Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1404 ggr
[Melodica]
3

Intuition

Vad är intution för er? Information från era guider? Eller något annat? Det finns olika förklaringar beroende på vem man frågar eller vilken bok man läst. Är nyfiken på era reflektioner!

Fjäril
2

För mig handlar intuition om mina egna känslor, inte information från någon annan. Däremot kan en information kännas i magen, vilket för mig då innebär att min intuition också talar till mig.

Vi kan också snappa upp information/budskap (hux flux) som kan få oss på andra tankar, eller agera på ett annat sätt (likt intuitionen), så ja, det kan vara klurigt, men det är en övningssak det där.

Sajtvärd på Övernaturligt

Älvan
2

Jag har kommit fram till att min intuion i bästa fall är en samlad kunskap från dem som levt och lever på vår jord som jag kan fånga.

Dvs även min kunskap ingår, men inte som enda beståndsdel. Jag kan inte säga från "vem" den kommer. Jag tror inte riktigt att det är "en" ängel/varelse/person/ande/gud eller guide utan att vi alla har möjlighet att ta del av världsalltets kunskaper utan omvägar.🙂❤️

(jag tänker som ett samhälle under utveckling där ex forskningsupptäckter sker samtidigt på helt olika delar av världen där forskarna inte har haft kontakt med varann)

Hoppas detta är begripligt för någon.

Till mig förmedlas denna kunskap genom tankar, bilder, känslor osv.

Det ska bli spännande att läsa vad ni andra kommit fram till.🙂 Jag tycker frågeställningen är ytterst intressant.👍

❤️

[Lynx1]
2

Ikväll verkar jag njuta jättemycket av att läsa Älvans inlägg lite här och var :-)

Håller med Älvan även här, och vad jag tror är att vi är alla 1. Så ja, det är klart att vår själ redan har all den kunskap som finns och om vi är lite uppmärksamma så vet vi redan allt, innerst inne. Känslorna är själens språk. Den första känslan. De senare mer "påbyggande" känslorna är kopplat till associationer från tidigare händelser i ditt liv. De behöver nödvändigtvis inte tala om sanningen för dig, men din själ och de känslor som din själ förmedlar - det är sanningen. Och din intuition.

Älvan
1

#3 Lynx återigen❤️

"En tanke (=själ) två kroppar"😉

Du utvecklar dock min tanke mer djupgående!🙂

[Lynx1]
1

<3

[Melodica]
0

Spännande med allas reflektioner! Några mer funderingar eller upplevelser?

J-Artur-K
1

När jag träffar en person kan jag känna av genom intution personens förflutna , att personen har haft problem med ex kilar om det är en tjej. Att personen har förlorat någon den älskar. Personens andliga förmågor. Men mven mycket annat o jag har aldrig träffat personen förut. Det kommer med känslor. Jag vill säga att det är genom intutio

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
1

Jag bruka diskuttera med vägledare o andra som hjälper mig. Då svara dom med ord Men med känslor som blir hela meningar. Blir som vanligt samtal. Det borde vara intutionen som används då om jag inte har fel.

Ny dag nya möjligheter