Flyr i drömmarna
Jag drömmer mycket, och minns alltid från varje natt. Mest drömmer jag om att jag ska fly/gömma mig från något/någon som vill mig illa. Vandrar runt i stora hus/byggnader med många skrymslen och hemliga rum. Jag drömmer även ofta om att jag åker hissar som är knäppa. Stannar på fel våning osv.
Kan det ha någon betydelse? Det är senaste året jag börjat drömma så mycket.
Puffelipuff :)
Det låter som du är stressad eller mår allmänt dåligt tycker jag, oftast är det ju våra känslor och tankar som påverkar oss. Kanske saker vi inte ens tänkt på eller känslor vi förträngt, som kommer fram i drömmarna.
Det med hiss tycker jag låter som att du "åker upp och ner" känslomässigt, att det inte blir rätt helt enkelt. Att du hamnar på fel våning, alltså känslan av att något är fel, att du inte kommer till den plats du vill vara på. Samma med att vandra, du går och går men hittar inte rätt eller når något mål. Frustration..
Att fly är ju oftast en jobbig känsla det med, man är stressad och rädd, jagad.. så kanske är det så att du känner dig stressad allmänt, har mycket att tänka på. Vill inte ta tag i något som kanske får dig att känna dig jagad?
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Jag anser mig må ganska bra psykiskt, men det kan defenitivt vara undertryckta känslor. Allt annat stämde in ganska bra