hitta ditt kraftdjur!
Hej alla :)
Hela det här året, 2014 kommer jag dra ett kort ur den engelska boken ´Medicine Cards` av Jamie Sams och David Carson, till alla som vill veta sina Kraftdjur och vill ha lite `healing`. Jag kommer att översätta till svenska och förenkla texten lite, så det viktigaste blir med. Om du vill veta ett av dina Kraftdjur så är det bara att kommentera så svarar jag så snart jag kan! =)
Bilden är inte min.
Bilden borttagen då inte trådskaparen äger bilden!
Hej Det vore jätte intressant att få veta mitt kraftdjur
Mvh
Åsa Wahlman
Ta hand om er där ute
Hej hej,
Skulle gärna få veta mitt Kraftdjur. :) Ser fram emot svar när du har tid. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Zamizen fick Grodan som står för Rensning!
Grodan lär oss att hedra våra tårar, för de renar vår själ.
Om du skulle möta grodan idag, kan dens kväkande kalla på den rening du behöver. Om du skulle titta på vem du var idag, skulle du använda en av följande ord till ditt tillstånd, trött, överbelastad, härjad, frusterad, skyldig, lättretad, nervös, tom, försvagad eller med en känsla av förlust? om det är så, ta en paus och tillåt dig själv att bada i vattnet som är grodans medicin. det kan innebära ett långt och avslappnat bad. en förmåga som människor med grodan som Kraftdjur har är att ge stöd och energi när det behövs. okså att rensa negativ energi från vilken omgivning som helst. grodan talar om nytt liv och harmoni. kalla på grodan och finn ro i glädjen att ge dig själv. en del av rening är att göra dig själv fri från en person, plats eller sak som inte bidrar till nya tillstånd av lugn och påfyllnad.
Blev mer text än vad jag tänkt mig, men hoppas att du blev nöjd med resultatet, Zamizen =)
Åsas Totemdjur blev Rådjur som står för Mildhet!
Rådjuret lär oss att använda mildhetens kraft att röra vid hjärtan och sinnen hos sårade varelser som försöker hindra oss att nå det Heliga Berget. För att skapa mildhet o säkerhet för de som söker frid, behöver både det mörka och det ljusa älskas, liksom fläckarna på Rådjurets päls.
Om Rådjuret vänligt puffade på dig idag, så ber den dig finna den mildhet i anden som helar alla sår. Sluta att försöka få andra att ändra på sig, och älska dem som de är. Tillämpa mildhet i din nuvarande situation och bli som en sommarvind, varm och omtänksam. Det här är det verktyg som löser det nuvarande dilemma som du står inför. Om du gör det, är du i kontakt med det Heliga Berg, som är platsen av frid i ditt center, och den Store Anden kommer att guida dig.
blir ganska mycket text.
hoppas du blev nöjd med ditt resultat Åsa! =)
Zamizen, man kan nog ha rätt så många men det är mest normalt att ha ett, sju eller nio. det djuret som ni får reda om här på sidan är ett av era Kraftdjur, men det är nog det som är `närmast` er. =)
Howres fick Kolibri som står för glädje!
På grund av deras magiska egenskaper, har Kolibrins fjädrar länge använts för framställning av kärlek och charm. Det sägs att Kolibrin manar kärlek som inget annat totemdjur, och att Kolibrins fjädrar öppnar hjärtat. Utan ett öppet och kärleksfull hjärta, kan du aldrig smaka nektar och ren lycka i livet. För Kolibrin är livet ett sagoland av glädje! Om Kolibrin är ditt totemdjur, älskar du livet och dess glädjeämnen. Din närvaro ger glädje till andra. Du går samman människor i relationer som tar fram det bästa i dem. Du vet instinktivt där skönhet står ut med och, nära eller långt, din resa till din ideal. Du flyttar bekvämt i en vacker miljö och hjälper andra att smaka på saftiga nektar i livet. Om Kolibrin har flugit in i ditt liv i dag, gör dig redo att skratta och njuta av Skaparens många gåvor. Släpp dömande attityder och slappna av. Kolibrin kommer utan tvekan att ge dig en blixt av anden, kasta sig här, där och överallt. Gör dig redo för en märklig ny explosion av energi som kan skicka dina sinnen upprullning. Kolibrin kan bjuda in dig till ett konstmuseum eller en konsert. Följ Kolibrin och du kommer snart att fyllas med glädje och uppleva en förnyelse av magin i att leva!
Den här gången blev det mycket text, och kanske lite svårt att förstå allt som står! =)
H2j, vill jätte gärna veta :)
Sic gorgiamus Allos Subjectatos Nunc
Jossa5, det var svårt att välja ett kort men det blev Trollsländan som står för illusion!
Tollsländan är essensen av förändringens vindar, budskapet om visdom och upplysning, och kommunikationen från den elementära världen. Denna elementära värld är gjord av små spirande plantor, och av elementen luft, jord, eld och vatten. I sin essens är denna värld full av naturandar. om Trollsländan har kommit till dig, kanske du glömt bort att vattna dina blommor. På en annan nivå, kan du behöva tacka för den mat du äter som ger din kropp näring. På en psykologisk nivå, kan det vara tid att bryta ner de illusioner som har hållit och begränsat dina ageranden och idéer.Trollsländans medicin lockar dig alltid att se och undersöka de delar i dina vanor som du behöver förändra. Har du gått upp i vikt, eller börjar du att se ut som en fågelskrämma? Har du deltagit i de förändringar som du velat göra i livet? Om du känner behov av förändring, så kalla på Trollsländan att guida dig genom dimman av illusioner till förändringens väg. Se hur du kan applicera illusionens konst i din nuvarande situation eller fråga, och kom ihåg att saker och ting är aldrig helt och hållet som de verkar vara.
Hoppas att du blev nöjd med resultatet! =)
#15 Tack så mycket! Ett spännande kort/djur måste jag säga! :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Opps sorry inne på min syster konto
Skulle vilja veta mitt:)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Ankan, ditt djur står för transformation, alltså fjärilen!
För att använda Fjärilens kraft, måste du skarpsinnigt observera din position i självutvecklingens kretslopp. Liksom Fjärilen är du alltid då ett visst stadium, i ditt livs aktiviteter. Du kanske är på äggstadiet, vilket är början av allting. Det här är stadiet då en idé föds, men har ännu inte blivit verklig. Larvstadiet är den tidpunkt då du bestämmer dig för att förverkliga din idé. Puppstadiet är en den tid då man vänder sig inåt för att utveckla projektet, idén eller en del i personligheten. Det slutliga steget i förvandlingen är lämnandet av puppan och födelsen. Det slutliga steget innebär att dela färgerna och glädjen i din varelse med världen. Om du tittar närmare på vad Fjärilen försöker lära dig, kommer du att inse att det är ett evigt kretslopp av självutveckling. Sättet att urskilja i vilket stadium du är i, är att fråga dig själv:
1) Är det här äggstadiet: Är det bara en tanke eller en idé?
2) Är det här larvstadiet: Behöver jag fatta ett beslut?
3) Är det här puppstadiet: Utvecklar jag eller gör jag någonting som förverkligar min idé.
4) Är det här födelsestadiet: Delar jag min färdiga idé?
Genom att fråga dig själv dessa frågor, kommer du att upptäcka i vilket avseende Fjärilen talar till dig just nu. När du förstår var du är, kan denna symbolik lära dig vad du ska göra härnäst i kretsloppet av självutveckling. Om du har funnit din position i förvandlingen, kommer du att få se Fjärilens kreativitet.
Använda luften eller den mentala förmågan, av denna medicin är lätt gjort. Som ett exempel, om du känt dig utmattad och har frågat dig själv hur du ska hela din trötthet, bli uppmärksam på färgerna som du dragits till nyligen. Känner din kropp sig bättre i grönt? Kan det här betyda att du behöver äta mer grönsaker? Den här typen av tänkande inspireras av Fjärilens kraft.
Nu blev det mycket text!
Niiinah, du fick höken som är en budbärare!
Om du har fått hök-kortet, så har du just nu fått en ledtråd gällande livets magi. Den här magin kan inge dig kraften att komma över en allmänt stressande och svår situation.
Du ska testa din förmåga att upptäcka de närliggande krafterna. Har du krafter som du inte använder? Är det alltid svårt att finna lösningar kan du ha förlorat hökens klarsynthet? Eller framlägger den stora anden en gåva som du bara behöver ta emot? Har morgonens färger inspirerat dig att skapa? Eller har grådaskigheten i en nuvarande situation lämnat dig på marken oförmögen att höra rösten i regndropparna som smattrar mot ditt fönster? Var uppmärksam! Du är endast så kraftfull som din kapacitet att förnimma, ta emot, och använda din förmåga.
Vad som efterfrågas här är en intuitiv förmåga att urskilja budskapet som bärs inom hökens skri. Hökens gälla rop genomtränger tillståndet av omedvetenhet, och uppmanar dig att söka sanningen.
Förfäderna kände igen denna magnifika rovfågel, budbäraren som bar på budskap till deras vandring på jorden, den goda röda vägen, från andevärlden och de släktingar som levt före dem. Om höken gav ifrån sig sitt magiska rop, så var det ett Tecken på att vara vaksam eller medveten. Det kunde markera att en stridande stam var på väg, att ett barn skulle födas eller firandet av ett givande slag. Hökens rop signalerade behovet av att den som hörde det blev uppmärksam och kunde motta budskapet.
Höken är en symbol som är fylld med ansvar, eftersom hök-människor har ett helhetsperspektiv. Höken är inte som musen, som ser allt genom förstoringsglas. Människor med hökens medicin är medvetna om Tecken, budskap från anden, och färgen på det inbjudningskort som du gav dem för tre månader sedan. Inga detaljer undgår att bli uppmärksammade.
det är kul att det är så många som vill veta sina Kraftdjur! jag ska försöka hinna klart med de flesta =)
Jag vill också jättegärna veta mitt Kraftdjur!!:)
Jag skulle gärna vilja veta vad jag har för Kraftdjur! :)
Solvinge, du fick samma totemdjur som Zamizen, grodan! Om du bäddrar upp kan du läsa om grodan. =)
Imortaelis, ditt Kraftdjur blev Spindeln, står för vävning!
Spindeln väver nät som kan bli ödesdigra för dem som fastnar i dem och blir hennes middag. Det här kan liknas vid människor som fastnar i nätet av illusioner i den fysiska världen, och aldrig ser över horisonten in i de andra dimensionerna. Ödets väv representerar också ett livshjul, som inte inkluderar några alternativa lösningar. Det är typiskt mänskligt att fastna i antingen ett bra eller dåligt öde utan att vara medvetna om att vi kan förändra det när som helst.
Om vi inte är beslutsamma nog i att ändra vår lott i livet, så kanske det slutar med att vi blir uppätna av våra rädslor och begränsningar. Spindeln är den kvinnliga energin i skapelsekraften som väver livets vackra former. Hennes nät har hundratals invecklade mönster som fångar morgonens dagg.
Om spindeln kom ner ur sitt nät in i ditt kort idag, kanske hon vill uppmana dig att skapa, skapa, skapa! Titta efter nya alternativ till din nuvarande återvändsgränd. Hon kan också varna dig om du kommer för nära en trasslig situation.
Spindeln kan be dig föra dagbok för att skriva av dig och kunna läsa och titta tillbaka och se din utveckling. Om du gör det kommer du inte att glömma hur du skapar en ny eller annorlunda fas i ditt liv.
Hyvens, ditt totemdjur är mera taggigt än blygt, ett piggsvin som står för oskuldfullhet!
I söder på medicinhjulet är platsen för barnets oskuld och ödmjukhet. Det är hemmet för lekfullhet, och är Piggsvinets position i livets medicinhjul. Piggsvinet har många speciella kvalitéer, och är en väldigt kraftfull medicin: Trons och tillitens kraft. I trons kraft finns möjligheten att flytta berg. I tilliten till livets kraft, finns tilliten till att den store Anden har en gudomlig plan. Din uppgift är att finna den väg som är mest välgörande för dig, där du kommer till din rätt och kan använda dina största talanger i den gudomliga planen. Tillit kan öppna dörrar till att skapa utrymme. Det utrymme som skapas tillåter andra att öppna sina hjärtan för dig och att dela sina gåvor i kärlek, glädje och gemenskap.Om du skulle observera Piggsvinet, skulle du ögonblickligen se dess taggar. Taggarna används enbart när tilliten har brutits mellan Piggsvinet och en annan varelse. På samma sätt som Uttern är Piggsvinet en mild kärleksfull varelse, icke aggressivt. När ingen fara föreligger, är det utan svårighet möjligt att mata ett Piggsvin med bara händerna utan att sticka sig på dess taggar. Genom att förstå detta djurs grundläggande natur, kan du komma att förstå ditt eget behov av tillit och förtroende, och att få vara som ett barn igen. I dagens samhälle, behövs den här påminnelsen att hedra livets mirakel och att uppskatta varje ny dag som ett äventyr av nya upptäckter.
Jag har tagit bort samtliga bilder då de bryter mot copyright, det är inte TS som äger dem. Luna Moonstar, var snäll och läs sajtens Skrivregler, särskilt avsnittet om copyright! Jag låser tråden så länge tills sajtvärden har fattat beslut om ifall den är okej med tanke på att du tar upp så mycket av en text du inte själv författat.
Ett enkelt sätt att komma runt det här problemet är att ni tar allt via pm istället, då ses inte sajtvärden som juridiskt ansvarig längre!
Tack på förhand/Cerese