Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1642 ggr
TezzD
0

Vem där?

Vem där?
Det är någon här… men jag får inte kontakt, smyger omkring och "försöker att inte bli sedd" känns det som… jag såg skepnaden i eftermiddags.. satt i soffan med mina flickor i kollade på tv.. 

sambon sitter i fåtöljen 2 meter bort… reagerade inte så mkt mer än att jag kollade en gång till såklart, men då var de inte där… den svepte förbi framför vår sovrumsdörr och genom en bokhylla…

Kan inte heller ta kort för att visa stället för min tele är sönder… någon som kan känna in? 

Kände även energin, kanske ska tilläggas..så jag VET . Jag gissar inte..brukar själv kunna känna in, men nu går det verkligen inte

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Duxa
3

jag har själv känt den känslan. Om du verkligen vill ha kontakt med personen så kan du alltid prova att, när du är ensam sätta dig där du satt när du såg "skuggan" och sedan prata lugnande och fråga vem det är och vad den vill. Det har fungerat för mig men det är inte säkert att det funkar. Men det är alltid värt att försöka🙂

TezzD
1

Tack, men det funkade inte denna ggn… fick bara en olustig känsla och ont i kroppen 🤔

HjärtaRosalee

Duxa
0

okej. då har jag inga fler tips om man inte provar flera gånger. 🤔🙂

Fjäril
1

Har du testat att skriva, rita, måla? Eller helt enkelt be om "tecken"?

Sajtvärd på Övernaturligt

TezzD
0

Nej det har jag inte. Men jag känner en KLAR närhet… även just precis nu när jag skriver här… ska testa skrift imorgon…eller kanske lämna ett meddelande med frågan" vem är du?" på ett papper och lägga pennan brevid o se om det står något imorgon? 

Fick en sval bris när jag skrev detta…

HjärtaRosalee

J-Artur-K
0

#5 När jag läste det där blev jag sugen på att träna mera på automatiskt skrivt. Hade varit roligt att kunna det bra. Låta anden skriva med ens hand vad den vill skriftligt o så. Om den själv vill beätta såklart 🙂 Jag prova det hemma så fick jag fram ett ansikte men var inte snyggt ritat kan jag säga, näsan var inte rätt plaserat o så. så man måste träna en hel del för att få det rätt o snyggt haha , 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
0

Enda gången jag kan rita med min högra hand haha 🙂, jag är ju vänsterhänt 🙂 Ja om anden är höger hänt, om den är vänster hänt så vill den ju antagligen använda den handen. 🙂 Är spänande område tycker jag. 🙂

Ny dag nya möjligheter

TezzD
0

Ja de e spännande :) Jag skrev två frågor iaf… testade skrift.. de blev bara ett streck till bokstaven K… sen orkade jag inte mer, haha. 
Men på morgonen så hade pennan flyttat på sig, (Eller rullat ner från blocket på bänken) 
Men inget mer. Körde ändå med en tuschpenna för de blir svårt med en bläckpenna… egentligen ska man använda blyerts så att det inte blir för  "svårt" att skriva då man ju måste trycka ganska hårt med bläck.
#7 Du vet att du bara ska lägga pennan mellan knogarna med handen stängd när du kör skrift va? :) Man ska alltså inte hålla i den alls. Bara låta pennan vila mellan knogarna. Med handen avslappnad och knuten.

HjärtaRosalee

J-Artur-K
0

#8 Ja blir att pennan bara vilar mellan knogarna. Inom det andliga gäller det ju att vara avslapnad oavsett vad man håller på med kan man säga. Är ju på det viset man får bäst kontakt.

Ny dag nya möjligheter

TezzD
0

Precis :)

HjärtaRosalee

imke
0

Jag vill prova skrift. Så man ska alltså hålla pennan på ett speciellt sätt?

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Kattuggla]
0

Vad kul med automatisk skrift! Är det bara pennan som ska röra sig eller armen eller handen? Jag provade nyss och pennan gled bara ner på pappret när armen började röra sig lite. Så jag var tvungen att hålla löst i pennan med knogarna. Kan man göra så? Annars vet jag inte hur det ska fungera… Men det kanske funkar om bara pennan ska röra sig? Förresten tillhör automatisk skrift det "kännande" området i kontakten med andevärlden? Man kan ju se, höra, känna, lukta, smaka…

J-Artur-K
0

Man frågar först vilken hand som anden vill använda. Sedan använder man den hand som anden väljer. Man ger tillåtelse att anden ska få använda den hand som den valt. Anden kontrollerar den armen / handen då men man kan själv avbrytta när man vill. Man kan säga att man har penan mellan två knogar löst men att den sitter bra. Man är slapp i armen / handen men att penan ändå följer med, Är inte du som styr armen / handen är anden som gör det du följer bara med. Går automatiskt 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Kattuggla]
0

Vad kul! Då funkade det ju! Kändes lite som muskelryckningar kan man säga, nu i början. Jag tyckte jag att det stod. Min ledare fick låna armen. Och jag blev inte alls rädd heller, vad skönt!

J-Artur-K
0

#14 Härligt 👍

Ny dag nya möjligheter

Fjäril
3

Automatskrift innebär att någon "ta över" handen och skriver, men man måste inte låsa sig vid det, utan man kan helt enkelt styra pennan själv och anteckna alla känslor och bilder som kommer över en. Många använder just det sättet för att kommunicera/ta emot information - istället för att bara "samla" det i huvudet. Det är också en bra början att lära sig att lita på sig själv, eller känna tillit det de saker som ploppar upp/förmedlas.

J-Artur-K
0

#16 Ja är ju rätt brett område. 🙂 Jag vet inte så mycket om det förutom det lila jag prova själv. Men är något jag är intresserad av att träna på. Känns som det kan vara ganska användbart i olika sammanhang 🙂

Ny dag nya möjligheter

ElmerKrudd
0

Jag fick direkt upp "pappa" när jag läste ditt inlägg. Men sen behöver det ju inte vara så att din far är bortgången heller. Fadersgestalt.

Ha! Jag vet inte alls..

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

TezzD
2

Min pappa gick bort 2005. Visst kan det vara han! Blev väldigt glad och ledsen när jag läste ditt inlägg och kom på att det kan ju visst vara han!

Jag fyller år idag så han kanske bara ville kolla till mig såhär innan min födelsedag ❤️

HjärtaRosalee

Fjäril
1

Grattis Rosalee på din dag! Hurra!!

ElmerKrudd
0

#19 då är det nog han :) tänkte det just för att han satte sig brevid barnbarnen också. Grattis på födelsedagen! :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

TezzD
0

Tack Fjäril 🌺 Å tack för den fina nallen 😉

#21, det vet jag inte om han satte sig, jag såg "honom" bara svepa förbi. Men visst är det ju så att han varit med oss nu några dagar innan "min" och hela Sveriges dag 🎈Tack så mycket! 🌺

HjärtaRosalee

[Evisen]
1

Grattis på födelsedagen Rosalee🌺. Hoppas du får/fick en fin födelsedag och många gratuleranden från släkt och vänner.

[Kattuggla]
2

Grattis Rosalee! 🎁Och det var ju bra att du kom på vem det var som besökte dig! 🙂