Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2706 ggr
catha
0

Blixtar

Hej visserligen brukar jag ha en del som brukar srpinga runt här och vilja att jag ska hjälpa dem över… de brukar jag se som skuggor av människor som rör sig runt här och tittar på mig… men nu har dessutom under snart en vecka fått något som jag skulle vilja likna blixtar snabba ljussken som utseendemässigt liknar en blixt som jag ser på dag och kvällstid… Är det någon som har upplevt det och är det någon som vet vad det är… för någon skillnad måste det ju vara???

catha

NovemberAlba
0

http://www.expressen.se/halsa/1.661067

Det skulle kunna vara en glaskroppsavlossning som du drabbats av. Inuti ögat finns en geleartad massa, glaskroppen som sitter fast i näthinnan längst bak i ögat. Hos framför allt närsynta händer det ibland att den lossnar, ibland i samband med något ansträngande. Detta är ofarligt. Hjärnan vänjer sig vid att något finns i synfältet och man besväras i regel inte så mycket av det. Man brukar be en ögonläkare kontrollera att näthinnan är hel.  Ibland drar glaskroppen med sig delar av näthinnan, näthinneavlossning. Man får blixtar eller rullgardinsfenomen i synfältet. Då ska man söka läkare akut .

Jag skulle rekommendera dig att ringa en ögonläkare för bedömning för att utesluta naturliga orsaker i första hand.

lindhsdotter
0

Hej. jag har oxå varti med om att se blixtar. Strax efter att en anhörig gått bort, hade vi jätte mkt aktivitet- bla blixtar. Såg ut precis som en blix man ser på himlen vid åskväder-men inomhus  och på blanka dagen. Ibland kunde det tillochmed knastra lite. Både jag och min mamma har sett dem- så det är inget fel på våra ögon….

NovemberAlba
0

Hoppas inte du tog illa upp TS för mitt svar.

Jag tror också på övernaturliga saker men eftersom just blixtar kan vara Tecken på andra allvarliga sjukdommar i bl a ögonen så tycker jag bara att man ska utesluta något sådant först. Hade lite bråttom när jag skrev så jag kopierade bara in en text och glömde att skriva någon vidare förklaring.

Hur går det för dig catha? Skulle vara kul att höra om du fått någon klarhet i vad det kan vara du ser.

mvh //Alba