Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1668 ggr
[Fabulous.]
4

Kraftdjur.

Hej, jag har varit hos en medium och frågat vad mitt Kraftdjur är med min vän. Min vän har varg. Men mediumet sa att jag hade örn. Jag vill vara 100% säker att jag har örn. Kan berätta lite om mig.

Jag är:

Glad, skrattar mycket, inte trött på kvällarna kan stanna uppe mycket sent, vänlig, haft 1 framtidsdrömm och tydsnadsplikt.

Jag vill helst hitta mitt Kraftdjur enkelt, en drömm går bra! Men vilket djur låter det som jag är? Jag tror räv ibland! Vad tror ni?

Tack för svar.

molly77
1

När jag läser din beskrivning så tror jag på räv. Inte örn!

[Fabulous.]
2

Ja det trodde jag med! Ska leta fortvarande, hoppas jag har räv dom är så söta!!! Tacksam för mer svar.

tarotlasse
6

Nu blir jag konfunderad vad tusan har ni för kunskaper om Kraftdjur och vilket korkat medium har kunnat säga vilket Kraftdjur ni har?

Har ett medium sagt ngt sådant så är det inte ngt riktigt medium i alla fall utan snarare en lurendrejare.

Enligt shamanismen så är det bara du själv som kan finna och hitta ditt Kraftdjur ingen annan.

Ditt Kraftdjur hittar du genom att göra en underjords resa.

Den kan gå till på lite olika sätt beroende på shaman  till shaman.

Det skiljer enormt mycket på olika shamankulturer från syd Amerika, Nord Amerika. Nord Europa och Asien.

Jag fick lära  känna och hitta mitt Kraftdjur genom en trumresa ledd av en Nord Amerikansk/Kandensisk Shaman.

Vi gjorde då en underjords resa och där vi stötte på ett flertal olika djur genom denna resa.

Vi fick inte ta emot insekter, kräldjur eller djur som visade tänderna åt oss för det var onda fick vi lära oss.  När ett djur kom fram till oss skulle vi vänta och se vad den visade oss.

Det var först när vi mötte ett djur som visade sig från alla sidor  framifrån bakifrån uppifrån nedan i från och från sidorna. Då kunde vi veta att detta var vårat Kraftdjur.

Det var enbart detta djur som kan visa oss detta  inte ngn annan i hela världen kan visa oss detta varken ngt medium eller ngn shaman.

Utan enbart djuret själv som kan visa detta för oss ingen annan.

Så  oerhört lätt för ett oseriöst medium att tala om den kan säga vilket djur som helst bara den får sina pengar för sittningen.

Uch så arg jag blir när jag får höra ngt sådant här humbug  grrrrrr

Lasse

Draug
0

vad är en underjords resa?

Draug
1

intressant kanske jag någon gång i livet kan göra en så kallad underjords resa med en shamans hjälp.

tarotlasse
2

Shamanerna har flera olika trumresor med olika inriktningar på vad man är ute efter.

De tre stora trumresorna är under jordsresan då man går ner under jorden genom en brunn. Källartrappa, grotta.

Det är alltid en underjordsresa man börjar med när man börjar sina resor. För i underjordsresan där finner man sitt Kraftdjur som ger en beskydd och vägleder en genom alla andra resor man kommer göra i framtiden man kan säga Shamanernas ord för vår guide och andlige vägledare.

Shamanen leder resan i underjorden och djuret kommer visa sig för dig  och kommer inte finnas några oklarheter på vilket som är rätt djur när den väl visar sig.

Visar sig inte djuret för dig ja då var det inte dags för det nu i utvecklingen.

Det är först då du funnit ditt kraft djur du kan göra andra och fler resor.

Shamanerna säger att man får aldrig göra ngn annan resa en underjordsresan utan sitt Kraftdjur för annars är risken så stor att man hamnar vilse i dessa trumresor.

Sedan brukar nästa steg i trumresornas värld vara att göra en mellanresa.

Vilket går till på det viset att man mentalt föreställer sig en plats man känner sig trygg med som utgångs plats.

Sedan så under trummans gång bestämmer man en plats man vill besöka i denna värld.

Första gången jag gjorde en mellan resa så bestämde jag mig för att besöka en kompis som bor i en helt annan del av landet.

Jag hamnade i hans kök och kunde se fyra andra personer i rummet och höra vad det pratade om och diskutera om.

När jag kom tillbaka från denna mellan resa ringde jag upp denna kompis och jo det stämde de personer jag sett satt i rummet och det hade diskuterat just det jag hade hört så jätte häftigt.

Vid ett annat tillfälle vi gjorde en mellan resa så bestämde shamanen vilken plats vi skulle resa till.

Sedan fick vi skriva  och rita ner vad vi upplevde av denna plats shamanen bestämt.

Han hade bestämt att vi skulle resa till hans sommarställe och visade efter resan bilder från detta ställe.

Det var också riktigt häftigt.  

Sedan så en Ovan resa ja då beger man sig till andra sidan och samtalar med andevärlden  och med avlidna släktingar vänner mm

antingen till ngn av våra egna avlidna anhöriga eller till ngn av de andra i gruppens avlidna nära och kära och då beskriver anden för dom efter resan  så de kan bli igenkända.

Men enligt shamanerna måste kraftdjuret vara med under dessa resor så att vi inte hamnar vilse och enbart vi själva och kraft djuret som kan visa oss vem kraft djuret är. Absolut ingen annan kan visa dig eller berätta för dig vem som är ditt Kraftdjur.

Ditt Kraftdjur skulle aldrig tillåta någon att göra det.

Så  en liten men väldigt liten lektion om Shamanism.

Lasse

Denna kommentar har tagits bort.
Draug
0

verkar finnas mycket att lära inom schamanismen, men har ett starkt intresse för detta så kommer nog engagera mig mer i det så fort jag får tid och möjlighet. kommer inte försöka mig på några resor på egen hand, utan göra det i sällskap med en schaman som vet vad han pratar om. Verkar absolut säkrast att göra så.

Tack för att du berättade lite kring detta Lasse,lite mer lärdom att ta tillvara på!

tarotlasse
0

Ja du jag kan inte rekommendera att röka cannabis vid dessa trumresor förstår att du så kunde se både det ena o andra.

Däremot så shamanerna använder Salvia Divinorum som röka och då kan man snacka om att se syner LSD är bara svagdricka  i Jämförelse.

Så förstår dina tankegånger men  stor skillnad i olika kulturer och är tyvärr en del av den shamanska kulturen.

Men medialitet och droger hör inte i hop överhuvudtaget.

Det funkar alldeles utmärkt att få mediala upplevelser och syner utan att inta droger eller  använda olika hjälpmedel överhuvudtaget.

Hur ska vi annars veta om det är hallucinationer eller inte.

Så totalt drogfritt under medialt arbete för det har inte med varandra att göra.

Lasse

storFisk
0

Glöm drogerna så är du snäll, vad tror du om mina upplevelser?

Jo, jag har fått se både det ena och andra, men har lite svårt att se det som sant såhär i efterhand.

Tack på förhand.

[Fabulous.]
0

Hej Lasse Jo det var väl ett korkat medium! Vi betalade inte ens men jag är under 15 och hur gör man detta resan? 😃

[Fabulous.]
0

Hört att man kan träffa sitt Kraftdjur genom dröm. Hur isåfall?

Mephi
3

Jag gjorde en guidad Meditation speciellt framtagen för att få möta sitt Kraftdjur för ett tag sen, och jag anser att det är fullt möjligt att göra det utan att behöva göra en trumresa. Jag skulle slappna av och föreställa mig själv ute på ett öppet fält/äng med skog runtomkring. En dörr visade sig någonstans i mitten av fältet och jag fick 'order' om att öppna dörren och kliva in i världen som fanns på andra sidan tröskeln. Jag minns att jag gick på en smal stig, hörde fåglar kvittra och jag gick längre och längre in. Plötsligt befann jag mig i vatten - kunde andas utan problem och jag minns att jag var någonstans under ytan för sättet ljuset bröt mot vattenytan och glittrade ner genom vattnet var så otroligt vackert. Från ingenstans kom plötsligt en stor haj simmandes sakta någon bit framför mig. Ståtlig, lugn, kraftfull, respekterad och vacker. Jag har hajfobi sedan många, många år tillbaka och var tvungen att avbryta hela meditationen, men efter att ha funderat på upplevelsen tror jag bannemig att hajen är mitt Kraftdjur då jag ofta drömmer om just hajar och har en otroligt onödig och skrämmande fascination gentemot dem. :)

-

[Fabulous.]
0

Kul att ditt Kraftdjur är haj

tarotlasse
3

Ja det finns ett flertal guidade cd skivor i att söka sitt Kraftdjur om det är en trumresa, Meditation eller djur kontakt.

Det har ingen betydelse vad det heter bara det är du själv som upplever och har kontakt med ditt Kraftdjur o ingen annan.

Sedan vad du använder för teknik har inte så stor betydelse.

För denna underjords resa kan ju vara väldigt olika från en  till en annan shaman eller en Svensk New Age shaman.

Vad man en tycker om shamanism och deras kultur så är den mycket intressant och egentligen inte annorlunda en spiritualismen .

Vi båda har kontakt och kommunicerar med  Guider och andevärlden.

Shaman är väl mer vidsynt och mer öppen för de Tecken naturen visar oss en vad vi spiritualister kanske är.

Annars inte så stor skillnad egentligen vi har båda en fysisk hjärna och ett  logiska tänkande som påverkar oss båda två när det gäller andligt arbete.

Vår grundtro påverkar oss båda hur vi tolkar andevärlden ingen skillnad alls på oss i det avsendet.     

Vi ser det  bara på olika sätt eftersom all kontakt går genom vår fysiska hjärna och vi ser det hjärnan skapar för oss och det vi tror på.  

Som denna shaman sa att andevärlden är energi och energie är ljus och har inget utsende.  

Så han sa att han och jag vi kan se samma ljussken hans grundtro på shamanismen naturen  gör att hans hjärna skapar en bild av ett djur för det är vad  han tror på.

Min hjärna som spiritualist skapar en bild av en människogestalt för det  är vad jag tror på.

En person som tror på änglar så skapar dennes persons hjärna en ängel.

Men det är ändå exakt samma energi och ljus utan ngt fysiskt utseende vi ser alla tre.  

Jag får säga otroligt klokt sagt och  det är helt rätt för andevärlden har inget fysiskt utseende utan är en ren energi så kan bara hålla med denna shamans kloka ord.

Jag fick en helt annan uppfattning och respekt för  shamanismen och deras tro efter vårat samtal som handlade om mycket mer en bara Kraftdjur.

Vi var båda helt överens  att vi ser och upplever precis samma saker men vi gör det på olika sätt.

Lasse