Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 1721 ggr
Squeaky
0

Hjälp att "höra"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte hur många här som talar med djur men jag tänkte att om någon ville vara så snäll och hjälpa mig lite.

Min katt Lewis är väldigt pratig, och pratar med min sambo ganska ofta. Vanligtvis bara vardagliga saker, typ som att han säger -"Hej" när han kommer in i ett rum.
eller "stoor vovve" när han ser en häst *fniss*.
Jag hör inte själv honom, och min sambo har svårt att förklara hur man "lyssnar".

På senare tid har min sambo jobbat borta i veckorna och Lewis har blivit väääldigt "mattig".
Nu de senaste veckorna har jag vaknat mitt i natten och tänkt "Lewis vill in."
När jag har satt mig upp i sängen och tittar till altandörren står givetvis katten där och vill in. Han jamar inte han krafsar inte han bara tittar rakt på mig.
Jag tror att jag hör honom i mitt undermedvetna i sömnen för att jag är så avslappnad då.
Men det är ganska retligt att inte höra honom när man är vaken =) 

Har försökt höra honom i mitt mest avslappnade tillstånd när jag är vaken också, t.ex precis efter Meditation eller chakrabalansering men ikke.

Jag vet att länken mellan oss är stark och all kommunikation från min sida går fram, räcker att jag tänker hans namn så "Swich" reagerar han direkt.
Men tyvärr går det bara år ena hållet…
Någon som har tips?

Squeaky
0

Jag puffar på denna tråden lite =)

[asamaria]
0

Ja det krävs väl lite övning att höra just det du ska höra så att säga. Det kanske heller inte är meningen att du ska höra just nu. Du har kanske något du måste igenom först innan du kommer dit du vill.

Kram Åsa

Squeaky
0

Ja så är det kanske,  jag har ju förstått att vi alla "hör" på olika sätt. Tanken har slagit mig att det kanske inte är meningen att jag ska "höra" i ord, utan kanske mer i känslor.

[Hukanson]
0

Är säkert helt galet ute i ovädret men jag tänker på att andar ju kan besätta människor eller använda dem vidhäftat liksom . Det skulle de kunna vilja göra med husdjur ochså eller ?  Har ingen aning om din katt eller så eller vad det tjänar till att tro det , men i alla fall , själva katten är kanske ingen Einstein ?

Squeaky
0

"besätta människor eller använda dem vidhäftat liksom . Det skulle de kunna vilja göra med husdjur ochså eller"

Du får förklara lite hur du menar, för jag förstår inte riktit.
Menar du att min katt skulle vara besatt? 

Haha men nej han kanske inte är ngn Einstein, men var du det när du var ung? Man får ju kanske ta med i beräkningen att han bara är runt 1½ år =)

[asamaria]
0

Människor som besätts andar är inget jag har upplevt och inget jag tror på. Finns mest på film.

Squeaky vill ju bara kunna kommunicera med sin katt. Har inget med besatta djur att göra.

Mavios
0

Vet att jag sett en bok som handlar om djurkommunikation. Där fanns även övningar för att träna uipp förmågan. Det känns som om det skulle kunna vara något för dig?
Till mitt förtret kommer jag tyvärr inte ihåg varken namnet på boken elelr författaren (vill minnas att det var en kvinna, troligen amerikanska eller engelska).
kanske nåogn annan med mina knapphändiga uppgifter vet vad bioken eller författarinnan heter…

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Mavios
0

Gogglade lite och tror att jag läst en av böckerna av Penelope Smith, men det fanns ett par till - här är de titlar jag hittade.

Lär dig tala med djur av Pehr Trollsveden
Hur man pratar med djur av Penelope Smith
När djuren talar av Penelope Smith
Kommunicera med djur av Arthur Myers

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

hakank
0

#8 Jag har börjat läsa den av Pehr Trollsveden. Bra och enkelt förklarat hur man skall öva. Den är främst till för hund, katt och hästägare.

[asamaria]
0

Det finns inget speciellt kattspråk eller hundspråk. Jag kommunicerar med alla djur på samma sätt.

[Hukanson]
0

#10 och det är genom känslo-empati och symbol-språk ?

[asamaria]
0

Jag får både bilder och rent tal. Förstår inte vad du menar Hukanson!

[Hukanson]
0

#12 never  mind , ha en bra dag !

[asamaria]
0

#13 Är det ditt standardsvar när du får frågorFlört

Squeaky
0

Nej ja tror inte heller på "besatta" grejer.. :S

Tackar så mkt för tipsen. ska genast börja googla lite om det =)

Aldeles riktit, samma språk till med alla djur har ja oxå lärt mig…

kim1980
0

Hej jag kan förstå vad dom vill säger . stark koppling till djuren andar med m .inte alltid man hör dem ser dem på udda viss . har hund väldigt vaken vi kompenserar utan säga nått alltså kan tänka sitt han gör det . läser av en pang varsågod hinner bara tänka första bokstaven . hur som hel häftigt. kommer hem till folk oj vad djuren har mycket berätta.       djur är ärliga  av sig.

tidigare i livet jag var liten hade katt som ville ständigt till mig . vart tokig om inte han fik va hos mig mins han mycket väll.. så därför älskar gula med lång päls sen dess. 2 gula nu ena långt andra kortare.

så djur tös är jag…