Utveckling??
Hejsan.. Först och främst vill jag säga att finns det en sådan här tråd, så länka gärna… Då har jag isånnafall bara slarvtittat, för just nu kunde inte jag hitta någon…
Men för det andra… Hur kan man börja lära sig att läsa av folk, och få kontakt med andevärlden…? Vet att det är något som krävs övning och år av tålamod… Men hur börjar man? Jag har hållit på med tarot i några år… Men känner verkligen att jag vill utvecklas… Så jag undrar om ni, har några generella tips, övningar och saker man bör tänka på…
Jag har känt och upplevt övernaturliga saker… Men jag är ändå inte utvecklad i detta ämne, så därför ber jag er om hjälp…
Hej innanfrosten!
Du har ett uppenbart intresse och då är man på väg. Min åsikt är som så här, man kan inte leta upp sin mediala/medium/andliga förmåga, den kommer till dig när du är redo.
Däremot så kan man känna (som jag gjorde) att man inte vet vart man ska börja, men att man ändå förstår att det måste finnas en anledning till att man reagerar/känner mer än andra.
Mitt tips är helt klart Betty Shines böcker. Hennes två böcker (bla) Sinnets Magi och Tankens Kraft har flertalet övningar. På den vägen har jag vandrat (jag började så)
Där ges möjligheten till att lära sig att kommunicera/känna närvaro av dina andliga vägledare, änglar mm.
Mitt råd är att börja där. Ingen kan tala om vart du står eller vad du kan, du måste känna det själv.
Testa dig fram, du kommer säkert uppnå fantastiska saker.
Lyckatill, du har något fantastiskt framför dig!
Sajtvärd på Övernaturligt
Ett till tips är tex mediumcirklar eller helgkurser som finns för både nybörjare och dom med vana.Där får man träna upp sin intuition ,lära sig lita på den information man får till sig.
Googla på din hemort eller i krokarna du bor kanske det finns någon kurs i närheten.Sen finns även en del distanskurser på nätet som är bra.
Under kategorin artiklar finns en mediumlista kanske det är någon av dom som har kurs eller cirklar som kan passa för dig .
Lycka till och jag säger som ovanstående,du har nåt fantastiskt framför dig och alla har vi förmågan att öppna upp
Hej finns kurser om det . personligen ska jag börja med udda vägen. dvs att rensa ur en städning det som gör ont sen Healing naturligt viss…
#3 Det här är en gammal tråd, se datumet då första inlägget skrevs. Man kan också klicka på de olika användarnamnen och titta på deras statistik, då ser man bland annat när de var inloggade senast. TS i det här fallet har bara skrivit detta inlägg och sedan inte varit inloggad något mer. Därför ska du nog inte vänta dig något svar av henne/honom.