vad händer med mig??
hej! är det någon som kan hjälpa mig/förklara detta vore jag så otroligt tacksam! Jag är en person som så gott som ALLTID minns vad jag drömmer om nätterna. även om de är fler drömmar jag drömmer per natt.. vissa mer verkliga än andra. men härom natten var värsta natten jag varit med om. den "drömmen" var så verklig så jag vet fortfarande inte om jag rättvist kan kalla det för dröm.. :/ hela denna "dröm" utspelade sig nämligen i mitt sovrum, jag låg kvar i sängen hela tiden.. jag ska inte gå igenom hela drömmen, men ut från gardinen uppenbarade sig en mörk gestalt som bara blev större och större. jag försöker med all kraft jag har att skrika. när inget ljud kommer försöker jag resa mig för att ta mig ur sängen, men jag kan bara ta mig upp till sittande position.. enda sättet att förklara hur de kändes var en blandning mellan förlamnig eller riktigt riktigr berusad.. och jag anstränger mig verkligen allt jag kan. det fortsätter med föremål som uppenbarar sig och börjar sväva i luften.. detta med att inte kunna skrika har hänt mig förr , och jag har fått så många olika "naturliga förklaringar". och förr har jag godtagit dom. men detta var nåt helt annat.. jag är så övertygad om att detta på nåt sätt var verkligt! att jag har sedan dess sovit i soffan med både lampa och tv på.. kan någon snälla förklara för mig vad som faktiskt hände? :/ vore så otroligt tacksam!
Låter som en Sömnparalys, sök på det på nätet, det är något som "kan förklaras" både "vetenskapligt" och "övernaturligt"..
Många citationstecken där men tja, du förstår nog :-)
Kolla min tråd om det! Finns en länk till en dokumentär på youtube där! :)
Tack, det ska jag göra! :)
Var på väg att hänvisa till den också men eftersom jag tyckte bilderna i den dokumentären var otäcka så ville jag inte skrämma upp någon ytterligare ;-)
Jag tycker inte det är en bra ide att skrämma dig ytterligare. Jag skulle avråda dig från att kolla på liknande dokumentärer!
Jag tror på attraktionslagen så ju mer fokus du har på det POSITIVA desto bättre. När du lägger dig nästa natt ska du tänka på hur fridfull och härlig du önskar att din sömn ska bli. Hur utvilad du kommer att känna dig på morgonen. Hur underbara drömmar du kommer att få osv.
Förstärk INTE det negativa genom att ägna intresse och energi på detta. Jag har själv mycket svårt att tro på något av det i dokumentären som hänvisas till.
Om du vill kan du be om beskydd innan du somnar. Jag har själv en indiansk drömfångare då min son hade mycket mardrömmar och sedan vi skaffade den har han inte haft mardrömmar på 2 år! (förutom en natt då han trodde att drömfångaren nog var full så vi "tömde" den ute på balkongen och sen fungerade den igen!😂)
Lycka till och fokusera endast på det du önskar uppleva!❤️
Helt enig med Älvan.
#6❤️
om du ägnar energi och intresse i att övervinna detta och fokuserar på att få bort rädslan och sedan kämpar emot de låga energierna med ljus o styrka så kommer du bli fri från detta , genom att bara ignorera det o låtsas som att det inte finns hjälper inte. tro mig jag har brottats med dethär i över 12 år å är nu fri från alla besvär genom att sluta vara rädd o kämpa imot och övervinna de låga energierna som besöker mig i mina paralyser. finns även hälp från andra sidan , tänk en tanke till dem om du hamnar i en paralys igen så ska du se att de negativa slits bort från dig, ja drömmer även ganska mkt som du gör , på en hel månad kanske det går 1 natt jag inte minns vad jag drömmer .
Ja, Zelvin, det är samma för mig, det är inte ofta jag på morgonen INTE kommer ih¨åg vad jag drömt.. Och även hemska mardrömmar ibland som får mig att gå upp att tända lampan..
detta var dock 10 gånger värre :/ Du skrev att du också upplever detta.. är någon "fysiskt på dig" under detta, eller är de som jag försklarade att de bara är "nåt där"? :/
jag kan också tilläga att jag besökt doktorer för detta som försökt hjälpa mig vetenskapligt med medeciner o samtal men det hjälpte inte , sen sen en tid tbx när jag upptäckte andevärlden o vad det igentligen var som hände med mig vart det en helt annan sak att hantera det och övervinna det.
dom är fysiskt på mig , men nu kan jag röramig utanför min kropp i paralysen o ge igen på de låga energierna då blir dom rädda o försvinner
Ok. Vad skönt ändå att höra att det går att "jobba" på det!
Tack allihop för svar!
Det hände mig mycket förut. Jag försökte vara lugn o tänkte det går över om en stund. Var det bästa jag kunde göra tycker jag. Hjälpte i alla fall så man inte blev rädd
Ny dag nya möjligheter