Trollsländor
Vill dela med mig av upplevelser med trollsländor. 🙂
Häromdagen när jag låg och solade och blundade kände jag något som satte sig på min näsa. Det killade och jag viftade bort det lite snabbt. Min man såg det och skrattade. Det var en trollslända. Nyss satt jag ute i solen och njöt. Nästan med en gång satte sig en trollslända på mitt ben, länge. Den flög iväg och satte sig på samma ställe igen, länge. Efter ett tag så satte den sig på min hand men då kunde jag inte hålla mig utan rörde mig så att den flög iväg. Jag tyckte det var fina upplevelser. Tecken eller vad det nu var? Kanske ett Kraftdjur jag behöver för tillfället? Tittade lite på nätet om vad det betyder. Förändring, att leva i nuet, livets magi, förståelse för drömmar, att se sanningen i situationer bl a. Precis vad jag behöver just nu med de förändringar jag upplever både i mig själv och i min omgivning.
Kram på er och en trevlig helg alla! ❤️
Det var en (eller flera) fina situationer det där och det är något magiskt med trollsländor. Jag såg själv flera stycken härom dagen och blev lite förvånad eftersom jag sällan ser dem, eller inte så många i alla fall :) Kanske en "förökningsperiod"? Trevlig helg till dig också!
Sajtvärd på Övernaturligt
Ja, det är säkert en förökningsperiod just nu och jag tycker också att de är magiska på något sätt. Vingarna är så fina.
Det kändes som ett gott Tecken! Blev så lycklig. 🙂
Vilken fin upplevelse. Jag får lov att erkänna att jag har tidigare varit livrädd för trollsländor, men sen hörde jag någon likna dem vid små älvor eller sagoväsen och sen dess är min rädsla helt väck. Tycker numera om när de hälsar på i trädgården…