Dröm om björnar
Jaaa, vad betyder det när man drömmer om björnar som springer mot en men inte anfaller?
Det var svarta björnar. En stor som liksom kom underifrån marken, under några träd - en vuxen. (björnar bor ju inte under träd, under marken, heller!) Bakom mig.
Framför mig kom en björnunge från - vad det såg ut som - en ung björkskog - smålufsande mot mig…..sen vaknade jag.
Jag var chockad i drömmen av vart den stora björnen kom ifrån - men jag var aldrig RÄDD för dom…
Med Ljus // Shintaida
Jag har drömt om björnar många gånger, att det har stått en björn vid sidan av vägen när jag varit på väg hem så jag har fått springa förbi, och jag har drömt att en björn suttit under köksbordet när jag ätit middag.
Jag kan bara tolka din dröm utifrån mitt eget perspektiv, men jag tror att du kanske känner dig hotad av någon (eller något), men att du inte behöver känna dig rädd. Är någon arg på dig eller är du i någon sorts konflikt med någon?
vet inte
Jag vet inte vad det betyder men det som kommer upp när jag läser din text är VILL HA EN BJÖRNKRAM.
Vad symboliserar björnen för dig?
/Alma
Styrka, trygghet (som teddybjörnen), symboliserar den för mig.
Även mäktighet i dess storlek.
Med Ljus // Shintaida
Låter som en fin shamansk dröm, men jag vill inte sätta ord på drömmen åt dig egentligen. :)
#5 Zeretki!
NU blev jag nyfiken, ska Du veta!
Tyd gärna, jag tar emot…
Vill SÅ gärna veta vad det innbär.
Med Ljus // Shintaida

Jag ser inget mer än bra saker om björnar i drömmar. Man ska nog vara glad om man drömt om björnar:)

I boken Djurens språk står det så här om björnen:
**Kärlek är nyckeln till allt tillfrisknande. Min gåva till dig är förmågan att hela och läka.
**Du har helande och läkande gåvor att använda dig av, så antingen du vill läka dig själv eller andra så kom ihåg att det är alltid kärleken som är nyckeln. Med andra ord, stärk kärleken till dig själv eller hjälp andra att hitta tillbaka till kärleken till dom själva, så att ett läkande kan äga rum.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tack! Det värmde så gott, så gott…jag behövde höra dessa orden nu!
Med Ljus och kramar // Shintaida
Inte en susning!
Vet inte hur jag ska få fram det, vet Du?
Med Ljus // Shintaida

Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ahaaa…det ska jag göra! *eld och lågor*
Tack!
Med Ljus // Shintaida
Att drömma om en skog eller trädsamling står för" de naturliga krafterna inom dig och därigenom din kontakt med medvetandet om det omedvetna"
Att drömma om en björn står för "styrkan i våra känsloreaktioner"
citerat ur en drömtydningsbok… Kanske du kan tolka din dröm med denna info??
Kram
Unga djur (djurbarn) står för digsjälv som ung,barnakänslor, längtan efter barn…
#16 Hellas!
Ja, Du ska veta vad den berörde. Kan inte sluta att tänka på den och dess magiska ögonblick. Mycket vackra björnar med glansig päls…
Med Ljus // Shintaida
Ok, om man drömmer att en björn och en järv (jättestor, dvs lika stor som björnen) bråkar om ett byte på en frusen sjö. Sen snor en räv åt sig bytet och gömmer sig i sitt gryt. Genom att se snäll, gullig och oskyldig ut så låter björnen och järven räven få bytet. Vad sjutton kan det betyda? Jag finns inte med i drömmen utan är en utomstående betraktare.