Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 943 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

Vad är det..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.. som skrämmer min hund på nätterna?

Flera nätter i rad nu har min hund varit orolig på nätterna. vanligtvis ligger han och sover på övervåningen utanför mina föräldrars rum, tillsammans med vår andra hund.
Men nu de senaste veckorna går han ner till nedervåningen och traskar fram och tillbaka utanför mitt rum. Jag brukar ha dörren stängd eftersom jag är lättväckt. Det hörs väldigt väl när han går fram och tillbaka på det knakande golvet, och så ställer han sig på första trappsteget och gnäller. han vågar inte gå upp igen. Tillslut måste jag kliva upp vid 2 i natten och följa med honom upp för trappen och till hans "säng" på övervåningen och stanna tills hans somnat. Natta honom helt enkelt!

Självklart är det jättejobbigt att inte få sova en hel natt när man sedan ska upp igen vid 6 nästa morgon. 
Enligt min mamma brukar Kaito (hunden) ligga och morra på nätterna.

Kan det vara så att det är ett spöke som stör honom?
Vårat hus är alltid hemsökt, hur många spöken vi än tar bort så kommer det alltid ett nytt,  så det förvånar mig inte.

Ghostdog
0

ett tips kan vara att ni sätter en bergskristall i hans halsband och samtidigt ber änglarna om hjälp

använd ex denna vers

"jag ber de heliga rättmätiga änglarna från ljuset komma och hjälpa oss med det väsen som stör vår hund när han ska vila och föra bort detta väsen till den plats där den ska vara "   

"må så ske"

prova det så får vi se annars vet jag inte riktigt vad man ska göra

jag är övertygad om att nån i huset har lekt "anden i glaset" och nu är en port till andevärlden vidöppen och då behöver ni hjälp att stänga den

kolla det här och låt oss veta hur det går

Elisabeth-J
0

Eftersom ni har en del besök hemma så tror jag att hunden reagerar på det. Prova med att ha hundens säng intill din egen så kanske han sover bättre.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[TotemoOmoshiroi]
0

#1 ohja, Anden i glaset har lekts många gånger i det här huset. Både jag och min syrra har sysslat mycket med det när vi var yngre.

Tack så mycket för tipset! jag ska se vad jag kan gör med hans halsband om man kan fixa kristall i det på nått sätt, och versen ska jag prova!

# 2 jag får se hur jag ska lösa det. Min lilla vovve tar rätt stor sovplats och mitt sovrum har inte mycket golvyta kvar pga av min enorma säng som står mitt i. Dessutom har jag en känsla av att han skulle spendera nätterna i min säng istället vilket inte förbättrar min sömn direkt! Oskyldig Jag ska testa Ghostdogs tips, och blir det inte bättre får jag nog försöka fixa ett hörn i rummet åt han endå.

[TotemoOmoshiroi]
0

Nu har jag försökt kontakta spöket med min pendel, och om det jag fick fram stämde så var det en kvinnlig släkting till mig som störde min hund. Hon ska tydligen inte tyckt om hundar när hon levde. Jag kunde inte komma på vem kvinnan kunde vara, men jag tror jag fick in henne i ljuset. Inatt fick jag sova hela natten. Min hund höll sig på övervåningen med vår andra vovve, så som han brukade. vi får se om det håller i sig!

kim1980
0

hej samma här även dagarna med och när inte är hemma. jag vill hitta bra djurmedium men kostar säkert massor. men oftast hemma som väll är.även morrar vovvar  ..  helt klart spökar det  . min hund totalvägrar vissa lägen ylar piper skakar med  . dock vare värre gamla lyan källaren han skakade ha var ett spöke hus.som inte hade gott till ljuset.. badrumet ett skit till ex. fast blitt bättre sen börja tända levande ljus. så man kan bli ren utan må dåligt satt säga.  i bland sov rummet ha sover inte där känner mig instängd där.