Triangelns betydelse
Hej! En natt drömde jag en mardröm. Jag drömde om att bli jagad av ett gäng ungdommar som ville mig illa. Jag sprang ut på en brygga men det gick så dåligt att springa så jag bestämde mig för att hoppa i vattnet. På ytan såg jag hur dom väntade på mig. Men jag vägrade flyta upp. Under tiden på havets botten får jag plötsligt panik jag måste andas! Jag vaknar och jag kippar efter andan även där. Jag känner hur luften i lungorna fulls och jag e lugn igen. När jag öppnar ögonen ser jag en triangel flyga rakt emot mig. Jag blir så förvånad eftersom det var ju en triangel som flög runt i rummet. jag tänder lampan och triangeln e borta. Jag har alltid varit den som inte kan sova med minsta ljus i rummet så det var inte bara persienner och svarta gardiner fördragna från fönstret. Rummet var helt svart. Jag var vaken och jag vet att jag inte blivit drabbad av Sömnparalys. Jag undrar är det någon som vet vad kan det vara? Och vad har triangeln för betydelse?
vilket håll var spetsen på triangeln?
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Spetsen var uppåt.
okey, har för mig dte stog för andlighet och elementet eld.
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Intressant när du nämnde element. Eld (triangeln) vatten (där jag försökte gömma mig) luft (som jag kämpade för) andlighet (tja hela händelsen blev andlig) jord väl de ända jag inte får in. Har jag missat något? Hehe kanske är en ren slump eller betyder de nåt tro? :)
Min tolkning av drömmen är att du i det vakna livet är stressad över något och du försöker fly/skydda dig från/klara dig igenom stressen på ett sätt som inte är hållbart - förr eller senare kommer luften ta slut. Jag googlade runt lite och en triangel verkar stå för gud/andlighet (som redan nämnts här) och är den liksidig visar den treenigheten: fadern, sonen och den helige anden. Att du fick se triangeln kanske kan betyda att du kanske behöver ha lite mer tilltro på livet, kolla över din situation, på lite perspektiv på saker och lita på att det kommer lösa sig.? :)
Don´t worry, Be happy!
Jo det kan stämma för jag var rätt ostabil då. Detta inträffade för några år sedan men det är inte förens just nu jag tänkte förstå mig på innebörden. Jag har sökt en hel del på trianglar och dess betydelse. I vissa fall betyder det en sak i andra fall en annan. Jag vart så osäker på vad exakt en triangel som symbol betyder. Läste någonstans om mytologi, att en triangel ses som sin själ och om ens själ lämnar kroppen utgör det formen av en triangel.