Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2624 ggr
doghead
2013-08-14 20:44
1

Hästdröm

Jag vill gärna ha hjälp att tolka dessa drömsekvenser som stannat kvar hos mig. De handlar båda om hästar. jag är inte hästbiten och jag tror inte att häst är mitt andedjur eller Kraftdjur.

dröm ett

En svart överdrivet stor arbetshäst står vi fotändan av min säng. Den når upp till taket ( vi har 4 meter i takhöjd ) . Hästen är lugn, jag känne ringen rädsla. jag kliver upp ur sängen, klättrar upp på hästen och den går ut ur sovrummet genom en vägg. den går sakta.

Dröm två.

En svan spricker upp över bröstet och en flock med svarta hästar, typ vildhästar, springer fram ur svanen. de är små men springer mot mig i vild fart och då är de i naturlig storlek. Svanen är oberörd av hålet och lever.
jag känner mig inte rädd även om de springer rakt mot mig. de tittar mot mig.

ALPHIRA
2013-08-14 23:15
2

Vilka fantastiska drömmar, doghead! -Eller "drömmar"…

Jag kan inte tolka drömmar, gör inte ens något försök fast jag får några tankar… Det finns andra här som är bra på tolkning.

Kom bara att tänka på att en period i mitt liv varje kväll när jag gick och la mig hörde jag galopperande hästar springa mot mig. Jag tror jag hörde det med mina fysiska öron. Jag lyssnade på det tills jag somnade. Detta hände varje kväll under några månaders tid.

Galopperandet tog slut när vi - helt plötsligt och mot alla odds- tog hand om en utsliten travhäst som skulle slaktas eftersom han vägrare att springa mer. Vi hade inte ens en stall men den byggdes på några dagar.

Hästen hade ont i ryggen och höften och han var knäpp i skallen.

Han blev frisk på alla sätt och vis! Vi hade honom i sju år. Han verkligen njöt av sina pensionsdagar.

PS Denna häst hade sett mig några gånger i förbifarten och träffat en gång. Jag tror att han skickade sina signaler till mig med sitt galopperande, han ville hem till mig. Och för övrigt han var ju jätte medial person. Vi pratade mycket med varandra.

doghead
2013-08-15 00:29
1

Vilken fin berättelse. Hästen hittade hem till dig :)

[Kattuggla]
2013-08-15 17:39
0

Skickar dig ett pm. 🌺

Cahira
2013-08-17 03:59
1

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

doghead
2013-08-18 12:38
1

Tack! :) jag ska kolla in. Fick en tolkning av Kattuggla som fick frågetecken att bli utropstecken :) kändes helt rätt i det hon läste ur drömbilderna :)

[Kattuggla]
2013-08-18 22:06
1

Tack själv för att jag fick träna! :)