Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1157 ggr
[saga@]
1

Konstigt?

I förrgår drömde jag att ett ex/strul? hade dött och han letade upp mig.. dagen efter alltså igår fick jag ett sms av honom..

Jag har alltså inte hört ett ord från honom på nästan ett år … 

Trodde efter drömmen att han hade dött och ja letade efter mig.. att han visste att jag kunde se han om han kom till mig.. 

Det är så drygt att drömmar är så svåååra att tolka 😕

saur
1

Förlåt, men dagen efter igår? Blir inte det idag? Haha, blev lite förvirrad av det översta stycket.

Det första jag tänkte var, er relation "dog", vilket för dig blir att han försvann(/"dog") från ditt liv, och nu har han sökt upp dig (sms).

[saga@]
1

I förrgår skrev jag :)

Okej ja så kan det juh vara.. hehe🙂

saur
1

"dagen efter igår fick jag ett sms av honom.."

Ja ibland kan det vara så enkelt :)

[saga@]
1

ja dagen efter alltså igår:)

Loris M
1

Vad roligt det här blev! 😃

saga@, jag förstår vad du menar och att du drömde i förrgår och fick sms igår.  

Saur, så här skriver hon: "I förrgår drömde jag att ett ex/strul? hade dött och han letade upp mig.. dagen efter alltså igår "

Hade hon skrivit: "I förrgår drömde jag att ett ex/strul? hade dött och han letade upp mig.. dagen efter, alltså igår " (med kommatecken)

eller: "I förrgår drömde jag att ett ex/strul? hade dött och han letade upp mig.. dagen efter - alltså igår " hade det gjort skillnad och varit tydligare. Tänk vad ett litet Tecken kan göra för skillnad! 😉

Så dagen efter i igår blir idag, men dagen efter i förrgår blir igår och det var det hon menade!

Men när det gäller din fråga saga@, så tror jag som Saur. När vi drömmer om att någon vi känner dör, handlar det oftast om att relationen till den personen dör eller förändras. Det kan vara så att man glider ifrån varandra och helt enkelt önskar personen ur vägen. Därför kan vi ibland döda våra vänner eller vår partner i drömmen.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

[saga@]
1

Oj okej :) ja det känns så med han.. jag svarade inte på sms:et om någon undrade😛😉

saur
1

Hahaha jo alltså jag förstod ju att det hade blivit ett ord för mycket eller ett för lite, tycker bara sånt kan vara så roligt för man får nästan ont i huvudet att försöka förstå vad det står.

som typ "två dagar efter dagen efter i morgon", snurrar i huvudet av att bara skriva det haha.

[saga@]
1

Hahaha😂

Loris M
1

#7 😂Ja, jag vet hur det känns när man stirrar sig blind på en mening eller ord och hur många gånger man än  läser så ser man inte felet. Det är verkligen roligt, men jag var rädd att jag skulle krångla till det ytterligare med min förklaring. Men det gick ju bra! 😃

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

[lillalollo]
2

död betyder oftast i drömmar avslut eller pånyttfödelse. Sen att han sökte upp dig kan varit en föraning på att han skulle ta kontakt.

Förr i tiden när det inte fanns telefon eller dylikt så var det ju bara brev som gällde och folk brukade oftast gå på känslan. Och kunde känna att något hänt den eller den personen. 

Människor är djur med lite mer utvecklad hjärna. 

Så tror att det var en kombination. Ditt ex söker upp dig för ett avslut eller så är det avslutat från din sida men ej hans….I dont know. Who know? Nobody Know. 

Det är väl bara att kika vad som komma skall.

[saga@]
0

Kika hur då?:)

[lillalollo]
0

Ja alltså du får se om nått händer ifall du kan koppla det till drömmen .

Denna kommentar har tagits bort.