :) hoppas att du hitta den!

Annons:
[rogga12]
2015-04-15 10:21
#147

Tappade bort min hundpejl / GPS av märket Garmin Astro 320 i höstas.

När jag skulle gå från bilen som var parkerad vid en vändplan i skogen. La jag GPS på ryggsäcken som jag brukar göra och skulle gå 300 meter efter en stig. När jag kommer fram är den borta. Söker vid stigen men kan inte hitta den, men vet inte om jag letar på rätt ställe. Letar med metalldetektor utan rsultat.

Den är svart med orange kanter och en kromfärgad antenn, och den är ca 4 dm lång.

MocaS61
2015-04-17 05:07
#148

Var finns nyckeln? Vet ju hur den ser ut, vilken färg & vilken text & "vet" att jag sett den. Är det ett hjärnspöke, att jag sett den? Har jag förlagt den? Tappat bort den? Nån annan, som också letar den samma, som hittat den redan? Den behövs, senast lördag, och det är en jobb-nyckel som man väldigt sällan behöver men NU är den helt nödvändig!!!

Tack på förhand!

Nissebiff
2015-04-21 14:13
#149

Hej!

Jag har tappt bort en av mina hemma nycklar. Den har svart plast som nyckeln är ingjuten i. Sedan står det Abloy på ena sidan och andra sidan pat. har letat överallt där jag kan tänkas ha lagt den. snälla hjälp mig.

MVH Krille

Martinagoude
2015-04-21 22:00
#150

Hej! Jag har panik. Min otroligt skygga katt hollie, som jag nyligen hämtat från ett katthem, har lyckats smita ut sent på kvällen för 2 dygn sedan. Nu har jag letat så mycket jag kan, men ser inte ett spår. Hon har haft ett tufft liv och jag vill inte att hon ska bli utsatt för mer, ensam och rädd ute i kylan. Kommer hon tillbaka? Ska jag ha is i magen, eller ska jag leta någon stans jag inte har tänk på? Jag blir så otroligt tacksam för svar, jag har bett min avlidna farmor om hjälp att visa katten hem, men vet inte om hon hör. Snälla snälla, hjälp!

Miranda..!!
2015-04-21 22:10
#151

Hejsan! Min telefon är på lagning, och sålänge använder jag en väldigt liten vit plånbok, som är gjord för att ha kort i. Jag har alla mina kort där i 2 busskort varav 1 är från skolan, ett bankkort, ett gymkort & ett bibliotekskort samt lite sedlar. (max 200kr) 

Jag kan inte hitta den här plånboken någonstans, jag har vänt upp och ner på hela skolan bokstavligen.. Jag har rensat mitt skåp ett antal gånger, sorterat ut allt från min väska och pratat med lärare och rektor. Jag tappade bort den igår, och är välidgt stressad eftersom att jag är i behov utav allt. Vart ska jag leta?

mari-n
2015-04-22 08:03
#152

Jag har tappat bort mitt ena minneskort till min systemkamera Canon. Det kortet innehåller foton från resor med min familj till Mallorca och Utö. Jag har några bilder sparade på min dator, men de är från min telefon. Jag har vänt upp och ned på hela mitt hus och mår så dåligt över att minneskortet är borta:(

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Aleya
2015-04-23 05:34
#154

#153 raderat. LÄS reglerna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lady5
2015-04-24 06:59
#155

Tacksam för hjälp! Min vigselring försvann för ett par dagar sedan.Skulle ta av mig den och en annan ring på toaletten då båda flög iväg.Misstänker att dem kan ha hamnat i toaletten.Det är en slät guldring med graveringen John 22/7 2006.Tack på förhand

densomundrar
2015-04-24 07:59
#156

#155 kollade du inte i toaletten innan du spola :-o

tofflanJR
2015-04-24 10:11
#157

Hej

Vår älskade vän Ozzy är försvunnen och hoppet börjar falna om att vi ska finna honom vare sig han lever eller ej. Barnen är förtvivlade över att deras "Tjockboll" inte kommer hem. Har i desperation provat olika medium som ska vara bra på försvunna djur men utan något resultat. Min fråga är, hur vet jag vem jag kan lita på eller inte. Betalar så gärna för hjälpen om jag bara vet att hjälpen är äkta. Men mycket pengar har spenderats på hjälp som inte lett någonstans.

Vill ju bara få hem våran bebis, helst levande. Och om han fortfarande lever minskar hans chanser varje dag som går.

Snälla råd mig i detta <3

Amandla
2015-04-24 13:09
#158

#157 Vad för slags djur är det fråga om? Du kan lägga in en bild här så kanske någon av de som använder tråden för att träna (på att hitta just bortsprungna djur) får kontakt och förhoppningsvis hjälpa er.

Annars finns det ett medium som är väldigt bra på att hitta djur och föremål, Anna-Lena Vikström heter hon. Googla på namnet så kommer hennes kontaktuppgifter fram.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2015-04-24 14:37
#160

#159 Borttaget, var snäll och läs reglerna. Det är bara tillåtet att efterlysa sina egna föremål.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
tofflanJR
2015-04-24 15:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Hej. Här är en bild på Ozzy. Om någon känner eller ser något så svämmar Våra hjärtan över av tacksamhet ❤

lady5
2015-04-25 10:25
#162

#156

Jo,jag kollade men hittade inte den där.

Fannysofiabeckman
2015-04-26 11:02
#163

Hej, Jag har tappat bort mitt efva attling silver halsband med 2 ringar ihopslagna. Fick det för 4 år sedan och det har varit borta i ungefär 3 månader. Det betyder väldigt mycket för mig eftersom jag fick det av min farmor och farfar när jag konfirmerade mig. Hade på mig det varje dag och kan nu inte hitta det någonstans. Vill inget hellre just nu än att hitta det :( Så om någon kunnig kunde svara på denna skulle det hjälpa mig sååå mycket!

Hannaumea
2015-04-26 22:12
#164

Har tappat bort/förlagt vår bilnyckel, originalnyckeln med fjärrlås alltså. Vi använder nu extranyckeln. Den är svart och tillhör en Ford. Tacksam för hjälp.

Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
2015-04-27 12:34
#166

#165 borttaget, det är inte tillåtet att fråga efter andras saker.

Thurran
2015-04-28 08:19
#167

Hej Jag har vänt upp och ner på hela huset nu för att hitta ett stort brunt kuvert med mina betyg och ansökan till lärarlegitimationen i! Skulle skicka in dessa för ett tag sen men sviter efter utmattningsdepression har gjort att de blev liggandes och nu är de borta! Skulle bli oerhört tacksam för hjälp / Therese

Annons:
jonsve02
2015-04-28 22:26
#168

Söker efter min förlovningsring som varit borta sen ett halvår. Den är även ett minne efter min far så jag skulle gärna vilja finna den. Den är ganska stor och bred med rundade kanter och så är det graverat "Emma-maja 1/8 2010" i den. Tack på förhand.

stinakrok
2015-04-29 16:41
#169

Hej! Jag har tappat bort mitt The Sims 3-spel som har varit borta i ungefär två år.  Jag har letat nästan överallt men hittar det inte. Fick för mig att jag hade sett det i en byrå i mitt hus, men när jag kollade där så var den borta…

Skulle bli väldigt tacksam för hjälp :)

Alwarion
2015-05-02 21:22
#170

Fyra av mina böcker verkar ha försvunnit - "Harry Potter och den flammande bägaren" och "Harry Potter och Fenixordern" både på svenska och på engelska. Det stör min ordning i min bokhylla att de saknas och skulle väldigt gärna vilja hitta dem igen.

sofialodin
2015-05-03 19:17
#171

eliott

Min älskade lilla katt Eliott försvann i fredags runt klockan 9. Hon är endast drygt ett halvår, och är sällan ute mer än 5 minuter. Hon är tyvärr varken kastrerad eller id-märkt, och vi misstänker att en hankatt, som brukar stryka runt i närheten, kan ha jagat bort henne. Vi bor på en stor gård med skogen på ena sidan och byn på den andra sidan. Eliott är gulfärgad och ganska långhårig (se bild), otroligt kelig och väldigt kärleksfull. Hela familjen saknar henne något otroligt mycket, och är mycket oroliga.

Evaline
2015-05-05 14:07
#172

Jag skall resa om ett par dagar och letar efter en svart klänning som jag skulle vilja ha med mig. Den ser nästan ut som ett vanligt svart linne, fast lite längre (typ "bas"klänning). Hade den sist på en arbetsfest i augusti förra året, men har inte använt den sedan dess. Är jättestressad och har letat igenom hela lägenheten tre gånger men hittar den ingen stans. Vet till 100% säkerhet att jag inte har använt den sedan dess, men om den flyttats på eller så kan jag inte svara på.
I ryggen har den ingen lapp utan storlek m.m. är tryckt direkt på tyget. Den är tajt och  i mjukt typ bomullsblandat material.

Tacksam för all hjälp som finns att få ♥.

Argbiggan1
2015-05-05 16:16
#173

Vi skulle behöva hjälp med att hitta 2 par glasögon. Ett par som är min sons de har varit borta ca 2 månader de har svart front och lite guldiga/gula på sidan vid öronen. Mina egna har varit borta ca 1 månad och är helt svarta lite kvadratisk i formen. Senast jag såg sonens glasögon var dom hemma, mina tror jag att jag hade med på jobbet men att jag tog med dem hem igen, håller på att bli galen på att leta. Tack på förhand!

Minla
2015-05-09 14:06
#174

Vår senaste hårtrimmer är plötsligt borta! Vi har letat hemma, frågat bekanta om de lånat den men utan resultat. sambon skyller på mig, men är ganska säker på att det inte är jag som lagt den någonstanns! Så behöver hjälp att bevisa min oskuld ;)

Annons:
mattiasochlouise
2015-05-09 19:03
#175

Hej jag gör ett försök att hitta en borttappad nyckel. Den tillhör min mormor och morfar men som jag fick låna när min morfar hamnade på sjukhus, då min mormor varken hör ringklocka eller kunde ringa själv så blev det många turer för och hjälpa. Både jag och min man har svagt minne av att den är tillbakalämnad men då jag är osäker så vill jag gärna höra så den inte finns här hemma hos oss, innan jag byter lås hos mina morföräldrar. Jag vore jätte tacksam om någon skulle vilja hjälpa mig MVH Louise

silviaomolly
2015-05-10 01:50
#176

Hej! Detta kanske inte känns som en jätteviktig sak, men för mig är det det. Jag letar efter min ridhjälm! Både jag och min man har letat överallt där vi kan komma på var den kan ha legat. Den är grå, klädd i något fuskmockaliknande material. Jag tycker verkligen att den borde finnas i huset… Har kollat i bilen, i garaget, i uthusen… Det var ett tag sen jag red nu, men dem bör inte ligga kvar i stallet, då både jag och min man tror att vi har sett den hemma sedan dess, plus att alla mina andra ridkläder som jag hade i samma kasse finns här. Kassen är tömd och slängd.

Denna kommentar har tagits bort.
vargman
2015-05-10 11:12
#178

#176 Silviaomolly Förstår inte vad som händer men när jag försöker känna efter hjälmen så hamnar jag hela tiden på tema fisk, fiske och fiskeredskap. Ser fiskespön och nät. Ser försäljning av fisk. En skäggig fiskare och en tjej ridandes på en brun häst. Alltså inte mycket som har med ridhjälm att göra och som kan ge ledtrådar. Eller är alla fiske saker en ledtråd. Totalt förvirrad blir jag i allafall. Skulle egentligen inte skrivit detta men något fick mig att göra det. Om det finns något med fiske tema i er miljö titta i såfall där efter hjälmen. Hittar jag en bättre röd tråd i det hela så får jag återkomma. // Mvh

[feminette]1
2015-05-10 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Hej igen,  jag hoppas och önskar så att någon kan hjälpa mig. Min fina katt Puma har varit borta nu i över en vecka, vilket är ovanligt för henne. Jag har annonserat efter henne utan resultat. Snälla kan någon se hennes öde? Lever hon? Är hon instängd eller skadad? Det går inte släppa eller sörja och få ett avslut när man inte vet!

vargman
2015-05-10 20:23
#180

#179 feminette Den känsla jag får till mig av Puma är att hon är vid liv. Det som gör att jag får en liten klump i magen är att hon är i närheten av en väg. Hon håller till i närheten av vägkanten i motsatt riktning mot vad bilarna kommer ifrån. Kanske en landsväg. Får också känslan av ett vitt staket och en lampa som ger starkt sken på kvällen och natten. Får en känsla av att hon varit på denna platsen förut. Vet inte om detta kan vara pusselbitar som hjälper er i letandet. //Mvh

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Ravynsfair
2015-05-11 16:05
#182

Hej! 

Jag har letat efter min tvättnyckel med ljus och lykta, får snart panik över att inte veta vart den är då jag behöver tvätta helst igår! 
Den sitter ihop med en extranyckel till min lägenhet, nyckeln till tvättstugan är en svart plastbricka med en gul klisterlapp med nummer på. 
I knippen sitter dessutom en rund och platt id-bricka till min lägenhetsnyckel, färgad i guld. 
NÅGON som skulle kunna "se"  vart den är?

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

EgonK
2015-05-12 11:42
#183

Hej! Jag har tappat bort min svart plånbok med ett vort fox märke på den. Har alla korten i den. får panik!!

mattiasochlouise
2015-05-12 17:28
#184

Hej har en fråga till, finns det någon som kan hjälpa mig och finna min hunds halsband. Efter en renovering här hemma så är det borta, har det åkt med till tippen eller kan de blivit uppburet till garderoben? Det är i tyg och det finns även en länk i som drar åt. Mvh louise

fyrbobsvampkant
2015-05-12 23:25
#185

Vet inte om jag skriver rätt nu men.. jag har letat ihjäl mig och kan för allt i världen inte hitta mitt gymkort. jag vet att jag tänkte att "här ska jag ha drt så slipper jag leta efter det" slarvig jag vet. tacksam för svar.

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get.

[feminette]1
2015-05-13 16:57
#186

#79

Hej Vargman, tack för ditt försök, tyvärr har vi inte hittat Puma ännu. Har letat på de platser som kunnat likna de du såg. Vi bor inte så långt från en landsväg. Har du eller någon annan fler pusselbitar blir jag glad. Är så ledsen över att inte veta vad som hänt henne!😕

Millos
2015-05-13 17:55
#187

Hej! Har letat efter mitt pass i ett par dagar och känns som man vänt upp och ner på lägenheten. Känner lite panik då jag snart ska på en resa med tjejkompisarna. Skulle vara djupt tacksam för svar.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Aleya
2015-05-14 12:24
#189

#188 raderat. Hänvisar till inlägg #38

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Elmg
2015-05-14 14:06
#190

Hej!! Min röda bondkatt Moltas har varit försvunnen nu i nästan 2 veckor, han är inte kastrerad så jag är rädd att han har dragit långt åt skogen. Han är ca 7 månader gammal och världens gosigaste katt.

Rheen
2015-05-14 14:33
#191

Hejsan! Det är så att jag har tappat bort en husnyckel. Jag har alltid haft den med mig i min jackficka, eller ibland bland en massa andra små föremål i minsta facket på min vinröda väska. Varje dag efter jag tagit mig hem från allt ståhej så brukar jag fiska upp den ur fickan och låsa upp dörren. Så den var i bruk varje vardag kan man säga. Det jag efterlyser är en helt vanlig nyckel med 'taggigt' spår och fyra stora bokstäver på ena sidan. Bandet jag hade fast nyckeln i var rosa med reflex i mitten, om jag minns rätt. Det sista minnet jag har av nyckeln är att jag flyttar över den till min ljusblåa träningsväska, och nästa gång jag ska låsa upp dörren hittar jag den inte. Jag rensar alla väskor och fickor jag har, utan att hitta husnyckeln. Den har varit borta i ungefär 1 månad nu. (I vår familj har vi också ett par likadana nycklar liggande i huset, men just min har det rosa bandet med reflex.) Är det någon som kan tänka sig att veta något jag inte vet? Tusen tack.

~ Rheen.

mimi90
2015-05-14 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Snälla hjälp mig hitta mitt halsband som jag fått av min pojkvän.

JohnnyJoe
2015-05-15 18:57
#193

Jag söker en silverfärgad/gråfärgad extern hårddisk (en sådan man kopplar in i datorn med en USB-kapel). Jag hade med den på jobbet (en grundskolas fritids) för att se på en film  med barnen på fritids i onsdags. Men nu vet jag inte var den är. Det skulle verkligen kännas skit om den kommit bort totalt då den även innehåller en massa bilder (allt från bilder på mina små syskonbarn och gamla bilder från min skoltid), jobbfiler och wordsfiler med dikter, låttexter etc.

/ Joel

Mossalava
2015-05-16 09:00
#194

Hej jag skulle vija ha hjälp med att hitta min katt skrållan som har varit borta i 9 dagar nu , hon är 1år och steriliserad, hon brukar vara hemma varje dag annars. Så detta är inte likt henne.Har varit och letat på alla tänkbara Ställen så nu undrar jag om det finns någon som kan hjälpa mej att hitta Skrållan. Tackar

molam
2015-05-16 23:02
#195

AKUT!!!

Bilnyckeln är borttappad! v-v det är två nycklar från en ford mondeo på den samt en hemmanyckel med ett chip i för att komma in igenom porten på höghuset.

En ny nyckel skulle gå på 2500 och det är pengar vi inte har och isåfall måste vi ta från hundarnas vet kassa, och för tillfället har vi två gamla hundar vi inte vet när dom kommer lämna och däför måste vi behålla vet kassan! Snälla hjälp mig att hitta nyckeln, please!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Christian.Johansson
2015-05-17 11:14
#196

Hej. Jag lyckades slarva bort min nyckelknippa i fredags, jag är desperat, man har ju hela livet hängandes på den. De är en nyckelring av karbinhakemodell med röd "fläpp" och svart tygband ner till själva ringen. Snälla hjälp mig. Mvh. Christian

[NeferNefer]
2015-05-17 11:16
#197

#196: Jag är inte bra på att hitta saker … men jag tycker mig se dina nycklar hänga på en krok, dolda under ett mörkt klädesplagg, någon form av ytterplagg tror jag.

Christian.Johansson
2015-05-17 12:21
#198

Mina nycklar är funna! :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
2015-05-17 16:46
#201

#199 man får inte leta saker åt andra

#200 saker blir inte hittad snabbare bara för att man lägga förfråga flera gånger.

Båda raderade.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliesv
2015-05-17 17:57
#202

Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig, jag har en svart,röd,vit skjorta som är spårlöst borta. Är det någon som kan se vart den tagit vägen? Tycker verkligen om den men den verkar helt borta. tacksam för svar! Mvh Emelie

Annons:
ellenors_
2015-05-17 18:26
#203

Hej har tappat två saker, ena ett litet tennarmband som jag fick när jag var liten. Skulle ge det till min dotter hade jag tänkt men hittar det inte. Har alltid legat bland mina smycken. Varit försvunnen i snart 6månader. Dottern har dock fått ett eget men vil enda hitta mitt. Sen så har min psalmbok, liten vit med box, guld påbyltades kanter och den är märkt med mitt namn i guld på framsidan. Inuti finns kort på min mamma från hennes konfirmation och ett kort fred text från min mormors konfirmation. Denna sökte jag med ljus och lykta inför dotterns dop men gick bet.

ellenors_
2015-05-17 18:57
#204

Kul med autokorrekt… Angående psalmboken är det alltså "guld på bokens kanter" inget påbyltades ;) Tack på förhand

Viola77
2015-05-19 09:12
#205

Tacksam för hjälp! Ni har hjälpt mig för flera år sedan på denna sida, och nu är jag här igen,. Jag köpte gel paddar till ponnyn för flera år sedan. Men jag hittar dem inte nu. Någon som kan hjälpa till

vemina
2015-05-19 10:09
#206

Jag testar att få hjälp att hitta en grej!

Min hund har ett litet tuggben (tjurmuskel) som är spårlöst försvunnen… Det han har nu luktar så illa så det vore fantastiskt att hitta det andra benet..

Amandla
2015-05-19 20:41
#207

#205 Bilden är borttagen, var snäll och läs på om copyright i sajtens Skrivregler!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Noveh
2015-05-19 20:43
#208

Hej, jag har tappat bort ett par skor som jag verkligen tycker om, och skulle behöva hitta snart, nu när det börjar bli varmare. De är en sorts sneakers med rosa och lila, och liksom "glansigt" tyg. Har letat efter dem i någon månad, helt utan framgång. Skulle vara jättetacksam om någon hade tid att försöka hjälpa mig att hitta dem, tack :)

Inka81
2015-05-20 17:00
#209

Hej! Jag har tappat bort min mobiltelefon, finns det någon som kan hjälpa mig? En iPhone med färgglatt skal, den har varit borta i snart en vecka. Mycket tacksam för hjälp. Mvh

Annons:
Charlotte83
2015-05-21 00:26
#210

undrar om någon som kan se borttappade saker kan se var min 9åriga flicka gjort av sin plånbok? Har vänt upp o ner på hennes rum utan o hitta den… Hon lyckas alltid tappa bort saker  Plånboken är orange med katter på o kommer från Mallorca. Den är väldigt omtyckt o tråkigt att även den försvunnit nu. Tack så mkt ❤️

Amandla
2015-05-21 14:38
#211

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: